Hyvä raskaudenehkäisykeino vakavasti ylipainoiselle naiselle?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
4 lapsen äiti, BMI 40, mutta laihdutus käynnissä koko ajan. Kuukautiskipuja on normaalisti paljon, vuotokin suhteellisen reilua ja finnejä on naamassa muutenkin... näitä en haluaisi lisää. Lapsia ei suunnitteilla lisää. (Sterilisaatio ei nyt vaihtoehto.)

Vinkkejä tai kokemuksesta mitä suosittelet?
 
ap.
[QUOTE="hmm";30614631]Jos sun ulkomuoto ei riitä ehkäisykeinoksi niin hmmm. Runsas ylipainokin taitaa ehkäistä, js ei e-pillerit yms sulle käy.[/QUOTE]

Joo, ei taida riittää ulkomuoto ehkäisyksi, kun mies kerta haluaa joka päivä... Ja ylipaino ei ehkäisynä toimi, kun neljä lastakin olen saanut sekä 2 keskenmenoa vielä.
 
toinen punkero
Mulla on Mirena-hormonikierukka. Toinen jo, ekasta meni "päiväys" :D
On vienyt kaikki vuodot ja kivut niiden mukana! Vaikka olen pläski (toistaiseksi vielä), niin uskokaa palstalaiset tai älkää, että viriiliä on silti :)
 
"Maarikka"
[QUOTE="hmm";30614631]Jos sun ulkomuoto ei riitä ehkäisykeinoksi niin hmmm. Runsas ylipainokin taitaa ehkäistä, js ei e-pillerit yms sulle käy.[/QUOTE]

Onko kivaa olla idiootti?
 
"Liisi"
Hormonikierukka? Itselläni on ollut kolme vuotta ja kuukautisvuoto on postunut kokonaan. Kivuista en tiedä, koska ei ollu kuukautiskipuja aikaisemminkaan. Omasta kokemuksestani hormonikierukka on loistojuttu.
 
"jonna"
Lääkäritkö ihan mielellään kirjottaa pillerit isosti ylipainoisille...? meinaan vaa alaraaja laskimotukoksien suhteen...
Mut tokihan kai punnitaa riskit haitat ja hyödyt...
 
[QUOTE="jonna";30615694]Lääkäritkö ihan mielellään kirjottaa pillerit isosti ylipainoisille...? meinaan vaa alaraaja laskimotukoksien suhteen...
Mut tokihan kai punnitaa riskit haitat ja hyödyt...[/QUOTE]

Mulle gyne sanoi, että jos ei raskauden aikana ole ollut ongelmia, niin harvemmin tulee pillereidenkään kanssa. Raskaus on kuulemma suurempi riski laskimotukoksille kuin e-pillerit, jos niihin taipuvaisuutta löytyy. Ja jos verrataan riskejä ja hyötyjä, niin enemmin mä tällä elopainolla syön pillereitä kuin hankkiudun raskaaksi. Veikkaan, että jälkimmäisellä olis huonoja seurauksia sekä mulle että vauvalle.
 

Yhteistyössä