Mies ei osaa käydä kaupassa!! Argh!

  • Viestiketjun aloittaja hermot meni!
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
[QUOTE="...";30625906]Ja minä en ymmärrä tommoista naista, joka olettaa miehen osaavan tuoda kaupasta kaiken mikä kotoa puuttuu, jos itse hoitaa suurimman osan kaupassa käynnistä. Minä en ole ikinä olettanut miehen osaavan tuoda kaupasta sitä minkä minä olen miettinyt omasa päässäni enkä edes ääneen sanonut. Mies käy kaupassa ja tekee omat ostoksensa, tuo sen mitä pyydän tuomaan, jos muistaa mutten siitäkään hernettä nenään vedä, jos sattuu kauppaan unohtumaan se mitä pyysin tuomaan.[/QUOTE]

Mitä osaamista siinä on? Jos aikuinen ihminen näkee, mikä on loppu, niin miten vaikeaa on ostaa se kaupasta? Toisen pään sisälle ei pääse, mutta ei kukaan ole kieltänyt ajattelemasta itsekin, mitä tulevina päivinä voisi syödä.
 
"heidik"
No johan on tollo, mihin se mies meinas perseensä pyyhkiä paskan jälkeen, kun viimeinkin rulla olisi loppunut ? Olisit kysynyt sitä. Useemman päivänkö meinas pärjätä noilla ostoksilla?

Meillä mies osaa kyllä ostaa mitä tarvitsee ja asui kyllä pitkään yksin.
voin vain kuvitella kuinka kakkasia pyllyjä teillä on!
meillä ei käytetä laisinkaan paperia vaan suihkutetaan pyllyt.
 
hermot meni!
Ai että mies hoitaa "omat ostoksensa"? Jos yhdessä asutaan ja yhdessä maksetaan kumpikin ruokakuluja yms niin ei se niin voi mennä että toinen muka hoitaa mielestään omat osuutensa niistä ruokaostoksiin osallistumisista sillä, että kantaa kaupasta 3-packin pakastepizzaa ja pullon colaa, siinä missä toinen ostaa tarvikkeet uuniloheen ja lisukesalaattiin!
Ja kun asutaan yhdessä, niin en mä kauppaan mennessä ajattele, että ostan vain itselleni. Ajattelen, että ostan ruokaa MEILLE, siispä ostan maitoa, leipää, vessapaperia hammastahnaa yms kahdelle ihmiselle.
Tottakai on ne ostokset mitkä toinen tekee kokonaan ite en esim. haluais että mies mulle tois shampoota kaupasta kun ostan melkein joka kerta eriä kuitenkin.

Ja mä en kyllä tiedä miten jollain riittää rulla vessapaperia yhdeksi viikoksi. Meillä ei ainakaan, etenkin kun olen itekin ns. suolistovammainen..
 
[QUOTE="heidik";30625945]voin vain kuvitella kuinka kakkasia pyllyjä teillä on!
meillä ei käytetä laisinkaan paperia vaan suihkutetaan pyllyt.[/QUOTE]

Ha hahaa ihan on puhtaat pyllyt. On teillä ihmeen likaiset perseet ja sitkeä paska, kun vain suihkulla saa puhtaaksi.
Normipesulla kyllä käydään päivittäin, ei ole tarvetta suihkutella joka paskan jälkeen,hyvin kun puhdistuu paperilla.
 
Viimeksi muokattu:
"tii-"
[QUOTE="...";30625906]Ja minä en ymmärrä tommoista naista, joka olettaa miehen osaavan tuoda kaupasta kaiken mikä kotoa puuttuu, jos itse hoitaa suurimman osan kaupassa käynnistä. Minä en ole ikinä olettanut miehen osaavan tuoda kaupasta sitä minkä minä olen miettinyt omasa päässäni enkä edes ääneen sanonut.[/QUOTE]
Tuskin suurta ajatustenlukutaitoa tarvitaan huomaamaan, että vessapaperia ei ole enää jäljellä? Tai siihen, että huomaa jääkaapin ainoan voipaketin olevan lopussa? Olettaen että näitä tuotteita mies käyttää säännöllisesti. Tietysti se vaatii ihmiseltä 1+1 tason ajattelutaitoa, jonka luulisi onnistuvan jos ei aivan zombina mitään ajattelematta aina ota uutta paperirullaa loppuneen tilalle. En itsekään aina kaikkea muista (ilman listaa), mutta jos ei koskaan muista yhtään tarvittavaa tuotetta, niin on se minusta outoa. Jos vielä mainostaa erikseen käyvänsä kaupassa, voinee olettaa että on vähän selvittänyt mitä sieltä kaupasta tarvitsee, vaikka sitten ostaisikin päälle kasan herkkuja/heräteostoksia.
 
pokkura
Ap. ymmärrän niin tuon tunteen. Mies ei jaksa/ eikä kehtaa tehdä kunnolla kauppareissua, ei jaksa/kehtaa suunnitella mitään tai ottaa selkoa mistään, senkun ostaa pakastepizzaa ja marttyyrinä sitten mököttää kun aiheesta huomauttaa. On kyllä valmis lähtemäänn vaikka sekunnissa hakemaan sipsipussia mutta mitään viisasta harvoin saa aikaan. No juu, maitoa ostaa joka reissulla monta litraa, olipa sitä kaappi pullollaan tahi ei...
 
vv
Meillä mies yleensä hoitaa kauppa-asiat ja harvoin mitään jää tuomatta. Myös 14 v poika osaa jo tehdä listan ja katsoa mitä puuttuu. Viime lauantaina menivät yhdessä ja poika teki listan ja kurkkas vielä vessaankin ja totes että vessapaperia ja rättejä (tässä kohtaa meinasi jo hymyilyttää) ei tarvi tuoda. Tuo lista puuttuvista tavaroista toimisi teillä varmaan hyvin.
 
