Lapseni ovat minulle kaikki kaikessa mutta miten ilmaisen vaimolle etten halua kolmatta lasta??

  • Viestiketjun aloittaja Isac
  • Ensimmäinen viesti
Isac
Närkästyin kun vaimo oli mennyt huutelemaan pitkin kyliä että yritämme kolmatta (iltatähti) vaikkei ollut puhunut minulle mitään.

Esikoista yritettiin monta vuotta ja kakkonen oli yllätys. Tämä riittää meille.
Kolmas lapsi tietäisi minulle enemmän työtä ja rahan tienaamista enkä voisi viettää yhtä paljon aikaa perheeni luona.

Vahinkolasta en halua, siksi olen kieltäytynyt seksistä jo kuukauden.
 
äetee
Sanot suoraan. Niin mun mies teki. Tosin en ollut huudellut pitkin kyliä mitään. Kolmannen lapsen olisin halunnut, mutta mies oli ehdoton ja perusteli kyllä hyvin mielipiteensä. Nykyisin ollaan onnellisia kahden koululaisen vanhempia. Olen onnellinen, että elämä meni näin. Suora puhe on paras!
 
Ikkk
Närkästyin kun vaimo oli mennyt huutelemaan pitkin kyliä että yritämme kolmatta (iltatähti) vaikkei ollut puhunut minulle mitään.

Esikoista yritettiin monta vuotta ja kakkonen oli yllätys. Tämä riittää meille.
Kolmas lapsi tietäisi minulle enemmän työtä ja rahan tienaamista enkä voisi viettää yhtä paljon aikaa perheeni luona.

Vahinkolasta en halua, siksi olen kieltäytynyt seksistä jo kuukauden.
Suosittelen harkitsemaan tarkasti muita vaihtoehtoja jos noista asioista ei ole mahdollista keskustella suoraan.

"En pidä siitä että huutelet kylillä meidän yrittävän kolmatta lasta, vaikka kesenemme emme ole sellaisesta edes puhuneet. Miksi teet niin?"

"Minusta kaksi lasta on meille oikein hyvä määrä. Taloudellinen vastuu perheestä lisääntyisi enkä halua olla tehdä perheen kanssa vietetyn ajan kustannuksella enempää töitä. Miksi sinusta kaksi lasta ei ole riittävä?"
 
"jepu"
[QUOTE="vaimo";30372347]Vasektomia on nopea, hyvinkin kivuton ja varma juttu. Suosittelen.[/QUOTE]

Vasektomia on myös varma seksintappaja suhteessa jossa nainen toivoo iltatähteä.
 
ggghhh
Jomman kumman pitää joustaa. Jos vaimo ehdottomasti haluaa kolmannen, ei ole oikein että et edes kuuntele vaimon mielipidettä asiaan. Ei ole niin, että se joka haluaa lapsen, joustaa ja antaa periksi. Ei tietysti niinkään päin, että tehdään lapsi jos toinen vaan haluaa.

Kummallakin on vaihtoehtona ero ja lapsen teko tai tekemättömyys toisen kumppanin kanssa. Oletko varautunut siihen, että naiselle ei riitä kaksi lasta? Teetkä mieluummin kolmannen vai eroat?

Toivottavasti vaimosi on samaa mieltä ja pääsee kuumeestaan.
 
"vaimo"
[QUOTE="jepu";30372353]Vasektomia on myös varma seksintappaja suhteessa jossa nainen toivoo iltatähteä.[/QUOTE]

Ei se vasektomia siinä se ongelma ole. Tuolla logiikallahan kondomikin olisi. Tai kierukka, pillerit jne.
 
b9u9ets
[QUOTE="jepu";30372353]Vasektomia on myös varma seksintappaja suhteessa jossa nainen toivoo iltatähteä.[/QUOTE]

Häh, etkö tiedä että yleensä ihmiset harrastaa seksiä ihan huvikseen eikä pelkästään lisääntymismielessä? Jos muija on sellanen joka panee vaan lapsia tehdäkseen niin ... ehkei seksi sellaisen kanssa ole nautinto muutenkaan joten sitten ap:han ei häviä mitään vaikka seksi loppuisi, eipähän ainakaan tule 'vahinko'lapsia.
 
"M33"
[QUOTE="jepu";30372353]Vasektomia on myös varma seksintappaja suhteessa jossa nainen toivoo iltatähteä.[/QUOTE]Mitäpä virkaa tuollaisella suhteella sitten onkaan. Aloittajan on kaikkein tärkeintä varmistaa, ettei hänelle synny ei-toivottuja lapsia, ja siihen vasektomia on paras keino. Täytyy vain tosissaan odottaa muutama kuukausi, jotta operaation onnistuminen voidaan todeta. Mieluummin vielä pidempään kuin se suositeltu pari kuukautta. Jos vasektomia pettää, se pettää ensimmäisen vuoden aikana. Sen jälkeen onnistuneeksi todetun vasektomian ehkäisyteho on sataprosenttinen.
 
