Pistääkö ketään muuta vihaksi tällänen?

  • Viestiketjun aloittaja Suvi.
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Minäkin epäilisin ensimmäisenä, että mies käyttää puolisoaan tekosyynä tehdäkseen pesäeroa sinuun. Rivien välistä on luettavissa, että kiapaat ystävyydedssä vähän enemmänkin kuin tavallista ystävyyttä. Vaimo on hyvä veruke päästä eroon liian ripustautuvasta ystävästä.
 
jeeee
Ihmiset ovat erilaisia. Toinen voi pitää vastakkaista sukupuolta pelkästään ystävänä, toiselle se taas tuottaa ongelmia jossain vaiheessa (yleensä kun on kriisi parisuhteessa). Omalta kohdaltani voin kertoa joskus rakastuneeni ystävääni, aivan yllättäen, pitkän historian jälkeen (reilu 8 v.) kun oma parisuhde meni päin mäntyä. Siihen asti vannoin, että kaverit on vaan kavereita...
 
Vie ras
Ensinnäkin taustalla voi olla pettämistä mikä syö luottamusta.

Tai sitten mies voi olla sellainen joka lähtee noihin omiin juttuihinsa, kuten harrastuksiin tai ystävyyssuhteisiin niin että unohtaa perheensä. Mun kaverilla jolla on neljä lasta, kolme alle kouluikäistä mies voi uuteen ihmiseen tutustuttuaan viettää tämän kanssa lähes koko vapaa-aikansa eikä ymmärrä miksi vaimo on "mustasukkainen".

Ja sitten on kaikenlaisia naisiakin. Yksi työkaveri on tällainen joka ei koskaan ole kuulemma tullut toimeen naisten kanssa ja miehet on hänestä paljon reilumpia ja luotettavampia ystäviä, siksi mielummin kaveeraa miesten kanssa. Hän haukkuu aina näitä mustasukkaisia vaimoja jotka eivät salli miehilleen ystävyyssuhdetta naiseen. Kiva juttu, mutta hänen puoleltaan nuo ystävyyssuhteet on pääosin just sitä että hän yrittää iskeä miestä. Joko ihan suoraan suhteeseen tai salasuhteeseen, vähintäänkin niin pitkälle että mies olisi valmis lähtemään siihen suhteeseen. Kai sillä on joku pakkomielle todistella itselleen että jokainen ystävämiehistään olisi valmis ottamaan hänet, silloinkin kun ei ole valmis eroamaan kulissisuhteestaan.
 
No ei kyllä suoraan sanoen pistä.

Mä olen luopunut useasta kouluaikojen miespuolisesta ystävästä sitä mukaa kun on alettu seurustelemaan. Se kun vaan ei oo enää sama juttu. Teineinä elettiin päivät ja illat yhdessä ja tunnettiin toiset ehkä paremmin kuin itsemme. Se oli "meidän porukka". Mut sit kun sitoutuu johonkuhun yksittäiseen, tulee perheestä "se" juttu. Se on elämää. Ja elämäntilanteiden muuttumista. Miksi mä kiukuttelisin siitä että ystävä on löytänyt itselleen elämänkumppanin? Ei siinä ois järkeä.
 
AS
Yksikään mies ei ole koskaan ollut puhtaasti ystäväni, sielä on aina ollut taka- ajatuksia.

Mitä tulee ap:n ajatusmaalmaan, niin eikö sulle ystävänä pitäisi ollatärkeintä se, että, sun ystävä voi olla onnellinen omassa suhteessaan rakastamansa ihmisen kanssa? Kuulostaa sille, ettei ap:llä ole puhtaat jauhot pussissa.
 
"Myy"
Minun voisi olla vaikea luottaa naiseen mieheni vain ystävänä. Tämä johtuu siitä että nuoruuden aikainen paras ystäväni oli melkoinen selkäänpuukottaja. Hänellä oli tapana sekaantua useimmiten joko entisiin tai sen hetkisiin ihastuksiini. Oli niin ystävääni, mutta ystävyys ei ulottunut siihen asti että olisi kunnioittanut minun tunteitani tai parisuhteitani. No oma vikani kun katselin sitä touhua koko yläasteen ajan ja ihan parikymppiseksi asti. Heikko itsetunto eikä muita kavereita.
 
"pieni"
Jos mä olisin ap, niin mä kutsuisin tämän ystävä miehen ja hänen vaimonsa kahville ja tutustuisin myös vaimoon ja osoittaisin, että olen vaan kaveri ja arvostan heidän suhdettaan. Mulla on useita miehiä ystävinä ja kun vielä oli äijä, niin laitoin äijäni tutustumaan näihin omiin ystäviini. Ex-mieheni ei kuitenkaan tutustuttanut minua omiin naisystäviinsä ja syykin paljastui erotessa eli ne olivat enemmänkin petikavereita kuin oikeita ystäviä.
 
Meilläpäin
Ei se toista sukupuolta olevaan kaveriin tutustuttaminen tarkoita, ettei puolisolla ja "kaverilla" olisi suhdetta. Ovat vain sitäkin röyhkeämpiä pettämistouhuissaan.
 
"Rimppis"
Ei pahalla mutta AP kuulostat ulosanniltasi juuri sellaiselta, jota en mieheni kaverina tai peräti ns.ystävänä mielelläni katselisi. En tosin kieltäisi miestä näkeästäkään mutta saisi valita joko kaverin tai perheensä. :)
Tuo ämmittely särähti minunkin korvaani.. Mitä pahaa tuo nainen on tehnyt konkreettisesti sulle AP?

On miehiä muutamia ystävinä ja paras kaveriystäväni on myös mies. Kuten miehelläni jokunen nainen vuosien takaa. Kaikki ymmärtävät toistensa puolisoiden menevän edelle näkemisissä. Voi nähdä kaksin tai porukalla. Miehelleni esittelin lähimmät ja samalla testasin kuinka heihin suhtautuu.. ja halusin tavata miehenkin tuttavia tietysti sukupuolesta riippumatta.
Eräs nainen vaan sitten oli liian aikaa vaativa ja häntä en lopulta sietänyt silmissäni. Yleensä vaan naisilla on tarvetta nähdä useasti viikossa ja perheellisellä on siinä vaiheessa valinta edessä. Vaikkei siinä mitään seksuaalista olisikaan niin joku raja noissa kaverisuhteissa pitää osata pitää. Jotkut osaa ja jotkut ei..
Tärkeintä on olla haukkumatta kaverinsa puolisoa koskaan! Jokainen valitsee seuransa itse ja oikea ystävä ei puutu liiaksi toisen parisuhdekuvioihin. Näin ne välit pysyy vuosiakin ja ei tarvitse nähdä viikottainkaan. ;)
 
"puup"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30368623:
Voihan ollanii että se mies ei halua ystävyyttä sun kanssa. Mutta tyhmänä miehenä sälyttää syyn vaimon niskoille, kun ei voi suoraan sanoo sulle ettei halua olla ystävä sun kans
Näin mäkin luulen. Ei muakaan kiinnostaisi ystävyys ap:n kaltaisen rääväsuun kanssa. Mies taitaa olla vähän tossukka, mutta hän taitaa pelätä lähinnä tämän ystävän reaktiota eikä omaa puolisoaan ja panee siksi jutun vaimonsa piikkiin.
Ystävyys tyssää kyllä alkumetreille, jos uusi tuttavuus väheksyy toisen puolisoa. Tuo ämmittely on hirveä turn-off, eikä sitä tarvitse edes sanoa ääneen, kyllä sen asenteen vaistoaa.
 

Yhteistyössä