Pitäis ampua noi sudet!

Meinaatko että joku koira pärjäisi hihnan päässä kiinni ollessa susia vastaan vai mitä tuo tarkotti? :D Kyllä eläin hihnan päässä on pedolle aika varma nakki, ihan sama kuinka iso koira olisi kyseessä.
Eiku silleen niin, että kun susi pistää päänsä pusikosta ni saap ampua reiän siihen.=)
 
Hukka
Norjan harmaa, eli ei ihan pieni, muttei isokaan.

Ehkei nyt varsinaisesti pelota, mutta ei se ole kivaa jos perheen rakas lemmikki syödään omasta pihasta. tai miten lähdet aamulla töihin kun portailla istuu susi. Näinkin on käynyt... Ei tosin meille.

En ois susia ja ilveksiä heti ampumassa, mutta jotenkin ne pitäisi saada pysymään metsässä. Ehkä harvennamme liikaa jäniksiä, hirviä ym. Ruokaa kun sitä haetaan ihmisten pihoista.
Ei oo tarkoitus vähätellä tota tilannetta, mutta mä tottapuhuen olisin varmaan vaan innoissani jos aamulla töihin lähtiessä portailla istuis susi. :D

Ja tottakai kaikki sympatiat menee niille, jotka lemmikkinsä/kotieläimensä pedoille menettää, mutta silti oon sitä mieltä että ihmisen tehtävä se on tarjota niille omille eläimilleen sellainen tila, jossa niin ei pääse käymään.
 
No mä en vaunuja työntele, mutta tottakai sellaisessa tilanteessa säikähtäisi. Mutta ei mua yleisestiottaen tuollainen pelottaisi, koska tilanne on hyvin epätodennäköinen. Ilves on oikeesti tosi säikky eläin, ei se ihan heti kimppuun normaalisti käy. Ne pelkää ihmisiä, ihan kuin sudetkin.
Pelkää ja pelkää... Onhan se arka, mutta tottuu ihmiseen ja valoihin sekä ääniin aina vaan enemmän paikoin suomea. Onhan se koirakin joskus ollut villi..
 
-9-9-
Kivahan se olisi kuitenkin jos koiran voisi pissattaa omassa pihassa. Ei ole pitkä aika kun tuttava lenkillä menetti koiransa. Käveli hiekkatien (valaistu autotie) pitkin koiran kanssa joka hihnassa, niin ilves hyppää puusta koiran kimppuun. Onneksi koiran, mutta silti! Olisko kiva käydä vaikka vaunulenkillä kun pihaa kiertää nälkäinen ilves tai susi tai jopa lauma..
Omat koirat ovat sen kokoisia että pöllöt, haukat, ketut, puhumattakaan kissoista ja koirista, voivat tappaa nämä ihan minä hetkenä hyvänsä.
Siltikään en voisi kuvitellakaan että porukka OIKEASTI alkaisi vaatimaan että nämä kaikki eläimet pitäisi ampua pois Suomesta. Tuo on ihan hullua, miksi pitää olla niin pirun paljon vihaa ja verenhimoa?
Vaarallisimpia eläimiä Suomessa ihmisille taitaa olla hirvi, koira, nauta ja ampiainen. Ja ne on kuitenkin tuolla ihan jees, ei mitään hätää. Mutta auta armias jos "tosi iso" ja "pelottava" SUSI sattuu liikkumaan jossain lähimetsässä, siis voi kauhistus!!1 :O

Meilläpäin oli susihavainto viime vuonna, ja en sitten tiedä ollaanko me itärajalla jotenkin erikoisen kovanahkaisia, mutta täällä tuli lehtiartikkelin kommenttiin pelkkiä positiivisia juttuja, "Kaunis eläin", "upeaa", jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Ei oo tarkoitus vähätellä tota tilannetta, mutta mä tottapuhuen olisin varmaan vaan innoissani jos aamulla töihin lähtiessä portailla istuis susi. :D

Ja tottakai kaikki sympatiat menee niille, jotka lemmikkinsä/kotieläimensä pedoille menettää, mutta silti oon sitä mieltä että ihmisen tehtävä se on tarjota niille omille eläimilleen sellainen tila, jossa niin ei pääse käymään.
Joo niin olsin minäkin vähän aikaa.
Kyllähän niiden touhuja mielellään kattelis. Upeita elämiä kertakaikkiaan!
Mutta kun sieltä pirtistä pitäis välillä päästä uloskin lasten kanssa...