[QUOTE="jepu";30372353]Vasektomia on myös varma seksintappaja suhteessa jossa nainen toivoo iltatähteä.[/QUOTE]

Mieshän on jo nyt kieltäytynyt seksitä joten tuskin se sen kummempaa on.
Suoraa puhetta vaan. Niin meilläkin mies ilmoitti että hän ei halua kolmatta ja koska perustelut olivat hyvät niin en lähtenyt jankkaamaan. Olen muutenkin sitä mieltä ettei lapsia pidä tehdä ellei molemmat oikeasti niitä halua, lapsihan siinä kärsii.
 
"M33"
[QUOTE="Vaimo";30372893]No onko vähän törkeetä kieltää vaimolta tuollainen asia?[/QUOTE]Eihän sitä uutta lasta kukaan ole vaimolta kieltämässä. Aloittaja on vain tehnyt selväksi, ettei hän osallistu projektiin. Vaimo voi itse päättää rikkoa perheensä, jos tiineeksi tuleminen on hänelle niin tärkeä asia.
 
"Vaimo"
[QUOTE="M33";30372985]Eihän sitä uutta lasta kukaan ole vaimolta kieltämässä. Aloittaja on vain tehnyt selväksi, ettei hän osallistu projektiin. Vaimo voi itse päättää rikkoa perheensä, jos tiineeksi tuleminen on hänelle niin tärkeä asia.[/QUOTE]

No syytä onkin kyllä varautua perheen rikkoutumiseen jos yksipuolisesti päättää ettei perheenlisäystä enää ole tulossa!
 
siis täh
[QUOTE="Vaimo";30372995]No syytä onkin kyllä varautua perheen rikkoutumiseen jos yksipuolisesti päättää ettei perheenlisäystä enää ole tulossa![/QUOTE]

Miten häiriintynyt ihmisen pitää olla, jos ajattelee, että ihmisellä ei ole tilanteessa kuin tilanteessa täyttä oikeutta kieltäytyä lapsen tekemisestä. Tuo on asia jossa ei vain voi tehdä kompromissia ja jossa todellakin yksipuolinen päätös on aivan täysin riittävä ja aivan jokaiselta osa-alueeltaan reilu ja oikeutettu. Vai mitä jos vaikka mies päättäisikin naisen puolesta, että lapsi tulee, piste. Olisiko se eri asia?
 
"Vaimo"
Alkuperäinen kirjoittaja siis täh;30373130:
Miten häiriintynyt ihmisen pitää olla, jos ajattelee, että ihmisellä ei ole tilanteessa kuin tilanteessa täyttä oikeutta kieltäytyä lapsen tekemisestä. Tuo on asia jossa ei vain voi tehdä kompromissia ja jossa todellakin yksipuolinen päätös on aivan täysin riittävä ja aivan jokaiselta osa-alueeltaan reilu ja oikeutettu. Vai mitä jos vaikka mies päättäisikin naisen puolesta, että lapsi tulee, piste. Olisiko se eri asia?
Missä on vaimon oikeus haluta lapsi jos mies sen kieltää? Ei voi vaan sanoa että jos mies ei halua niin lasta ei tule. Jos kompromissia ei tule niin vaimo voi lähteä hakemaan lasta muualta. Tai käyttää muita keinoja lapsen saamiseksi.
 
siis täh
[QUOTE="Vaimo";30373147]Missä on vaimon oikeus haluta lapsi jos mies sen kieltää? Ei voi vaan sanoa että jos mies ei halua niin lasta ei tule. Jos kompromissia ei tule niin vaimo voi lähteä hakemaan lasta muualta. Tai käyttää muita keinoja lapsen saamiseksi.[/QUOTE]

Nonnih, aloithan päästä jyvälle. Ihan yhtä paha tilanne se on vaimon kannalta kuin miehenkin ja vaimolla on täysin sama oikeus haluta lasta kuin miehellä olla haluamatta. En vain ymmärrä miksi se kompromissi haluamattoman taholta on aina muka se pienempi paha. Ei varmasti ole.
 
logiikan riemuvoitto
Alkuperäinen kirjoittaja siis täh;30373156:
Nonnih, aloithan päästä jyvälle. Ihan yhtä paha tilanne se on vaimon kannalta kuin miehenkin ja vaimolla on täysin sama oikeus haluta lasta kuin miehellä olla haluamatta. En vain ymmärrä miksi se kompromissi haluamattoman taholta on aina muka se pienempi paha. Ei varmasti ole.
Hahhah. Sen lasta haluamattoman veto voittaa AINA. Itse en missään nimessä halua kolmatta lasta enkä todellakaan tekisi vain, jos mies päättäisi haluta vielä yhden ja perustelisi omalla oikeudellaan lapseen... Siitä vain, mutta ei mun kanssa.
 

Yhteistyössä