Onko toiset vain erityisen hedelmällisiä? Kuulutko niihin?

  • Viestiketjun aloittaja "hedelmä"
  • Ensimmäinen viesti
"hedelmä"
Olen miettinyt useasti että ovatko toiset erityisen hedelmällisiä. Joskushan jotkut sanoo ettei niiden tarvitse kuin ajatella miestä niin ne on paksuna.
Mistähän se mahtaa johtua? Ja kertooko naisen vartalo jo siitä että onko mahdollisesti erittäin sikiävää tyyppiä?

Itse kuulun niihin jotka tulevat raskaaksi lähes mistä vain. Vaikken ole edes suunnitellut niin kaks juuri se kerta siinä kuussa tai monen kuukauden aikana tärppää ja taas on raskaana.
Jos mun entinen mies ei olis ollut tuhkamuna, olisin saanut lapset nuorena niinkuin olin haaveillut ja elämä olis mennyt toisin. No onneksi en kuitenkaan hänen kanssa saanut mitään, en olisi niin vakuuttunut että olisin ollut lainkaan onnellinen.

Mutta miten toiset on niin helppoja lisääntymään ja toiset ei. Kulkeeko hedelmällisyys suvussa? Meillä näyttäs olevan erityisen hedelmällistä kun taas esim. tuo mainitsemani exän suku ei. Se suku itseasiassa sammuu koska lapsia ei tule kellekään ja kyllä, tiedän että ovat halunneet.
 
vie ras
Tuntuu olevan ja kyllä monella suvussa on sama juttu. Omia raskauksia en ehtinyt edes yrittää, kun olin jo raskaana. Se kävi niin helposti, että tunsin itseni jotenkin petetyksi. Olin varautunut monen kuukauden yritykseen, ja sitten olinkin 1,5 kk:n päästä pillereiden lopetuksesta raskaana. Toisella kertaa mulle ei ehtinyt tulla edes menkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen, kun olin jo raskaana. Ja mulle omtiin aina sanottu, että saattaa kestää muutama kuukausi ennen kuin kierto normalisoituu pillereiden jälkeen. Olin kuitenkin syönyt niitä 10 vuotta ennen esikoista.

Ei meillä ole suvussa kellään lapsettomuusongelmia. Jokaiselle on syntynyt lapsia silloin kun niitä on haluttu.
 
"kuuden äiti"
Kyllä olen helposti raskautuvaa sorttia, yhtään kertaa ei ole yrittämällä tarvinnut yrittää. Mulla on kaikkiaan 12 raskautta joista on syntynyt kuusi tervettä lasta, muut 1 abortti (olin alaikäinen silloin) ja muut keskenmenoja. Vielä yksi lapsi on haaveissa ja uskon raskautuvani nytkin nopeasti vaikka olen jo 40 v
 
juuu
Neljä kertaa tärpännyt heti. Nämä kaikki yli 30-vuotiaana, vaikka olen ylipainoinen, mulla on PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Äidillä myös 4 heti alkanutta raskautta, samoin siskollani. Mun hormonitoiminta on muutenkin omituinen. Kuukautiset alkaneet joka kerta 1-2kk synnytyksestä vaikka olen imettänyt. Äidilläni myös samoin.
 
Toiset vaan tuntuu olevan hedelmällisempiä, kyllä. En osaa arvata syytä...

Ja kyllä, kuulun itsekin niihin. Yhtään noista neljästä muksusta ei ole varsinaisesti yritetty, vaan ajatuksella "tulee jos on tullakseen", koskaan ei oole mitään montaa kiertoa tarvinnut odotella.

Tää viides näyttää tulevan, vaikka kuinka uskollisesti niitä jälkikasvun ehkäiseviä pillereitäkin tulin popsineeksi.

Se, että sen näkisi jotenkin ulospäin naisen vartalosta... en usko.
Ei ainakaan omalle kohdalle napsahda mitenkään, mulla on kroppa suunnilleen ku jollain 12-vuotiaalla pojalla (vehkeet vaan eri), tasapaksu lauta, ei tisseistä tietoakaan eikä mitään hedelmällisen leveää lantiota, persettä nyt ehkä just ja just sen verran, että takaapäin tunnistaa naiseksi.

Muoks. Ja kyllä mä uskon siihen suvussa kulkemiseenkin, meillä on aikalailla koko suku ollut kokolailla sikiävää sakkia.
 