[QUOTE="heidik";30626071]luulet oikeesti että jos joku pussais sun pyllyä niin se ei haistais kakkaas?[/QUOTE]

Perseeni on kyllä ihan puhdas päivittäin, kyllä mä suihkussa perseeni pesen.
Onko teillä tapana pussata persettä ? Työntää nenä kiinni pyllyyn ja haistella vai ?
Meilläei kukaan tee yllätäen tuollaista.
Tästä asiasta enää jankaa sun tai kenenkään muun kanssa. Piste.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mamatsu
"heidik"
Perseeni on kyllä ihan puhdas päivittäin, kyllä mä suihkussa perseeni pesen.
Onko teillä tapana pussata persettä ?
Tästä asiasta enää jankaa sun tai kenenkään muun kanssa. Piste.
no eipä se nyt vaan ole puhdas kuin silloin kun käyt suihkussa.
ja jos käyt suihkussa aina kakkaamisen jälkeen niin silloin ei tietenkään tarvitse paperia.
Mutta sun tapauksessa suihkulla ei ole mitään muuta funktiota kuin kainalohien poistossa.
 
Viviic
Meillä aina keittiössä lista mikä loppu/loppumassa niin kuka rahansa kauppaan menee tuo. Matkalta voi myös soittaa onko jotain akuuttia ostettavaa. Nykyaikana helppo ottaa myös kuva listasta ja lähettää kauppaan menevälle.
 
Jos ei yhessä käydä kaupassa, niin toinen saattaa soittaa tai laittaa tekstarin tarviaako jotain,mitä ei ehkä ole ostoslistassa. Ei tarvia uudestaan lähtee kauppaan kummankaan.
 
Ilmottaisin siinä vaiheessa, kun mies ilmoittaa menevänsä kauppaan mitä tarvitaan, varmuuden vuoksi. Tai jos en tiedä mikä on lopussa ni pyytäisin sitä tarkistamaan ennen kauppaan menoa. Miehet nyt on erilaisia. Ajattelee pärjäävänsä yhellä vessapaperirullalla ja pakastepizzoilla viikon. Ja varmaan voi pärjätäkin, ei siinä, mut toki kun yhessä asutaan niin otetaan toisiakin huomioon. Meillä mies kyllä kirjottaa aina listan ja tarkistaa mitä tarvitaan ennen kauppaan lähtöä. Erikoisuus kai sikäli. Tosta vessaparin tarvitsevuudesta meillä kyllä on välillä leikkimielistä piikittelyä.
 
hermot meni!
No sehän siinä onkin ettei voi ajatella vaan sitä omaa napaa, että no mä selviin pakastepizzalla viikon. Se ei oo kunnon ruokaa. No, tein nyt listan ja laitoin jääkaapin oveen. Kunhan mies tulee kotio ja kysyy et mikä toi on, sanon, että se on kauppalista.. Se joka menee kauppaan ottaa sen mukaan ja tuo mitä listalla lukee.. Kun mies on semmonen, että päättää että lähdenpä kauppaan, tai sit suoraan töistä menee kaupan kautta, niin ei se tajua mitä kotona on ja mitä ei. Kerranki ajatteli et juusto on varmaan loppu.. No kotona ootteli jo avaamaton kilon köntsä ja se toi toisen. Huoh.
 
hermot meni!
[QUOTE="...";30626303]Johan on murheet taas palstalla: miehet ei osaa käydä kaupassa ja persettä ei saa puhtaaksi vessapaperilla. :D taattua palsta-laatua! :D[/QUOTE]

No, kuule, tulee ihan mieleen se kun serkkuni perhe asui korvessa keskellä ei mitään ja kävivät kaupassa kerran viikossa tai kahdessa. Koska kauppamatkaa oli 55km yhteen suuntaan. Sillon jos joku ei muistanu jotain ostaa oltiin ilman ensi kertaan, ajattele, ilman vessapaperiakin..
 
"viii"
Jos on älypuhelimet käytössä, suosittelene Google Keep -ohjelmaa. Siihen tekee listan, johon lisää kauppatarpeita sitä mukaan, kun huomaa jonkun loppuvan. Jakaa sen kummallekin, niin on sitten kauppalista aina mukana. Sitä pystyy helposti muokkaamaan ja lisäilemään, jos huomaa jotain puuttuvan. On ollut meillä tosi näppärä käytössä.
 
hermot meni!
[QUOTE="säästäjä";30626286]Mitä säästöä se muka on? Mainoksista katson tarjoukset ja niitä ostamalla olen säästänyt valtavat summat rahaa. En edes muista, koska olen ostanut normaalihintaista ruokaa.[/QUOTE]

Säästää luontoa eikä tarvi roudata valtavia mainospaperikasoja kierrätykseen. Tarjouslehdet (lidl yms) näkee netistäkin.
 

Yhteistyössä