jos aikoisin olla naimisissa koko elämäni, sallisin molemmille syrjähyppelyä

  • Viestiketjun aloittaja "zepra"
  • Ensimmäinen viesti
"zepra"
Olen näet varma että ihmiset haluavat kokea jotain säpinää elämän edetessä aina välillä, joillekin säpinä tarkoittaa ihastumista ja/tai panemista esim bileillan päätteeksi. Jos olisin ihminen joka haluaisi olla esim 70 vuotta naimisissa saman miehen kanssa (en ole), ilmanmuuta se merkitsisi myös ulkopuolisen seksin hyväksymisen, koska itse en missään nimessä haluaisi seksiä joka vuosi, enkä voisi vaatia samaa mieheltäni. Toisinsanoen miehen paneskelu muiden kanssa tekisi elämästäni vain miellyttävämmän.
On ihan selvää että useimmat pitkät liitot perustuvat juuri tähän systeemiin. Mutta siitä ei ääneen huudella.
 
elämä yhden kanssa
Minä lähinnä ajattelen, että tuollaiset liitot eivät vain toimi, rakkautta ja seksuaalista vetovoimaa ei vain ole tarpeeksi, eikä ole muutenkaan otettu ihan sitä oikeaa kumppania, vaan joku "ihan kiva" vain tai epätoivoissaan se joka on huolinut tai jonka kanssa on menty tekemään lapset ja liittoa yritetään paikata erikoisilla tavoilla. Me emme kumpikaan koe mitään tarvetta tuollaiseen, vaikka aiheesta ollaan avoimesti puhuttukin kun todella seksuaalisia ihmisiä ollaan, oma seksielämä on niin vaihtelevaa ja aina on uutta kokeiltavaa ja homma toimii kuin junan vessa, niin miksi ihmeessä pitäisi vielä jonkun muunkin kanssa touhuta? Huonompaa seksiähän se vain olisi. Ja tylsempääkin. Jos toista ei huvita seksi, niin oma kivakin on kivaa ja meillä ainakin nautitaan toisen tyydyttämisestäkin, vaikka itse ei haluaisikaan, sehän on helkkarin mukavaa sekin. Vaikeampaa se tyydyttävän elämän saaminen tuollaisella muiden kanssa kikkailulla on. Olisi ihan hirveän rasittavaa joutua ramppaamaan jossain baarissa ja sitten on kuitenkin jotain perusseksiä kun eihän vieraan kanssa se homma toimi kuitenkaan ja ollaan vain omasta orkusta vastuussa ja mitään kiinnostavaa ei oikein voi tehdä ja joutuisi käyttämään kortsua joka ei tunnu miltään ja... ei ei ei.
 
"zepra"
Alkuperäinen kirjoittaja elämä yhden kanssa;30693890:
Minä lähinnä ajattelen, että tuollaiset liitot eivät vain toimi, rakkautta ja seksuaalista vetovoimaa ei vain ole tarpeeksi, eikä ole muutenkaan otettu ihan sitä oikeaa kumppania, vaan joku "ihan kiva" vain tai epätoivoissaan se joka on huolinut tai jonka kanssa on menty tekemään lapset ja liittoa yritetään paikata erikoisilla tavoilla. Me emme kumpikaan koe mitään tarvetta tuollaiseen, vaikka aiheesta ollaan avoimesti puhuttukin kun todella seksuaalisia ihmisiä ollaan, oma seksielämä on niin vaihtelevaa ja aina on uutta kokeiltavaa ja homma toimii kuin junan vessa, niin miksi ihmeessä pitäisi vielä jonkun muunkin kanssa touhuta? Huonompaa seksiähän se vain olisi. Ja tylsempääkin. Jos toista ei huvita seksi, niin oma kivakin on kivaa ja meillä ainakin nautitaan toisen tyydyttämisestäkin, vaikka itse ei haluaisikaan, sehän on helkkarin mukavaa sekin. Vaikeampaa se tyydyttävän elämän saaminen tuollaisella muiden kanssa kikkailulla on. Olisi ihan hirveän rasittavaa joutua ramppaamaan jossain baarissa ja sitten on kuitenkin jotain perusseksiä kun eihän vieraan kanssa se homma toimi kuitenkaan ja ollaan vain omasta orkusta vastuussa ja mitään kiinnostavaa ei oikein voi tehdä ja joutuisi käyttämään kortsua joka ei tunnu miltään ja... ei ei ei.
Sä varmaan ymmärrät ettei kaikki ole yhtä seksuaalisia kuin sinä itse.
Mä pohdin tätä juuri siltä kantilta ettei se seksi ole niin tärkeää tai edes vakavaa kaikille.
 
