Miksi ihmiset on niin perkeleen uteliaita!!

  • Viestiketjun aloittaja ketuttaa
  • Ensimmäinen viesti
ketuttaa
Meille on vauva tulossa, esikoinen, ja mulla menee suoraan sanottuna hermot utelijoihin ja kyselijöihin. Tarkka laskettu aika on kerrottu vain läheisimmille ihmisille - isovanhemmille, ja meidän vanhempien omille sisaruksille. Ihan vaan siks, että halutaan rajata sitä ketkä tietää sen ihan tarkan päivän, ettei sitten tuu kyselyitä että no nyt on se laskettu päivä, miksei se oo viel syntyny, joko joko joko? Ja pommitetaan puheluilla ja tekstareilla. EI kiitos.
Mutta kuinka kävikään. Muutama kaveri oli kyselly multa, että millon se laskettu aika on ja sanoin, että en halua kertoa tarkkaa päivää, mutta siinä maalis-huhtikuussa vauva syntyy. Ajattelin että he sitten osaa kans kunnioittaa sitä, etten halua kertoa tarkkaa aikaa, mutta EI! Pari päivää sitten nämä ihmiset ilmestyy mulle lällättämään, että mepäs tiedetäänkin se tarkka aika. Ja olivat kertoneet sitä eteenpäin muillekin kaveripiirissä, että milloin se aika on.
Ei riittäny se, että kuukausi kerrotaan. HUOH! AIkuiset ihmiset! Ja sekin että on vain muutama ihminen jolta he on voineet tuon tiedon kaivaa. Mun mielestä on tökeröä, ettei voida kunnioittaa sitä ettei joku halua kertoa jotain, vaan pitää kyylätä ja kaivaa. Jos menee yliaikaseksi tämä vauva ja ykskään ihminen tulee multa kysymään et MIKSI se ei ole vielä syntyny kun laskettu aika meni jo, tai MIKSI se syntyi jo nyt kun ei oo laskettu aikakaan, niin tinttaan turpaan.

Toinen murheenkryyni on vauvan sukupuoli. Me ei ole ultrassa otettu siitä selvää, koska halutaan pitää yllätyksenä. Sen mukaan on menty sitten tavaroiden ostossakin, eli on pysytty aika neutraalissa värimaailmassa. Babyshower-juhliin tulossa ollut ystävä sitten kyseli, että hän haluaa tuoda vauvalle lahjan, että onko jotain värejä mitä ei saa olla. Sanoin, että no jos tuot vaatetta, niin älä ainakaan mitään hellokitty-pinkkiä tuo vaan semmoinen mikä sopii molemmille. Johan se alko hihkumaan, että "MÄ TIESIN ETTÄ SE ON POIKA!" ja tuostakin alkoi sitten sana leviämään, että joo poika sieltä tulee, ja nyt kaikki kyselee meiltä meidän tulevasta POJASTA!
Ja siinä vaiheessa mulla tuntuu olevan turha selittää enää, että kun ei tiedetä itekään kumpi tulee ja sen näkee sitten sen sukupuolen kun lapsi on mahasta ulkona synnärillä!
 
ketuttaa
Ja lisään vielä, että nyt jo ihmiset muistuttelee, että "xx päivän päästä se syntyy!" joo, LA on xx päivän päästä, mutta perkele kun voi syntyä vaikka kaks viikkoa sen jälkeen. Voin vaan kuvitella miten puhelin pirisee ja tekstarit piippaa kun LA lähestyy tai jopa ylittyy, että JOKO. Ja mulla menee hermot.
 
Pientä kunnioitusta
On se kyllä vähän rasittavaa kun ihmiset takertuu niiin kauheasti siihen laskettuun päivään. Ap:kin voi kertoa näille uteliaille että jotain 5% vauvoista syntyy laskettuna päivänä.

Vähän vakavasti ap kyllä tuon otat, mutta mitäs sitten. Se on sinulle noin "kova" pala, ja ärsyttää. Muidenkin pitäisi tämä hyväksyä, olemme erilaisia, etkä tuossa loukkaa tai satuta ketään tomimalla tai ajattelemalla kuten ajattelet. Vaikka meistä suurin osa ei noin jyrkästi tuosta asiasta ajattelekaan.

