Menee hermo tähän ahtaasti asumiseen.

  • Viestiketjun aloittaja "aito ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
Olet oikein kouluesimerkki siitä miten pitkään kotona ja itsesäälissä rypenyt alkaa näkemään mahdollisuudet elämässään kuin laput silmillä. Ei osaa avartaa ajatusmaailmaansa ja elämäänsä, junnaa vain niissä samoissa ajatuksissa ja mahdollisuuksissa.
 
Dick Tator
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30455138]Saa kohta mies hommata uuden eukon tänne ahtauteen.[/QUOTE]

Mun logiikallani kolmas aikuinen samaan kämppään vain pahentaa ahtautta...
 
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30456802]Mies ei suostu tuohon. Joko asumme yhdessä tai eroamme siinä ne vaihtoehdot ovat.[/QUOTE]

Teilläkö siis mies sanelee yksin kaiken, mitä teette? No, se on sitte sinun valintasi. Kaipa sekin on oma valinta, ettei valitse mitään.
 
"aito ammattivalittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30456812:
Teilläkö siis mies sanelee yksin kaiken, mitä teette? No, se on sitte sinun valintasi. Kaipa sekin on oma valinta, ettei valitse mitään.
En kai mä voi estää sitä ottamasta eroa jos muuttaisin omaan asuntoon? nykyään eron saa ilman puolison lupaa.
 
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30456823]En kai mä voi estää sitä ottamasta eroa jos muuttaisin omaan asuntoon? nykyään eron saa ilman puolison lupaa.[/QUOTE]

No jää sitten siihen ahtaaseen asuntoon. Olet selvästi punninnut eri vaihtoehtoja ja tehnyt valintasi. Mitä sitä sitten enää valittamaan?
 
  • Tykkää
Reactions: lusiveri
"aito ammattivalittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30456833:
No jää sitten siihen ahtaaseen asuntoon. Olet selvästi punninnut eri vaihtoehtoja ja tehnyt valintasi. Mitä sitä sitten enää valittamaan?
Kyllä mä aion miehelle niin kauan huomautella tästä ahtaudesta että se sille asialle suostuu jotain tekemään vaikka siihen vielä muutama vuosi menisikkin.
 
Keittiönoita
Ymmärrän harmituksen. Mulla on yläkerrassa työhuone ollut remontissa jo vuoden. Ts kaikki sen huoneen tavarat on ympäri asuntoa. Siivoaminen on hankalaa, kun joka paikka on täynnä tavaroita, jotka odottavat pääsyä työhuoneeseen. Eilen sain kuopuksen avustuksella raivattua olohuonetta niin, että täällä on jälleen ihan hyvin tilaa. Ja voi miten mä nautinkaan tästä!!!! Näyttää kivalta, on helppo siivota eikä joka askeleella kompuroi pahvilaatikoihin ja ylimääräisiin huonekaluihin.
 
"aito ammattivalittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;30456855:
Ymmärrän harmituksen. Mulla on yläkerrassa työhuone ollut remontissa jo vuoden. Ts kaikki sen huoneen tavarat on ympäri asuntoa. Siivoaminen on hankalaa, kun joka paikka on täynnä tavaroita, jotka odottavat pääsyä työhuoneeseen. Eilen sain kuopuksen avustuksella raivattua olohuonetta niin, että täällä on jälleen ihan hyvin tilaa. Ja voi miten mä nautinkaan tästä!!!! Näyttää kivalta, on helppo siivota eikä joka askeleella kompuroi pahvilaatikoihin ja ylimääräisiin huonekaluihin.
Juu, kyllä se että tulisi lisää tilaa helpottaisi siivoamistakin. Ja mä olen miehelle tästä puhunut varmaan kohta 8v ainakin 6v aktiivisesti kun meillä on tuo 6v poika että saisi sille huoneen. Lisäksi mä maksaisin kyllä kirvesmiehen,nytkin ammattimiehiä työttöminä eli saisi edukkaammalla hinnalla. Ja miehen paras kaveri on rakennusinssi eli sekin asia olisi järjestyksessä. Mutta ei, hän kuulemma tekee itse appiukon kanssa mutta eihän mun miehellä ole ikinä lomaa eli aikaa tehdä mitään ja appiukkokin paljon töissä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30456863]Juu, kyllä se että tulisi lisää tilaa helpottaisi siivoamistakin. Ja mä olen miehelle tästä puhunut varmaan kohta 8v ainakin 6v aktiivisesti kun meillä on tuo 6v poika että saisi sille huoneen. Lisäksi mä maksaisin kyllä kirvesmiehen,nytkin ammattimiehiä työttöminä eli saisi edukkaammalla hinnalla. Ja miehen paras kaveri on rakennusinssi eli sekin asia olisi järjestyksessä. Mutta ei, hän kuulemma tekee itse appiukon kanssa mutta eihän mun miehellä ole ikinä lomaa eli aikaa tehdä mitään ja appiukkokin paljon töissä.[/QUOTE]
Toi siivouspuoli on ihan oleellinen. Mutta jospa sun mies ajattelee, että eskarilainen on vielä niin pieni, ettei tarvitse omaa huonetta? Mitäpä jos yhteistuumin pojan kanssa alkaisitte kutsumaan pojan kavereita teille leikkimään silloin, kun miehesikin on kotona (esim viikonloppuna)? Jospa mies siitä huomaisi, että oma huone pojalle voisi olla ihan hyvä, jotta pikkupoikien lauma ei riehuisi ympäri taloa? Mun lapsilla on aina ollut omat huoneet ja vieläpä ne asunnon suurimmat eli mun makkari on ollut pienin makkareista, koska en ole tykännyt siitä, että koko asunto on lasten ja heidän kavereidensa leikkikenttä.
 
