lapset vuoroviikoin isälle vaikka isä on masentunut, persoonallisuushäiriöinen ja omaa narsistisia piirteitä?

  • Viestiketjun aloittaja hätä
  • Ensimmäinen viesti
hätä
Olen koko lasten olemassa olo ajan joutunut todistamaan ettei mies ole kiinnostunut lasten tarpeista tai hyvinvoinnista. Pitää kyllä hengissä ja kuskaa hoitoon, mutta se henkinen hyvinvointi,tukeminen,kasvattaminen, läsnäolo on nollaa. Tekee vain kun pyydän tarpeeksi monta kertaa, mutta omaa tahtoa ei ole.
Pitääkö minun vain hyväksyä että lapset elävät puolet kuusta ihmisen kanssa joka ei aidosti välitä. Haluaa vuoroviikot lapsille eron jälkeen, ja sanoo että hoitaa asiat sitten miten hoitaa. Hänellä ei ole empatia kykyä, lyhyt pinna ja näyttelee ne vähäisimmätkin mitä saa itsestään irti. Kodin ulkopuolisille näyttelee todella hyvin ja kukaan ei tiedä millainen on kotioloissa. Tämän kaiken mitä kirjoitan hän on minulle itse myöntänyt ja kertonut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hätä;30618748:
Niin typerä olin kun tutustuin ihanaan ihmiseen joka muuttui lasten synnyttyä aivan erilaiseksi. kuulema näytteli minullekin, ja hyvin sen teki.
Eiköhän tu sit osaa olla ihanan lapsillekin. Ja ellei ole, ei lasten tarvitse mennä isälleen.

Anna mahdollisuus, kun et sitä estääkään voi.
 
hätä
Olen todellakin enemmän kun tyytyväinen jos osaa muuttua. Sitä on vain hankala uskoa kun oli omien sanojensa mukaan todella kylmä ja tunteeton edellisen suhteen lapselle ennen kuin tulin kuvioihin. Juuri nuo samat asiat puuttuivat kun nytkin olen huomannut. Kertoi minulle asian kun otin ekoja kertoja puheeksi, mitä olennaista hänen ja lasten välisestä suhteesta puuttuu, On tosi uskomatonta miten hyvin ihminen saa peitettyä hämäriä puolia itsestään kun tutustutaan ja paljastaa ne vasta kun ollaan naimisissa ja lapset tehty. mutta niin kuin sanoin, on niin ilmiselvä persoonallisuushäiriö kaiken muun lisäksi, että sen vuoksi en ihmettele yhtään.
 
No eihän niitä vuoroviikkoja määrätä jos toinen vanhempi vastustaa. Eli ei sun tarvitse sellaista sopimusta allekirjoittaa..

Itse en vuoroviikkoihin suostuisi tuollaisen isän kanssa. Mutta voihan ne tapaamiset silti olla runsaampia kuin se minimi joka toinen viikonloppu. Jos vaikka niin että lapset olis muuten sulla, ja kävis isällä joka toinen viikonloppu pidennettynä (esim to-su tai pe-ma) ja toisella viikolla yhden yön arkena (lähinnä to-pe) näin olisivat isän luona säännöllisesti mutta suurimman osan arjesta hoitaisit sinä..

Onhan niillä lapsilla oikeus isäänsä vaikka vähän häiriöinen olisikin. Eikä tuo nyt kuulosta miltään ihan toivottomalta tapaukselta kuitenkaan, jos nyt hengissä pystyy lapset pitämään luotettavasti ;)
 
narsistiko
Mieheni lasten äiti on lähivanhempi ja erittäin narsistinen tapaus, juurikin vastaavilla valheilla koittaa vaikeuttaa isän ja lasten tapaamisia mikä tietysti ahdistaa ja masentaa, mutta temppuja on vain siedettävä. Jopa tuomari on neuvoton. Sairaat, mustasukkaiset äidit <3
 
hätä
Onhan niillä lapsilla oikeus isäänsä vaikka vähän häiriöinen olisikin. Eikä tuo nyt kuulosta miltään ihan toivottomalta tapaukselta kuitenkaan, jos nyt hengissä pystyy lapset pitämään luotettavasti ;)[/QUOTE]