Uskollinen hautaan asti
Jos mä haluan säpinää, niin varaan meille ulkomaanmatkan tai lähden lasten kanssa lintsille.

Vai pi**uko se on ainoa jolla sitä säpinää saa? Kyllä elämässä on niin paljon muutakin kuin seksi, että kyllä tuo kertoo aika mielikuvituksettomasta ihmisestä.

Kunhan kasvat aikuiseksi, ja saat lapsia, koet läheisten menetyksiä ja vaikeita aikoja kumppanisi kanssa... Sitten huomaat että seksi on vaan pieni osa elämää.
 
elämä yhden kanssa
[QUOTE="zepra";30693918]Sä varmaan ymmärrät ettei kaikki ole yhtä seksuaalisia kuin sinä itse.
Mä pohdin tätä juuri siltä kantilta ettei se seksi ole niin tärkeää tai edes vakavaa kaikille.[/QUOTE]

Sehän nimenomaan on turhan tärkeää ja vakavaa, jos noin vaikeita virityksiä täytyy lähteä kehittelemään väkisin. Uskaltaisin väittää, että meille se on enemmän itsestäänselvä elämään kuuluva asia, kuten hengittäminen, josta ei tehdä niin isoa numeroa ja joka ei sotke parisuhdetta tuollaisella tavalla.

Ja kyllä, otan vakavasti parisuhdeasiat kun alttarilla on lupauduttu elämäksi toiselle ja on yhteinen perhe huollettavana ja yhteinen elämä. Sehän on kaikista tärkein asia ja voimavara. Ihan keski-ikäisiä ollaan ja pitkä liitto takana, kiitos vain.
 
"vaimo"
Samaan tulokseen olen tullut näin 28 vuoden yhteiselon jälkeen. Sallittakoon kummallekin vapaus toteuttaa omaa seksuaalisuuttaa haluamallaan tavalla, kunhan se ei ole toiselta pois.
 
söpöä
Alkuperäinen kirjoittaja elämä yhden kanssa;30693890:
Minä lähinnä ajattelen, että tuollaiset liitot eivät vain toimi, rakkautta ja seksuaalista vetovoimaa ei vain ole tarpeeksi, eikä ole muutenkaan otettu ihan sitä oikeaa kumppania, vaan joku "ihan kiva" vain tai epätoivoissaan se joka on huolinut tai jonka kanssa on menty tekemään lapset ja liittoa yritetään paikata erikoisilla tavoilla. Me emme kumpikaan koe mitään tarvetta tuollaiseen, vaikka aiheesta ollaan avoimesti puhuttukin kun todella seksuaalisia ihmisiä ollaan, oma seksielämä on niin vaihtelevaa ja aina on uutta kokeiltavaa ja homma toimii kuin junan vessa, niin miksi ihmeessä pitäisi vielä jonkun muunkin kanssa touhuta? Huonompaa seksiähän se vain olisi. Ja tylsempääkin. Jos toista ei huvita seksi, niin oma kivakin on kivaa ja meillä ainakin nautitaan toisen tyydyttämisestäkin, vaikka itse ei haluaisikaan, sehän on helkkarin mukavaa sekin. Vaikeampaa se tyydyttävän elämän saaminen tuollaisella muiden kanssa kikkailulla on. Olisi ihan hirveän rasittavaa joutua ramppaamaan jossain baarissa ja sitten on kuitenkin jotain perusseksiä kun eihän vieraan kanssa se homma toimi kuitenkaan ja ollaan vain omasta orkusta vastuussa ja mitään kiinnostavaa ei oikein voi tehdä ja joutuisi käyttämään kortsua joka ei tunnu miltään ja... ei ei ei.
Ikävä kyllä et voi puhua kenenkään toisen puolesta, ja toisekseen et tiedä sitäkään himoatko ukkoasi yhtä kiihkeästi vielä 20 vuoden päästä.. Tai edes ensi vuonna. :)

Mutta söpön naivi kirjotus.
 
