Alapäävaivaa... Vulvodyniako!?

  • Viestiketjun aloittaja Vulvodyniako
  • Ensimmäinen viesti
Vulvodyniako
Juhannuksena sairastin virtsatietulehduksen jonka seurauksena sain hiivan jonka taltuttamiseen kului monta hiivalääkettä, suun kautta, puikkoja sekä ulkosynnyttimille rasvaa. 2 gynellä käynyt ja 3 lääkärillä. Gynet eivät löytäneet mitään vikaa, pientä punoitusta ulkosynnyttimissä ja siihen toinen määräsi fucicortia ja toinen repadinaa..

On otettu, klamydia, tippuri, hiiva, trikomonas (vai mikä lie) eikä clue solujakaan löytynyt. ja etikalla katsottu eikä näkynyt mitään syyliä

Repadina on tuntui viime kierrossa auttavan, mutta kuukautisten jälkeen alkoi taas oireilu.. Nyt on jopa peräaukkokin välillä sattunut.

Eli oireet ovat parissa tietyssä kohtaa emätintä aina vuorotellen siis ulkosynnyttimissä.. Polttelee, kirvelee ja välillä sattuukin.Alushousut ärsyttää vaikka ovat puuvillaiset, yöt nukun ilman pöksyjä. Viimeisin on nyt ollut tämä peräaukon kipu. (löytyy kyllä ulkoinen peräpukamakin, mutta mies sanoi, että ei se punoita paljoa).

Työterveyslääkäri määräsi vagifem puikkoja, nyt on menossa 3päivä ja aivan pieni määrä valkovuotoa tuli (oli keltaista) äsken kun kävin vessassa. Sama lääkäri määräsi myös keltarauhashormonia jota olen viime kierron aikana syönyt ja silloin olikin aikalailla parempi jakso (johtuiko keltarauhashormonista tai repadinasta)
Kyseinen työterveyslääkäri laittoi lähetteen gynepolille jonne onkin aika 17.11 kolposkopiaan.

Voisiko olla vulvodyniaa?? sitä epäili tämä työterveyslääkäri ja määräsi minulle triptylejä mutta en ole uskaltanut aloittaa niiden syömistä sillä lääkäri ei ollut kuitenkaan varma olisiko tämä sitä vai ei...

Illat ovat helpompia kun olen kotona ilman alushousuja.. Alkaa jo pääkoppa kärsimään tästä jatkuvasta riesasta... välillä kun on helpompaa ja vaivoja vähemmän niin alkaa jo pelottaa koska oireet taas palaavat..
 
gdfh
Kuulostaa siltä kyllä, mulla sama vaiva. Tai oli, nykyään kahden synnytyksen jälkeen oireet lähes hävinneet. Mulle tuli aina ovisaikaan ja ennen kuukautisia kipua vasemmalle puolelle emättimen aukkoa, aina sama paikka. Luulin että on esim. herpes mutta varmaaan kolmella lääkärillä käytyäni uskoin ettei ole sitä koska tulokset oli negaa ja mitään ei näkynyt. Kaikki sp-tautitestit otettiin eikä mitään löytynyt. Lopuksi viimein yksi lääkäri ehdotti josko ois vd. Triptyliä minäkin sain mutta en uskaltanut alkaa syömään kun oltiin jo yrittämäisillään vauvaa. Tsemppiä, ikävä vaiva ja mullakin pää meinas levitä jo sen takia kun kukaan ei osannu auttaa. Eti keslustelu vd-palsta ja liity sinne, sieltä mäkin sain paljon apua
 
"milli"
Mulla oli vd. Oireena krooninen virtsatietulehdis ja hiiva. Seksi ei onnistunut tai jos onnistu niin olin ihan rikki ja kipee monta päivää. Alapää oli ihan paskana. Lopetin epillerit ni vaiva katos kuukaudes. Ny kymmenen vuotta takan. 0hiivaa ja 1virsatietulehdus!
 
vulvodynia
Minulla olisi tiistaina aika paavoselle mutten tiedä uskallanko mennä sinne sillä vielä ei ole poissuljettu kilpirauhasen vajaa toimintaa jne vai Onko paavonen niin hyvä että voi todeta vulvodynian ilman että pois sulkee tietyt sairaudet ensin verikokein?
 
vulvodynia
muuten vastauksista.. Inhottavaa tämä kipuilu, välillä särkee emätin välillä peräaukko ja välillä lievästi virtsatiet!!! Särkylääkkeetkään eivät auta eli kai se pitäisi vaan alkaa sitä triptyliä popsimaan, mutta en uskalla kun aamut ovat minulla muutenkin jo niin aikaisia kello soi viideltä ja jos ne vielä väsyttävätkin alkuun... En muuten löytänyt vd-ketjua, olisiko laittaa linkki??
 

Yhteistyössä