jos vuokranantaja ei maksa laskua..?

  • Viestiketjun aloittaja ddee
  • Ensimmäinen viesti
ddee
Rupesin vaan miettimään, että jos vuorkanantaja ei maksa esim tiskikonefirmaan laskua, joka on hänen osoitteeseen lähetetty mutta esim viitteenä laskussa olin minä? :D kun minulle tuolta firmasta soitettiin ja kovin huolestuneelta kuulosti se nainen että onneksi ei tehnyt vielä ilmoitusta luottofirmaan. Kun minunkin tietoja siinä laskussa on ja minun asunnossa tuo kone on vaikken muuten mitenkään vuokralaisena tähän liity, niin miksi tuo nainen minulle niin huolestuneesti selitti tuosta luottotietojen menettämisestä?

Laitoin heti tietenkin vuorkanantajalle viestin että maksaa laskun mutta ei kai minun luottotietoni voi mennä? :D
 
dddeee
Minä sen siis KORJAUKSEN (sori) tilasin mutta jo alussa sanoin että vuokranantajalle lasku. Miksi helvetissä kun minä konetta käytän niin siitä maksaisin? Pyytäköön sitten erikseen jotain käyttömaksua/pv. Kone siis oli jo rikki kun muutin ja vuokranantaja tietää sen. Mutta kai minä edes sen muistutus laskun saan? :D ettei vaan suoraan tule kutsu oikeuteen
 
Maksa vaan
Minä sen siis KORJAUKSEN (sori) tilasin mutta jo alussa sanoin että vuokranantajalle lasku. Miksi helvetissä kun minä konetta käytän niin siitä maksaisin? Pyytäköön sitten erikseen jotain käyttömaksua/pv. Kone siis oli jo rikki kun muutin ja vuokranantaja tietää sen. Mutta kai minä edes sen muistutus laskun saan? :D ettei vaan suoraan tule kutsu oikeuteen
No olikko sä saatana edes sopinu vuokranantajan kanssa huollon tilauksesta ja laskutuksesta?

Jos et, niin maksa vittu se lasku ja lopeta nurina
 
ddee
Hän siis sanoi että tilaa huolto+laita lasku nimiini (niinkuin normaalisti tehdään koska konekin jää hänelle) ja kun lasku tuli niin minulle soitettiin täältä firmasta että VA ei ollut maksanut kuin osan laskua :D koska siis korjaaja joutui käymään kaksi kertaa ja eka käynti oli turha, siis oikeasti hekin sen myönsivät. laskussa ei kuitenkaan ole mitään kahta kertaa vaan sain tavallaan alennusta kun kävivät turhaan, joku perusmaksu tippui pois. nyt kuitenkin on maksamatta matkakulut ja joku perusmaksu, VA kun sanoi ettei maksa turhasta muttei tunnu ymmärtävän että lasku koostuu kahdesta tarkastusmaksusta ja muuten on yhdet matkakulut ym ihan oikein siis.. huhhuh... nyt mietn jos kauankin joudun suostuttelemaan häntä maksamaan niin kerkeekö multa jotkut luottotiedot menemään..
 
ddee
ja siis minä en ole saanut ollenkaan laskua paitsi nyt pyydettäessä sähköpostiin. siitä siis erittelin ja katsoin että inun teitojani on myös jotain epämääräisiä, maksaja kuitenkin VA
 
En nyt tiedä miten teidän tapauksessa asiat on sovittu, mutta jos sinä olet laskutettavan toimituksen tilaaja ja VA on vain maksaja, luottotiedot voivat todellakin lähteä sinulta - Kuten jos tilaat puhelinliittymän tai nettiostoksen, johon vain laitat jonkun muun laskun maksajan paikalle. Tällöin maksamattomien laskujen perintäkirjeet tulevat sinulle ja sinulta myös lähtevät ne luottotiedot.
 
