Mistä hyviä paitoja imetykseen? Millaiset on hyviä?

  • Viestiketjun aloittaja "Venla"
  • Ensimmäinen viesti
"Venla"
Vinkatkaa paikkoja joista voisi tilata hyviä paitoja imetystä ajatellen. Tai millaisia paitoja ylipäätään kannattaa lähteä etsimään, mitä olette todenneet hyviksi?

Ihan "viralliset" imetyspaidat taitavat olla aika kalliita, mutta varmaan löytyy muitakin vaihtoehtoja. Vauva syntyy siis ihan kohta, joten pitkähihaisille olisi eniten tarvetta.

Kiitos etukäteen jos joku osaisi vihjata hyviä vaihtoehtoja :)
 
Hmph
Boob on imetyspaita merkki josta itse pidin. Pystyi huomaamattomasti ikettään ja se missä sellainen talviturkis etuosassa oli paras hankintani, rintatulehduksen alkuja oli paljon. On vaan jo niin nuhjuinen etten enää kehtaa pitää. Muita imetyspaitoja tuli sit pidettyä huomattavasti vähemmän.
 
"Vieras vaan"
Boob on imetyspaita merkki josta itse pidin. Pystyi huomaamattomasti ikettään ja se missä sellainen talviturkis etuosassa oli paras hankintani, rintatulehduksen alkuja oli paljon. On vaan jo niin nuhjuinen etten enää kehtaa pitää. Muita imetyspaitoja tuli sit pidettyä huomattavasti vähemmän.
Täältä ääni myös Boobille! Tykkäsin eniten Boobin hihattomista paidoista, joihin yhdistelin erilaisia neuletakkeja jne. Niin kuin tuossa jo sanottiin Boobin paidat mahdollistaa huomaamattoman imetyksen. Kangas on myös tosi hyvää ja pysyi hyvänä koko imetysajan. Hintansa arvoisia mielestäni.

Kokeilin aikoinaan myös H&M:n imetyspaitoja, mutta en tykännyt.
 
tavallisia vaatteita
Ensimmäisen kanssa käytin imetyspaitoja, toisen kanssa lähes yksinomaan niitä Gina tricotin pitkiä hihattomia toppeja alla ja siihen päälle joku paita. Paljon enemmän vaihteluvaraa, saa käyttää omia vaatteitaan eikä mitään mammauniformuja ja hintakin on edullinen, 9,95€/toppi, jos niitä ei ennestään ole :)

Ylempi paita nostetaan siis ylös ja tissi vedetään topin kaula-aukosta esiin, eikä mitään vilku.
 
"nella"
Boob on hyvä, helppo. HM:n imetyspaidan luukkusysteemi on hankalampi, edullisempia toki ovat. Itse imetin esikoista tavallisilla paidoilla yhdistettynä masutuubiin, joka oli kätevä siinä, kun ei siis tarvinnut paljastella mahaa. Lienee se edullisin vaihtoehto myös?
 
Raskaana
Boob on paras ja niitä löytyy ihan kivasti käytettyinä (esim huuto.net). H&M:n äitiysvaatteet on hyviä, mutta imetyskama on kuraa. Itsekin hankin pari hihatonta boobin toppia ja siihen päälle joku normineuletakki. Ne pitkähihaiset imetyspaidat maksaa niin järkyttävästi, että jäivät kauppaan. Toki niitäkin löytyy käytettyinä.
 
ei pitkähihaista
Minä en alkuaikoina juurikaan pitkähihaista imetyspaitaa käyttänyt: hikikohtaukset nimittäin yllättivät mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Lyhythihainen paita/toppi + fleece-/villatakki -yhdistelmä on myös minun suositukseni. Ihmettelin suuresti sitä, miten kaikki löytämäni imetyspaidat olivat vatsasta tiukkoja malleja, kun synnytyksen jälkeen ei kyllä heti tehnyt mieli sellaisiin siirtyä, ei se maha nyt niin esittelykunnossa ollut. Neuletakilla siis myös peittelin sitä roikkuvaa säkkiä. :D Lisäksi välillä ei mitkään liivinsuojat estäneet läpivuotoja, jolloin irrallinen päällypaita todennäköisimmin pysyi kuivana, oli edes jotain millä peittää märät läntit rinnoissa. Rintatulehdusten estämiseksi pidin rintaliivien ja imetysliivin välissä paljon villalangasta ihan tarkoitusta varten virkattuja pyöreitä suojia, lämmittivät ihanasti ja sai toisen pitää paikallaan kun toisesta rinnasta imetti.
 

Yhteistyössä