Pitäis ampua noi sudet!

Tällaisia ihania pikkupalleroita kun laittaa pihaan päivystämään niin pysyy sudet kaukana.:heart:

 
Hukka
Pitäis sudet jättää rauhaan. Milloinkohan on viimeksi edes susi Suomessa hyökännyt ihmisen kimppuun. Taitaa tuo sun koira tuossa kuvassa ollut tappanut enemmän ihmisiä Suomessa kuin susi...
 
Pitäis sudet jättää rauhaan. Milloinkohan on viimeksi edes susi Suomessa hyökännyt ihmisen kimppuun. Taitaa tuo sun koira tuossa kuvassa ollut tappanut enemmän ihmisiä Suomessa kuin susi...
Tervetuloa tänne susirajalle kokeilemaan miten kivaa on asua lauman naapurina. Ne kun tottuu ihmiseen niin ne tulee pihaan ja syö ainakin koirat ja muut lemmikit/hyötyeläimet. Ilvekset on ongelma myös.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
iu
Epäilen, ettei kyseessä ole susi vaan jokin koirasusiristeymä. Ei oikea susi luuhaa ihmisasutuksen liepeillä.

Meidän kesäpaikka on susilaueella, mutta ikinä en ole nähnyt susista edes jälkiä. Ei ne tule pihoille kyyläämään vaan pysyttelevät loitolla. Jotkut hybridit sitten kiertelee tyhjentelemässä koirien ruokakuppeja.
 
Hukka
Tervetuloa tänne susirajalle kokeilemaan miten kivaa on asua lauman naapurina. Ne kun tottuu ihmiseen niin ne tulee pihaan ja syö ainakin koirat ja muut lemmikit/hyötyeläimet. Ilvekset on ongelma myös.
En minä susia pelkää, että ei mulle este siellä olisi asustaa. Se on vähän ihmisten omaa tyhmyyttä jos lemmikki/kotieläimillä ei ole kunnollista aitausta/suojaa ja petoeläin tappaa. Täällä etelässä on ilveksiä enemmän kuin suurimmassa osassa itärajaa, ei ole ollut niistäkään juuri ongelmia. Kannattaisi tehdä kunnon aitaukset/tilat niille omille eläimille niin ei tarvitse susia haukkua. Ne kuitenkin elää viettiensä mukaan.
 
Hukka
Ihme jos ihmiset loukkantuvat susille siitä että susi tulee ja tappaa koiran joka jonkun narun päässä pihalla on, pelkkä koppi suojanansa. Se ihminenhän oikein tarjottimella antaa silloin sen koiran suden/muun pedon syötäväksi.
 
En minä susia pelkää, että ei mulle este siellä olisi asustaa. Se on vähän ihmisten omaa tyhmyyttä jos lemmikki/kotieläimillä ei ole kunnollista aitausta/suojaa ja petoeläin tappaa. Täällä etelässä on ilveksiä enemmän kuin suurimmassa osassa itärajaa, ei ole ollut niistäkään juuri ongelmia. Kannattaisi tehdä kunnon aitaukset/tilat niille omille eläimille niin ei tarvitse susia haukkua. Ne kuitenkin elää viettiensä mukaan.
Kivahan se olisi kuitenkin jos koiran voisi pissattaa omassa pihassa. Ei ole pitkä aika kun tuttava lenkillä menetti koiransa. Käveli hiekkatien (valaistu autotie) pitkin koiran kanssa joka hihnassa, niin ilves hyppää puusta koiran kimppuun. Onneksi koiran, mutta silti! Olisko kiva käydä vaikka vaunulenkillä kun pihaa kiertää nälkäinen ilves tai susi tai jopa lauma..
 
Ihme jos ihmiset loukkantuvat susille siitä että susi tulee ja tappaa koiran joka jonkun narun päässä pihalla on, pelkkä koppi suojanansa. Se ihminenhän oikein tarjottimella antaa silloin sen koiran suden/muun pedon syötäväksi.
Ehkä se on laitettu syötiks siihen.:D

En minäkään koiraa ulos jättäis susien syötäväks, ellei olis sellanen koira mikä pärjää. Jotkut ajokoirat sun muut menee melko helposti susien suuhun.:|
 
Hukka
Kivahan se olisi kuitenkin jos koiran voisi pissattaa omassa pihassa. Ei ole pitkä aika kun tuttava lenkillä menetti koiransa. Käveli hiekkatien (valaistu autotie) pitkin koiran kanssa joka hihnassa, niin ilves hyppää puusta koiran kimppuun. Onneksi koiran, mutta silti! Olisko kiva käydä vaikka vaunulenkillä kun pihaa kiertää nälkäinen ilves tai susi tai jopa lauma..
Oliko pienikin koira? Ihmeen peloton ilves ollut jos hengen vienyt vielä ihmisen läsnä ollessa, Ei mua tottapuhuen pelottaisi silti.
 