ddee
NYT LÄHTEE VITTU JÄRKI!!!!! SIIS JOS SE APINA EI SUOSTU MAKSAMAAN NIIN MAKSAN KYLLÄ KUNHAN ASIOISTA SOVITAAN SAATANA, KYSE ON KUITENKIN 120E JOKA EI OLE MINULLE MIKÄÄN TASKURAHA MUTTA JOSTAIN SEN LOPUN SAAN,,!! VITUTTAA NIIN VITUSTI ETTEI VOIDA MAKSAA KOKO SUMMAA VAAN ITSE HELVETTI PÄÄTETÄÄN MITÄ MAKSETAAN!! tässä tapauksessa va maksoi siis varaosan 20e ja korjauksen 70e jossa oli vielä -50e alennus, eli va maksoi koko hoidosta 40e!!! vittu mitä hän kuvittelee???? koko summa oli siis 120e johon kuului matkakulut 30e yhteensä ja tarkastusmaksu kahdelta käynniltä yht 50e. eli tuo 120e on todella halpa minusta ja 40e ei mitään varaosineen matkakuluineen ym..!!
 
Suosittelen soittamaan yritykseen ja kysymään, kumpi teistä nyt on merkitty henkilöksi jolla on lopullinen vastuu laskusta. Hätätapauksessa maksa lasku pois ennenkuin menee pidemmälle ja sumpli asiaa sitten vuokranantajan kanssa, ellet kerkeä ennen sitä soittamaan ja kysymään häneltä että mitäs hemmettiä.
 
......
Vuokranantaja vastaa kaikesta mikä siellä talossa on.
Mitä jätti rikkinäisen tiskikoneen, olisi ottanut pois sen nii ei ois tarvinnut maksaa mitään laskuja..
Irtisanoisin vuokrasopimuksen jo tämän takia heti, että on niin holtiton vuokranantaja.
no on se 120e aika paljon kun miettii että tuliterä kone maksaa jtn 300-400e
 
"tilaaja"
Ikävä kyllä työn tai palvelun tilaaja on aina viime kädessä maksuvelvollinen. Se on sitten sinun ja vuokranantajasi keskinäinen asia miten tuon sovitte, mutta sinä olet maksuvelvollinen sille työn tekijälle.
 
vieras .
Mä kyllä ymmärrän myös sitä vuokranantajaa. Jos on käyty kaksi kertaa, mistä se tietää oliko se toinen vaan siksi ettet ollut paikalla ekan kerran? Eli susta johtuva lisäkulu.

Soita ma hyvässä hengessä ja kysy miten loppulaskun kanssa toimitaan, ja sit sen mukaan joko hän maksaa tai sä soitat sinne firmaan että loppuosa on tulossa, ei kannata hätäillä perinnän kanssa.

Tästä siis opit että jatkossa voit vaikka kysyä sopiiko että sä maksat laskun ja vähennät sen vuokrasummasta... tai miten vaan.
 
Spencer Hastings
Mun mielestä se ei ole vuokralaisen tehtävä soitella niitä korjaajia ja ottaa laskuja omille nimille, jos korjattava masiina kuuluu asuntoon ja kuuluu vuokraan. Korkeintaan ilmoittaa, että asuntoon saa esim mennä huoltoavaimilla tai että milloin olet itse paikalla, ja vuokranantajan pitäis korjaukset tilata.

Paska homma jos lasku jää suorittamatta, niin kyllä se oot sinä joka kärsit. Ja jos se on sun nimillä niin eiköhän sulle varotuskirjeitä tule jos ne alkaa mennä perintään. Tai että miksi ne ei tulisi sulle, jos se sun nimissä on.
 
Spencer Hastings
Silloin ainoastaan soitetaan itse, kun on heti pakko tehdä jotain lisävanhinkojen estämiseksi, eikä saa vuokranantajaa kiinni. Toimimaton tiskikone ei sellainen.
Jos se tulvii niin juu, mutta jos se on vain tekemättä mitään niin hanat kiinni ja vuokranantajalle soitto. En nyt tiedä tämän tapauksen taustoja, mutta ilmeisesti ei mitään radikaalia jos se kone on ollut pidempäänkin seis.

*Anteeksi, luin että "toimimaton tiskikone ON sellainen".

Mutta siis juuri näin, että sillon soitetaan itse päivystykseen jos joku katastrofi on tapahtunut, mutta tässä tapauksessa vuokranantajan olisi pitänyt hoitaa omiin nimiinsä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä