Juhlatarjoilu

  • Viestiketjun aloittaja 5 kymppinen
  • Ensimmäinen viesti
5 kymppinen
Olis 50v synttärit tässä koht puoleen ja mietitään tarjoilua.
Mikähän olis sellanen ruoka mitä tarjois?
Haluaisin kuiteskin tarjota ruuan enemmin kuin suolapaloja.
Vieraita tulee 60 henkee. Aikuisia ja lapsia.
 
Kokkinen
Erilaisia salaatteja, patonkia, lihaa/kanaa, perunaa/juureksia buffa-muodossa? Lapsille varmaan riittää ihan lihapullat ja lisukkeet jos aikuisten ruokia vierastavat.
 
5 kymppinen
Tuossa tuli niin paljon erilaisia tuotteita. Ja soppaa en viitsisi alkaa tekeen. Jos tekis esim lihapullia ja perunoita niin täytyiskö olla kastike? Ja minkälainen kastike olisi hyvä? Täytyykös sitten olla leipää lisukkeena? Entäs jotain leivän päälle muuta kun rasvaa? Ja jonkun kivan salaatin voisi tehdä kylkeen.
 
"Liisi"
En usko, että lapsille tarvitsisi tehdä erillistä ruokaa, jos ei kovin tulisia mausteita käytä. Keitetyt perunat, lihapullat, ruskea kastike erikseen tarjottuna, salaattia, leipää ja levitettä riitäisi ruuaksi. Makeat sitten erikseen.
 
5 kymppinen
[QUOTE="Liisi";30455476]En usko, että lapsille tarvitsisi tehdä erillistä ruokaa, jos ei kovin tulisia mausteita käytä. Keitetyt perunat, lihapullat, ruskea kastike erikseen tarjottuna, salaattia, leipää ja levitettä riitäisi ruuaksi. Makeat sitten erikseen.[/QUOTE]

Näin minäkin sen ajattelin. Saa laittaa lisää vinkkejä.
Jälkkäriks on sitten täytekakkukahvit ja sitten boolia :)
 
"xxx"
Mitä ohjelmaa olis muuten luvassa?

ANTEEKSI että sanon pahasti, mutta mun mielestä lihapullat ja ruskeakastike kuulostaa jotenkin vanhanaikaiselta. Tiedän, että ei tämäkään mitään erikoista ole, mutta joskus kun on ollut aikuisten lisäksi lapsivieraita olemme laittaneet napolinpihvejä, lohkoperunoita, tomaattikastikkeen ja tsatsikin ja salaatiksi halloumisalaattia. Ollaanpa kuitenkin edes hiukan nykyaikaisemmissa ruokalajeissa.

Mutta on tosi työlästä tehdä ruoka noin isolle vierasmäärälle! Meillä oli häissä n. 65 vierasta ja neljä henkeä keittiössä. Ja heillä oli kokoajan kiire...

Eli kyllä minäkin mielummin laittaisin jonkinlaista helppoa noutopöytää / kahvipöytää mielummin. Sitten jotain hauskaa ohjelmaa, esim. asiansa osaava bändi.
 
5 kymppinen
Aion itse tehdä kaiken, myös tarjoilun ja sen takia pitäisi olla helppoo, nopeeta ja kun pienellä budjetilla mennään niin myös edullista. (En viitsisi koko iltaa keitiön puolellakaan olla) Ohjelmaa ei sen kummemmin ole kuin että musiikki soi levyltä. Kuulostaa tosi tylsältä mutta uskon että hauskaa on silti.
 
bbierass
Mietippä mikä homma on vääntää 60hlö lihapullia ellet aijo jotain ällöttäviä einespullia tarjota.. :X
Samaa mietin. Mut näköjään ap on jo päättänyt tarjota juhlissaan perunoita, lihapullia ja ruskeaa kastiketta. Sitä en osaa sanoa, miksi hän täällä haluaa vielä sitten kovasti keskustella aiheesta, kun päätös on jo pääkopassa tehty ja siellä pysyy.
 
"..."
Tuossa tuli niin paljon erilaisia tuotteita. Ja soppaa en viitsisi alkaa tekeen. Jos tekis esim lihapullia ja perunoita niin täytyiskö olla kastike? Ja minkälainen kastike olisi hyvä? Täytyykös sitten olla leipää lisukkeena? Entäs jotain leivän päälle muuta kun rasvaa? Ja jonkun kivan salaatin voisi tehdä kylkeen.
Siis meinaatko itse tehdä?
Ihan hirveä homma alkaa vääntämään lihapullia 60:lle. Kannattaa valita joku helppotöisempi ruoka.
 
"..."
[QUOTE="...";30457836]Siis meinaatko itse tehdä?
Ihan hirveä homma alkaa vääntämään lihapullia 60:lle. Kannattaa valita joku helppotöisempi ruoka.[/QUOTE]

aloin oikeasti miettimään ja laskemaan tuota. Jos teet vaikkapa 5 pullaa/vieras, niin joudut pyörittämään 300 pullaa. Kannattaa vielä miettiä.
 
