Soitanko miehelleni vaiko en?

  • Viestiketjun aloittaja Minnapa vaan
  • Ensimmäinen viesti
Minnapa vaan
Mieheni on herkkä. Soitin hänelle noin 1 1/2 h sitten, koska hän mainitsi tulevansa kotiin puoli yhdeksän viimeistään. Kysyin missä hän on ja mitä hän tekee ja huomasin hänen olevan jo aika kovassa humalassa (kuten tavallista). Hän sanoi, että on juuri tulossa kotiin, johon tokaisin, että ei toki tarvitse, jos on kuitenkin kivaa. En varmasti saanut ääneeni minkäänlaista ilahtunutta sävyä, koska en ollut ilahtunut. Olin pettynyt. En sen takia, että hän oli niin kovassa humalassa, vaan sen takia, että hän mainitsi tulevansa kotiin ja väitti tulevansa kotiin (aikaisempien havaintointien perusteella, näin ei kosaan käy tässä vaiheessa).

Yritin sen jälkeen vielä suostutella miestä jäämään, jonka hän selkeesti otti v****iluna, vaikka se ei oikeasti ollut tarkoitukseni. Hän löi luurin korvaan, kun sanoin, että menemme lasten kanssa nukkumaan ja hän voisi pitää toki hauskaa.

Nyt en saa nukuttua, koska koko keskustelu meni noin. Haluaisin soittaa, mutta jotenkin on sellainen tunne, että siitä seuraisi vaan tappelu ja sitä en halua.

Aina sama homma. Käyttäytyykö muiden miehet samalla tavalla humalassa? Onko tämä nyt mitenkään normaalia?

En ole koskaan kieltänyt miestäni menemästä ja olemasta, mutta jostakin syystä hän haluaa vetää tappelun kautta oikeutetuksi olemisensa ulkona. Se on täysin turhaa. Hän saa puolestani tehdä mitä haluaa… Mitä ihmettä??!

Ja haluan nyt vielä sanoa, että en soittele perään kokoajan, että hänellä voisi siitä syystä mennä hermot. Kyse on lähinnä siitä, että en saisi soittaa ollenkaan, vaikka hän olisi ITSE maininnut jonkinlaisen kotiintuloajan.

En minä kiusallani, mutta huolettaa!!!! Jos sanotaan, että "tulen kotiin klo 9" eikä olla vielä tunninkaan päästä kotona? Mistä voin tietää, että ei ole sattunut mitään?

:(

Olenko minä sittenkin se hysteerinen?
 
vvvvv
Varmaa 95% miehistä on tuollaisia.

Älä soita. Laita vain tekstiviesti "Anteeksi, ei todellakaan ollut tarkoitus hermostua ja pilata iltaasi, ja yritinkin sitten ihan vilpittömästi toivottaa hauskaa iltaa. Joten pidä mukava ilta, olet rakas, lapset jo nukkuu, minäkin menen, hyvää yötä, olet rakas".

Olet tottakai huolissasi. Ja voit jatkossa sopia miehesi kanssa, että ei vahingossakaan sano mitään kotiin tuloaika. Selität että olet huolissasi etkä saa nukuttua. Sovitte vaikka että aamuun mennessä pitää olla kotona.

Nii, ja ei tarvii olla huolissaan... Jos se on putkassa, nii sielähän nukkuu rauhassa ja soittaa aamulla. Jos on sairaalassa, niin sieltä kyllä soitetaan.

Nyt kärsit tän illan, ja jatkossa sovitte toisin. Nii, ja miehelle ei soitella sillon kun se on "yksillä".
 
"milli"
No ei todellakaan ole. Ei lähde tuolleen ryypiskelemään vaan ne sovitaan etukäteen jos jompikumpi aikoo ulos mennä. Meillä on kuitenkin yhteiset lapset ja molempien olettamus on että toinen ei ole automaattinen lastenvahti.
Ja sit ku menee ni sovituista ajoista pidetään kiinni tai ilmoitetaan jos venähtää
 
"vierailijatar"
No tuollaiset asiat kannattaa keskustella kun molemmat on selvinpäin. Sanot tuon kuin meillekin - että sinusta tuntuu että mies kiukun kautta hakee "oikeutusta" reissulleen ja sinusta se on ihan turhaa. Ja että voi sanoa ettei tiedä monelta tulee, mutta on epäreilua jättää toinen olemaan huolissaan kun luvattu paluuaika tulee ja menee eikä miestä näy.
 
