Mieheni mielestä olen liian lihava

  • Viestiketjun aloittaja Totuuden edessä
  • Ensimmäinen viesti
Totuuden edessä
Takana pitkä parisuhde (ja toivottavasti jatkoa piisaa). Tavatessamme olin n. 80 kg painava, muodokas nainen, jonka vartalosta mieheni tykkäsi (tätä en epäile, älkää tekään, siis ei olisi silloin halunnut minun olevan laihempi). Olen 170 kg pitkä ja olin silloin (25 vuotiaana) rehevä, kapeavyötäröinen ja isorintainen, isopeppuinen nainen ja näytin hyvältä, kiloistani huolimatta tai sanoisinko jopa niiden ansiosta (oma ja mieheni naiskauneusihanne on vissiin sellainen).
Nyt, lähes 20 vuotta myöhemmin, painan 110 kg. Painoni ja kiloni häiritsevät minua, ovat häirinneet jo kauan, mutta mitään en ole saanut niille tehdyksi. Aikani kun niistä rutisin, niin mieheni tunnusti, että häiritsevät ne häntäkin. Aluksi tämä loukkasi minua suunnattomasti, herätti vihan tunteita jne. Mutta sitten ymmärsin, että enhän itsekään pidä ulkonäöstäni, koska se ei ole kaunis, miksi mieheni pitäisi?
Nyt olen sitten aloittanut ihan uuden elämän, valtavalla päättäväisyydellä ja vahvalla mieheni tuella. Mieheni ei halua minusta hoikkaa eikä edes normaalipainoista, vaan sellaisen rehevän mutta naisellisen näköisen naisen. Painotavoitteeni on 85 kg eli siellä lievän yläpainon ylärajoilla.
Mitä ajattelette tällaisesta tilanteesta, mitä ajatuksia herättää (vai herättääkö minkäänlaisia)?
 
kuulostaa ihan hyvältä tavoitteelta. onhan se masentavaa kuulla totuus miehen suusta, meillä nimittäin ihan sama tilanne, tosin yhdessä 10vuotta, sinä aikana kaksi lasta ja itselle tullut 30kg.. ja mies ei VIELÄ ole sanonut suoraan, että olet läski :D tai siis sanoo se aina sitä, että ei se sinänsä häntä häiritse (tykkää MUKA siitä, miltä tunnun jne) mutta tietää, etten itse ole onnellinen kiloineni, niin siksi haluaisi että laihdun). eli tavallaan, kyllä sun miehelläs on oikeus olla tota mieltä, miltä itestä tuntuis, jos miehes olis ensin hyvärunkoinen, sitten yhtäkkiä ylipainoinen, nimittäin itseä harmittaisi tilanne varmasti, ja olisinpa vielä niin paljon inhottavampi, että sanoisin siitä!! tsemppiä tavoitteen saavuttamiseen, ei ole mikään mahdoton tehtävä, nimimerkillä Jälkitarkastuksen jälkeen se minäkin sitten taas aloitan laihiksen :D
 
ap.
kuulostaa ihan hyvältä tavoitteelta. onhan se masentavaa kuulla totuus miehen suusta, meillä nimittäin ihan sama tilanne, tosin yhdessä 10vuotta, sinä aikana kaksi lasta ja itselle tullut 30kg.. ja mies ei VIELÄ ole sanonut suoraan, että olet läski :D tai siis sanoo se aina sitä, että ei se sinänsä häntä häiritse (tykkää MUKA siitä, miltä tunnun jne) mutta tietää, etten itse ole onnellinen kiloineni, niin siksi haluaisi että laihdun). eli tavallaan, kyllä sun miehelläs on oikeus olla tota mieltä, miltä itestä tuntuis, jos miehes olis ensin hyvärunkoinen, sitten yhtäkkiä ylipainoinen, nimittäin itseä harmittaisi tilanne varmasti, ja olisinpa vielä niin paljon inhottavampi, että sanoisin siitä!! tsemppiä tavoitteen saavuttamiseen, ei ole mikään mahdoton tehtävä, nimimerkillä Jälkitarkastuksen jälkeen se minäkin sitten taas aloitan laihiksen :D
Munkin mies sanoi aina aiemmin, ettei se häntä haittaa jne, mutta myönsi sitten valehdelleensa, ettei lisäisi minun pahaa mieltäni. Mutta tuosta, että mies sanoo, että tunnut hyvältä, usko siihen! Minunkin mieheni sanoo (edelleen), että sängyssä (seksiin liittyen) tunnun tosi hyvältä ja että painoni tai läskini eivät haittaa häntä tippaakaan sängyssä, sanoo, että seksi on kanssani yhtä ihanaa kuin aina. Ja uskon siihen, ei hänellä enää olisi mitään syytä asiasta valehdella, ja huomaanhan/tunnenhan minä sen itsekin sängyssä, ettei hänellä ole ongelmia suhteeni... :)
Kysymys on siis enemmän siitä, etten näytä mieheni mielestä hyvältä näine kiloineni... (enkä siis omasta mielestänikään, ei sen puoleen)..

Mutta kiitos sinulle kannustuksesta ja tsemppiä myös itsellesi!
 
ap.
Mitäs siitä seuraisi jos miehesi sanoisi ettet tunnu hyvältä ja hän joutuu miettimään naapurin mirkkua sinua nusastessaan?
Aivan miehesi ei saisi enää seksiä.
Mitä saat tuollaisesta ilkeilystä? Luuletko, etten joutunut tuotakin vaihtoehtoa punnitsemaan ja etteikö se aiheuttanut minulle hetkellistä ahdistusta sekin?
Mutta tiedän itse tietäväni totuuden, se riittää. Takaan, ettei mieheni ajattele ketään muuta kuin minua seksiä harrastaessamme :)
 
"Anu"
Kuulostaa tosi hyvältä, tsemppiä! Jo pienikin laihdutus tekee olostasi paremman, ja nyt on hyvä aika alottaa (mitä vanhempi, niin sen hankalempaa kun aineenvaihdunta hidastuu).