Minusta on toivoton tapaus ottaen huomioon mitä on saanut aikaan vanhimmalle lapselleen, huono itsetunto, lapsi ei halua viettää aikaa isänsä kanssa kahdestaan, ei luota häneen, isä-lapsi suhde on etäinen, isä ei tee hänen kanssa kaksin mitään, ei halua jutella isälleen asioistaan, stressaantuu jos kotona ei ole ole muita kun hän ja isä. Lapsi tuntuu käyvän isällään vain muiden takia mutta isäänsä ei tule katsomaan. pelottaa että nuorimmat seuraa perässä.
 
viera.s
Alkuperäinen kirjoittaja hätä;30618830:
Minusta on toivoton tapaus ottaen huomioon mitä on saanut aikaan vanhimmalle lapselleen, huono itsetunto, lapsi ei halua viettää aikaa isänsä kanssa kahdestaan, ei luota häneen, isä-lapsi suhde on etäinen, isä ei tee hänen kanssa kaksin mitään, ei halua jutella isälleen asioistaan, stressaantuu jos kotona ei ole ole muita kun hän ja isä. Lapsi tuntuu käyvän isällään vain muiden takia mutta isäänsä ei tule katsomaan. pelottaa että nuorimmat seuraa perässä.
Mutta eikös tämä vanhin lapsi ollut toisen äidin lapsi, joka asuu pääasiassa äitinsä kanssa? Isäsuhteen ongelmat voivat johtua yhtä lailla lapsen äidistä. Sitä paitsi ei muutenkaan voi tehdä päätelmää, että vanhempi olisi ylipäätään kelvoton, vaikka olisikin yhden lapsen kanssa ongelmia. Varsinkin teini-ikäisten kanssa sellaisia tulee monille hyvillekin vanhemmille.

Isä voi olla huomattavasti parempikin isä, kun te ette ole enää yhdessä! Teillähän on tietysti parisuhteessanne ongelmia, kun kerran eroatte ja ne voivat heijastua myös muuhun perhe-elämään.
 
hätä
Mutta eikös tämä vanhin lapsi ollut toisen äidin lapsi, joka asuu pääasiassa äitinsä kanssa? Isäsuhteen ongelmat voivat johtua yhtä lailla lapsen äidistä. Sitä paitsi ei muutenkaan voi tehdä päätelmää, että vanhempi olisi ylipäätään kelvoton, vaikka olisikin yhden lapsen kanssa ongelmia. Varsinkin teini-ikäisten kanssa sellaisia tulee monille hyvillekin vanhemmille.

Isä voi olla huomattavasti parempikin isä, kun te ette ole enää yhdessä! Teillähän on tietysti parisuhteessanne ongelmia, kun kerran eroatte ja ne voivat heijastua myös muuhun perhe-elämään.
Lapsi on asunut koko elämänsä ajan yhtä paljon molempien vanhempien luona. Äiti on joutunut hakemaan lapsen pois isältä tämän kyseenalaisen käytöksen vuoksi. Isä on ollut yhtä välinpitämätön lastaan kohtaan ennen kuin olin edes heidän elämässä ja asuivat kaksin. Sen vuoksi en usko että meidän ongelmat on tuonut miehen ongelmat. Ja hänen omien sanojensa mukaan on aina ollut samanlainen pohjimmiltaan. Itse en kyllä voisi kohdella lapsiani noin huonosti vaikka olisi miehen kanssa minkalaisia ongelmia tahansa.
 
