paha ahdistuneisuus

  • Viestiketjun aloittaja pablo
  • Ensimmäinen viesti
pablo
Moi! Olen 20v mies ja olen kärsinyt todella pahasta ahdistuneisuudesta jo pari kuukautta.. aloitan tarinani ihan alusta: oltiin tyttöystäväni kanssa yksi lauantai ilta/yö ajelemassa ja minulle tuli yhtäkkiä tosi ahdistava olo, kaikki tuntui jotenkin epätodelliselta ja kotiinpäästyä tämä olo alkoikin jo helpottaa ja sunnuntaipäivä menikin ihan normaalissa olotilassa ja niinmyös maanantaikin iltaa lukuunottamattajolloin tämä ahdistus tuli uudestaan. Tosi epätodellinen olo tuli taas ja kaikki tuntui kuin olisi unessa ja kävinkin sitte tiistaina päivällä lääkärissä jossa minulle määrättiin atarax nimistä lääkettä ahistuneisuuteen, mutta myöhemmin tunsin illalla että pitäisi käydä uudestaan lääkärissä jolloin lähdin sairaalaan päivystykseen jossa lääkäri sanoi että minun tilanteessa noita ataraxeja ei kannata syödä kun on parempi vaihtoehto propral niminen lääke jota hän minulle määräsi, tämä ei kuitenkaan auttanut sitten yhtään ja ravasin päivystyksessä lähes jokatoinen päivä, mimulle määrättiin myös rauhoittavialääkkeita (tenox 10mg) ja minulle varattiin myös aika psykiatriselle sairaanhoitajalle parinviikon päähän, tämä minun epätodellisuuden tunne kerkesi siinä välissä lähteä oikeastaan kokonaan pois, mutta tilalle jäi pieni ahdistus ja tuntuu että muisti jotenkin heikentynyt, esim. En meinaa muistaa mitä olen juuri lukenut tai mitä edellispäivänä on tapahtunut ja koulussa en pysty keskittymään ja poissaoloja on kertynyt. Myös silmissä tuntuu olevan jotain vikaa, tuntuu että näen kokoaika sellaisia harmaita pisteitä ja läheltä kun katsoo jotain niin joutuu silmiä siristellä. Minulle on myös tullut erilaisia pelkoja, pelkään syödä lääkkeitä joita minulle on määrätty, alkoholin juominen pelottaa ja välillä jopa nukkumaan meno... En myöskään tunne itseäni omaksi itsekseni, normaalisti olen iloinen ihminen mutta nyt tämän kaiken jälkeen kaikki on muuttunut... Tämä psykiatrinen sairaanhoitaja jolla kävin määräsi minut verikokeisiin joissa ei ollut mitään poikkeavaa. Nyt tämä epätodellisuuden tunne on alkanut tulla takaisin ja kauhea ahdistus ja pelkotilat ja kaikki on päällä yhtäaikaa.... onko kellään mitään vastaavia kokemuksia? Mikä auttoi ja mikä pahensi? Toivoisin että alkaisi aurinko pikkihiljaa paistamaan tähän risukasaan... ahdistaa kauheasti...
 
"Amannda"
Ala käymään terapiassa tai puhumassa psyk.sairaanhoitajan kanssa, jospa syy selviäisi ahdistukselle. Se voi olla esim. traumaperäistä stressihöiriötä, jonka syytä et tunnista.
Lääkkeissä on n. 1kk päästä vaste, aluksi saattavat lisätä ahdistusta, joka menee ohi kk kuluessa.
On tuttuja nuo tunteet, erilaiset lääkkeet, terapiaa apuna. Ja kun alkaa ahdistaa, voi hokea itselleen että on turvassa ja elää nykyhetkeä, tässä ja nyt ei ole mitään pelättävää.

Voimia ja toipumista :)
 

Yhteistyössä