Kivahan se olisi kuitenkin jos koiran voisi pissattaa omassa pihassa. Ei ole pitkä aika kun tuttava lenkillä menetti koiransa. Käveli hiekkatien (valaistu autotie) pitkin koiran kanssa joka hihnassa, niin ilves hyppää puusta koiran kimppuun. Onneksi koiran, mutta silti! Olisko kiva käydä vaikka vaunulenkillä kun pihaa kiertää nälkäinen ilves tai susi tai jopa lauma..
Järkyttävää!: /
 
Hukka
Ehkä se on laitettu syötiks siihen.:D

En minäkään koiraa ulos jättäis susien syötäväks, ellei olis sellanen koira mikä pärjää. Jotkut ajokoirat sun muut menee melko helposti susien suuhun.:|
Meinaatko että joku koira pärjäisi hihnan päässä kiinni ollessa susia vastaan vai mitä tuo tarkotti? :D Kyllä eläin hihnan päässä on pedolle aika varma nakki, ihan sama kuinka iso koira olisi kyseessä.
 
En oo muuten koskaan kuullut että Ilves hyökkäis kenenkään kimppuun, on ihan uus ilmiö mulle.:O
Olen aina kuvitellut että ovat tosi arkoja edes näyttäytymään.
 
  • Tykkää
Reactions: Harmony
Oliko pienikin koira? Ihmeen peloton ilves ollut jos hengen vienyt vielä ihmisen läsnä ollessa, Ei mua tottapuhuen pelottaisi silti.
Norjan harmaa, eli ei ihan pieni, muttei isokaan.

Ehkei nyt varsinaisesti pelota, mutta ei se ole kivaa jos perheen rakas lemmikki syödään omasta pihasta. tai miten lähdet aamulla töihin kun portailla istuu susi. Näinkin on käynyt... Ei tosin meille.

En ois susia ja ilveksiä heti ampumassa, mutta jotenkin ne pitäisi saada pysymään metsässä. Ehkä harvennamme liikaa jäniksiä, hirviä ym. Ruokaa kun sitä haetaan ihmisten pihoista.
 
iu
Ilveksiäkin meidän mökkimailla on. Ikinä en ole elävää ilvestä silti nähnyt, vaikka jälkiä ja makuupaikkoja (+jäniksen irtokäpäliä ja korvia) paljonkin. Kerran olen nähnyt nälkään kuolleen ilveksen raadon.

TOSI outoa, jos ihmisen läsnäollessa ilves koiran kimppuun käy - meillä on kissakin säästynyt, vaikka mökillä ulkoilee irrallaan. Kerran on sen kanahaukka meinannut viedä, mutta ilves ei ikinä.
 
Hukka
Mitäs tekisit jos olisit vastaavassa tilanteessa ja ilves olis päättäny hypätä vaunujen kimppuun? Olisko tilanne pelottanut yhtään?
No mä en vaunuja työntele, mutta tottakai sellaisessa tilanteessa säikähtäisi. Mutta ei mua yleisestiottaen tuollainen pelottaisi, koska tilanne on hyvin epätodennäköinen. Ilves on oikeesti tosi säikky eläin, ei se ihan heti kimppuun normaalisti käy. Ne pelkää ihmisiä, ihan kuin sudetkin.
 
En oo muuten koskaan kuullut että Ilves hyökkäis kenenkään kimppuun, on ihan uus ilmiö mulle.:O
Olen aina kuvitellut että ovat tosi arkoja edes näyttäytymään.
Oon nähnyt ilveksen kolmesti parin vuoden sisällä. Kahdesti ylittämässä ihan asfalttitietä ja kerran omalla pihalla. Ketunkin olen nähnyt tiellä kyyristelemässä. Karhun jäljet on tullut bongattua 10 km keskustasta ja appiukko oli törmätä aamuyöstä hirveen ihan keskellä kaupunkia tullessa yövuorosta.. Kivaa täällä villillässä.. :D ei ihan niin tunteella osaa suhtautua tuohon suojeluun..
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä