Tähänkö nyt on tultu kun lakapuhelimet katosi, puhelikammo

  • Viestiketjun aloittaja vastauskammo
  • Ensimmäinen viesti
"Simppeli"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30618709:
Mutta nyt sinunkin on kuitenkin pakko hankkia markkinointikielto, koska palsta menettää muuten yöunensa. :D Vaikka sinulla itselläsi ei olisi sen kummempaa ongelmaa asian kanssa.
Menettäkööt yöunensa, ei kiinnosta :) Hyvä näin ja näillä jatketaa!

Ja tosiaan ei kyllä mullekaan tulis mieleenkäön mistään maksullisista palveluista selvitellä kuka on soittanut. Tähän mennessä kaikki googlettamani numerot on ihan ilmaiseksi löytyny sieltä googlesta. Jos ei numeroa sieltä löytyisi, niin en mä sitä kyllä maksullisesti ala selvittämään.

Ja aika usein nää "oudot" numerot on vielä kännykän numeroita ja niihin on mun mielestä tosi helppo olla vastaamatta koska tietää että jos on oikeesti jotain tärkeetä niin ne laittaa kyllä tekstarin perässä. (Jos ei osaa laittaa tekstaria niin voi voi, laittakoot vaikka kirjeen)
 
säpäle harmaana
[QUOTE="peloton";30618746]Yleensä kyllä vastaan kaikkiin soittoihin, jos olen tilanteessa että vastata voin. Puhelinmyyjien soitot kuitenkin ovat kuin nettisivuilla aukeavat pop-up - mainosikkunat. Yleensä klikkaan ne saman tien kiinni pois häiritsemstä. Joskus myös jätän luurin auki pöydälle ja myyjän pitämään monolgia kunnes tajuaa lopettaa.

En kyllä ymmärrä miksi puhelimeen vastaamista pitäisi pelätä vaikka soittajasta ei olisikaan varma. Mikä peto sieltä luurista muka voi kimppuun käydä?[/QUOTE]

Minä ainakin puhuin pelkäämisestä lainausmerkeissä. Siis, että olen mieluummin vastaamatta ja se pelottava peto on se oma ärsyyntyminen. Jos voin valita oman ärsyyntymisen ja ei-ärsyyntymisen välillä, niin valitsen jälkimmäisen.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="Simppeli";30618751]Menettäkööt yöunensa, ei kiinnosta :) Hyvä näin ja näillä jatketaa!

Ja tosiaan ei kyllä mullekaan tulis mieleenkäön mistään maksullisista palveluista selvitellä kuka on soittanut. Tähän mennessä kaikki googlettamani numerot on ihan ilmaiseksi löytyny sieltä googlesta. Jos ei numeroa sieltä löytyisi, niin en mä sitä kyllä maksullisesti ala selvittämään.

Ja aika usein nää "oudot" numerot on vielä kännykän numeroita ja niihin on mun mielestä tosi helppo olla vastaamatta koska tietää että jos on oikeesti jotain tärkeetä niin ne laittaa kyllä tekstarin perässä. (Jos ei osaa laittaa tekstaria niin voi voi, laittakoot vaikka kirjeen)[/QUOTE]

Näin!
 
"Simppeli"
[QUOTE="peloton";30618746]
En kyllä ymmärrä miksi puhelimeen vastaamista pitäisi pelätä vaikka soittajasta ei olisikaan varma. Mikä peto sieltä luurista muka voi kimppuun käydä?[/QUOTE]

Joo, näin se varmasti on että useimmat jotka jättää vastaamatta, pelkää vaan niin paljon. Suurin osa varmaan nimenomaan just niitä luurista hyökkääviä petoja.
 
miä vaa
silloin kun mun numero oli viel kaikkien saatavill nii mulle ainaksin soitteli tosi sitekästi ne puhelinmyyjät sitte jos jokukerta vastasin ja sanoin ei ja löin luurin korvaan niin sit saatto mennä parikuukauttaki kunnes uudestaa jostai soitti ja jos en vastan niin ne saatto soittaa 2-3 kertaa päiväs ja jokapäivä nii kauan kun vastasin eli kai niillä o joku rekisteri (niikun jehovan hihhuleillakii) mihi merkkaa onko tavotettu
 
"peloton"
Tähän puhelinpelkoon yhdistyykin sopivasti ovikellopelko. Palstalta on voinut lukea, että monetkaan eivät uskalla avata ovea jos joku soittaa ovikelloa. He värisevät peloissaan hiiren hiljaa oven takana, jos kellon soittaja ei ole etukäteen soittanut tunnetusta numerosta puhelimella ja ilmoittanut tulostaan. Silloinkin on ilmeisesti suotavampaa soittaa puhelimella tai laittaa tekstiviesti, että olen nyt oven takana, voitko avata, kuin soittaa sitä hirvittävää kauhua aiheuttavaa ovikelloa.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;30618713:
Nyt vastaan tuntemattomiikin numeroihin, jos vain olen tilanteessa jossa voin puhua. Tai olen vastaamatta jos siltä tuntuu. Kunhan mainitsin tuon listan vinkkinä niille jotka eivät siitä tiedä.
Ja jos joku myyjä soitteleekin siitä kiellosta huolimatta, voi ensimmäiseksi ihmetellä hänelle, että miten minulle soitit, kun minulla on puhelinmarkkinointikielto. Puhelut loppuu aina siihen.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="peloton";30618789]Tähän puhelinpelkoon yhdistyykin sopivasti ovikellopelko. Palstalta on voinut lukea, että monetkaan eivät uskalla avata ovea jos joku soittaa ovikelloa. He värisevät peloissaan hiiren hiljaa oven takana, jos kellon soittaja ei ole etukäteen soittanut tunnetusta numerosta puhelimella ja ilmoittanut tulostaan. Silloinkin on ilmeisesti suotavampaa soittaa puhelimella tai laittaa tekstiviesti, että olen nyt oven takana, voitko avata, kuin soittaa sitä hirvittävää kauhua aiheuttavaa ovikelloa.[/QUOTE]

Tämä oli minullekin yllättävä juttu. Siis että ovikellon soidessa ei mennä avaamaan eikä välttämättä edes mennä katsomaan kuka siellä on, jos ei odoteta ketään.
 
xxc
No joo. Tarkoitin lähinnä tilanteita joita normaali elämässä on olet vaikka ystävän kanssa kahvipöydässä ja puhelin soi ja et tunne numroa et vastaa kerrot mielummin ensin selvittäväsi numeron kuin vastaat siihe :O
Tuon kaltaisessa tilanteessa saatan mieluummin jättää vastaamatta (puhelin voi hyvin olla äänettömällä) ja viestittää ystävälle että hänen kanssaa viettämänsä aika on tärkeämpää kuin se että vastaan puheluun joka todennäköisesti ei ole mitenkään kiireellinen. Sitten taas jos tiedän että voin vastata puolisolle, lapsille tai jollekin muulle lyhyesti tulevani puolentunnin kuluttua tms. voin sen hyvin tehdä. Miksi puheluiden pitäisi mennä tapaamisten edelle?

Vastaajaan en jaksa lähteä soittelemaan koska asian tärkeys selviää yleensä muutenkin.
 
koputtelu
[QUOTE="peloton";30618789]Tähän puhelinpelkoon yhdistyykin sopivasti ovikellopelko. Palstalta on voinut lukea, että monetkaan eivät uskalla avata ovea jos joku soittaa ovikelloa. He värisevät peloissaan hiiren hiljaa oven takana, jos kellon soittaja ei ole etukäteen soittanut tunnetusta numerosta puhelimella ja ilmoittanut tulostaan. Silloinkin on ilmeisesti suotavampaa soittaa puhelimella tai laittaa tekstiviesti, että olen nyt oven takana, voitko avata, kuin soittaa sitä hirvittävää kauhua aiheuttavaa ovikelloa.[/QUOTE]

Ja omaan kastiinsa voidaan myös laittaa nämä ketkä koputtavat oveen vaikka toimiva ovikello on vieressä :D
Minulla on eräs tuttava joka kyllästyi tuohon järjettömään koputteluun kun ei osanneet ovikelloa käyttää ja hän tyynen kylmästi jättikin avaamatta ovea niille ketkä ei ovikellon nappia osanneet painaa :D :D
 
säpäle harmaana
Ja omaan kastiinsa voidaan myös laittaa nämä ketkä koputtavat oveen vaikka toimiva ovikello on vieressä :D
Minulla on eräs tuttava joka kyllästyi tuohon järjettömään koputteluun kun ei osanneet ovikelloa käyttää ja hän tyynen kylmästi jättikin avaamatta ovea niille ketkä ei ovikellon nappia osanneet painaa :D :D
Oho! Tällaisesta en ole kuullutkaan. Itse voisin kyllä koputtaa oveen, jos talossa on pieniä lapsia, jotka saattavat olla nukkumassa tai jos ovikello on niin huomaamaton, etten näe sitä.
 
"minne"
Minun mielestäni taas on tosi noloa ja moukkamaista vastata joka paikassa siihen kännykkään. Minä en todellakaan halua kuunnella/ kuulla toisten henk.kohtaisia jorinoita julkisilla paikoilla. Tällaiset aina tavoitettavissa olevat ihmiset antavat itsestään jotenkin niin "tärkeän" ja typerän kuvan.

Ja itse yritän ainakin viimeiseen asti vältellä julkisilla paikoilla kännykkään puhumista. Ja jos jonkin puhelun joudun hoitamaan muiden ihmisten läsnäollessa, niin siirryn aina hieman syrjään, sivuun muista ja hoidan asiani asap!

Toinen juttu on tuo puhelun katkaiseminen esim. puhelinmyyjille. Se se vasta moukkamaista onkin!! Siitä on kyllä toisen ihmisen kunnioitus kaukana. Ja he todellakin tekevät sitä työkseen ja jotkut jopa pakosta. Fiksumpaa olisi mielummin jättää vastaamatta, ottaa suoramarkkinointikielto tai ystävällisesti (vaikka kuinka v**uttais) sanoo kiitos ei ja kuulemiin.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="minne";30618813]Minun mielestäni taas on tosi noloa ja moukkamaista vastata joka paikassa siihen kännykkään. Minä en todellakaan halua kuunnella/ kuulla toisten henk.kohtaisia jorinoita julkisilla paikoilla. Tällaiset aina tavoitettavissa olevat ihmiset antavat itsestään jotenkin niin "tärkeän" ja typerän kuvan.

Ja itse yritän ainakin viimeiseen asti vältellä julkisilla paikoilla kännykkään puhumista. Ja jos jonkin puhelun joudun hoitamaan muiden ihmisten läsnäollessa, niin siirryn aina hieman syrjään, sivuun muista ja hoidan asiani asap!

Toinen juttu on tuo puhelun katkaiseminen esim. puhelinmyyjille. Se se vasta moukkamaista onkin!! Siitä on kyllä toisen ihmisen kunnioitus kaukana. Ja he todellakin tekevät sitä työkseen ja jotkut jopa pakosta. Fiksumpaa olisi mielummin jättää vastaamatta, ottaa suoramarkkinointikielto tai ystävällisesti (vaikka kuinka v**uttais) sanoo kiitos ei ja kuulemiin.[/QUOTE]

Tätä minäkin kieltämättä vähän ihmettelin tässä ketjussa. Mutta minä nyt olenkin tällainen kukkahattutäti.
 
eräs vaan
[QUOTE="minne";30618813]Minun mielestäni taas on tosi noloa ja moukkamaista vastata joka paikassa siihen kännykkään. Minä en todellakaan halua kuunnella/ kuulla toisten henk.kohtaisia jorinoita julkisilla paikoilla. Tällaiset aina tavoitettavissa olevat ihmiset antavat itsestään jotenkin niin "tärkeän" ja typerän kuvan.

Ja itse yritän ainakin viimeiseen asti vältellä julkisilla paikoilla kännykkään puhumista. Ja jos jonkin puhelun joudun hoitamaan muiden ihmisten läsnäollessa, niin siirryn aina hieman syrjään, sivuun muista ja hoidan asiani asap!

Toinen juttu on tuo puhelun katkaiseminen esim. puhelinmyyjille. Se se vasta moukkamaista onkin!! Siitä on kyllä toisen ihmisen kunnioitus kaukana. Ja he todellakin tekevät sitä työkseen ja jotkut jopa pakosta. Fiksumpaa olisi mielummin jättää vastaamatta, ottaa suoramarkkinointikielto tai ystävällisesti (vaikka kuinka v**uttais) sanoo kiitos ei ja kuulemiin.[/QUOTE]

Minulla on ystävä joka toimii puhelinmyyjänä ja häntä huvittaa aina tällaiset ketkä koettaa sen ei sanan sanoa kun heillä ohjeistus että se 10minuutin myyntipuhe pitää pitää ja monikin sen sitten lopulta ostaa :D
Joissakin firmoissa kuulemma kolme ei sanaa riittää ja voi lopettaa puhelun.
Mutta kannattaa varmaan joko suoramarkkinointikielto laittaa voimaan tai opetella oikeasti sanomaan ei jos ei ole kiinnostusta tai rahaa ostaa sitä lehteä :)
 
viera.s
[QUOTE="minne";30618813]
Toinen juttu on tuo puhelun katkaiseminen esim. puhelinmyyjille. Se se vasta moukkamaista onkin!! Siitä on kyllä toisen ihmisen kunnioitus kaukana. Ja he todellakin tekevät sitä työkseen ja jotkut jopa pakosta. Fiksumpaa olisi mielummin jättää vastaamatta, ottaa suoramarkkinointikielto tai ystävällisesti (vaikka kuinka v**uttais) sanoo kiitos ei ja kuulemiin.[/QUOTE]

Joo, mutta useimmat työskentelee provikkapalkalla, joten ei minusta ole kovin kohteliasta myöskään pakottaa heitä soittelemaan uudestaan ja uudestaan. Puhelun katkaisu (mitään törkeyksiä latelematta) menee samaan kategoriaan vastaamattomuuden kanssa; asiakkaan kohdalle ei voida merkitä että hän kieltäytyi, vaan numero jää listoille pyörimään.

Ne jotka ei puhelinmyyjille vastaa, varmaan kuvittelee myyjien olevan isompi riesa kuin onkaan. Kun ne tosiaan soittelee ainakin kymmenen kertaa ennen kuin luovuttaa, mutta jos puheluihin vastaisi ja kieltäytyisi, tuskin soittoja tulisi edes viikoittain.
 
"hehh"
Joo, mutta useimmat työskentelee provikkapalkalla, joten ei minusta ole kovin kohteliasta myöskään pakottaa heitä soittelemaan uudestaan ja uudestaan. Puhelun katkaisu (mitään törkeyksiä latelematta) menee samaan kategoriaan vastaamattomuuden kanssa; asiakkaan kohdalle ei voida merkitä että hän kieltäytyi, vaan numero jää listoille pyörimään.

Ne jotka ei puhelinmyyjille vastaa, varmaan kuvittelee myyjien olevan isompi riesa kuin onkaan. Kun ne tosiaan soittelee ainakin kymmenen kertaa ennen kuin luovuttaa, mutta jos puheluihin vastaisi ja kieltäytyisi, tuskin soittoja tulisi edes viikoittain.
No näinhän se menee mutta ei kun mammat mielummin menee ihan lukkoon kun puhelinmyyjä soittaa ja luulee olevansa "fiksuja" kun ei vastaa :LOL:
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja eräs vaan;30618839:
Minulla on ystävä joka toimii puhelinmyyjänä ja häntä huvittaa aina tällaiset ketkä koettaa sen ei sanan sanoa kun heillä ohjeistus että se 10minuutin myyntipuhe pitää pitää ja monikin sen sitten lopulta ostaa :D
Joissakin firmoissa kuulemma kolme ei sanaa riittää ja voi lopettaa puhelun.
Mutta kannattaa varmaan joko suoramarkkinointikielto laittaa voimaan tai opetella oikeasti sanomaan ei jos ei ole kiinnostusta tai rahaa ostaa sitä lehteä :)
Niin, tai sitten voi olla edelleen ihan vain vastaamatta niihin puheluihin.

Siis miksi huvittaa? Onko hänkin näitä "mieluummin luuri korvaan" -ihmisiä?

Kukaan lehtimyyjä ei ole minulle koskaan 10 minuuttia puhunut. Missähän firmassa tällainen sääntö on?
 
säpäle harmaana
[QUOTE="hehh";30618854]No näinhän se menee mutta ei kun mammat mielummin menee ihan lukkoon kun puhelinmyyjä soittaa ja luulee olevansa "fiksuja" kun ei vastaa :LOL:[/QUOTE]

En halua vastata, en siis vastaa. Missä se "fiksuus" nyt on?
 
huopatossutehdas
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30618810:
Oho! Tällaisesta en ole kuullutkaan. Itse voisin kyllä koputtaa oveen, jos talossa on pieniä lapsia, jotka saattavat olla nukkumassa tai jos ovikello on niin huomaamaton, etten näe sitä.
Aika ihmeellinen ovikellon pitää olla jos on huomaamaton :D
Miksi et voisi käyttää ovikelloa jos tiedät talossa olevan lapsia?
lapset usein rakentaa legoja naputtaa hakkaa paukattaa ja tekee vaikka mitä joten voisin kuvitella että minullakin jäisi ovi aukasematta ihan siksi kun luulisin että joku lapsista taas naputtaa tai jos he olisi päiväunilla voisin kuvitella että naapuri taas jotain rakentaa.
Jos ei selkeästi ovikelloa osaa käyttää niin se on voi voi :D
Meillä ainakin lapset tottuneet normaaliin ääniin eikä huopatossuissa tarvi liikkua kun joku päiväunilla on.
 
xxc
Joo, mutta useimmat työskentelee provikkapalkalla, joten ei minusta ole kovin kohteliasta myöskään pakottaa heitä soittelemaan uudestaan ja uudestaan.
Ei kai kukaan pakota soittamaan uudestaan. Luulisi myös nykyaikana olevan mahdollista laittaa numeron perään tieto onko henkilöä jo yritetty tavoittaa ja mahdollisesti kuinka monta kertaa. Ihmisillä ei töissä tai vapaa-aikana saisi olla muuta tekemistä kuin vastata tuntemattomiin numeroihin ettei vain jonkun provikkapalkkaisen työaika mene hukaan? Entä jos asiakas tilaa lehden vaikka sen jälkeen kun hän viimein 7 soittoyritys kerran jälkeen pystyy puheluun vastaamaan rauhassa?
 
"hehh"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30618863:
En halua vastata, en siis vastaa. Missä se "fiksuus" nyt on?
Omapahan on luurisi jos sinusta on kiva katsella kun puhelinmyyjä sinulle sen 2 kertaakin päivässä koettaa soittaa viikosta toiseen niin onnea vaan :D
Itse en jaksaisi kuunnella puhelimen pärinää siksi että joku oikeasti koettaa tavoittaa kuten nämä puhelinmyyjät. Vaikea vastata ja sanoa ei.
 
"minne"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30618855:
Niin, tai sitten voi olla edelleen ihan vain vastaamatta niihin puheluihin.

Siis miksi huvittaa? Onko hänkin näitä "mieluummin luuri korvaan" -ihmisiä?

Kukaan lehtimyyjä ei ole minulle koskaan 10 minuuttia puhunut. Missähän firmassa tällainen sääntö on?
En ole kyllä kans koskaan törmännyt tuollaiseen 10min-sääntöön. Ja tunnen kyllä useammankin puhelinmyyjän työtä tehneen, mutta jokainen heistä sanoo, että nuo "luuri korvaan- tapaukset ja vielä solvauksien kera ovat niitä kaikkein pahimpia.

Mutta eiköhän se ole tässäkin tapauksessa niin, että "siten metsä vastaa kuin sinne huudetaan"! Ja minulla on usein ollut erittäin hyviäkin keskusteluja lehtimyyjien kans, riippumatta siitä teenkö tilausta vai en :)
 
säpäle harmaana
Joo, mutta useimmat työskentelee provikkapalkalla, joten ei minusta ole kovin kohteliasta myöskään pakottaa heitä soittelemaan uudestaan ja uudestaan. Puhelun katkaisu (mitään törkeyksiä latelematta) menee samaan kategoriaan vastaamattomuuden kanssa; asiakkaan kohdalle ei voida merkitä että hän kieltäytyi, vaan numero jää listoille pyörimään.

Ne jotka ei puhelinmyyjille vastaa, varmaan kuvittelee myyjien olevan isompi riesa kuin onkaan. Kun ne tosiaan soittelee ainakin kymmenen kertaa ennen kuin luovuttaa, mutta jos puheluihin vastaisi ja kieltäytyisi, tuskin soittoja tulisi edes viikoittain.
No se on sitten taas henkilöstä kiinni, kumman kokee epämiellyttävämpänä ja vaivalloisempana. Sen, että kuuntelee muutaman kerran ne litaniat ja sanoo ei, vai jättää vastaamatta. Joku pitää ehkä helpompana sitä vastaamista, minä pidän helpompana sitä vastaamattomuutta.

Ja miksi minun pitäisi olla "kohtelias" myyjille, ettei heidän tarvitse soittaa minulle. Miksi minä olen puhelinmyyjille velkaa sen vastaamisen ja kieltäytymisen? Minä en ole heitä velvoittanut soittamaan. Minusta tuo ei liity kohteliaisuuteen sen enemmän kuin lehtien tilaaminenkaan.
 

Yhteistyössä