Omakotitalon sähkölasku?

  • Viestiketjun aloittaja "Sähkis"
  • Ensimmäinen viesti
Laskin noin arvion nuiden sähkölämmitteisten huoneiden pinta-alasta. Ne tekee noin 30% asunnosta. Nuo huoneet on alle kolmasosa kokonaisuudesta.

70% asunnosta on "kylmiltään". Patteria ei joko ole, tai patteri on kiinni. Off asennossa, ei siis lämmitä, on kylmänä..

Puuta on liiterissä yksi pino kuutio 29.12.2014

Olemme lämmittäneet muut huoneet kuin nuo 30% varaavalla takalla, leivinuunilla ja lauhalla kelillä myös ilmalämpöpumpulla noin 1-3 päivän välein. Välillä vain toista tulisijaa käyttäen, välillä molempia yhtäaikaa lämmittäen.

Tänään 25.1.2015 vajaa kuukausi myöhemmin kuutiosta puuta on jäljellä yksi ikean kassillinen halkoja.

Koska en usko että wc:n lattialämmitys lämmittäisi myös eteisen tai 600wattinen patteri lämmittäisi yhtään enempää kuin sen yhden makuuhuoneen jossa on päällä, minun on pakko uskoa että tuo 70% asunnosta lämpesi poltetulla puulla.
ei sitä nuin voi laskea koska ei tiedetä paljonko lämpöä siirtyy eristämättömien väliseinien läpi

en ymmärrä mikset sää voi tarkistaa asiaa sähköyhtiön palvelusta
 
ei sitä nuin voi laskea koska ei tiedetä paljonko lämpöä siirtyy eristämättömien väliseinien läpi

en ymmärrä mikset sää voi tarkistaa asiaa sähköyhtiön palvelusta
No koska ne ei ole eritellyt kulutusta mikä tuli lattialämmityksestä, mikä makuuhuoneen patterista ja mikä kiukaasta.. Siksi.

Nuo kaksi makuuhuonetta jotka lämpiää sähköllä on vierekkäin talon päädyssä. Kummassakin on 600wtt pikkupatteri. Ei mitenkään ne lämmitä seinien läpi vielä paria huonetta lisää.. Ne ei lämmitä edes huoneissa olevia vaatekomeroita kuin 18-19 asteisiksi. Vaatekomeroissa on vielä asennettukin omat patterit jos ne haluaisi lämpimämmäksi.
 
No koska ne ei ole eritellyt kulutusta mikä tuli lattialämmityksestä, mikä makuuhuoneen patterista ja mikä kiukaasta.. Siksi.

Nuo kaksi makuuhuonetta jotka lämpiää sähköllä on vierekkäin talon päädyssä. Kummassakin on 600wtt pikkupatteri. Ei mitenkään ne lämmitä seinien läpi vielä paria huonetta lisää.. Ne ei lämmitä edes huoneissa olevia vaatekomeroita kuin 18-19 asteisiksi. Vaatekomeroissa on vielä asennettukin omat patterit jos ne haluaisi lämpimämmäksi.
ahaa, sää olet käynyt kattomassa sen kulutuksen mutta et halua tunnustaa että mää olin oikeassa

paljon meni? veikkaan 1400kWh
 
jo pelkästää ne sun 600wtt patterit voi viedä noin 1000 kWh kuussa

siihen vähän ilmalämpöpumppua, kiuasta, valaistusta, lattialämpöä niin ollaan siellä mun veikkaamassa 1400 kulutuksessa ennen kuin huomataankaan

1400/(1000+1400)=58%
 
Lisäksi edelleen haluan huomauttaa ettei kulutuskaan kertoisi vastausta tähän, koska kaikki sähkönkulutus vedenlämmittämistä myöten on samassa. Pitäisi pitää vain nuita kahta patteria päällä sekä lattialämmitystä kylpyhuoneessa ja olla käyttämättä mitään muuta sähköä kuukausi jotta todellisen kulutuksen lämmityksen osalta saisi selville.
 
jo pelkästää ne sun 600wtt patterit voi viedä noin 1000 kWh kuussa

siihen vähän ilmalämpöpumppua, kiuasta, valaistusta, lattialämpöä niin ollaan siellä mun veikkaamassa 1400 kulutuksessa ennen kuin huomataankaan



1400/(1000+1400)=58%
No kokonaisuudessa varmaan sähkönkulutus onkin mitä sinä sanot. Mutta puhuikin siitä paljon lämmitykseen menee sähköä enkä paljon saunomiseen menee.
 
kaikki sähkö mikä mittarin läpi otetaan taloon sisälle muuttuu lämmöksi
Kokeileppa ruutti huvikseen miten lämmin teillä on, vaikka ihan parin päivän ajan kun pistät patterit pois päältä etkä lämmitä puulla, mutta kaikki valot voi olla päällä, saunaa voi lämmittää, liesi voi olla päällä vaikka tunnin-kaksi mitä sillä muutenkin vuorokaudessa tehtäs ruokaa, tietokone, puhelin laiturissa, autot lämmityksessä ja pihavalot päällä sekä yöksi voi laittaa vaikka sen lämminvesivaraajan sängyn viereen. Pistä mulle sitten kuva sisälämpömittarista..
 
Kokeileppa ruutti huvikseen miten lämmin teillä on, vaikka ihan parin päivän ajan kun pistät patterit pois päältä etkä lämmitä puulla, mutta kaikki valot voi olla päällä, saunaa voi lämmittää, liesi voi olla päällä vaikka tunnin-kaksi mitä sillä muutenkin vuorokaudessa tehtäs ruokaa, tietokone, puhelin laiturissa, autot lämmityksessä ja pihavalot päällä sekä yöksi voi laittaa vaikka sen lämminvesivaraajan sängyn viereen. Pistä mulle sitten kuva sisälämpömittarista..
syyskuussa nuista syntyy vielä riittävä määrä lämpöä, jos jaksat sinne asti oottaa niin laitan kuvaa tulemaan
 

Yhteistyössä