Tässä mun vatsalihakset (kuva) - laittakaa tekin kuvia treenatuista vatsoistanne.

  • Viestiketjun aloittaja "kuntoilija"
  • Ensimmäinen viesti
aapee.
Alkuperäinen kirjoittaja Pläski vielä;30423555:
Ootko ap ollut aina normaalipainoinen? Mulla 20kg ylipainoa, nuorena (alle30v) ollu tuollainen vatsa, nyt ikää 40+ ja haaveena taas tuollainen:)
Hyvältä näyttää!
Lapsena olin laiha, mutta teini-iässä alkoi rasvaa kertymään, kun herkutteluhimo iski. Reilu parikymppisenä lihoin yli normaalipainon ja olin 18 kg painavampi kuin nyt. Pari vuotta taisi mennä ennen kuin sain itseni takaisin normaalipainoiseksi. Lapset sain yli kolmekymppisenä ja molemmissa raskauksissa lihoin yli 20 kg. Ne kilot hävitin pikkuhiljaa 1-2 vuodessa.

Nyt yli nelikymppisenä aloitin tämän vuoden alkupuolella kotona tehtävän lihaskuntotreenin, kun pelkkä hölkkä ja pyöräily ei tuntunut riittävän. Sillä sain tehtyvä viimeisen silauksen kroppaani. Edellyttää tietenkin myös mässäilyhimon pitämistä aisoissa. Olen varsin perso herkuille ja etenkin loma-aikoina tulee lipsuttua pahasti, jolloin löysää alkaa helposti kertymään, mutta palaan pian taas ruotuun, enkä aio enää päästää itseäni lihomaan.
 
Maggara
Lapsena olin laiha, mutta teini-iässä alkoi rasvaa kertymään, kun herkutteluhimo iski. Reilu parikymppisenä lihoin yli normaalipainon ja olin 18 kg painavampi kuin nyt. Pari vuotta taisi mennä ennen kuin sain itseni takaisin normaalipainoiseksi. Lapset sain yli kolmekymppisenä ja molemmissa raskauksissa lihoin yli 20 kg. Ne kilot hävitin pikkuhiljaa 1-2 vuodessa.

Nyt yli nelikymppisenä aloitin tämän vuoden alkupuolella kotona tehtävän lihaskuntotreenin, kun pelkkä hölkkä ja pyöräily ei tuntunut riittävän. Sillä sain tehtyvä viimeisen silauksen kroppaani. Edellyttää tietenkin myös mässäilyhimon pitämistä aisoissa. Olen varsin perso herkuille ja etenkin loma-aikoina tulee lipsuttua pahasti, jolloin löysää alkaa helposti kertymään, mutta palaan pian taas ruotuun, enkä aio enää päästää itseäni lihomaan.
Minkälaista ruokavaliota olet noudattanut ja onko sulla joku tietty lihaskuntotreeni mitä teet?
 
aapee.
Minkälaista ruokavaliota olet noudattanut ja onko sulla joku tietty lihaskuntotreeni mitä teet?
Ihan kaikkea peruskotiruokaa olen syönyt. Olen vain pienentänyt annoskokoja. Lisäksi olen vähentänyt radikaalisti herkutteluani, mutta sallin itselleni edelleen myös herkkupäiviä. Vastapainoksi pidän välillä niukemman ruoan päiviä, jolloin syön vain esim. kaurapuuroa, leivän ja jugurttia. Tätä voisi varmaan verrata 5+2-dieettiin, mutta mitään ehdotonta sääntöä tai aikataulua minulla ei ole. Kaikki on sallittua, mutta kohtuudella. Vain tällaista ruokavaliota pystyn noudattamaan loppuelämäni. Mitkään totaalirajoitukset eivät toimi.

Voin kaivaa illalla lihaskuntotreeneihin linkkejä tänne. Paljon olen tehnyt ainakin Jillian Michaelsin treenejä.
 
"Hippo"
Vatsalihakset naisilla näyttää rumilta.
Ja senkö takia olisi parempi jättää treenaamatta? Lihakset, varsinkin myös ne vatsalihakset vaikuttavat kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Siksi on aika olennaista, että olisivat myös hyvässä kunnossa. Tiukat vatsalihakset auttavat naisilla myös nauttimaan seksistä enemmän, vaikka usein virheellisesti puhutaan vain lantionpohjan lihasten treenaamisesta. :)
 
9mmm
Aiemmat kuvat näköjään lähtenytkin jo pois. Näillä mennään taas, kesäkuntoon ehkä :) Onko muita kesäkuntoilijoita?

no aina kuntoillaan mutta ei nyt ihan noin ööh rasvattomassa kunnossa kuitenkaan :) hieno homma millanen on muuten sun ruokavalios ku siinä itellä kuiteski isoin skarppi vaikka puhasta ruokaa mut erilaisten siemenien energian tunne ei välity .
 
no aina kuntoillaan mutta ei nyt ihan noin ööh rasvattomassa kunnossa kuitenkaan :) hieno homma millanen on muuten sun ruokavalios ku siinä itellä kuiteski isoin skarppi vaikka puhasta ruokaa mut erilaisten siemenien energian tunne ei välity .
Välillä ruokailu itselläkin ihan retuperällä, tosi vaikeaa sitä välillä suhteuttaa töissäkäyntiin. Olen tosi fyysisessä työssä ja tuntuu, että välillä syön liian vähän tai sit liian paljon. Päivän ruokiin saattaa sisältyä esim. neljän viljan puuroa chia-siemenillä, kanaa, lohta ja hemapaa, banaania ja maitorahkaa, (tummaa)leipää jne.. Varmasti saisi vielä vähän nipistettyä turhaa tuosta vatsalta, jos katsoisi jokaisen suupalan, mitä ottaa, mutten taida lähteä siihen :D
 
Viimeksi muokattu:
9mmm
Välillä ruokailu itselläkin ihan retuperällä, tosi vaikeaa sitä välillä suhteuttaa töissäkäyntiin. Olen tosi fyysisessä työssä ja tuntuu, että välillä syön liian vähän. Päivän ruokiin saattaa sisältyä esim. neljän viljan puuroa chia-siemenillä, kanaa, lohta ja hemapaa, banaania ja maitorahkaa, (tummaa)leipää jne.. Varmasti saisi vielä vähän nipistettyä turhaa tuosta vatsalta, jos katsoisi jokaisen suupalan, mitä ottaa, mutten taida lähteä siihen :D
no e ii kannatakkaan hyväs kuosis on jos itte tyytyväinen mut mitäs ihmettä on chia siemen? tai hemapaa?

pidä asenne vaan :)
 
no e ii kannatakkaan hyväs kuosis on jos itte tyytyväinen mut mitäs ihmettä on chia siemen? tai hemapaa?

pidä asenne vaan :)
No joo, aika tyytyväinen alan olemaan pikku hijaa, vaikka aina kai sitä itsestä paranneltavaa löytyy. Hemapa on ihan perus hernemaissipaprikaa, sopii melkein kaiken kanssa :D Chia-siemeniä yritän lisätä vähän kaikkeen, ne on tosi terveellisiä :)

Jep, pidetään asenne, sillä pötkii pitkälle! :)
 

Yhteistyössä