anoppi+lapsen synttärit

  • Viestiketjun aloittaja "mur"
  • Ensimmäinen viesti
"mur"
anoppi on ihan ok tyyppi. ei siinä. mutta alkaa nyt pikkusen nyppiä tää touhu.

tulee miehen synttäreille aina omien kakkujen ja pikkuleipien kanssa. ja olen sen sietänyt. onhan mies hänen lapsensa. ei siin. mut siitäkin tulee hiukka fiilis et eikö mun tarjoomiset kelpaa. ja sit suurin osa lentää roskiin kuitenkin kun ei niitä kukaan kerkiä syödä.

mutta. nyt anoppi on tehnyt kakun ja pikkuleivät myös meidän lapselle! ja aikoo tuoda ne mukanaan synttäreille. on usemapana vuonna ehdottanut myös et juhlat vois pitää hänen luonaa.... ja kun ei kuitenkaan ole päppösiään tehnyt laktoosittomina niin joudun heittämään loput roskiin koska osa vieraista ei niitä voi syödä.

ärgh! en viitsis asiasta suurta haloota nostaa koska anoppi on ihan kiva tyyppi. todella herkkä ja helposti itseensä ottava mut tärkeä ja rakas lapselle.

mut enhän ole kiukkunen turhaan?
 
juuuu
Meidän juhliin on mummot leipomustensa kanssa tervetulleita. Ei haittaa. Minun anoppi oli ennen sairastumistaan kova leipomaan ja toi usein pullaa, piirakoita yms yms juhliin. En ottanut nokkiini. Syötiin mitä ennätettiin ja loput vierasvaraksi pakkaseen.
 
vierass
Musta anopin leipomukset olisivat ok ja tervetulleita, jos ne ovat syötäviä eikä ole muuta vikaa kuin laktoosi. Sitten jos tarttee pelätä, että tulee ruokamyrkytys, niin asia olisi toinen.
 
Pilli ja pulla
Ymmärrän yskän ja mun mielestä et ole kiukkuinen turhaan. Miksei voi tulla juhliin kuin muutkin vieraat? Eri asia tietysti, jos on sovittu esim. nyyttikestimeiningistä tai että anoppi leipoo esim. keksit.. Mutta itse en tykkää yhtään jos tehdään noin. Olkoonkin anoppi "herkkä ja rakas lapselle" mutta onhan lapsen äitiäkin ajateltava. Hänhän kuitenkin juhlat järjestää ja on suunnitellut tarjottavat ym.
 
apmur
mua harmittaa heittaa vaivalla tehdyt ruuat roskiin. nytkin on sit kaks taytekakkua! kuitenkin se yksikin on ollut liikaa. ymmartaisin viel pullan tai piparin. ne voi pakastaa yms. mut kakku menee pilalle parissa paivassa. ja on omansa leiponut jo keskiviikkona ja juhlat lauantaina. itse teen kakun vasta pe illal. ja pakko tehda se toinenkin kakku jotta sopii puolelle porukalle. eika olla sovittu mitaan tuomisia. en mene hanenkaan juhliin oman kakun kanssa. eika anoppi vie kenenkaan muun luokse koskaan mitaan. kahvipaketti korkeintaan.
 
Reea
Ehkä tuossa on takana sekin, että anoppi haluaa näyttää kaikille olevansa mukana teidän perheen elämässä ja kovasti auttamassa. En tiedä onko näin oikeasti, mutta ehkä tuolla tavalla haluaa korostaa muille vieraille omaa asemaansa..?
 
apmur
niin. en tiedä miksi noin tekee. sain kuulla kakku ja pipari vuoresta vasta eilen illalla ja omiin leipomuksiin kaikki jo ostettuna. ei siis minullekaan mitään sanonut vaan mies huomasi kun siellä kävi. enkä tartte mitään apua. jos nyt 10ihmistä tulee meille kahville niin varmasti saan päppöset tehtyä.
ymmärtäisin viel sen kahvipaketin tai keksirasian tai sipsi pussin(näitäkin tulee vaikka olen sanonut ettei meillä niitä syödä). mut täytekakku! mulla ja lapsella oli suunnitelma siitä ja sen pohjalta sen tein. hän tiest tarkkaan mitä toivoi.
 

Yhteistyössä