Teinitytön pukeutuminen talvella. Auttakaa ny !

  • Viestiketjun aloittaja Near Daddy
  • Ensimmäinen viesti
Near Daddy
Neljätoistavuotias tyttäreni kulkisi varmasti koko talven koulussa seuraavalla varustuksella: kävelykengät, nilkkasukat, farkut ja välikausitakki. Ellen siis pakottaisi pukemaan enemmän.

Mutta kun mikään ei muka kelpaa. Vaatekauppa-reissut on ihan toivottomia -> Ei ole MITÄÄN, mikä Teinixille kelpais ja en todellakaan yritä vaikuttaa mihinkään, en edes hinnasta välitä. Ei nou njet, ei käy mikää.
Istutin tytön Zalandon eteen: Valitse talvitakki, pipo ja kengät, niin tilaan ne.
Valikoimaa on jumalauta vaikka mitenpäin, mutta ei. Ei sielä oo mitää sopivaa. Joku välikausitakki olis käyny, mutta ei millään esim lähes identtinen TALVI-malli samasta takista.

En minä missään pääse näkemään, millaisia vaatteita muut kasiluokkalaiset pitää koulussa. Laittakaa mulle vaikka linkkejä tämänpäivän teinien vaatekuviin, siis ulkovaatteet on se haastellinen. Mitä ne merkit on, jotka nyt kelepaa. V1tut mä hinnasta.

P£rkele, mä tarttisin varmaan jonku naisen ystäväkseni, joka hallittis nämä vaatekysymykset. Ketään ei ole, jolta apua sais ja teini on ku kiviseinä.
 
nohh
Viikko sitten näkyi -1 keleissä yläkoululaisia converse kengissä, housuissa jotka jättivät nilkan paljaaksi (ei sukkia) ja avonaisessa lyhyessä nahkatakissa. Ei hanskoja tai pipoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
Jos se ei jatkuvasti sairastele, mikä tuossa pukeutumisessa on ongelma? Olen tyttäresi kanssa samoilla linjoilla. En itsekään täysin sisäistä julmetun talvitoppavaatepukeutumisen ideaa, kun etupäässä kuitenkin päivästä 95% vietetään sisätiloissa.

Samoja michelinmiehiksi talvisin pukeutujia saa sitten odotella aina kun johonkin pitäisi lähteä, kun pitää kiskoa se 10 kiloa villaa ja untuvaa niskaan. Jotta voidaan kävellä autolle. Jossa on lämmitys. Nerokasta.
 
myös teinin vanhempi
Neljätoistavuotias tyttäreni kulkisi varmasti koko talven koulussa seuraavalla varustuksella: kävelykengät, nilkkasukat, farkut ja välikausitakki. Ellen siis pakottaisi pukemaan enemmän.

Mutta kun mikään ei muka kelpaa. Vaatekauppa-reissut on ihan toivottomia -> Ei ole MITÄÄN, mikä Teinixille kelpais ja en todellakaan yritä vaikuttaa mihinkään, en edes hinnasta välitä. Ei nou njet, ei käy mikää.
Istutin tytön Zalandon eteen: Valitse talvitakki, pipo ja kengät, niin tilaan ne.
Valikoimaa on jumalauta vaikka mitenpäin, mutta ei. Ei sielä oo mitää sopivaa. Joku välikausitakki olis käyny, mutta ei millään esim lähes identtinen TALVI-malli samasta takista.

En minä missään pääse näkemään, millaisia vaatteita muut kasiluokkalaiset pitää koulussa. Laittakaa mulle vaikka linkkejä tämänpäivän teinien vaatekuviin, siis ulkovaatteet on se haastellinen. Mitä ne merkit on, jotka nyt kelepaa. V1tut mä hinnasta.

P£rkele, mä tarttisin varmaan jonku naisen ystäväkseni, joka hallittis nämä vaatekysymykset. Ketään ei ole, jolta apua sais ja teini on ku kiviseinä.
Onko sinulla siskoa tai jotain naispuolista sukulaista joka voisi lähteä hänen kanssa kaupoille?
 
Ei ymmärrä...
Joo se on näillä kumma että loskakeleillä ja talvipakkasillakin pitää olla saatan tennarit jalassa. Äly hoi älä jätä. Sileepohjaiset ohuet kangaskengät, kastuvat loskassa parin askeleen jälkeen, Talvipakkasilla ei mitään vuorta niissä, hengenvaarallisen liukkaat (sileä pohjat).

Heh. Järkein' sit ei ymmärrä.
 
Ei tuo ongelma koske pelkästään teini-ikäisiä. Minullakin on ongelmia löytää talvitakkia. Olen tilannut Zalandosta, Nelly.comista, Booztista ja kaikki menneet palautukseen. Kauppoja olen kierrellyt ja yhtään sopivaa talvitakkia ei ole löytynyt.

Jokainen takki on joko liian pitkä, liian lyhyt, paksu tai liian lyhyt. Yksi hyvä takki löytyi, mutta siinä oli aivan kamalan paksu ja iso huppu, jäi sitten sekin ostamatta.
 
Raataja
Katsokaas Revolve Clothing (jenkkiläinen verkkokauppa), jollei hinnalla ole niin kovasti väliä. Jollei sieltä löydy, niin anna palella. Sori jyrkät sanat, mutta harmittaa huolehtivan, reilun ja auttamishaluisen vanhemman puolesta.
 
