Lukekaapa tämä kirjoitus vanhoillislestadiolaisen suhtautumisesta ehkäisyyn vaikka äiti olisi kuin väsynyt

  • Viestiketjun aloittaja "nono"
  • Ensimmäinen viesti
vieras..
ite olen vl ja ei mun tuttava piirissä ole ketään joka noin ajattelisi. Toki tiedän niitäkin jotka noin ajattelevat mutta alkaa olla aika vanhentunut ajatusmalli nykypäivänä.
Itselläni on kierukka pco:n takia. Kaikille en sitä ääneen sano mutta suurin osa omista tuttavistakin sen tietää, enkä ole kertaakaan saanut negatiivista kommenttia. Ja asutaan pohjanmaalla eikä missään isossa kaupungissa.
 
Hmm...
Itselläni on kierukka pco:n takia.
Uskon että sinulla on näin. Mutta jotenkin olen huomaavinani, että vanhoillislestadiolaisilla esiintyy hurjan paljon gynekologisia vaivoja, joihin hoitona on ehkäisy tai kohdunpoisto.

Varmaan näitä vaivoja ihan oikeastikin tulee tiheään synnyttämisestä, mutta jotenkin tulee mieleen oma teini-ikä 20 vuotta sitten. Asuin seudulla, jolla oli paljon lestadiolaisia. Silloin permanentti oli muotia, ja se sallittiin koska se "hoiti" hiuksia. Sen sijaan hiusten värjäys oli Luojan työhön puuttumista.

Mutta hyvä jos näin saadaan ehkäisy sallituksi niille, jotka sitä tarvitsevat, eikä kenenkään tarvitse menettää kasvojaan sen paremmin liikkeen johdossa kuin rivijäsenistössäkään.
 
"a.p"
[QUOTE="anu";30626610]Perusajatushan on ottaa kaikki lapset vastaan. Pitää ymmärtää se oikein.
Kaikki eivät vain välttämättä voi näin toimia ja sekin pitää ymmärtää.[/QUOTE]

Niin pitäisi ymmärtää, mutta kaikki eivät vaan ymmärrä. :(
 

Yhteistyössä