Te-toimiston työhönosoituskirje

  • Viestiketjun aloittaja hertsileijaa
  • Ensimmäinen viesti
hertsileijaa
Sain eilen 27. 2 työkkäristä kirjeen työhönosoituksesta,se oli päivätty 16.2

Eilen tuli myös kirje,että en ole hakenut kyseistä työtä määräaikaan mennessä eli 22.2 vaikka minulle sellainen on e-kirjeitse lähetetty.
pyydettiin myös selvitystä miksi paikkaa en ole hakenut.

Sitten Kela lähetti kirjeen,että minun päivärahan maksaminen on katkaistu selvityksen ajaksi.

Soitin työkkäriin,siellä ei uskottu ,että olisi tullut vasta nyt koska heiltä lähtee kirjeet 1.lk postissa.

Kyseisen paikan haku oli vielä auki ja tein haun siihen sitten eilen. Paikka oli kiinnostava ja en olisi jättänyt hakematta määräajassa jos tiedon olisin saanut.

Onko tämä nyt sit väistämätön karenssi ja kuinka pitkä? Onko jollain kokemusta?

Ja sit vielä kysymys,et mikä on e-kirje?
 
Työtön työnhakija
Sulla on varmaan nettipankkitunnukset? Niiden avulla pääset omiin tietoihin työkkärin sivuilla ja siellä näkyy nämä osoitukset eli kannattaa seurata sieltä omia tietoja.
 
hertsileijaa
Ei ole netposti sopimusta mulla ollenkaan.
Pankkitunnukset on,mutta siellä lukee,että pitää tehdä selvitys tästä kyseisestä asiasta.
Ja onko niin,että siellä pitää käydä joka päivä katsomassa olisiko tullut jotain tietoa. Tuhlata pankkitunnuksi siihen? Mitä jos olisin matkalla,työtön kaiketi saa matkustaa.
Minusta aika on aika lyhyt jos ma 16. päivä on kirje lähetetty ja su 22 pvä pitää jo ilmoo työkköriin hausta.
 
Työtön työnhakija
Ei ole netposti sopimusta mulla ollenkaan.
Pankkitunnukset on,mutta siellä lukee,että pitää tehdä selvitys tästä kyseisestä asiasta.
Ja onko niin,että siellä pitää käydä joka päivä katsomassa olisiko tullut jotain tietoa. Tuhlata pankkitunnuksi siihen? Mitä jos olisin matkalla,työtön kaiketi saa matkustaa.
Minusta aika on aika lyhyt jos ma 16. päivä on kirje lähetetty ja su 22 pvä pitää jo ilmoo työkköriin hausta.
Ei nyt joka päivä, mutta kyllä siellä olisi hyvä käydä kerran kaksi viikossa. Avainlukuja kuluu, mutta ei voi mitään. Eikö se ole pienempi paha kuin karenssi? Kyllä niitä lukuja tulee uusia aina kun ne ovat vähenemässä. En oikein ymmärrä tuota lukujen säästelyä, varsinkaan tällaisessa asiassa.
 
hertsileijaa
Mä olen ekaa kertaa työtön ja en ole ymmärtänyt että siellä pitää käydä noin usein,siis omilla sivuilla. Työpaikkoja ole sivuilta katsellut kyllä.
Työkkäristä soitettiin sillo joskus,mut mistään tällaisesta ollu puhetta eikä työnhakukurssillakaan tästä puhuttu.
Olin siinä käsityksessä että normaalisti kirjeellä tulee kotiin tieto kaikesta eikä jonain e-kirjeeenä.
Ja onko nuo omat sivut sit se e-kirje?
 
Työtön työnhakija
Itse muuten katson työkkärin sivuilta joka päivä oman paikkakunnan työtarjonnan ja kyllä sen tietää mihin paikkoihin tulee käsky hakea. Toki olen hakenut muitakin paikkoja joita työkkäristä ei ole tajuttu tarjota mulle vaikka olen pätevä niitäkin töitä tekemään.
 
hertsileijaa
Olin nähnyt tämän työpaikan ja oli tarkoitus siihen hakea,mutta hakuaika päättyy 8.3 eli aikaa vielä olusi ollut,mutta te toimistolla ihan eri säännöt tässä asiassa.
 
LaMamanMorbid
Noi on kyllä kummallisen lyhyitä aikoja ja jostain syystä noi työkkärin kirjeet on tulleet enemmänkin kuin kerran myöhässä? Tulee mieleen josko tarkoituksella? Vaikka eihän se kauheen uskottavaa olis...
 
Ei näy
Alkuperäinen kirjoittaja Työtön työnhakija;30688511:
Sulla on varmaan nettipankkitunnukset? Niiden avulla pääset omiin tietoihin työkkärin sivuilla ja siellä näkyy nämä osoitukset eli kannattaa seurata sieltä omia tietoja.
Missä ne siellä omissa tiedoissa näkyy?
 
hertsileijaa
Tää vielä ihmetyyttää enemmän ku hakuaikaa on jäljellä ja työkkäri laittanut oman hakuajan siihen. Miksi se ei voi olla siihen mennessä haettava kuin se hakuaika on oikeasti määrätty.
 
Tää vielä ihmetyyttää enemmän ku hakuaikaa on jäljellä ja työkkäri laittanut oman hakuajan siihen. Miksi se ei voi olla siihen mennessä haettava kuin se hakuaika on oikeasti määrätty.
Tökärillä on omat kuvionsa ja systeeminsä. Itte pitää olla kartalla missä mennään ja aktiivinen. Mulle on muutama työhönosotus tullu ja niin älyttömiä etten edes haastatteluihin päässy. EI katkennu raha kun kuitenkin reagoin määräyksiin. Mitään hyötyä mulle ei oo tökäristä koskaan ollu,paitsi että saanu rahaa. Itte oon työpaikkani löytäny ja hankkinu.
 
V.ieras
Ei ole netposti sopimusta mulla ollenkaan.
Pankkitunnukset on,mutta siellä lukee,että pitää tehdä selvitys tästä kyseisestä asiasta.
Ja onko niin,että siellä pitää käydä joka päivä katsomassa olisiko tullut jotain tietoa. Tuhlata pankkitunnuksi siihen? Mitä jos olisin matkalla,työtön kaiketi saa matkustaa.
Minusta aika on aika lyhyt jos ma 16. päivä on kirje lähetetty ja su 22 pvä pitää jo ilmoo työkköriin hausta.
Saa matkustaa mutta työkkäriin pitää ilmoittaa matkasta. Ja mielellään ajoissa.
 
hertsileijaa
Joo näköjään,olin tyhmä ku en tajunnu omia sivuja tarkkailla.
Olen nyt armeijan jälkeen ollu 2kk työttömänä ja ei tällaisesta ole mitään missään puhuttu että työhönosoitukset sinne omille sivuille tulee. Luulin koko ajan että tulee sit paperiversiona jos tulee.
 
Samassa veneessä
Minulle kävin melkein samoin. Sain kyllä postissa ajoissa työtarjouksen, mutta muistin, että viimeinen hakupäivä oli 29.1. eikä 26.1. Heti lähti siis lausunto työttömyyskassaan, että päiväraha katkaistu, kun en ollut ottanut yhteyttä työnantajaan määräpäivään mennessä. Pyydettiin täyttämään selvityspyyntö ja kirjoitin siihen inhimillisen erehdykseni ja nyt sitten kuulemma kuukausi menee, kun käsittelevät selvityspyyntöni ja päättävät lopullisen tuloksen, että menetänkö päivärahani kolmeksi kuukaudeksi.
 

Yhteistyössä