Erilaiset perheet eilen - mitä mieltä?

  • Viestiketjun aloittaja Jassooja
  • Ensimmäinen viesti
Jassooja
Olen pettynyt miten pintaa raapaiseva tämä ohjelma on. Jos pitää tehdä tämänkaltainen ohjelma niin tekisivät sen sitten kunnolla.

Hattua nostan tuolle 5 lapsen yh-äidille joka on kokenut vastoinkäymisiä. Talous on varmastikin tiukilla, mutta puitteet suht kunnossa kuitenkin. Perhe näytti onnelliselle, teinipoikaa lukuunottamatta nutta se on ihan normaalia :)

Tämä nainen saa olla kuitenkin onnellinen kun on isä ja veli auttamassa. Jäi fiilis että isä auttaa rahallisesti enemmänkin kuin mitä ohjelma antoi ymmärtää.
Monellako oikeesti on varaa heti ostaa uusi auto kun toinen menee rikki!?

Missähän lasten isä/isät, eikö isältä tipu rahaa edes lasten vaatehankintoihin!?

Niin moni asia jäi auki.
 
vierasss
Oli paljon vastoinkäymisiä (vaikka ihmettelen että jos taloon mennessä jo ystävätkin haistaa homeen että eikö hän teettänyt mitään kuntotarkastuksia taloa ostaessa?) ja reippaan oloinen nainen. Mutta eniten jäi ihmetyttämään se miten hän sai lainaa? Työtön, 5 lapsen yksinhuoltaja, entinen laina alla ja vain määräaikaista työtä tiedossa. Siis saako pienillä paikkakunnilla lainaa helpommin vai miten tuo on mahdollista??
 
Outlet harmaana
En nähnyt ihan alusta saakka. Jäi päällimmäiseksi vaikutelma, että vastoinkäymisistä huolimatta oli valoisa ja lapsistaan ja asioistaan huolehtiva ihminen kyseessä. Ja hienoa, että perhe tulee tuolla tavalla hätiin, kun avulle on tarvetta.
'Eikä olisi saanut lainaa ilman isänsä takausta.
 
tuo edellinen
Luulen että isällä on sen verran omaisuutta, että jos on suostunut takaamaan lainan esim. kokonaan niin sittenpä sen lainan on saanut.
Me saimme lainan henkilötakauksella ja sitten siihen laitettiin vielä yksi kerrostalo-osake.

Mies oli määräaikaisessa työsuhteessa ja itse olin varamiespalvelun kautta (milloin tahansa voidaan sanoa, että huomenna ei enää tarvita)

Asunnon hinta oli alle 70 000 eli saimme vielä 25 000 e ylimääräistä lainaa, jolla maksoimme vanhoja lainoja yms
 
Aaapeee
Tuolla ohjelman naisella lainasumma 150 000e, ei työtä ja edellisen asunnon arvo 0 euroa ja siitä vielä lainaa maksamatta myös (missään kohden ei tosin sanottu että kuinka paljon)
Päälle vielä asumismenot (vuokra) ja kuuden hengen talous niin aika hurjalle tuntuu.
 
Vieres
Asiansa hoitava sympatiani 100% saava äiti. Ei ole jäänyt menneeseen vaan rakentaa tarmokkaasti tulevaisuutta suvun tukemana. Toivon hänelle voimia ja siunausta elämään! Moni meistä musertuisi tuon edessä mitä hän oli kokenut. Minä ainakin liikutuin suuresti ohjelmaa katsoessa.
 
"maisa"
Samaa ihmettelin minäkin, miten työyön viiden lapsen yh saa lainas 150 000e, kum on lainaa ennestään hometalosta... miten pystyy maksaan kahdesta talosta lainaa yksin kun ei oo edes töitä....
 
"Jou"
Pienen paikkakunnan etuja on usein mm se, että pankinjohtajan tuntee henk.kohtaisesti. Se auttaa lainan saamisessa tilanteessa jossa ns outo pankki ei missään nimessä edes harkitsisi. Tietysti taustat ja elämän pitää olla ns kuosissa, ei ne tututkaan pankinjohtajat liikoja riskejä ota.

