Olenko nyt jotenkin liian kiinni lapsissa, erimielisyyttä anopin kanssa

  • Viestiketjun aloittaja "Hippo"
  • Ensimmäinen viesti
-.-
En ymmärrä miksi joku yleensäkään haluaisi mennä ostoksille ihmisen kanssa jonka kanssa ei tunnu tulevan toimeen.
Eli en ymmärrä anoppia enkä aapeetakaan, ihme touhua taas.
 
bgjlgl,vhj.
Anoppi = narsisti.

Normaali isovanhempi ei hauku toista ja vaikeuta arkea, vaan tukee positiivisesti lapsiperheen arkea. Itsekkyys ja joustamattomuus kielii empatiakyvyn puutteesta.
 
"meitsie"
En osaa arvioida lapsissa kiinni olemista, mutta mulla 1v 10kk ikäinen lapsi ja samassa tilanteessa menisin ostoksille lapsen päiväuniaikaan niin että olisin kotona melko pian lapsen herättyä. Jos tämä aikataulu ei sopisi anopille, sanoisin että menen ostoksille jo aiemmin ja anoppi menköön illemmalla. Ja että soittakoon jos lähteekin aiemmin liikenteeseen niin juodaan jossain kahvit ennen kuin palaan kotiin.
 
vieras...
Ei ole vika äidissä jos haluaa yökyläreissun jälkeen viettää seuraavana päivänä aikaa 1,5-vuotiaan lapsensa kanssa, kun vaihtoehtona ei ole tuon houkuttelevampi tai aikasidotumpi meno :D :D :D
 
Vi er as
Mulla nuorin lapsi on 1v3kk ja tässä joulun alla menossa eka kertaa yökylään, vastaavista syistä.

Mä voisin ihan mielelläni pidentää tuota omaa vapaatani muutamilka tunneilla lähtemällä mukavan kaverin kanssa jouluostoksille, vaikka oman anoppini joka on rento ja reilu tyyppi. Mulle ei olisi ongelma olla tuossa vähän pidempää erossa lapsista ja lapsilla olisi ihan kivaa viettää iltapäivä isänsä kanssa.

Mut en lähtisi minnekään ostosreissulle ihmisen kanssa joka pomottelee noin kuin sun anoppisi ja vielä perään haukkuu mut sukulaisilleen. Kyllä siinä jotain vastavuoroisuutta pitää olla.
 
mohveli
Eikai sinne ostoksille lauantaina kannata edes noin myöhään enää lähteä? Tai en minä tiedä miten pitkään muualla ovat kaupat auki, muttei täällä ainakaan yksikään ole klo 18 jälkeen auki.
 
vierass
Mistä voit olla noin varma, että lapsi nukkuu päiväunet juuri silloin. Jos on ensimmäistä kertaa yökylässä, niin se voi hyvinkin sotkea aikataulut ja lapsi voi nukkua ennen tai jälkeen normaalin ajan tai voi jopa jättää nukkumatta. Ei ne lapset mitään kelloja ole, jotka kävisivät aina ajallaan.

Tosiasissa vaan et haluaisi lähteä anopin kanssa. Asioista saa niin vaikeita kuin niistä tekee. Ja lapsen kehitykselle on hyvä, että on muuta elämääkin kuin olla äidin kanssa 24/7, kun ei mistään vauvasta enää ole kyse. Jos ikää olisi 1,5 kk tuon 1,5 v:n sijaan, asia olisi aivan toinen. Jossain vaiheessa on pakko osata irrottaa sitä napanuoraa.
 
vierass
Eikai sinne ostoksille lauantaina kannata edes noin myöhään enää lähteä? Tai en minä tiedä miten pitkään muualla ovat kaupat auki, muttei täällä ainakaan yksikään ole klo 18 jälkeen auki.
Jos siellä kaupoilla ollaan anopin ehdottomaan aikaan klo 15 (tapaaminenhan oli kaupungilla), niin tuossa on 3 tuntia aikaa shoppailla, ihan tarpeeksi anopin kanssa :D Lauantaina kannattaa olla shoppailemassa joko heti aamusta tai sitten loppupäivästä, keskellä päivää on pahin ryysis.
 
"..."
No varmasti ehtii viettää aikaa vielä lastenkin kanssa loppupäivästä vaikka meniskin sinne shoppailemaan :D kaikkea sitä, miten te edes viittitte vääntää moisesta???!!
 
"haloo"
Tee niin kuin susta oikeelta tuntuu. Ei kannata pakottaa itseään johonkin josta ei sitten piirunvertaa nauti. Sillä mitä anoppi ajattelee ei ole mitään merkitystä, koska sinä olet lastesi äiti ja teet juuri niin kuin susta oikeelta tuntuu.
 
vierass
Irrota napanuora lapseen ja kudo itsellesi kultalangasta uusi napanuora ihanaan anoppiin. Kuinka tuollaista iloista mussukkaa voi kohdella niin huonosti, ettei palvo maata jalkojensa alla. Ei tajua.
 
"Hippo"
V.ieras: Älä ole kateellinen ainakaan tuosta shoppailureissusta. Anoppi on hapannaama jota en ole kertaakaan nähnyt hyvällä tuulella 12 vuoden aikana mitä ollaan tunnettu. Haukkuu kaikki tutut ja tuntemattomat mitään positiivista ei ole ikinä missään. Hänen seurassaan on todella raskasta olla. Onneksi ei pidä lapsistakaan niin nähdään aika harvoin kun ei voi enää kutsua minua ja miestäni yhtäaikaa kylään tai muualle kun sitten lapsetkin tulisivat.