Minnapa vaan
No, minustakin hän olisi voinut itse soittaa, niin tätä tilannetta ei olisi syntynyt =( Harmittaa. Tiesin kyllä jotenkin jo alusta asti, että tässä tulisi näin käymään, kun tämä on tosiaan aika tavanomainen tilanne.

Ja mikäli tämä menee, kuten normaalistikin niin tuossa kahden - kolmen välillä mulle soittaa (ei poliisi, eikä sairaala, vaan…) mieheni kaveri, että hän nyt makaa tuossa kadulla ja olettavat, että hoidan asian. Toinen vaihtoehto on, että mieheni soittaa juuri ja juuri tolkuissaan ja pyytää minua hakemaan tai maksamaan taksin…

Tämä on ihan perseestä!
 
"minavaa"
Siis kuinka tavallista tämä on, kun sanoit, että kuten tavallista? Niskakarvat nousi pystyyn, kun tuli omat vanhat muistot mieleen niistä ajoista, kun mieheni vielä joi... Ei siis enää käytä alkoholia, kun se ei hänelle sovi. Voi, tuo on kyllä kurjaa, mutta jos nyt ei kovin tiheään tapahdu, niin sattuuhan noita lähes jokaiselle.

Poikkesin vähän kysymyksestäsi, mutta itse huolehdin suhteemme alkuajoista n. 5 vuotta. Sitten lopetin huolehtimisen, kun tajusin, ettei se mitään auta. Enkä sille mitään voi, jos jotakin sattuu. Huolestuttavaa kyllä alkoholin käyttö on siinä vaiheessa, jos aikuinen ihminen juo useinkin itsensä siihen kuntoon, ettei pysty itsestään huolehtimaan... Miksi suostuttelit häntä jäämään, jos huonossa kunnossa jo nyt on? Mikäli humalahakuisesti juo, niin ei varmasti kunto siitä ainakaan kohene.
 
Minnapa vaan
Joo, mä laitoin nyt ensimmäistä kertaa puhelimen äänettömälle ja alan nukkumaan. Toivottavasti ne sen kaverit tällä kertaa hoitais sen kotiin asti tai vaihtoehtoisesti omaan kotiinsa.. Väsyttää ihan liikaa tämä sama kuvio.
 
"vvvv"
[QUOTE="milli";30370882]No ei todellakaan ole. Ei lähde tuolleen ryypiskelemään vaan ne sovitaan etukäteen jos jompikumpi aikoo ulos mennä. Meillä on kuitenkin yhteiset lapset ja molempien olettamus on että toinen ei ole automaattinen lastenvahti.
Ja sit ku menee ni sovituista ajoista pidetään kiinni tai ilmoitetaan jos venähtää[/QUOTE]

Minä en saanut viestistä kuvaa, että mies olisi lähtenyt yllättäen kaljalle. Oletin aloittajan tietävän, että mies on nimenomaan kaljalla, eikä esim vielä töissä.
Ja jos kerta on miehen "vapaailta", nii miksi pitää olla koko ajan antamassa tilannetiedotusta kotia. Mää ainakin saatan uppoutua jonkun (vaikka mammakaverin kanssa) nii syviin keskusteluihin, että mun mielestä olis loukkaavaa jo sitä toistakin kohtaa vetää välillä kännykkä esiin.

No mut, mun mielestä aikuisilla ihmisillä ei tarvii olla kotiintuloaikoja.. Ennenkaikkea siinä säästää itteensä.
 
"milli"
[QUOTE="vvvv";30370930]Minä en saanut viestistä kuvaa, että mies olisi lähtenyt yllättäen kaljalle. Oletin aloittajan tietävän, että mies on nimenomaan kaljalla, eikä esim vielä töissä.
Ja jos kerta on miehen "vapaailta", nii miksi pitää olla koko ajan antamassa tilannetiedotusta kotia. Mää ainakin saatan uppoutua jonkun (vaikka mammakaverin kanssa) nii syviin keskusteluihin, että mun mielestä olis loukkaavaa jo sitä toistakin kohtaa vetää välillä kännykkä esiin.

No mut, mun mielestä aikuisilla ihmisillä ei tarvii olla kotiintuloaikoja.. Ennenkaikkea siinä säästää itteensä.[/QUOTE]

En mä mistään tilannetiedotuksesta puhunutkaan. Vaan ilmoitetaan jos venähtää, sehän kuuluu jo tapoihinkin. Mieti toisinpäin, se mammakaveri istuu jo ja odottaa sua klo. 19.00 niinkuin on sovittu, on tilannut jo ekat viinilasitkin teille.
Sinä olet kyllä tulossa paikalle mutta et millään ehdi 19.00 vaan olet todennäköisesti perillä vasta 19.30 koska se bussi jolla aiemmin meinasit mennä olikin jostain syystä ohitittanut pysäkkisi 2min ennen kuin ehdit paikalle.