Eihän se nyt noin voi mennä että eläin rajoittaa ihmisen ulkona liikkumista!
 
Ei oo tarkoitus vähätellä tota tilannetta, mutta mä tottapuhuen olisin varmaan vaan innoissani jos aamulla töihin lähtiessä portailla istuis susi. :D

Ja tottakai kaikki sympatiat menee niille, jotka lemmikkinsä/kotieläimensä pedoille menettää, mutta silti oon sitä mieltä että ihmisen tehtävä se on tarjota niille omille eläimilleen sellainen tila, jossa niin ei pääse käymään.
No, pitäähän ne kuitenkin kusettaa? Eli päästää edes hihnassa ulos. Lapsiakaan ei viitsi sisällä pitää heti kun alkaa klo 14-15 ulkona hämärtää.. Ei ole edes ajatuksena siistiä että muksut leikkii pihassa jossa hiippailee susia..ikinä ei uskaltas antaa lapsen ulkoiluttaa koiraa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Hukka
Joo niin olsin minäkin vähän aikaa.
Kyllähän niiden touhuja mielellään kattelis. Upeita elämiä kertakaikkiaan!
Mutta kun sieltä pirtistä pitäis välillä päästä uloskin lasten kanssa...

Eihän se nyt noin voi mennä että eläin rajoittaa ihmisen ulkona liikkumista!
No ihan yhtälailla ne eläimet tänne Suomeen kuuluu kuin ihmisetkin. Se nyt vaan on fakta että ei eläimet tajua että niitä ei haluta tietyille alueille kulkemaan. Jos niin alkaa moinen ahdistamaan, niin vois vaikka harkita muuttoa Helsinkiin tai muuhun vastaavaan kaupunkiin, jos ei villieläinten kanssa yhteiselo suju. Toki siellä Helsingissäkin oli se yks hirvi jokin aika sit vauhkoilemassa, mut ehkä se on aika epätodennäköinen tapahtuma silti.
 
V
Omat koirat ovat sen kokoisia että pöllöt, haukat, ketut, puhumattakaan kissoista ja koirista, voivat tappaa nämä ihan minä hetkenä hyvänsä.
Siltikään en voisi kuvitellakaan että porukka OIKEASTI alkaisi vaatimaan että nämä kaikki eläimet pitäisi ampua pois Suomesta. Tuo on ihan hullua, miksi pitää olla niin pirun paljon vihaa ja verenhimoa?
Vaarallisimpia eläimiä Suomessa ihmisille taitaa olla hirvi, koira, nauta ja ampiainen. Ja ne on kuitenkin tuolla ihan jees, ei mitään hätää. Mutta auta armias jos "tosi iso" ja "pelottava" SUSI sattuu liikkumaan jossain lähimetsässä, siis voi kauhistus!!1 :O

Meilläpäin oli susihavainto viime vuonna, ja en sitten tiedä ollaanko me itärajalla jotenkin erikoisen kovanahkaisia, mutta täällä tuli lehtiartikkelin kommenttiin pelkkiä positiivisia juttuja, "Kaunis eläin", "upeaa", jne.
Sattuu liikkumaan lähimetsissä on ihan ok. Sattuu liikkumaan minun pihassa ja istuu mun kuistilla saa jo ihan eri sävyn..
 
Hukka
No, pitäähän ne kuitenkin kusettaa? Eli päästää edes hihnassa ulos. Lapsiakaan ei viitsi sisällä pitää heti kun alkaa klo 14-15 ulkona hämärtää.. Ei ole edes ajatuksena siistiä että muksut leikkii pihassa jossa hiippailee susia..ikinä ei uskaltas antaa lapsen ulkoiluttaa koiraa.
Ei niitä susia noin hirveästi tarvitse pelätä. Joskus luin niistä suden aiheuttamista kuolemista ja kyllä naurun hörähdys pääsi suusta kun silti ihmiset sutta niin pelkäävät. Lukekaa tekin niitä tilastoja niin ehkä se sydän ei läpätä enää niin kovaa kun susi mainitaan.
 