Ehkä eniten harmittaa, että olin jo ehtinyt suunnitella päässäni kuinka kiva on olla perjantai kotona ja valmistautua pikkujouluihin, lauantaina heräillä rauhassa ja löhötä loppupäivä lasten kanssa tai ulkoilla. Mutta nyt pitääkin lähteä kauppoihin ja syömään seurassa jossa en viihdy.
 
"..."
[QUOTE="Hippo";30466924]V.ieras: Älä ole kateellinen ainakaan tuosta shoppailureissusta. Anoppi on hapannaama jota en ole kertaakaan nähnyt hyvällä tuulella 12 vuoden aikana mitä ollaan tunnettu. Haukkuu kaikki tutut ja tuntemattomat mitään positiivista ei ole ikinä missään. Hänen seurassaan on todella raskasta olla. Onneksi ei pidä lapsistakaan niin nähdään aika harvoin kun ei voi enää kutsua minua ja miestäni yhtäaikaa kylään tai muualle kun sitten lapsetkin tulisivat.

Ehkä eniten harmittaa, että olin jo ehtinyt suunnitella päässäni kuinka kiva on olla perjantai kotona ja valmistautua pikkujouluihin, lauantaina heräillä rauhassa ja löhötä loppupäivä lasten kanssa tai ulkoilla. Mutta nyt pitääkin lähteä kauppoihin ja syömään seurassa jossa en viihdy.[/QUOTE]

Niin, siis kyse ei ollutkaan siitä napanuorasta, vaan siitä että anoppi on vittumainen hapannaama mitä et muutenkaan haluaisi tavata.

Miksi ylipäätään olet lähdössä...
 
plgku
Mä en kyllä ymmärrä, miksi tuon kyseisen anopin kanssa ylipäätään pitää lähteä jouluostoksille. Ethän sä edes pidä hänestä, eikä ole lastenkaan takia tarpeen tulla toimeen hänen kanssaan, koska ei kerran edes halua tavata lapsianne. Sinuna peruisin koko menon.
 
vierass
Miksi edes olet menossa anopin kanssa ostoksille? Helpoiten lahjat ostaa yksin kun ei tarvitse odotella toista ja käyttää aikaa ns. väärissä kaupoissa eikä tarvii sitten kellon kanssa lähteä kun on oma aikataulu.

Onko anoppi kateellinen teidän omasta ajasta kun haluaa heti seuraavana päivänä myös itse huomiota vänkäämällä ostoksille? Teidän pikkujoulut ei siis ole hänen mielestään mitään vaikka itse ei seuraavana viikonloppuna voi liikkua mihinkään pikkujoulujen vuoksi..?

Kaupoissa on aamupäivällä rauhallisempaa, joten en kahta kertaa miettis miten tekisin. Joko anoppi tulee aamupäivällä ostosseuraksi tai sitten meette erikseen juuri silloin kun se teille itsellenne sopii.
 
dddd
Minä en anoppini kanssa lähtisi jouluostoksille, saatika tuollaisessa tapauksessa, jossa anoppi vaikuttaa varsin ikävältä, itsekkäältä ja muita manipuloivalta ihmiseltä.

Miksi ihmeessä pitäisi mennä jonkun muun kanssa jouluostoksille? Yksin saa asiat ja ostoksen hoidettua paljon tehokkaammin.
 
dddd
Ensimmäisenä ihmetytti se, miksi ylipäätään joku lähtee anopin kanssa jouluostoksille. Toinen kohta mikä pisti silmään oli se, ettei anoppi voi lähteä pikkujoulujensa jälkeen ostoksille, mutta sinun pitäisi kyetä siihen.
 
Reea
Ilmoitat anopille, että teet tänä vuonna joululahjaostokset yksin. Problem solved! Minä en ole 10 vuoden aikana tehnyt anoppini kanssa kahdenkesken yhtikäs mitään, enkä aio tehdäkään. Kun en jaksa kyseistä ihmistä kovin pitkiä aikoja kerrallaan, niin miksi tuhlaisin omaa kallisarvoista aikaani?? Siis maksaako se sun anoppisi ne teidän lahjaostokset, vai miksi ihmeessä sun täytyisi hänen kanssaan mennä ostoksille? Miksi anoppi ei yksin pääse shoppailemaan? Sori, mutta en nyt oikein ymmärrä mikä tuossa kuviossa on ongelma... Mitä väliä sillä on, mitä anoppi sinusta muille puhuu. Todennäköisesti sukulaiset tuntevat anoppisi tyylin, joten mitä väliä?
 
Sinä päätät omista menoistasi
Ei sillä ole mitään väliä mitä kukaan muu on mieltä siitä oletko liian kiinni lapsissasi. Jos ei sinusta tunnu hyvältä niin silloin toimit sen mukaan. Eikä sinun edes tarvitse perustella anopille miksi joku aika ei käy. Jos se vaan ei käy niin anopin pitää sinua, aikuista ihmistä, kunnioittaa siinä eikä alkaa vängätä ja haukkua.

Esim minusta voisi tuntua että jos olen ollut yön poissa niin haluan seuraavan päivän olla mieheni kanssa enkä kenenkään muun enkä kyllä rupeaisi kuntelemaan jos esim joku kaveri siitä alkaisi vänkäämään että minun pitää olla hänen kanssaan ja olen liian kiinni miehessäni. Ihme touhua ylipäätään että aikuinen ihminen kuvittelee voivansa määrätä toista aikuista tekemisissään. Jos ette saa aikatauluja sopimaan niin ei se ole kummankaan vika eikä kummankaan ole pakko joustaa jos ei halua. Eikä varsinkaan ole kummankaan oikeus ruveta toisen päätöksiä ja tapoja haukkumaan.

Sun pitää nyt koittaa hankkia vähän itseluottamusta ja ruveta pitämään kiinni omista oikeuksistasi eikä alistua muiden vaatimuksiin.
 

Yhteistyössä