Olenko huono äiti jos lapseni ulkoilee vain kerran päivässä 1,5h?

  • Viestiketjun aloittaja avioero
  • Ensimmäinen viesti
avioero
Mieheni mielestä olen huono äiti kun en jaksa.ulkoilla lasteni kanssa hänen mielestään tarpeeksi.Oletteko samaa mieltä?Minä jaksan sisäleikkejä mut ulos en mielellään lähde.Olenko minä sairas vai mieheni?
 
vierass
Jaa, mä oon ihan hyvillä mielin, vaikkei ihan joka päivä ulkona edes käydä. Tässä paripäivää sitten tuli räntää heti aamusta, tuuli ja oli pimeää. Yöks, en mene ulos. Joskus ulkoilu on lapselle pelkkää rattaissa istumista, kun rattaillaan kauppaan ja takaisin.
 
"tiiu"
Mä oon vissiin maailman paskin äiti, tuo 1v pääsee ulos vaan jos ollaan menossa johonkin, tässä kuussa jopa muutaman kerran.
Siis oikeasti?
Johan tuon(kin) ikäisen kanssa luulisi hoituvan normaalit aamupäiväulkoilut + mahdolliset iltapäiväulkoilut myös. Täytyyhän lapsen saada raitista ilmaa ja lisäksi mahdollisuus tutustua kodin ulkopuoliseenkin maailmaan = luontoon.
 
Vierras
Mä en kans ymmärrä miksei miesulkoile iltaisin lapsen kanssa. Monesti päiväunien jälkeen mä siistin kämppää ja laitan iltaruokaa ennenkuin mies tulee kotiin ettei kaikki sotku jää illaksi. Toinen ulkoilu jää siis pikkukakkosen jälkeen tapahtuvaksi jos jaksetaan lähteä. Välillä mies käy iltakävelyllä lastrn kanssa, välillä minä käyn. Usein ollaan sisällä. Kesällä tietysti ollaan kolme kertaa päivässä ulkona.
 
"nuudelipää"
Mä en ulkoile tuon lapsen kanssa päivittäin. Hoidossa ulkoilevat sen 2x päivässä, joten ei todellakaan ulkoilla enää arki-iltaisin ja viikonloppuisinki vain jos ei muuta keksitä.

On niitä paskempiaki tapoja hoitaa äitiyttä.
Erolla uhkailu.. Käsittämätöntä.
 
"heinikki"
Mun on vaikea ehtiä ulos kahden lapsen kanssa jokapäivä 2 kertaa. Yhdessäkin kerrassa on jo niin kova tekeminen että oon ihan tyytyväinen jos päästään ulos aamu- tai iltapäivällä.
 
[QUOTE="tiiu";30530443]Siis oikeasti?
Johan tuon(kin) ikäisen kanssa luulisi hoituvan normaalit aamupäiväulkoilut + mahdolliset iltapäiväulkoilut myös. Täytyyhän lapsen saada raitista ilmaa ja lisäksi mahdollisuus tutustua kodin ulkopuoliseenkin maailmaan = luontoon.[/QUOTE]

Toppahaalarissa kauheasti taipuu muuhun kun rattaissa pötköttelyyn. Helppo siinä tutustua luontoon. Muksua itseäänkin kyllästyttää.
 
"hmmmmm"
Me ulkoilmaan ehkä kolmesti viikossa ja ollaan kerralla 5-7h, muuten vaan kauppareissu jne. Olen loistava äiti ja olin silloinkin kun lapsi oli alle 1,5v ja ulkoiltiin tosi satunnaisesti, lähinnä kävelyä kauppaan ja takas tai kaupungille. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Talvipäivänseisaus on vuoden pimein päivä.
Pohjoisella pallonpuoliskolla se vuonna 2014 maanantaina 22. joulukuuta.

Ylihuomenna alkaa päivät pitenee. ei ole kevät kaulana :)
Toivottavasti kesä on kuuma niin voi käyttää sitä tekosyynä jäädä sisälle :eek:P
 
"höpöhöpö"
En oo ikinä ymmärtänyt sitä, että on "pakko" ulkoilla kahdesti päivässä joku tietty tuntimäärä. Esikoisen ollessa vauva ei käyty ulkona todellakaan joka päivä ja nyt vielä paljastus, joka saa monen ulkoilumamman silmät pyörähtämään; minun lapseni eivät ole koskaan nukkuneet ulkona vaunuissa päikkäreitä, lukuunottamatta jotain 30min pikapyrähdyksiä silloin tällöin.

Nyt 4v ja 2v ulkoilutetaan pääsääntöisesti kerran päivässä, jos ei ole päiväkotipäivä, mutta mihinkään myrskyyn tai vesisateeseen en todellakaan lähde.
 
"Cream"
Se on tosi outoa jos 1v ei oikeasti pääse ulos kuin muutaman kerran kuukaudessa?!? Siis ei nuku päiväunia pihalla tai käy kävelyllä (rattaissa istuen?) Meidän 1v ei vielä kävellyt eikä siis tietenkään kovin paljon pihalla leikkinyt, mutta joka päivä nukkui päiväunet, lähes joka päivä käytiin kävellen jossain ja pari kertaa viikossa käytiin leikkikentällä (keinui tai möyri maassa). Mielestäni ei ole hyväksyttävää, että lapsi joutuu olemaan lähes koko ajan sisällä.
Ainoastaan, jos vanhemmalla on joku sairaus tms.miksei ulkoilu onnistu niin se on ok. Mutta silloin parempi paikka lapselle lienee päivähoito kuntouttavana toimenpiteenä.

Ja ap:n ongelmaa en voi uskoa. Ei kukaan mies voi olla tuollainen.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
pikkuäitii
Joo siis eihän se lapsi mikää koira ole, että olisi väenväkisin pakko mennä ulos, vaikka tsumami riehuisi pihalla. Mun mielestä ihan maalaisjärjellä jäädään koko päiväksi sisälle, jos vaikka ulkona sataa kaatamalla ja tuulee kovaa tai on pakkasta vaikka -30.
 
hphhoijaa
En näe juurikaan pakottavaa syytä ulkoilla yksivuotiaan kanssa päivittäin. Ymmärrän isomman lapsen kohdalla sen viidesti viikossa, mutta yksivuotias hohhoijaa mitä syyllistämistä taas pahimmilta naisilta.
 
  • Tykkää
Reactions: purjosipuli

Yhteistyössä