"LaMamanMorbid"
Sano exälles, että vuroviikot on loistava ajatus: silloin lapset ovat isällään sä pääset vapaasti käymään baareissa etsimässä uutta miestä itselles... ;)
 
No miks ihmeessä sitten edes harkitset vuoroviikkoja? Eihän niitä tosiaan helpolla sopimukseen merkitä muutenkaan, saati sitten jos toinen vanhemmista vastustaa. Ja jos se ukko on noin välinpitämätön niin tuskin edes lähtee asiaa johonki käräjille viemään.. tai mistä sitä tietää jos on narsku, mutta ei se niitä vuoroviikkoja saa jos sä sitä vastustat ja lapset on liian nuoria tai eivät halua olla isällään niin paljon.
 
"zxc"
Jos on oikeasti narsistinen eikä välitä lapsista, niin haluaa heidät vuoroviikoiksi luokseen vain sinua rangaistakseen. Mutta kohta sillä on joku uus kierroksessa eikä varmastikaan jaksa pitää sovitusti lapsia.

Mutta jos nyt nostat äläkän, niin hän tekee kyllä kaikkensa, että saa tahtonsa läpi, Jos suostut, niin mahtaako edes ottaa lapsia niin usein?

Tää on siis mun arvaukseni, ehkä itse tiedät paremmin miten hän toimii jatkossa.
 
5313
Jos mies on oikeasti narsistinen, niin ehdoton EI noille vuoroviikoille. Narsistinen vanhempi tekee vaan hallaa ihmisille lähellään. Perehdypä narsistin sielunelämään esim. kirjojen kautta. Narsisti lyttää, haukkuu, musertaa ihmiset ympärillään. Ei ole terve ympäristö lapsen kasvupaikaksi semmonen ilmapiiri.

Nimim. narsistin lapsi.
 
hätä
Jos mies on oikeasti narsistinen, niin ehdoton EI noille vuoroviikoille. Narsistinen vanhempi tekee vaan hallaa ihmisille lähellään. Perehdypä narsistin sielunelämään esim. kirjojen kautta. Narsisti lyttää, haukkuu, musertaa ihmiset ympärillään. Ei ole terve ympäristö lapsen kasvupaikaksi semmonen ilmapiiri.

Nimim. narsistin lapsi.
minäkin ihmettelin miten ihmiset kannustaa vaan lapset isälle joka ei ole terve mieleltään. Varmasti tulee vaikuttamaan lapsiin negatiivisesti kun aikuisen malli on mieleltään sairas. Ja on niin selkeät merkit narsismista yms kun ei piilottele niitä kotioloissa ollenkaan. Miten se muuttuisi kun on lasten kanssa kaksin, ihan puistattaa ajatuskin..
 
Kokemusta
Mitäpä jos lasten äiti on mielenterveysongelmainen ja pitää lapsia luonaan yli puolet ajasta lähinnä siksi että saa lypsettyä lasten isältä mahdollisimman suuret elatusmaksut. Lapsia laiminlyödään selvästi sekä henkisesti että fyysisesti. Ei ole narsisti, mutta muuten ihan nutcase.
Ei vaan ole muuta vaihtoehtoa kuin suostua tähän.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja hätä;30620857:
minäkin ihmettelin miten ihmiset kannustaa vaan lapset isälle joka ei ole terve mieleltään. Varmasti tulee vaikuttamaan lapsiin negatiivisesti kun aikuisen malli on mieleltään sairas. Ja on niin selkeät merkit narsismista yms kun ei piilottele niitä kotioloissa ollenkaan. Miten se muuttuisi kun on lasten kanssa kaksin, ihan puistattaa ajatuskin..
Ja tämä tui yllätyksenä??? Älä nyt viitti, perään kirjoitat kuinka on ollut ongelmia lapsen kanssa koko ajan, kuinka mies ei välittänyt hänestä. Sulla vain oli vaaleanpunainen unelmakatse päällä, etkä nähnyt totuutta ennenkuin se puri sua omaan nilkkaan. Muistannyt seuraavalla kierroksella, ettei ne miehet turhaan ole jätettyjä.
 

Yhteistyössä