"Maija"
[QUOTE="xxx";30457400]Mitä ohjelmaa olis muuten luvassa?

ANTEEKSI että sanon pahasti, mutta mun mielestä lihapullat ja ruskeakastike kuulostaa jotenkin vanhanaikaiselta. Tiedän, että ei tämäkään mitään erikoista ole, mutta joskus kun on ollut aikuisten lisäksi lapsivieraita olemme laittaneet napolinpihvejä, lohkoperunoita, tomaattikastikkeen ja tsatsikin ja salaatiksi halloumisalaattia. Ollaanpa kuitenkin edes hiukan nykyaikaisemmissa ruokalajeissa.

Mutta on tosi työlästä tehdä ruoka noin isolle vierasmäärälle! Meillä oli häissä n. 65 vierasta ja neljä henkeä keittiössä. Ja heillä oli kokoajan kiire...

Eli kyllä minäkin mielummin laittaisin jonkinlaista helppoa noutopöytää / kahvipöytää mielummin. Sitten jotain hauskaa ohjelmaa, esim. asiansa osaava bändi.[/QUOTE]

Anteeksi, mutta mitä on Napolinpihvit?
Meillä oli häissä 80 vierasta ja kaksi henkilöä töissä. Siitähän se on kiinni, mitä ruokaa on ja kuinka paljon on tehty valmiiksi ennen juhlia. Buffetpöytään yleensä vaan nostetaan valmiit ruoat esille, lämpimät uunin kautta.
 
"Maija"
[QUOTE="Maija";30457915]Anteeksi, mutta mitä on Napolinpihvit?
Meillä oli häissä 80 vierasta ja kaksi henkilöä töissä. Siitähän se on kiinni, mitä ruokaa on ja kuinka paljon on tehty valmiiksi ennen juhlia. Buffetpöytään yleensä vaan nostetaan valmiit ruoat esille, lämpimät uunin kautta.[/QUOTE]

Ahaa, katsoin googlesta. Jauhelihapihvi siis :)
 
5 kymppinen
Samaa mietin. Mut näköjään ap on jo päättänyt tarjota juhlissaan perunoita, lihapullia ja ruskeaa kastiketta. Sitä en osaa sanoa, miksi hän täällä haluaa vielä sitten kovasti keskustella aiheesta, kun päätös on jo pääkopassa tehty ja siellä pysyy.
En ole sitä vielä päättänyt ja nyt kun oikein mietin ja lasken niin en ala pullia tekeen. Taitais olla se perunoiden kuoriminen pikku juttu noiden rinnalla siis jos soppaan päädyn. Vaikka niitäkin varmaan useampi kg pitää kuoria. Mites kiusaus? Olisko sekin jo vanhanaikaista?
 
Tee vaan sellaista ruokaa mitä haluat itse tarjota. :)
Miusta vaikka kinkku ja lohikiusaus sekä pari salaattia ja leipä yms on ihan sopivaa ruokaa.
Lihapullat isolle porukalle on kyllä tosiaan iso homma.
Keitto myös ok, kuhan on 2 vaihtoehtoa.
 
vierass
En ole sitä vielä päättänyt ja nyt kun oikein mietin ja lasken niin en ala pullia tekeen. Taitais olla se perunoiden kuoriminen pikku juttu noiden rinnalla siis jos soppaan päädyn. Vaikka niitäkin varmaan useampi kg pitää kuoria. Mites kiusaus? Olisko sekin jo vanhanaikaista?
Työnnä sen sijaan lihamureke uuniin :D Tai tee täytettyjä lihapullia tai paremminkin lihapullaneliöitä. Litistät kahdell paperille lihapullataikinalevyt ja levität toiselle tasavälein jotain täytettä. Lättää toisen levyn päälle ja leikkelet neliöiksi täytekasojen ympäriltä ja nostelet ne pelille ja painelet vähän reunoja yhteen vielä, jos on jotain valuvaa täytettä, kuten juustoa.

Kyllä näin viisikymppisenä tai päällekkin voi ihan hyvin vanhanaikaisia juttuja tarjota ;)
 
"xxx"
Tuli mieleen noista mun suosittelemista, että lihapullat kannattais tietty tehdä uunissa ja samoin ne lohkoperunat. Eli uunin kapasiteetti ei yksinkertaisesti riitä kun ihmisiä on noin paljon.

Mihin vuoden aikaan juhla on? Kesällä kylmät salaatit olis helppo.

Ja mun mielestä se, että on viisikymppinen ei anna oikeutta olla vanhanaikainen!!! Eriasia sitten mitä itse kukin vanhanaikaisena pitää ja mikä on oman maun mukaista. Itse olen aina tykännyt lihapullista, mutta inhonnut ruskeaa kastiketta.

Ja tarkoitus ei tosiaan ollut loukata, kerroin vaan mielipiteeni kun sitä kysyttiin.
 

Yhteistyössä