Viimeksi muokattu:
Minun ja mieheni suvussa on enemmän tätä "pesen omat ja mieheni kalsarit samassa pyykissä ja tulen siitä paksuksi" tyyppiä.
Me ollaan sitten miehen kanssa se surullisenkuuluisa poikkeustapaus. :rolleyes:
 
Kyllä kai
Neljä lasta, viisis raskautta, yks kslenmeno....kaikki raskaudet on alkanu 1-3kk siitä, kun on "alettu yrittämään", viimeisimmissä ikääkin jo reippaasti yli 35....ekaa itseasiassa tehty kauemmin, se 3kk ja siinäkin tuo km välissä....
Omalla äidill
Taas ihan päinvastoin, yli 10v yrityksen jälkeen vasta raskaaksi....
 
natusan
Kyllä mä kait olen sitä "hedelmällistä" tyyppiä, tai siis mieheni ja minä yhdessä! Joskus nuoruuden suhteessa en tullut raskaaksi (Luojalle kiitos), vaikka ilman ehkäisyä pantiin menemään..Mieheni kanssa taasen, on 6 lasta tulllut lähes pelkästään toiveesta, yksi tosin jo ennätti alulle, ennen kuin toivoakaan ehdittiin..
 
vieraillija
En kuulu. Oikeastaan ärsyttää, että pitää aina oikein tekemällä tehdä, vaikka tuuristahan se kiinni on. Raskauksissakin ongelmia. Omat vanhemmat olleet todella hedelmällisiä, ei sitten näemmä periytynyt.
 
"viuh"
En ole sikiävää sorttia (4v ilman ehkäisyä, miehellä kuitenkin lapsia edellisestä liitosta), ja nyt kun mietin niin etenkin äidin puolinen suku on tosi pieni. Monella vain yksi lapsi tai ei ollenkaan.
 
"Piggy"
Olin kolmekymppinen ja sain kaksi lastani helpolla. Toinen tuli ekalla yrityksellä ja toinen toisella (tarkoitan siis, että eka lapsi sai heti alkunsa - ei tullut enää menkkoja kun olin raskaana), toista lasta kun yritettiin niin tuli yhdet menkat välissä ja sitten tulin raskaaksi. Raskaaksi tullessani olin vähän alle lievän ylipainon, mutta liikuin paljon. Suvussani naiset ovat raskautuneet helposti. Toiset raskautuvat helpommin kuin toiset. Ovathan toiset hoikempiakin (luonnostaan, helpommalla vaivalla) ja myös kauniimpia (luonnostaan, helpommalla vaivalla) kuin toiset. Minä taas en ole kaunis laiheliini.
 
Kuulun käsittääkseni "niihin", kolme kertaa ekasta kierrosta raskaaksi ja kerran tokasta (yksi km, jonka jälkeen tuli nuo yhdet menkat ja sen jälkeen aloin odottaa kolmatta) ilman mitään varsinaista yrittämistä tai tähtäilyä. Äidin puolen suku on myös ollut aika kovaa lisääntymään, äidilläni on viisi sisarusta ja isovanhemmillani lapsenlapsia 20...isäni puolen suvussa taas joka polvessa on huomattavasti niukemmin jälkikasvua (maks.2), voi toki olla tietyllä tapaa suvun kulttuuristakin kyse.

En tiedä, kertooko mun vartalo siitä mitään. En ole mikään pohjalaisemäntä, mutta en nyt ihan riukukaan. Ehkäisy on onneksi itselläni toiminut hyvin, muuten minulla olisi varmaan vähintään 9 lasta.
 
Ex- rouvakultani muinaisella työpaikalla oli aikanaan jakkara, jolle ei sopinut istahtaa jos ei tahtonut pikaiselle äitiyslomalle.

En tiedä onko tuota jakkaraa enää olemassa. Jos on ja jos on tarvetta, niin voipi kysellä pk- seudun päiväkotien isännöitsijöiltä.
 
"elli"
Kiva että suurin osa nauttii hedelmällisyydestään. Mä taas olen varmaan ylihedelmällinen, ja kärsin siitä suuresti. En haluaisi oikeastaan ollenkaan lapsia, mutta niin vaan olen ollut kuudesti raskaana. Yhden lapsista olen pitänyt, kun vihdoin olin siihen valmis. Kaikki raskauteni ovat alkaneet ehkäisystä huolimatta, mulla on pettänyt kaikki hormonaaliset ehkäisyt jota oon kokeillut. Mulle on tehty viisi aborttia, koska olen noihin aikoihin ollut psyykkisesti muista syistä sekaisin. En kadu niitä, vaikka mieluiten tietenkin en olisi ollenkaan edes joutunut siihen tilanteeseen. Musta vaan olisi kamalaa ajatella että olisin kuuden lapsen äiti. Meidän koko suku on myöskin erittäin hedelmällistä, mulla on seitsemän sisarusta, ja heillä kaikilla on sukupuolesta riippumatta 2-5 lasta ja lisää varmaan tulee. Lisäksi mun äidin sisaruksilla on kaikilla paljon lapsia, mulla on yli 20 serkkua mutsin puolelta.

Nykyään multa on pistetty piuhat poikki, mutta silti pelkään vanhasta tottumuksesta raskautta koko ajan. Ei kiva.
 
"xXx"
Olen varmaankin. Neljä raskautta, 1-2 kierrosta lähteneet ja ikää ollut 26-31v. Vaan ei huolta, vain yksi lapsi syntynyt ja muut keskenmenoja rv 8-12. Että tiedä sitten, hedelmöittyminen onnistuu, kantoaika ei.
 

Yhteistyössä