Ilmoitatko mammakaverille, että sori hei, myöhästyn hieman tulenkin klo. 19.30?
 
"vvvv"
Ja siis tarkoitan, että nimenomaan se kotona olija säästää itseään, kun ei odota toista tietyllä kellon lyömällä kotia.
Ja todellakin mies saa ihan itse selvittää ongelmansa kaupungilla, tai hänen kaverit.

Toiset miehet vaa on jotenki nii miellyttämisen haluisia, että he tavallaa hyvää hyvyyttään sanovat sen kotiintuloajan...Mikä ei yleensä ole lähelläkään sit todellisuutta.
 
"vvvv"
[QUOTE="milli";30370941]En mä mistään tilannetiedotuksesta puhunutkaan. Vaan ilmoitetaan jos venähtää, sehän kuuluu jo tapoihinkin. Mieti toisinpäin, se mammakaveri istuu jo ja odottaa sua klo. 19.00 niinkuin on sovittu, on tilannut jo ekat viinilasitkin teille.
Sinä olet kyllä tulossa paikalle mutta et millään ehdi 19.00 vaan olet todennäköisesti perillä vasta 19.30 koska se bussi jolla aiemmin meinasit mennä olikin jostain syystä ohitittanut pysäkkisi 2min ennen kuin ehdit paikalle.

Ilmoitatko mammakaverille, että sori hei, myöhästyn hieman tulenkin klo. 19.30?[/QUOTE]

Nii, vaihtoehtoja voi pyöritellä, mutta jos vuodesta toiseen on tuo sama tapa, niin eikö helpoin olisi vaan alunperinkin sanoa miehelle, että älä lupaile mitää kotiintuloaikoja, mene, pidä mukava ilta, ole kiltisti ja tule aamuks kotia.
Ap:n oloa ei yhtään auta se soitanko minä mammakaverilleni vai en.
 
"vvvv"
Ja millinkin elämässä voi joskus tulla se hetki, kun se kännykkä vaan menee rikki, etkä vaan pysty ilmoittamaan, että oletkin vielä menossa jonnekin. Ja sielä se puolisoraukka ny luulee että olet kuollut, raiskattu, tai pettämässä.
(ja ettet ala vaihtoehtoja miettimään, nii paikalla ei ole ketään kellä olisi Puolisosi puhelinnumero, eikä hänen numeronsa ole julkinen, eikä mitään muutakaan tapaa ilmoittaa asiasta. Nii. Ja sovitaan nyt vielä, että jatkomenosi on pakollinen, vaikka kaverin vieminen sairaalaan, ja vaikka vielä että Puolisosi on kuullut kotiintuloaikasi väärin-3tuntia aikaisemmaksi)
 
"mies-78"
Ei jumaliste. Jotkut naiset ovat kyllä täysin sekopäisiä. Miten moisten miehet ylipäätään jaksavat tuollaisia kaitsijoita ja holhoojia joiden kanssa menee yksinkertaisetkin asiat helvetin vaikeaksi ja niissäkin pitää naisen kysyä palstan mielipidettä - toisilta sekopäiltä.

No, viinan voimalla tietysti jotkut miehet näiden kanssa sinnittelevät. Minä ottaisin eron.
 
mieeees
Minä olen ihan sitä mieltä,että sovituista ajoista pidetään kiinni ja jos jostain syystä venyy, niin soitetaan että menee pidempään. Ei se ole niin vaikeaa tarttua siihen puhelimeen ja kilauttaa vaimolle,että tässä nyt menee myöhempään. Ja sanoo suoraan ellei tiedä mihin aikaan tulee niin säästyy turhilta huolehtimisilta. Kun tutuissa on kans näitä tyyppejä, jotka ei ilmoittele myöhästymisistään ja sitten vaimot soittelevat hädissään. Helpommalla pääsee jos ilmoittelee itsestään.
 
