Teinitytön pukeutuminen talvella. Auttakaa ny !

  • Viestiketjun aloittaja Near Daddy
  • Ensimmäinen viesti
Near Daddy
[QUOTE="kuisma";30465478]Kuis ny sillee ettet saatavilla oo? Oman onnensa nojaanko teinixin sinne jätät ja itse lähret kalppimaan?[/QUOTE]

Älä ny aloota tuota.

Mä mihinkää kalppimaan... Töis täytyy kulukukia, jotton esim varaa ostella Teinixille muotirettuja.
 
"xoxo"
-nilkat paljaana
-korkokengät arkikäytössä (nuorilla naisilla joilla esim. työasu ei vaatisi korkkareita)
-ja seuraavana päivänä Converset/juoksukengät
-jalassa juoksutrikoot tai nahkahousut
-maihari/vastaava pidemmänmallinen kaaputakki auki
-kaulalla muhkea Canada-huivi tai jäljitelmä
-olalla Vuitton/Michael Kors/varakkailla Celine Luggage
 
12-vuotiaan äiti
Hennalle, kun oliskin edes ne farkut.. 12v. tytär kulkisi vain legginseissä ja Converseissa (ei talviversio), viimetalvinen talvitakki onneksi kelpaa, vaikka ei olekaan enää priimakunnossa, aleista sitten uusi ja löytää kyllä talvitakin melkoisella varmuudella henkkamaukalta.. kumisaappaita ei ole koulussa käyttänyt vaihdettuaan koulua kuudennelle, talvikenkiä ei ole vielä jalkaansa laittanut, nekin viime talvelta, Helsingissä asumme.. pipoa käyttää, samanlaista kuin kaverilla, erivärinen vain.. on tämä vain niin vaikeata, mutta onneksi on kohtalotovereita..
 
"Sirkkeli"
No, taitaa olla aika yleistä tuo ongelma. Mä olen ostanut/tilannut ilman pentua takin, kun ei ole kuulema tarvetta hänen mielestään ollut. On käytössä kyllä, mutta pitää perkele auki, koska muuten näyttää lihavalta :O

Kengätkin tilasin tuossa, kun väitti että tarkenee maihareilla ja Conversin kesämallilla. Ei ole vielä kelvannut, vaikka varpaat on jäässä parilla plussa-asteellakin. Sillä on noita Converseja kolmet parit, ja sitten tuo valitsee aina jalkaansa ne, mitkä on revennyt, haljennut ja ollut roskiskunnossa jo vuoden.

Lapaset ja huivit kelpaa yleensä silloin, kun olen ostanut ne itselleni, ja tykkään niistä paljon.

Kai se tästä, kun ikää tulee lisää.
 
taitaa
Taitaa olla yleinen ongelma, meillä menee kans kesätennareilla vielä, viime talvena kelpasivat karvavuoritennarit, yritän niitä tässä vielä kunhan pakkaset kunnolla tulee. Takeista sellainen isosiskon tosi ohut talvitakki käytössä nyt (yleensä auki), pipo on, nilkat paljaana useimmiten. Isomman kanssa tää venkslaaminen vaatteiden kanssa kesti muutamia vuosia, sitten on kelvannut kunnon toppatakki ja talvikengätkin.
 
Vierasmiess
Alkuperäinen kirjoittaja Höllää Pipoas;30465339:
Camoon, kuoleeko se lapsi jos ei pukeudukaan samalla tavalla kuin eskimot? Ei kuole. Kyllä teini osaa itse sanoa missä vaatteissa tarkenee ja missä ei. Omaa on tyhmyyttä jos sukat märkinä tai nilkat ja korvat jäässä joutuu köpöttelemään.
Huomaa, että täällä on kakaroita liikkeellä. Ilmeisesti itsekin kuljette nilkkasukissa loska-paskassa?

Farkkujen alle kun runnoo pitkät kalsarit, sukiksi kunnollista varsimallia ja kengät varrelliset ja vuorelliset sekä takiksi talvitakki kaulahuivilla niin jo pärjää.

Itse ainakin sanoisin teinille, että sisällä et sitten villasukkia käytä jos kerran ulkona kulkee niin ohuissa että tulee vilu.
 
vierass
Farkkujen alle kun runnoo pitkät kalsarit, sukiksi kunnollista varsimallia ja kengät varrelliset ja vuorelliset sekä takiksi talvitakki kaulahuivilla niin jo pärjää.
Kun nyt edes saisi ne farkut käyttöön :headwall: Eipä ole vuosiin suostunut käyttämään farkkuja ja nykymuodin mukaiset kapeat ihoa myötäilevät ovat se kamalin vaihtoehto mitä tietää. Isojalkaisena ei kantapää ole mennyt noista oikein läpi. Kulkee collegehousuissa, kuten ne muutkin, jotka eivät farkkuja käytä. Yli polven sukat on nyt siellä collegenjen alla. Kylmellä sitten menee löysät trikoovuoriset housut, mutta kun niitäkään ei enää mistään löydy sopivaa kokoa sopivan näköisenä :kieh:

Urheiluliikkeestä löytyi kelpaava laskettelutakki, menee päälle kunhan ilmat kylmenee. Sitä ennen menee kerrospukeutumisella. Ja täälläkin minun hanskat menivät käyttöön.
 
Höllää Pipoas
Huomaa, että täällä on kakaroita liikkeellä. Ilmeisesti itsekin kuljette nilkkasukissa loska-paskassa?

Farkkujen alle kun runnoo pitkät kalsarit, sukiksi kunnollista varsimallia ja kengät varrelliset ja vuorelliset sekä takiksi talvitakki kaulahuivilla niin jo pärjää.

Itse ainakin sanoisin teinille, että sisällä et sitten villasukkia käytä jos kerran ulkona kulkee niin ohuissa että tulee vilu.
Kiitos olettamuksistasi, mutta en kyllä ole kakara ja nilkkasukkia en käytä edes kesäisin. Camoon mä rakastan villasukkia. Kesällä tekee vaikeeta aina niistä luopua, ja syysiltojen viilenemistä odotan innolla jotta pääsen villasukat taas vetämään jalkoihin. Mutta edelleen oon samaa mieltä kuin aikaisemminkin.
 
vierass
Ennen pärjättiin hameessa ni kyllä varmaan nykypäivänäkin.:D
Villapaidoissa ja hiihtareissakin ennen pärjättiin :D Ei ollet vedenpitävää, eikä pahemmin tuulenkaan pitävää, jos ei sitten ollut turkkia tai nahkatakkia.

Onhan noilla enemmän päällä kuin minihameajan neidoilla, joilla oli nylonit ja minihame, ei silloin enää mammojen tuputtamia villahousuja laitettu jalkaan (kuvassa olevilla voi hyvinkin olla ne lyhyet villahousut tuolla hameen alla).
 
Near Daddy
Tänään tuo oma tytär tulikin kävellen kylällä vastaan, oli menossa koululta hammaslääkärille. Välikausitakki auki ja vain teepaita takin alla. Nilkat tietenki näkyi ja paljain päin, tottakai.

Kai tässä voisi tuvan lämpöä pudottaa johonkin kuudentoista asteen tienoille, kun lapsikin noin kestää kylymää.
 

Yhteistyössä