"aito ammattivalittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;30456881:
Toi siivouspuoli on ihan oleellinen. Mutta jospa sun mies ajattelee, että eskarilainen on vielä niin pieni, ettei tarvitse omaa huonetta? Mitäpä jos yhteistuumin pojan kanssa alkaisitte kutsumaan pojan kavereita teille leikkimään silloin, kun miehesikin on kotona (esim viikonloppuna)? Jospa mies siitä huomaisi, että oma huone pojalle voisi olla ihan hyvä, jotta pikkupoikien lauma ei riehuisi ympäri taloa? Mun lapsilla on aina ollut omat huoneet ja vieläpä ne asunnon suurimmat eli mun makkari on ollut pienin makkareista, koska en ole tykännyt siitä, että koko asunto on lasten ja heidän kavereidensa leikkikenttä.
Niin varmasti se pitääkin sitä liian pienenä saamaan omaa huonetta kun se on vasta eskarilainen. Meillä ollut pojan kavereita kylässä mutta ei se tehoa että ne riehuvat, ei se jotenkin saa miestä ymmärtämään oman huoneen tärkeyttä. Tuokin sen paras kaveri vaimoinen puhunut vuosia sille tuosta remontista ihan yhtä huonoin tuloksin kuin minä. He rakensivat uuden ison talon ja teidän että tuosta sen kaverista olisi remontissa apua.
 
Keittiönoita
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30456892]Niin varmasti se pitääkin sitä liian pienenä saamaan omaa huonetta kun se on vasta eskarilainen. Meillä ollut pojan kavereita kylässä mutta ei se tehoa että ne riehuvat, ei se jotenkin saa miestä ymmärtämään oman huoneen tärkeyttä. Tuokin sen paras kaveri vaimoinen puhunut vuosia sille tuosta remontista ihan yhtä huonoin tuloksin kuin minä. He rakensivat uuden ison talon ja teidän että tuosta sen kaverista olisi remontissa apua.[/QUOTE]
Kutsutte pojan kavereita AINA, kun miehellä on vähänkin vapaata. Luulisi vuoden päästä viimeistään olevan kypsä tekemään remonttia :D
 
"aito ammattivalittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;30456897:
Kutsutte pojan kavereita AINA, kun miehellä on vähänkin vapaata. Luulisi vuoden päästä viimeistään olevan kypsä tekemään remonttia :D
Täytyy yrittää tuota. Mä olen anopillekkin puhunut tuosta että poika tarvitsisi oman huoneen koska mieheni yleensä kuuntelee anoppia mutta anoppikin on vielä sitä mieltä että ei muka tarvitse omaa huonetta. Ekaksi vissiin pitäisi saada anopin pää käännettyä tässä asiassa sillä silloin mieskin alkaisi tekemään sitä huonetta.
 
"kotka"
Miksi hemmetissä sun miehen pitäisi käydä töissä ja aina passata sua? Sä vaan itse loisit kotona. Teeppä itse se remontti valmiiksi tai palkkaa ulkopuolinen, niin saatte lisää tilaa.
 
  • Tykkää
Reactions: lusiveri
"aito ammattivalittaja"
[QUOTE="kotka";30457008]Miksi hemmetissä sun miehen pitäisi käydä töissä ja aina passata sua? Sä vaan itse loisit kotona. Teeppä itse se remontti valmiiksi tai palkkaa ulkopuolinen, niin saatte lisää tilaa.[/QUOTE]

Mä olen luvannut maksaa sen remontin ja olen sanonut että voisin kirvesmiehen tilata sen tekemään mutta se ei sovi miehelle.
 
Keittiönoita
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30457066]Mä olen luvannut maksaa sen remontin ja olen sanonut että voisin kirvesmiehen tilata sen tekemään mutta se ei sovi miehelle.[/QUOTE]
Minkä sun mies on sanonut perusteluksi sille, että ei sovi?
 
"aito ammattivalittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;30457148:
Minkä sun mies on sanonut perusteluksi sille, että ei sovi?
Että se haluaa tehdä sen kaksin appiukon kanssa mutta kun sillä tosiaankaan ei juuri koskaan ole lomaa ja sitten kun sillä sitä vähäsen on niin eihän se tietenkään jaksa juuri mitään tehdä kun se painaa töitä ympäri vuoden. Minusta olisi tosi helppo juttu ottaa kirvesmies töihin.
 
Keittiönoita
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30457189]Että se haluaa tehdä sen kaksin appiukon kanssa mutta kun sillä tosiaankaan ei juuri koskaan ole lomaa ja sitten kun sillä sitä vähäsen on niin eihän se tietenkään jaksa juuri mitään tehdä kun se painaa töitä ympäri vuoden. Minusta olisi tosi helppo juttu ottaa kirvesmies töihin.[/QUOTE]
Mä kyllä ymmärrän tuonkin. Haluanhan mä itsekin tehdä työhuoneeni remontin ja homma menee ketuille siinä, että joko en jaksa/viitsi/pysty sitä tekemään silloin, kun olisi aikaa. Nyt olisi hirveä hinku tehdä sitä, mutta on vasen käsi murtunut, niin ei saa tehdä sillä mitään raskasta. Eli homma seisoo taas. Voisin tietty palkata jonkun tekemään sen, mutta haluan tehdä itse.

Kävisikö teillä sellainen kompromissi, että mikäli remonttia ei ole tehty siihen mennessä kun poika menee kouluun, niin sitten palkataan remonttimies tekemään homma? Miehesi saisi 8 kuukautta aikaa järjestää itselleen ja appiukolle aikaa tehdä remppa ja jos siihen ei pysty, niin elokuussa 2015 saisit hommata remppamiehet?
 
"aito ammattivalittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;30457214:
Mä kyllä ymmärrän tuonkin. Haluanhan mä itsekin tehdä työhuoneeni remontin ja homma menee ketuille siinä, että joko en jaksa/viitsi/pysty sitä tekemään silloin, kun olisi aikaa. Nyt olisi hirveä hinku tehdä sitä, mutta on vasen käsi murtunut, niin ei saa tehdä sillä mitään raskasta. Eli homma seisoo taas. Voisin tietty palkata jonkun tekemään sen, mutta haluan tehdä itse.

Kävisikö teillä sellainen kompromissi, että mikäli remonttia ei ole tehty siihen mennessä kun poika menee kouluun, niin sitten palkataan remonttimies tekemään homma? Miehesi saisi 8 kuukautta aikaa järjestää itselleen ja appiukolle aikaa tehdä remppa ja jos siihen ei pysty, niin elokuussa 2015 saisit hommata remppamiehet?
Täytyy tuota ehdottaa.
 
missä earit!!??
Ainaista vitinää,kitinää,käninää...pahanenkin teini-ikänen....
Ja sit kun joku antaa jotain "neuvoja",opastaa,ohjaa.löytyy selitys ettei vaan tarvi tehä mitään asian eteen..Ja hemmetti soikoon,miehelle suoraa puhetta! Ei ne ota tajuntaansa naukumista ja itkua,asiat suoraan,selkokieleelä esiin.
 
"aito ammattivalittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja missä earit!!??;30457526:
Ainaista vitinää,kitinää,käninää...pahanenkin teini-ikänen....
Ja sit kun joku antaa jotain "neuvoja",opastaa,ohjaa.löytyy selitys ettei vaan tarvi tehä mitään asian eteen..Ja hemmetti soikoon,miehelle suoraa puhetta! Ei ne ota tajuntaansa naukumista ja itkua,asiat suoraan,selkokieleelä esiin.
Ihan suoraan olen kymmeniä kertoja miehelle tästä tilanahtaudesta puhunut.
 

Yhteistyössä