Vähän ärsyttävältä kyllä kuulostaa nuo uteliat minustakin. Jättäisivät rauhaan jos toinen niin pyytää.
 
ketuttaa
Samaa mieltä. Minun mielestä hupsua salailla laskettua aikaa, harvoinpa ne lapset silloin syntyy muutenkaan....
Just sen takia mä sitä laskettua aikaa salaan, kun nuo lapsettomat kaverit ei tajua, että se laskettu aika EI ole välttämättä se päivä jolloin lapsi syntyy. Kun noi on sitä mieltä, että se syntyy just laskettuna aikana. Ihmettelivät kun en lähtenyt reissuun tässä yks päivä, kun sanoin, että en kehtaa lähteä mökkeilemään korpeen jos lapsi syntyykin. Niin sieltähän jo tuli, että "no mutta ei sulla oo laskettu aika tänään, ei se voi nyt syntyä!". Ja sitten KUN se laskettu päivä ehkä meneekin ohi ja vauva on mahassa niin jopa kaks viikkoa sitten sitä, että sata kertaa päivässä kysellään MILLOIN se syntyy.
Olen kyllä ilmottanu että kyllä se selville tulee kun vauva on syntyny!
 
piupsu
Joko sulla on vähän yksinkertaisia kavereita (ei pahalla, mut meidänkin lapset ymmärsi että vauva syntyy kun syntyy) tai sit ne ärsyttää sua tahallaan kun oot tehnyt tosta noin ison haloon....
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Pientä kunnioitusta
Ja kyllä minuakin ärsytti se kyselyjen määrä kun LA oli mennyt. Esikoinen syntyi vielä 42+3. Siinä ehti muutaman kerran vähän ärsyyntymäänkin kun raskauden loppuaika on muutenkin usein aika raskas, niin tuntui että ihankuin olisi pitänyt selitellä että miksi vauva ei olekaan syntynyt :D. Ja ihan kuin synnyttäjänä olisi jotenkin vaikuttavana tekijänä siihen asiaan.
 
ketuttaa
No en usko että ärsyttävät tahallaan. Pari kaveria totesivat että heillä suututti kun en oo halunnut tarkkaa laskettua aikaa kertoa. Jos laskettu aika on vaikka maaliskuun 24., niin eikö sillon "maalis-huhtikuun vaihteessa" oo ihan hyvin sanottu ajaksi?
Siihen sitten vielä sekin, että nyt riittää ihmettelijöitä jotka kyselee että miks sun maha on noin pieni/iso jos laskettu aika on niin lähellä, eiks sen pitäs olla isompi/pienempi. Kun löytyy joka lähtöön siitäkin mielipidettä.
Ja se, että kaverit on satavarmoja että se muksu tulee ulos just laskettuna päivänä. Varmaan sillä kellonlyömällä kun vuorokausi vaihtuu laskettuun päivään. Voin vaan kuvitella sitä uteluiden tulvaa jos menee yliaikaseksi.
 
ketuttaa
Niin ja mulle sanottiin että vauva voi syntyä etuajassakin kun paikat näyttää siltä lääkärin mukaan. Niin johan siihenkin ihmiset heittelee, "no sehän on sitten keskonen, jos se syntyy ennen laskettua aikaa!" ja kun yrität sanoa että ei itseasiassa, vaan vauva on jo täysiaikainen.. "No eihän se voi olla täysiaikainen, jos se laskettu aika ei vielä ole"...
 
jdsa
Mua taas ärsyttää synnytyksestä utelu. Jos ovat niin riivatun uteliaita, saavat samantien tietää miten sai alkunsa. Takuulla aion kertoa samantien mikä asento ja missä ja montako orgasmia jne.
 
Pientä kunnioitusta
Niin ja mulle sanottiin että vauva voi syntyä etuajassakin kun paikat näyttää siltä lääkärin mukaan. Niin johan siihenkin ihmiset heittelee, "no sehän on sitten keskonen, jos se syntyy ennen laskettua aikaa!" ja kun yrität sanoa että ei itseasiassa, vaan vauva on jo täysiaikainen.. "No eihän se voi olla täysiaikainen, jos se laskettu aika ei vielä ole"...
Sinun kaverisi siis ovat lapsettomia. Kukaan lapsen saanut ei voi olla noin tietämätön mitä annat viesteissäsi ymmärtää.
 
ketuttaa
Se vasta ärsyttävää olikin! Tosi moni halusi tietää, että kuinka kauan vauvaa yritettiin ennen kuin tärppäsi. Mun mielestä se tuntui vielä tungettelevammalta.
Voi luoja, kuka kyselee noin henkilökohtasia?? Huh! Meiltä ei oo kysytty sentään tommosta.. Tosin on kysytty että onks toi vahinko... Kuulemma sen takia vois olla kun ei olla naimisissa (eikä muuten menossakaan, mutta monta vuotta ollaan jo oltu yhdessä ja saman katon alla). Joo, vahingossahan mä oon päässy kasvamaan semmosiin mittoihin että näyttää kuin jättirantapallo ois paidan alla.
 