T. Opiskelija-yksinhuoltajana asuntolainan saanut, ensimmäisen vuoden vain korkoja maksanut mutta nykyään kunnon lyhennykset maksava pikkupaikkakuntalainen
 
Katsoja
Minua kummastutti, että on alkujaan ostanut homeisen talon. Jos ystävä on heti jo huomauttanut hajusta! Ilman kuntotarkastusta ym. ostanut omakotitalon!? Tuli sellainen tunne, että äiti on mukava ja huolehtiva, mutta elää tunteella, ei järjellä. Ja useassa kohdassahan hän toi jotenkin tunteesti vetoavasti esille tuon omakotitalossa asumisen. Veikkaan, että lapsetkin on eri isille, kun on tunteen huumassa elämässä valintoja tehty.
 
Veeraus
Minua kummastutti, että on alkujaan ostanut homeisen talon. Jos ystävä on heti jo huomauttanut hajusta! Ilman kuntotarkastusta ym. ostanut omakotitalon!? Tuli sellainen tunne, että äiti on mukava ja huolehtiva, mutta elää tunteella, ei järjellä. Ja useassa kohdassahan hän toi jotenkin tunteesti vetoavasti esille tuon omakotitalossa asumisen. Veikkaan, että lapsetkin on eri isille, kun on tunteen huumassa elämässä valintoja tehty.
Ja eikö lähisuvussa ollut rakennusammattilaisia? Ei sitten olleet ostotilanteessa auttamassa?
 
"jaahas"
Minusta oli sympaattinen jakso ja perhe. Mutta tosiaan tuo lainan haku ja saanti avasi minun silmiäni; nimittäin sen suhteen, miksi te maakunnissa huutelette että miksi kaupungeissa asutaan vuokralla, tyhmää. Jos tuo jaksaon äiti sai lainaa, niin siellä maalla on varmaan sellainen käsitys, että lainan saa kuka vaan. Mutta eipä saa täällä pääkaupungissa. Minä tienaan yli 3000e/kk (no joo käteen n 2300e). Yksi lapsi enää kotona. Säästöjä olisi ollut se vaadittu % määrä. Ja enpä olisi saanut edullista lainaa 130 000e asuntoon. Toki ilman muita takauksia hain, mutta minun varat jäi noin 1500e sen alle, että pankki sanoi, että pitää ottaa oma takaus ja se kallisti lainan korkoa 1%. Minusta se oli vi...lua. Olen ollut saman pankin asiakas 30 vuotta. Maksanut laskut ajallaan, maksanut pankille 2 opintolainaa ja 2 autolainaa + aso lainan. Vakituinen työsuhde yli 20v ja juuri saamassa ylemmän korkeakoulututkinnon valmiiksi työnohessa. Mutta tuo 1500e oli se kynnys. En huolinut kallista lainaa.
Mutta tämä jakso siis avasi silmäni sen suhteen, miksi joku "maalta" ei oikeasti ymmärrä, ettei täällä Helsingissä noin vaan osteta edes sitä kerrostalo kaksiota. Kun siellä lainaa saa, on vaikea tajuta että jossain sitä ei saa.
Perheelle kuitenkin kaikkea hyvää, terveyttä ja voimia lainojen kanssa.
 
suomi betalar
Yli 1600e vähintään lapsilisiä&elatusmaksuja(kelan minimillä laskettuna) siihen palkka/päiväraha lapsi korotuksilla päälle. Kyllä noilla tuloilla hoitaa isommankin lainan
 
Nbbn
[QUOTE="meeri";30530071]pari vuotta olivat siis talossa asuneet... eikös myyjällä ole vastuu talon vaurioista viisi vuotta kaupanteosta?[/QUOTE]

Ja moniko hometalon ostanut on saanut myyjältä yhtään mitään?

Satutti kauheasti kun joutuivat kotinsa tavaroineen ja niihin liittyvine muistoineen polttamaan. Moniko katsoja tajusi että sieltä on jouduttu lähtemään tyhjin käsin?
 

Yhteistyössä