Enteileekö nää synnytystä..??

  • Viestiketjun aloittaja "ensikertalainen"
  • Ensimmäinen viesti
"ensikertalainen"
Rv 37+5.. Eka vauva tulossa.. Pari viikkoa sitten oli neuvolalääkäri joka sano et kohdunsuu on pehmenny ja vauvan tarjoutuva osa tuntu sormiin ja sano et voi syntyä jo aikasemminkin kuin laskettuna..
No nyt sit laskettu aika lähestyy ja tänään on ollu vatsa sekasin vaikka oon syöny ihan normaalia ruokaa. Alavatsalla ollu jonkun verran kipuja (ollu jo aiemmin) vauvan liikkeet tuntuu kyllä. Ja nyt iltaa kohti on alaselkää alkanu jomottaa mitä mulla ei ole aiemmin raskauden aikana tehny.
Voiskohan h-hetki lähestyä..?? Ne alavatsakivut ei kyl tunnu supistuksilta koska maha ei mene kovaksi silloin mutta menkkakivuilta ne tuntuu kuitenkin. Seurailen oloa täällä ja synnärille soittoa jos alkaa siltä tuntua et pitäs käydä vaikka tarkistuttamassa..

Mutta mitenköhän, kun en tiedä yhtään onko vauvan pää kiinnittynyt. Ei ollut viimeksi, kun neuvolassa tutkittiin pari viikkoa sitten :O ELi eikö silloin pidä lähteä lanssilla jos alkaa synnytys ja ei oo pää kiinnittyny..
 
"Äiti kahdelle"
Soita synnärille vasta jos vedet menee tai kipeitä supistuksia alkaa tulla säännöllisesti. Tai voi sinne soittaa mutta sanovat ettei vielä kannata tulla ;)
Muutoin kuulostaa ennakoivilta oireita, tsemppejä :)
 
"ensikertalainen"
Outoa vaan että toi alaselkäkipu tuntui aika lailla koko ajan, jatkuvaa jomotusta. Kylläkin helpotti aika paljon mut vielä vähän aristaa. Enkä oo siis tehny mitään minkä takia ois alaselkä muuten jumissa ja semmoselta "polttelevalta" kipu tuntui.. Noh pitää katsella miten olo menee. Harmi kun ei oo kaapissa särkylääkettä..
 
"ensikertalainen"
Tai just ku pääsin sanomasta..! Sieltä se jomotus tuli takasin.. Noh toistaseks pystyy viel olemaan joten eiköhän tässä kuin ootellaan mitä tulee.. Jännittää kyllä :)
 
"ensikertalainen"
No jotain oon kuullu et jos vauva ei ole laskeutun ja kiinnittyny niin voi olla joku napanuoran luiskahdus vaara, jos vedet menee ja siks muka sitten lanssilla.. Noh jos joudun synnärille soitteleen niin eiköhän ne kerro sitten.
 
Käskevät luultavasti olla kotona siihen asti kun vaan ololtaan voi ja tulemaan sitten näytille. Ei itselle puhuttu kiinnittymisestä missään vaiheessa neuvoloita mitään eikä olis tullut mieleenkään lähteä lanssilla.
 
Viimeksi muokattu:
"ensikertalainen"
Tuo selän jomotus on aina ollut merkki, että se on menoa nyt.
Hui, onkohan mullakin! Mulla ei tosiaan normaalisti oo ollu selkä kipeä eikä nyt oo ollu mitään rasitustakaan mikä ois kipeyttäny. Voihan olla ettei tää ookkaan mitään mut ehkä onkin.. Kaikki on kyllä valmiina vauvan tuloon tosin menee sit vähän loppuviikon suunnitelmat uusiksi jos nyt syntyy mut sitten menee.. :) Pitääpä ottaa kaurapussi selälle helpottaan kipua ja katsoa miten olo menee illan ja yön aikana...
 