"Saapas"
Minä olen ihan sitä mieltä,että sovituista ajoista pidetään kiinni ja jos jostain syystä venyy, niin soitetaan että menee pidempään. Ei se ole niin vaikeaa tarttua siihen puhelimeen ja kilauttaa vaimolle,että tässä nyt menee myöhempään. Ja sanoo suoraan ellei tiedä mihin aikaan tulee niin säästyy turhilta huolehtimisilta. Kun tutuissa on kans näitä tyyppejä, jotka ei ilmoittele myöhästymisistään ja sitten vaimot soittelevat hädissään. Helpommalla pääsee jos ilmoittelee itsestään.
Aioin tulla tänne kirjoittamaan, mitä viisas, ihana isäni on sanonut. Ja sehän olikin tässä jo sanottu noin niin ku pääpiirteittäin. Ja olen niiiiiiiiin samaa mieltä.

Ja mun ihanat äiti ja isä on olleet yhdessä jo miljoona vuotta. Toisen kunnioittamisella pääsee pitkälle.
 
"minavaan"
Mies-78: Vaimo on HUOLISSAAN miehestään. Mies ei tullut kotiin silloin,kun oli sovittu. Miten moisten vaimot ylipäätään jaksavat katsella tuollaisia hunsvotteja ja poikasia,jotka tekevät näinkin yksinkertaisesta asiasta ,kuin puhelinsoitto niin helvetin vaikeaa!

No, rakkauden voimalla tietysti jotkut naiset näiden kanssa sinnittelevät. Eron minäkin ottaisin.
 
Ristus mitä touhua. Itkupotkupukuraivari kun emäntä "vittuilee"!

Jätä jo se kakara ja etsi itsellesi tasapainoinen kumppani, jo lastesikin vuoksi.

Itse kun kaksi kertaa vuodessa menen saunaillan kautta baariin niin se on vain ilmoitusluontoinen asia; tulen kun tulen. Ja sama toisin päin (vaimolla tosin muutama saunailta ym. enemmän kuin mulla).

Kumpikaan ei soita toiselle että missä menet ja jos soittaa(mitä ei tapahdu) niin ei sitä vittuiluna oteta.
 
Lähettäjänumero555
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;30371058:
Ristus mitä touhua. Itkupotkupukuraivari kun emäntä "vittuilee"!

Jätä jo se kakara ja etsi itsellesi tasapainoinen kumppani, jo lastesikin vuoksi.

Itse kun kaksi kertaa vuodessa menen saunaillan kautta baariin niin se on vain ilmoitusluontoinen asia; tulen kun tulen. Ja sama toisin päin (vaimolla tosin muutama saunailta ym. enemmän kuin mulla).

Kumpikaan ei soita toiselle että missä menet ja jos soittaa(mitä ei tapahdu) niin ei sitä vittuiluna oteta.
No, mutta sä olet ilmeisesti vähän vanhempi kuin nuo... Tai sitten olet fiksumpi nuori.
Onhan niitä fiksujakin nuoria olemassa :D Jopa miespuolisia fiksuja nuoria.
 
Minnapa vaan
Sanotaanko nyt näin, että miehellä on ns. putkia. Vaikka tilanne on vuosikausia jatkunut, niin saattaa mennä puolikin vuotta, että tämmöistä ei tapahdu (viinalla läträtään vaan kotosalla). Nyt mies skarppasi ja yllätti ja saapui kotiin aika ajoissakin.. Eikä ollut enää vihainenkaan. Ehkä asiat korjaantuvat. Ehkä mies kumminkin on tajunnut jotain.

En haluaisi, että mies juo ollenkaan, koska on niin pahansisuinen kännissä ja jää niin harvoin pariin olueen, mutta mikä minä olen aikuista miestä kieltämään. Täytyy itse hoksata nämä asiat.

Ja olen pakannut tuon ukon tavarat muutaman kerran kasseihin ja jättänyt etuovelle odottamaan. Asunto, kun on omani, että me ei tästä lasten kanssa lähdetä. Viimeksi mies uhkasi hypätä alas parvekkeelta. En usko, että tässä voidaan erota ja kyllä minä tuosta miehestä tykkään. Kun ei vaan enää juopottelisi. Saahan sitä toivoa.
 
No ukot on tuollaisia. Ne ei millään tahdo ymmärtää, että huoli iskee jos ei tule silloin kun on sovittu. Meillä ukko aina väittää, että huolehtiminen on turhaa, kun ei mitään voi muka sattua. Tuo sun tyylis esittää asia puhelimessa on varmaan vaikuttanut vittuilulle, janiin olisin kyllä itsekin tulkinut, jos mulle olis tuohon tyyliin soitettu
 

Yhteistyössä