Tossa on vinkkejä: http://yle.fi/uutiset/laihduta_laskia_ala_lihaksia__nain_onnistut/7497723
 
ap.
[QUOTE="Anu";30373965]Kuulostaa tosi hyvältä, tsemppiä! Jo pienikin laihdutus tekee olostasi paremman, ja nyt on hyvä aika alottaa (mitä vanhempi, niin sen hankalempaa kun aineenvaihdunta hidastuu).

Tossa on vinkkejä: Laihduta läskiä, älä lihaksia – näin onnistut | Yle Uutiset | yle.fi[/QUOTE]

Tiedän! Ja tiedän senkin, että nyt on hyvä aika aloittaa, kun olen vielä välttynyt lihavuuden tuomilta vaivoilta/sairauksilta eli mitään peruuttamatonta ei liene vielä tapahtunut... :)
Kiitos tsempistä, tiedän, että sitä tarvitsee!
 
"Anu"
(Toki aluksi riittää jo kun katsoo mitä suuhunsa laittaa ja käy esim. kävelemässä tai uimassa. Itsellä lähti 15kg jo niin. Salille lähdin vasta myöhemmin, mutta se on hyvä keino ylläpitää tavoitepainoa.)
 
ap.
Ota nyt tavoitteeksi mitä vaan kunhan lopetat ylensyömisen. Heti alkuun puolitat kaikki annokset ja kun paino lähtee laskuun voit vähentää hillitymmin.
En ole ikinä syönyt isoja annoksia, joten aihetta tuohon minulla ei ole. Kunhan lopetan kaikkinaisen hyvän pupeltamisen (olen syönyt kunnon ruuan lisäksi päivittäin leivonnaisia, karkkia, roskaruokaa iltapalaksi jne) ja syön vaan sitä terveellistä kotiruokaa entiseen malliin, laihdun kyllä :)
 
tk.
Ota nyt tavoitteeksi mitä vaan kunhan lopetat ylensyömisen. Heti alkuun puolitat kaikki annokset ja kun paino lähtee laskuun voit vähentää hillitymmin.
Puolittaminen ei välttämättä riitä jotta paino lähtee laskuun. Annoskoko voisi alussa olla 1/3 ja sitten tavoitepainon saavuttamisen jälkeen 1/2 nykyisestä määrästä.

Tärkeintä on ymmärtää että koko loppuelämäksi tulee syömään puolet vähemmän kuin nyt.
 
ap.
Se on liian heikko ja tulee ainakin pääosin ulkopuolelta.
Vahva motivaatio auttaa painonhallinnassa | Keventäjät
Aika hauskaa, että joku tulee näiden tietojen pohjalta kertomaan minulle motivaatiostani :D
Motivaationi tulee itsestäni ja on vahva: En pidä ulkonäöstäni, en siitä, etten jaksa niin kuin ennen, pelkään sairastuvani. Lisäksi saan vahvan tuen mieheltäni (hän raahaa minut lenkille ja punttisalille silloinkin, kun ei huvittaisi/jaksaisi), huolehtii osaltaan siitä, ettei kotonamme ole liikoja herkkuja (mitä hän on aiemmin jatkuvasti meille ostanut), lisäksi hän valaa minuun uskoa ja tsemppiä ja on ylpeä minusta jokaisena päivänä.
Tilanteeni on mielestäni oikein hyvä ja aurinkoinen :)
 
ap.
Puolittaminen ei välttämättä riitä jotta paino lähtee laskuun. Annoskoko voisi alussa olla 1/3 ja sitten tavoitepainon saavuttamisen jälkeen 1/2 nykyisestä määrästä.

Tärkeintä on ymmärtää että koko loppuelämäksi tulee syömään puolet vähemmän kuin nyt.
Höpö höpö :)
Tärkeintä oli ymmärtää, etten voi syödä mielinmäärin herkkuja lihomatta ja olla sohvaperuna, vaan minun on heräteltävä itsestäni jälleen se liikkuja, joka nuorena olin. Onneksi minulla on oma pt mieheni muodossa <3
 
gb p
Aika hauskaa, että joku tulee näiden tietojen pohjalta kertomaan minulle motivaatiostani :D
Motivaationi tulee itsestäni ja on vahva: En pidä ulkonäöstäni, en siitä, etten jaksa niin kuin ennen, pelkään sairastuvani. Lisäksi saan vahvan tuen mieheltäni (hän raahaa minut lenkille ja punttisalille silloinkin, kun ei huvittaisi/jaksaisi), huolehtii osaltaan siitä, ettei kotonamme ole liikoja herkkuja (mitä hän on aiemmin jatkuvasti meille ostanut), lisäksi hän valaa minuun uskoa ja tsemppiä ja on ylpeä minusta jokaisena päivänä.
Tilanteeni on mielestäni oikein hyvä ja aurinkoinen :)
Tottakai saa kirjoitella mitä tahansa ja mielipidettä en voi muodostaa kuin sen perusteella mitä olet kirjoittanut. Mielipidettä aloituksen perusteella mielestäni kysyit.

Mielipiteeni vain edelleen vahvistui tästä viestistä.
 

Yhteistyössä