Mies sysää vauvan äidille joka aamua ja ilta

  • Viestiketjun aloittaja aaargh
  • Ensimmäinen viesti
aaargh
Onko muilla miehiä, jotka ei ikinä tee vauvan aamupesuja tai pue vauvaa aamulla ja ei koskaan nukuta vauvaa illalla? Ovat siis tehneet tämän vauvan elämän aikana 1-2 kertaa ja äiti tekee muuten aina yksin kaiken. Lisäksi äiti joutuu aina heräämään vauvan kanssa aikaiseen ja mies saa nukkua. Jos äiti haluaa kerrankin nukkua (yhdellä kädellä laskettu määrä koko vauvan elämän aikana) mies jättää vauvan huutamaan äidin sängyn viereen pinnasänkyynsä ja poistuu itse toiseen huoneeseen valvomaan. äsken paloi pinna niin, että huusin miehelle, etten enää rakasta häntä! ärsyttää niin paljon. Äiti ei saa ikinä nukkua :(
 
Liekkiö
Olisiko kannattanut miettiä ennen sitä lapsen tekoa että haluaako olla äiti vai "äiti"? Adoptio on hyvä vaihtoehto jos vanhempina ette halua itse huolehtia lapsestanne, kyllä hän jollekin muulle varmasti on tervetullut.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
aaargh ap
Rakastan kyllä lastani ja kuten sanoin, hoidan hänen aamu- ja iltatoimet noin puolivuotisen elämänsä ajalta mielellään yleensä. Olen hoitanutkin. Joskus kumminkin univelka on kasvanut sen verran suureksi, että kerrankin haluaa nukkua rauhassa, varsinkin kun mies on herännyt kerrankin ajoissa. Se, että toinen herää ennen toista, tarkouttaa mielestäni sanattomasti sitä, että hän hoitaa myös silloin vauvaa toisen jatkaessa unia.
 
Liekkiö
Se että pidät itse itsestään selvänä asioita ei tarkoita sitä että joku muu pitäisi myös. Hienoa että olet kertonut asian aikuismaisesti ja nyt miehesikin tietää mitä hänen oletetaan tekevän. Puhumisella on ihmeellinen vaikutus parisuhteeseen, toisinkuin asioita mielessään pohtimisella ja päättämisellä. Miehetkään kun eivät ole ajatustenlukijoita, vaikka kuvittelit ainakin oman puolisosi näin tekevän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30614492:
Olisiko kannattanut miettiä ennen sitä lapsen tekoa että haluaako olla äiti vai "äiti"? Adoptio on hyvä vaihtoehto jos vanhempina ette halua itse huolehtia lapsestanne, kyllä hän jollekin muulle varmasti on tervetullut.
niin että ellei kahden aikusen perheessä äiti jaksa yksin ni lasta ei ollenkaan sais olla? mies saa pitää hauskaa sängyssä ja seuraus on vain äidin asia? Se "isä" joutas vallan kantamaan osansa lapsen hoidossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
aaargh ap
Joo minä myös siivoan kodin yksin aina, koska en halua asua sikolätissä. Mies säätää vain autoaan ja tietokonettaan muka miestentyönä. Miehelle olen ohjannut vain wc/kylppärin pesun, mutta sekin miehellä jälleen tekemättä. Itse imuroin, pyyhin pölyt, pesen vaatteet, silitän vauvan vaatteet, tyhjennän ja täytän astianpesukoneen.
 
"neljän äiti"
mä olen pääosin hoitanut vauvojen illat, aamut ja yöt. Yöt siksi että olen imettänyt, samoin illalla nukutuksen koska ovat nukahtaneet tissille. Aamut yleensä koska arkisin mies menee aikaisin töihin ja toisaalta olen aamuvirkumpi eli mies saa vapaapäivinään nukkua pidempään.

Kyllä mies erityisesti esikoista kylvetti, vaihtoi vaippoja ja vaatteita, syötti kun tuli kiinteät kuvioihin ja seurusteli ym. Kun lapsia on enemmän mä olen itseasiassa päässyt iltatoimissa helpommalla kun on ollut vauva vaan kylvetettävänä ja nukutettavana, viimeisimmän vauvan kohdalla mies hoiti sitten kolmen muun lapsen iltatoimet. Samoin aamuisin hän vauva-aikoina vastasi taas vapaapäivinään isompien lasten aamupaloista ja muista aamutoimista, otti näitä mukaansa ulos heti aamupalan jälkeen jolloin sain jäädä vauvan kanssa vielä kotiin haahuilemaan yöpuvussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30614511:
Se että pidät itse itsestään selvänä asioita ei tarkoita sitä että joku muu pitäisi myös. Hienoa että olet kertonut asian aikuismaisesti ja nyt miehesikin tietää mitä hänen oletetaan tekevän. Puhumisella on ihmeellinen vaikutus parisuhteeseen, toisinkuin asioita mielessään pohtimisella ja päättämisellä. Miehetkään kun eivät ole ajatustenlukijoita, vaikka kuvittelit ainakin oman puolisosi näin tekevän.
Eikö miehellä kuiteen pitäs oma järki sanoa että myös hän osallistuu oman lapsensa hoitamiseen??? sekinkö pitää vääntää rautalangasta? Eikö osaa ajatella ilman että eukko käskee?
 
"123"
Onko muilla miehiä, jotka ei ikinä tee vauvan aamupesuja tai pue vauvaa aamulla ja ei koskaan nukuta vauvaa illalla? Ovat siis tehneet tämän vauvan elämän aikana 1-2 kertaa ja äiti tekee muuten aina yksin kaiken.
Olisiko kyseessä tapa?
Meillä (lapsettomia vielä) on tiettyjä asioita mitä minä teen ja mitä mies tekee. Olisi tosi outoa että itte alkaisin kiukkuamaan miehelle jälkeenpäin jostain mitä yleensä minä teen mutta jostain syystä nyt oletin että hän olisi voinut tehdä minun puolestani.
Harvemmat ovat ajatuksenlukijoita.
Sovitteko siis jo eilen että mies hoitaa aamutoimet, vai oliko se vain jotain mitä sinä oletit että hän tekee?
 
- vieras -
Vauva-aikoina minä (äiti) hoidin nukutukset ja yöt. Jos vauva heräs arkiaamuna tosi aikaisin,mies saattoi hoitaa mut yleensä mä hoidin arkiaamut ja mies sitten vapaapäivinään. Illalla mies siis hoiti muut iltatoimet,minä nukutin (vauvat nukahti parhaiten tissillä). Muuten,molempien ollessa kotona vauvat on hoidettu aika fifty-fifty.
Kotityöt hoidetaan myös n puoliksi tai se kumpi ehtii.

Näistä asioista,kuten muustakin ajankäytöstä,puhuttiin paljon ennen esikoisen syntymää.
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30614492:
Olisiko kannattanut miettiä ennen sitä lapsen tekoa että haluaako olla äiti vai "äiti"? Adoptio on hyvä vaihtoehto jos vanhempina ette halua itse huolehtia lapsestanne, kyllä hän jollekin muulle varmasti on tervetullut.
Miten niin äiti, siäs tuntuu puuhastelevan omiaan. Om apuolisoni osallistui vauvan hoitoon, niin että välillä sain myös itse nukuttua kunnolla.
 

Yhteistyössä