Poika sai yöllä jonku kohtauksen.

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Kai se joku epileptinen kohtaus oli. Kouristamistakin oli äänestä päätellen, joskin tajusin sen vasta jälkikäteen. Mutta siinä vaihees ku menin poikaa kattomaan niin sillä silmät seiso pääs eikä siihen saanu mitään yhteyttä, tota kesti reilun pari minuuttia ja sit se nukahti. No oli siinä muutakin mut en jaksa sepustaa niitä nyt.

Se näytti ihan kauheelta. En osaa selittää sitä mutta ne silmät...mä luulin että poika kuolee.
 
"vvv"
:(
Voi että. Onko poika nyt ihan normaali..? Kannattaiskohan teidän nyt vieläkin heti lähtee päivystykseen..? Yleensä kai tollaset tutkitaan heti...Tai siis jos yhtää on vielä mitää poikkeavaa niin pyrkivät saamaan sen EEG tallennuksen kohtauksesta. Päähän voi jäädä vielä pitkäks aikaa häiriöö.. Ja varsinkin jos on pieni lapsi, nii kohtauslääkettä kotia.
 
HippuTAR
:hug: Varmasti kamalatunne. Toivottavasti hoitohenkilöstö osasi helpottaa oloanne ja kyseessä ei ole mitään vakavampaa.
No eipä ne oikein mitään osannu sanoa vielä. Aivosähkökäyrä otetaan kohtapuoliin. Verikokeet oli yöllä ok. Pelkään vaan jos taas on suntis jotain vikaa. Pojalla on siis vesipää ja toissakesänä oli sen kans ongelmia.
 
  • Tykkää
Reactions: lusiveri
:hug:


Nyt on kaveripiirissä sattunut jo kahdella lapsella kuvaamasi kaltainen kohtaus.

Molemmille sanottiin lääkärissä että suurin osa lapsista saa vastaavanlaisen kohtauksen, toisilla se tulee nukkuessa, jää ehkä jopa huomaamatta, ja toisilla se saattaa olla rajukin.

Kohtaus muistuttaa epileptistä kohtausta.

Lapset tutkittiin kunnolla, ja ovat seurannassa.
 
Viimeksi muokattu:
HippuTAR
Kiitos.

ei pojalla nyt mitään hätää oo, mä olin sen kans sairaalas yön ja isänsä on sielä nyt. Toivottavasti jäis tohon yhteen kertaan. Mä en vaan saa mielestäni sitä miltä pojan silmät näytti... Poika väitti muistavansa kohtauksen mutta ei kai se oo mahdollista?
 
Vieras s
Mun lapsi sai tuollaisia kohtauksia 2-3, kun oli 4,5-5v. Eka tuli päiväkodissa päiväunilla, eivät ilmoittaneet töihin kesken päivän vaan sit iltapäivällä kertoivat kun kävin hakemassa lapsen. Lääkäriin tottakai soitin, päivystyksessä käytiin ja lähete lastenneurologialle, meni ehkä 1-2vko kun sinne päästiin. Tuona aikana toistui vielä "kohtaus" sen pari kertaa. Mitään selittävää ei tutkimuksissa löytynyt.
On tosi erityislapsi, mut en usko, että nuo koristelut siihen liittyy mitenkään...(hahmottamisen ja oppimisen, sekä sosiaalisia vaikeuksia)
 
HippuTAR
Aivosähkökäyräs oli epileptisiä muutoksia. Kiva. Toi on otettu useamman kerran aiemminkin eikä mitään oo ollu. Eikä siis kohtauksiakaan oo ollut aiemmin.
Pakosti tulee mieleen että vaikuttaako asiaan se et toissa kesänä vetkuteltiin suntin vaihdon kans pari kuukautta. Vaikka eipähän sitä voi todistaa suuntaan tai toiseen joten turhahan sitä on pohtiakkaan.
 
Aivosähkökäyräs oli epileptisiä muutoksia. Kiva. Toi on otettu useamman kerran aiemminkin eikä mitään oo ollu. Eikä siis kohtauksiakaan oo ollut aiemmin.
Pakosti tulee mieleen että vaikuttaako asiaan se et toissa kesänä vetkuteltiin suntin vaihdon kans pari kuukautta. Vaikka eipähän sitä voi todistaa suuntaan tai toiseen joten turhahan sitä on pohtiakkaan.
Juu ei piä mennä sellasia miettimään. Se on oikeasti ihan turhaa.:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: HippuTAR
-.-
Surullista miten ilkeitä ihmiset onkaan. Vaikka ei pitäisikään jostain ihmisestä jostain syystä niin miksi pitää silti olla ilkeä :O

Voimia Hipputar sinulle ja etenkin pojallesi.
 
"vvvv"
Niitä epileptisiä kohtauksia on kai monenlaisia. Kyllä mää uskon, ett muistaa jos sanoo muistavansa...? :)
Itse olen muutaman epileptisen kohtauksen todistanut, onhan ne ihan hirveän näkösiä ja kuulosia. Ja musta itestä tuntuu ett nyt vähintää tää ihminen kuolee, mun pää ei pysty ymmärtämään ettei sillä oikeasti ole hätää, ja että kyllä se kohta loppuu.
Oli varmasti hirveän näköstä... Mut koita myös miettiä, miten se ilme ja tilanne kohta rauhottui
 
joonq
[QUOTE="vvvv";30459227]Niitä epileptisiä kohtauksia on kai monenlaisia. Kyllä mää uskon, ett muistaa jos sanoo muistavansa...? :)
Itse olen muutaman epileptisen kohtauksen todistanut, onhan ne ihan hirveän näkösiä ja kuulosia. Ja musta itestä tuntuu ett nyt vähintää tää ihminen kuolee, mun pää ei pysty ymmärtämään ettei sillä oikeasti ole hätää, ja että kyllä se kohta loppuu.
Oli varmasti hirveän näköstä... Mut koita myös miettiä, miten se ilme ja tilanne kohta rauhottui[/QUOTE]

Ei voi sanoa, että ei olisi kohtauksen saaneella mitään hätää. Kohtaukset voi olla myös vaarallisia. Mulla ongelmana on se, että kohtaus meinaa alkaa uudelleen. Jos kohtaus kestää yli 5min tai yrittää alkaa uudelleen, on se vaarallista. Ja mulla on kuitenkin vain lievä epilepsia ( kohtaukset pysyneet nyt poissa lasten annoksella lääkettä).
 

Yhteistyössä