ketuttaa
[QUOTE="hohhoijaa";30686120]Ehkä aloittaja nyt kuvittelee aivan liikaa...Varmasti joo kaikki soittaa 15x päivässä ja kyselee.Tai osoittaa supersuurta mielenkiintoa just tähän vauvaan.[/QUOTE]

Jos tietäisit miten paljon kysymyksiä mulle on jo nyt satanu niin et kuule pitäis liioitteluna..
 
ketuttaa
Alkuperäinen kirjoittaja Pientä kunnioitusta;30686121:
Sinun kaverisi siis ovat lapsettomia. Kukaan lapsen saanut ei voi olla noin tietämätön mitä annat viesteissäsi ymmärtää.
No niitähän ne suurimmaksi osaksi, lapsettomia. Ja ei mee perille mikään mitä yrittää selittää.
 
Kun mikään ei käy
Ja lisään vielä, että nyt jo ihmiset muistuttelee, että "xx päivän päästä se syntyy!" joo, LA on xx päivän päästä, mutta perkele kun voi syntyä vaikka kaks viikkoa sen jälkeen. Voin vaan kuvitella miten puhelin pirisee ja tekstarit piippaa kun LA lähestyy tai jopa ylittyy, että JOKO. Ja mulla menee hermot.
Kun se la meni pari päivää sitten, miehen puolen sukulainen soittaa miehelle ja kun nään kuka soittaa alan jo kerätä raivoa, että mitä hittoa se kyselee ja eikö se nyt prkl ymmärrä, että varmasti ilmoitetaan, kun lapsi on syntyny!
No vitu..sen määrä kasvoihin ihan määrättömyyksiin, kun puhelun jälkeen selvis, että sukulainen olikin soittanu ihan muuta asiaa, eikä sanallakaan maininnut syntymättömästä lapsesta....;)
Että mikä se sit hormonihuuruissa olevalle äitylille ois hyvä :)
 
piupsu
En kyllä ymmärrä mistä löytyy tuollaisia ihmisiä. Lapsettomuus ei kelpaa mulle syyksi, kun omaan tuttavapiiriinkin on heitä kuulunut ja kaikki ovat ymmärtäneet lasketun ajan merkityksen yms...

Ehkä kannattaa laittaa känny kiinni. Simple.
 
ketuttaa
Mulle ois hyvä se että saisin rauhassa ilman uteluita ja turhaa stressaamista hoitaa raskauden loppuun. Ja ilman mitään "jaajaa, kyllä se nyt on selvästi poika, kun ostit siniset sukat" "no mutta, tytöthän leikkii tommosilla, se on siis tyttö!"-veikkauksia myöskään, kun sen sukupuolen näkee hemmetti sitten ku lapsi on ulkona. Kaveritkin hokee, että kyllähän te sen sukupuolen tiedätte, mutta ette vaan kerro.. No ei tiietä, koska halutaan jättää ylläriksi..
Ja se ettei hemmetti soikoon tarvi jossain synnärillä koko ajan vastailla puhelimeen. Menepä vielä puhelin sulkemaan niin sit saat poliisit perään kun ihmiset luulee että nyt se on siepattu tai jotain, kun ei vastaa ollenkaan.

Kun ihmiset tajuais, että kyllä ne sitten saa tietää, kun lähden synnyttämään ja milloin vauva on syntyny ja kumpi sieltä tuli!
 
ketuttaa
En kyllä ymmärrä mistä löytyy tuollaisia ihmisiä. Lapsettomuus ei kelpaa mulle syyksi, kun omaan tuttavapiiriinkin on heitä kuulunut ja kaikki ovat ymmärtäneet lasketun ajan merkityksen yms...

Ehkä kannattaa laittaa känny kiinni. Simple.
Lähdin kerran mökkiviikonloppua viettämään, ennen kuin kukaan ulkopuolinen (minä vain ja mies) tiesi että olin raskaana. Laitoin puhelimen kahdeksi päiväksi kiinni, että nautitaanpa nyt oikein kunnolla ilman häiriötekijöitä.

Kun sain puhelimen päälle niin puhelin jumittu täysin koska alko satamaan tekstareita yms ilmotuksia että sulle on yritetty soittaa. N. 150 tekstaria tuli missä kyseltiin, että oonko hengissä kun en vastaa puhelimeen, se puhelin on sitä varten että vastataan, onko mut siepattu, missä olen, jne.
Facebookiinkin laitoin ilmoituksen lähtiessä, että lähden mökkeilemään ja luuri menee kiinni. Satavarmasti tuon päivityksen nähneet ihmiset kyseli, miksen vastaa puhelimeen.
Sitten kun soittelin heille perään että no oliko jotain tulipalokiirettä kun noita viestejä oli lähetelty... Ei, mitään ei ees ollu tapahtunu :)
 

Yhteistyössä