"..."
[QUOTE="ensikertalainen";30694182]Jomotukset hävis yön ajaksi.. Eikä oo tulleet takaisin. Eli kotona ollaan edelleen :p Höh, oiskohan noi kuitenkin voineet jotain enteillä..[/QUOTE]

Olisivatpa hyvinkin voineet... tai sitten eivät.
Sen voin varmasti sanoa, että lähiviikkoina se sieltä putkahtaa.
 
vieras..
Viimeisessä raskaudessa selkeimmät merkit oli viikkoa aikaisemmin irronnut limatultta, sekä edellisenä päivänä tunne, että vois lähtiä maratonin juokseen, ei kipuja eikä kolotuksia, yöllä sitten rupes supistelemaan.
Muutoinhan noito kolotuksia yms. varsinkin loppu raskaudessa onpi, vaikkei saa aikaa suppareita, niin saattaapi kuitenkin olla synnytystä käynnistäviä kipuiluita.
 
Jännää! Kyllä se h-hetki sieltä lähestyy.. :)

Mulla oli kans samat hommat molemmilla kerroilla. Kohdunsuu pehmennyt, sit toi mahan sekaisin ja varsinkin se selkäjomotus! Mulla ainakin supistukset tuntui aluksi selässä, ekalla kerralla en tajunnu yhtään että mistä on kyse kunnes ne siirtyi sit vähitellen mahan puolelle tuntumaan ja sit se olikin menoa.

Mulla molemmat pojat syntyi 38 viikon alussa.

Tarkkaile sitä limatulpan irtoamista, se nyt viimeistään sit on varma merkki.

Tsemppiä ja onnea! :)
 
"ensikertalainen"
Kun sitä ehti jo eilen aatella, että jos tuleekin lähtö. Oli ihan menkkamaista jomotusta se alaselän kipu, ei mitään lihaskivun tuntuista. Ja kun maha oli koko päivän sekasin, ilman syytä, samoin alavatsaa jomotti..
Tavallaan sitä toivoo että syntyis jo kun vauva kasvaa vähän yläkäyrillä, ja jännittää että sieltä tulee joku jättivauva.. Ei oo raskausdiabetesta, mutta suvussa on ollu ISOJA vauvoja, pelottaa että joku 4,5kiloinen pitäs puskea ulos esikoisena!
 
- vieras -
Mun yhdellä kaverilla molemmat synnytykset alkoi parin päivän "menkkakivuilla" ja alaselän kipuilulla.. Joten voihan se olla että sulla synnytys lähestyy

Tosta kiinnittymisestä - mulla ei kumpikaan vauva ollu laskeutunut ennen synnytystä ja sekä neuvolassa että synnärillä (kun soitin että olisin tulossa) sanottiin että jos vedet menee niin sit ei pitäis olla pystyssä enempää ku on pakko,mutta ihan siis omalla autolla/taksilla matka,ei tarvi lanssia.
 
no ei tullu mulla ennen la vaikka merkkejä oli ja tutkijat ennusti. Tasan laskettuna alko sitte tulla ulos. mutta särkyä,limaa ja jomotusta riitti. Ja unettomuutta. Näistä on aina hankala tietää, ehkä hän ap tulee pian, tai sitten ei. Pääasia että syntyy jossain kohtaa.
 
"minnas"
Ja nuo sun ohjeet millon soitetaa ambulanssi
niin on sillo kuin tiedetää että vauva on perätilassa mut jos vauva on pää alhaalla nii ei tarvitse soitella kuin synnärille että kohta voitais tulla. Tsemppiä synnytykseen
 
"ekakertalainen"
Joo vauva on pää alaspäin. Meinas olla perätilassa ja olivat lähettämässä poliklinikalle että kääntävät vauvan mutta vauva olikin just viime tingassa menny oikeinpäin. Taas on tänään jomotellu selkää, mutta vähemmän kuin aiemmin. Huomenna aamusta on neuvola niin pitää sielläkin mainita.
 

Yhteistyössä