Mitä jos lasten kanssa käykin näin?

  • Viestiketjun aloittaja Että tällaista
  • Ensimmäinen viesti
Että tällaista
Lasten suhteen on odotuksia, odotetaan että heistä varttuu insinöörejä, sairaanhoitajia, he kasvavat seksuaalisuudeltaan normaaleiksi .....

MUTTA - Vaikka lapsesi merkitsevät sinulle paljon niin saatat joutua hyväksymään sen tosiasian että poikasi on umpihomo ja tytärtäsi nai joku nekru piripäissään. Ja ei, se poikasi ei olekaan puolustusvoimilla töissä kapteenina vaan osti sen pukunsa varustelekasta satasella. Hän kävi siviilipalveluksen ja nyt etsii miehensä kanssa seuraavaa matkakohdetta jonne voi mennä viettää kuherruskuukautta kun laki mahdollisti samaa sukupuolta olevien avioliiton.
 
"Elämä on"
Elämä on kasvamista myös vanhemmille. Mikäs sen paremmin opettaa kuin omat lapset.

Tähän ikään olen oppinut, että tärkeintä on se, että on suhteellisen onnellinen ja tyytyväinen. Se, mikä on ammatti tai varallisuus, on toisarvoista.
 
dqq
Miksi lapsen suhteen pitäisi asettaa tuonkaltaisia odotuksia?

Entä jos et täytä itse niitä odotuksia joita lapsesi asettaa sinulle? Tuen antamista hänelle tärkeissä asioissa, vapautta olla oma itsensä, vapautta olla olemassa mieluummin itseään varten kuin vanhempiaan.
 
"Hömelö"
Kunhan on onnellinen, pärjää omillaan, ei aiheuta vahinkoa kellekään tai millekään ja toimii lain puitteissa. Se riittää mulle. Olkoon umpihomo tai ruvetkoon siivoojaksi. Jos nai piripäätä niin siihen kyllä yritän puuttua, koska siitä todennäkösesti aiheutuu ennemmin tai myöhemmin jotain vahinkoa jollekin.
 
-.-
Mun mielestä sun kuvailema tilanne ei olisi ollenkaan huono. Poika olisi onnellinen puolisonsa kanssa ja ilmeisesti terve ja olisi töissä kun voisi matkustella.

Mä toivon ainoastaan että lapsistani kasvaa kunnon kansalaisia jotka arvostaa kanssaihmisiään ja olisivat onnellisia. En mä ole asettanut mitään vaatimuksia koulutuksen tai siviilisäädyn suhteen :O
 
531257
Alkuperäinen kirjoittaja Että tällaista;30618962:
Lasten suhteen on odotuksia, odotetaan että heistä varttuu insinöörejä, sairaanhoitajia, he kasvavat seksuaalisuudeltaan normaaleiksi .....

MUTTA - Vaikka lapsesi merkitsevät sinulle paljon niin saatat joutua hyväksymään sen tosiasian että poikasi on umpihomo ja tytärtäsi nai joku nekru piripäissään. Ja ei, se poikasi ei olekaan puolustusvoimilla töissä kapteenina vaan osti sen pukunsa varustelekasta satasella. Hän kävi siviilipalveluksen ja nyt etsii miehensä kanssa seuraavaa matkakohdetta jonne voi mennä viettää kuherruskuukautta kun laki mahdollisti samaa sukupuolta olevien avioliiton.
Mulle homoseksuaalit on seksuaalisuudeltaan normaaleita. Mulla ei haittais vaikka lapseni olis homo tai lesbo. Mitä sitten? Eikä se estä häntä kouluttautumasta insinööriksi tai käymästä armeijaa! ;) Siihen puuttuisin jos tytärtäni naisi joku piripää - tummaihoisuus ei haittais, mutta huumeidenkäyttö ehdottomasti.
 
"asiaa"
"Miksi lapsen suhteen pitäisi asettaa tuonkaltaisia odotuksia?

Entä jos et täytä itse niitä odotuksia joita lapsesi asettaa sinulle? Tuen antamista hänelle tärkeissä asioissa, vapautta olla oma itsensä, vapautta olla olemassa mieluummin itseään varten kuin vanhempiaan."


Tässä on asiaa!! Aika moni tämän päivän aikuinen käy terapiassa vuosi kausia, koska omat vanhemmat on asettaneet sellaiset paineet ja odotukset elämään ja olettavat että aikuisen lapsen pitäisi miellyttää vanhempiaan joka osa-alueella.

Minun lapseni ovat vielä pieniä, mutta psykologisesti suurin odotukseni lasteni suhteen on se, että he itse osaavat tehdä elämästään miellyttävää sillä tavalla, jonka he itse näkevät parhaimmaksi. Että heillä on omia ideoita ja ajatuksia, eivätkä kopioi meitä vain siksi, että olemme heidän vanhempiaan.
 
"AV-mamma"
Kasvatuksella voi vaikuttaa - enkä tarkoita nyt sääntöjen latelemista, vaan sitä, millainen ihminen siitä lapsesta tulee. Jos lapsi kasvaa turvallisessa ympäristössä, hän tuskin harrastaa holtittomia seksisuhteita narkkarien kanssa. Homous, sivarius ja neekerit eivät ole sellaisia asioita, joihin pettyisin, mutta pettyisin kyllä tuollaiseen kummalliseen asenteeseen, mikä esim. ap:lla on. Siihenkin kyllä voi kasvatuksella vaikuttaa!
 
"AV-mamma"
Alkuperäinen kirjoittaja kysyvä;30619231:
Mitä sulla on piripäitä astaa?
Jos kysyt multa, niin ihmisinä ei mitään, mutta seurustelu- ja myös seksikumppanina päihderiippuvaiset ihmiset eivät ole niitä luotettavimpia. Varmasti päihderiippuvaiset myös itse tietävät tämän.
 
myöhemmin onnellinen
Olen ainakin itse ollut maailman onnellisin sen takia, että omat vanhempani opettivat minut sen verran suvaitsemattomaksi, etten lähtenyt lipevien, vaaleita naisia metsästäneiden pohjoisafrikkalaisten matkaan. En tietenkään olisi ollut onnellinen eri uskontoon ja kulttuuriin kuuluvan kanssa, vaikka miesten kiinnostus vähän meinasikin kokemattoman sokaista. Toivon koko sydämestäni omalle lapselle samanlaista viisautta, että miettii tarkasti, voiko oikeasti kestää seurustelukumppanin täysin erilaisen maailmankatsomuksen.
 

Yhteistyössä