Meillä ei kauheasti keskustella... Asialliset vaatteet pitää löytyä päälle jos meinaa ulos mennä. Ja jos ei itse löydä kaupasta mieleisiään niin meillä isäntä on luvannut hakea Tarjoustalosta jotain mikä vastaa hänen mielikuvaansa sovelyuvasta vaatetuksesta ;) Johan löytyi kaupasta sopivaa vaatetta. :LOL: Muksut tietää, että isä oikeasti käy hakemassa vaatteet sieltä tarjoustalosta jos tarve vaatii.

Ja kengissä ihan sama juttu.

Toisaalta... joskus mun mielestä meidän teinityttö on kyllä ihan asiallisesti pukeutunut, mutta mies, eli tytön isä on ihan toista mieltä... Joskus isien on kai vähän vaikea hyväksyä (tyttö)lastensa kasvua aikuisiksi naisiksi. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhistä köyhin;30465194:
Sääli, meillä lapset kulkee liian väärissä vaatteissa kun ei ole rahaa ostaa lämpimiä vaatteita.
Ei voi olla rahasta kiinni... Oikeasti halvallakin saa ihan kunnollisia vaatteita talven varalle. Se että miellyttääkö ne teinien (tai kenenkään) silmää ja mieltä on aivan eri asia.
 
"yks"
Jos ikää on yläasteen verran, niin ihan saa itse päättää haluaako palelluttaa peppunsa vai ei.

Tietenkin jos pitää useampi kilometri kävellä tai tunteja olla ulkona niin vähän ehkä epäilyttäis. Muuten normit 10min välkät ei tapa kevyelläkään vaatetuksellla. Ja kun on oikein kylmä, niin alkaa ne vaatteet kelvata.
 
55322
Kyllä mäkin tennareissa kuljin teininä, ja voin sanoa että kyllä vaan varpaita paleli vaikka oli villasukat sisässä! Ja lumi sinne menee, ja kengät kastuu. Sanoisin lapselle että niin kauan, kun oot alaikäinen ja asut mun katon alla, niin kuljet säähän sopivilla vaatteilla. Rajaisin tietyn hintarajan (tyyliin vaikka 100e) millä pitäis löytyä takki ja kengät. Saa valita mieluisensa kunhan on säähän sopivat..
 
Höllää Pipoas
Camoon, kuoleeko se lapsi jos ei pukeudukaan samalla tavalla kuin eskimot? Ei kuole. Kyllä teini osaa itse sanoa missä vaatteissa tarkenee ja missä ei. Omaa on tyhmyyttä jos sukat märkinä tai nilkat ja korvat jäässä joutuu köpöttelemään.
 
"Henna"
En mäkään teininä mitään toppahousuja käyttänyt, farkuilla mentiin. Eikä kyllä tainnut pipoakaan olla käytössä.
Mutta kunnon talvitakki ja kengät tarvis kyllä olla.

Eikö tyttö voisi jonkun kaverinsa kanssa valkata itselleen kunnon kamppeet?
 
Near Daddy
[QUOTE="Henna";30465402]En mäkään teininä mitään toppahousuja käyttänyt, farkuilla mentiin. Eikä kyllä tainnut pipoakaan olla käytössä.
Mutta kunnon talvitakki ja kengät tarvis kyllä olla.

Eikö tyttö voisi jonkun kaverinsa kanssa valkata itselleen kunnon kamppeet?[/QUOTE]

Jaa`a, en ainakaan minä ole sille esteenä.
Kavereita vaan ei täälä kotona käy lähes koskaan, eikä tyttö halua mennä mihinkään.
Mutta täytyy toki ehdottaa.
 
"mmmm"
Sitten voi myös koittaa vähän jelppiä sitä pukeutumista... Ostaa ne kengät isompina ja työntää väliin talvipohjalliset. Kengät voi suihkuttaa vedenpitävällä käsittelyaineella.

Cubuksella oli ainakin viime vuona ihania pitsireunaisia toppeja. Siis sellasia ihan tavallisen näköisiä, joita pidetään paidan alla, mutta ne oli 100%villaa. Aivan ihania, sisällä ollessa ei hiosta ja ulkona paljo lämpösempi mitä tavallinen puuvilla.

Itse olen keski-suomesta kotoisin ja asun ny turussa päin. Ja voin sanoa, että on kyllä aivan hukassa nuorilla (ja aikuisillakin) mitä on lämmin pukeutuminen! En tiiä onko täällä sit edelliset talvet olleet nii lämpösiä, että ei vaan enää tiedetä kylmältä suojautumisesta mitää.

Siis oikeesti kun täällä mennään (toissa talvenakin jolloin oli lunta), nii pikku farkuissa, nilkat paljaana, takki auki, ilmn pipoo, ilman hanskoja, vyötärölle ulottuvasss pikkuisessa takissa.
Ja täällä kuitenkin on aina nii pirun kylmä ja kostee ja tuulista tuon meren takia. Täällä 1aste plussaakin tuntuu jo melki kymmeneltä asteelta pakkasta.

Mutta se on han totta, ettei kaupoissa enää ole talvitakkeja, ne oli jo pari kuukautta sitten. Nyt alkaa olee jo kevät takit kaupoissa.

Mutta pistä valitsemaan takki ja sillä selvä.. Ehkä joku ihana myyjä auttaisi myös sopivat asusteet takkiin.
Ja sit vaan julmasti syystakki varastoon ;)
 

Yhteistyössä