Ei niitä susia noin hirveästi tarvitse pelätä. Joskus luin niistä suden aiheuttamista kuolemista ja kyllä naurun hörähdys pääsi suusta kun silti ihmiset sutta niin pelkäävät. Lukekaa tekin niitä tilastoja niin ehkä se sydän ei läpätä enää niin kovaa kun susi mainitaan.
Kyllä se vähän hermostuttaa jos susi on istunut omilla rappusilla. Ei minulla itsellä ole pelkoa, asun kaupungissa nykyisin ja tuskin törmään suteen ihan just, mutta mietin esim.nuiden sotkamolaisten mietteitä jotka on nähneet elukan pihassa. Ei varmaan kiva fiilis törmätä suteen vaikka se ei raateliskaan siihen paikkaan. Ja tosiaan, sudet ehkei niin iso uhka ole kuin nuo ilvekset jotka osaa väijyä huomaamattomasti ja aika rohkeasti napsii lemmikit suihin.
 
"..."
Jossain määrin rasittavaa tuo ruikutus milloin susista milloin karhuista.
Hittoako asuu jossain korvessa, jos pelkää luonnonvaraisia eläimiä?!?
Sama kun joku muuttaisi Helsinkiin ydinkeskustan alueelle, ja valittaisi, kun on niin kovin paljon liikennettä.
 
Meidän lenkkimaastoissa pyörii sudet, ilvekset ja karhutkin. Myös hirvilöitä näkyilee, tai lähinnä kuuluu.
Ilveksistä näkyy vain puussa raapimajälkiä, kun ne temmeltävät. Susihavaintoja tulee toisinaan, mutta karhuja on paljon.

Lenkeillä näkyilee jäniksiä ja fasaaneja, muuta eläintä harvemmin näkee. No oravat tuossa pihapiirissä ja joitakin erilaisia lintuja, kuten naakkoja, variksia ja harakoita.

Sudet ovat nättejä :)
 
Viimeksi muokattu:
Hukka
Kyllä se vähän hermostuttaa jos susi on istunut omilla rappusilla. Ei minulla itsellä ole pelkoa, asun kaupungissa nykyisin ja tuskin törmään suteen ihan just, mutta mietin esim.nuiden sotkamolaisten mietteitä jotka on nähneet elukan pihassa. Ei varmaan kiva fiilis törmätä suteen vaikka se ei raateliskaan siihen paikkaan. Ja tosiaan, sudet ehkei niin iso uhka ole kuin nuo ilvekset jotka osaa väijyä huomaamattomasti ja aika rohkeasti napsii lemmikit suihin.
Edelleen kannattaa ne lemmikit pitää turvassa. Se toki on eri asia jos ilves hyökännyt koiran kimppuun lenkillä ollessa, mutta taitaa suurin osa kotieläin ja lemmikkivahingoista ollut tapahtunut sen lemmikin "asuinpaikassa" - eli ei ole ollut kunnon aitausta/suojaa lemmikeillä.
 
Hukka
Meidän lenkkimaastoissa pyörii sudet, ilvekset ja karhutkin. Myös hirvilöitä näkyilee, tai lähinnä kuuluu.
Ilveksistä näkyy vain puussa raapimajälkiä, kun ne temmeltävät. Susihavaintoja tulee toisinaan, mutta karhuja on paljon.

Lenkeillä näkyilee jäniksiä ja fasaaneja, muuta eläintä harvemmin näkee. No oravat tuossa pihapiirissä ja joitakin erilaisia lintuja, kuten naakkoja, variksia ja harakoita.
Tästä jäi se tärkein pois, eli se sun kanta asiaan. :D Onko sulle OK vai ongelma ulkoilla samoilla alueilla petojen kanssa?
 
No ihan yhtälailla ne eläimet tänne Suomeen kuuluu kuin ihmisetkin. Se nyt vaan on fakta että ei eläimet tajua että niitä ei haluta tietyille alueille kulkemaan. Jos niin alkaa moinen ahdistamaan, niin vois vaikka harkita muuttoa Helsinkiin tai muuhun vastaavaan kaupunkiin, jos ei villieläinten kanssa yhteiselo suju. Toki siellä Helsingissäkin oli se yks hirvi jokin aika sit vauhkoilemassa, mut ehkä se on aika epätodennäköinen tapahtuma silti.
Asutko sinä sellaisella alueella jossa lapset kulevat takseilla kouluun? Onko lapsia?
Ei tartte vastata jos ei halua.
 

Yhteistyössä