"zepra"
[QUOTE="Karenina";30693955]Mä aion olla hautaan asti tuon aviomieheni kanssa. On mulle ihan paras mies.
Ja Huh ap. Sun ei kannata mennä naimisiin, jos on tuollainen käsitys avioliitosta.[/QUOTE]

En ole menossakaan, kunhan pohdin että miten nuo ikuisuusliitot hoituu jouhevasti, jos on joutuakseen. :)
 
"lissuli"
[QUOTE="vaimo";30693986]Samaan tulokseen olen tullut näin 28 vuoden yhteiselon jälkeen. Sallittakoon kummallekin vapaus toteuttaa omaa seksuaalisuuttaa haluamallaan tavalla, kunhan se ei ole toiselta pois.[/QUOTE]

Juuri näin. Ei omia sutinoita tuoda kotiin puitavaksi.
Tuolla tavallahan on aikojen alusta toimittu. Mutta hyssss, ei kerrota nuorille ettei ne järkyty.
 
"vaimo"
[QUOTE="lissuli";30694049]Juuri näin. Ei omia sutinoita tuoda kotiin puitavaksi.
Tuolla tavallahan on aikojen alusta toimittu. Mutta hyssss, ei kerrota nuorille ettei ne järkyty.[/QUOTE]

Aivan, ehkä parempi olisi olla kertomatta elämän tosiasioita. Totuus kuitenkin on se, että suurin osa näiden sinisilmäisten lapsosten siipoistakin käy ainakin jossain vaiheessa vieraissa, vaikka itse kuinka ihannoisi hautaan asti kestävää uskollisuutta.
 
"vaimo"
[QUOTE="vaimo";30694056]Aivan, ehkä parempi olisi olla kertomatta elämän tosiasioita. Totuus kuitenkin on se, että suurin osa näiden sinisilmäisten lapsosten siipoistakin käy ainakin jossain vaiheessa vieraissa, vaikka itse kuinka ihannoisi hautaan asti kestävää uskollisuutta.[/QUOTE]

Mutta kuten sanottu, se mitä ei tiedä, ei satuta.
 
jups
[QUOTE="vaimo";30694056]Aivan, ehkä parempi olisi olla kertomatta elämän tosiasioita. Totuus kuitenkin on se, että suurin osa näiden sinisilmäisten lapsosten siipoistakin käy ainakin jossain vaiheessa vieraissa, vaikka itse kuinka ihannoisi hautaan asti kestävää uskollisuutta.[/QUOTE]

Näinpä. Silmät tuikkien kuuntelevat ukkojensa (tai no nuorten miesten) höpinöitä ja kaikki menee läpi, kun ollaan niin lööööööv ja pikkuvaimoja. :)
 
"lissuli"
[QUOTE="vaimo";30694056]Aivan, ehkä parempi olisi olla kertomatta elämän tosiasioita. Totuus kuitenkin on se, että suurin osa näiden sinisilmäisten lapsosten siipoistakin käy ainakin jossain vaiheessa vieraissa, vaikka itse kuinka ihannoisi hautaan asti kestävää uskollisuutta.[/QUOTE]

Hyi kun olet raaka. :D Nyt menetti moni "hautaan asti uskollisena mies sekä minä"vaimo yöunensa. :)
 
"vaimo"
[QUOTE="lissuli";30694080]Hyi kun olet raaka. :D Nyt menetti moni "hautaan asti uskollisena mies sekä minä"vaimo yöunensa. :)[/QUOTE]

Onhan se tosiaan aika julmaa paljastaa elämän tosiasioita. Kaikkien psyyke ei sitä tahdo kestää.
 
elämä yhden kanssa
[QUOTE="vaimo";30693986]Samaan tulokseen olen tullut näin 28 vuoden yhteiselon jälkeen. Sallittakoon kummallekin vapaus toteuttaa omaa seksuaalisuuttaa haluamallaan tavalla, kunhan se ei ole toiselta pois.[/QUOTE]

Miksi sitä seksuaalisuutta ei voi toteuttaa yhdessä? Tuohan on lähinnä surkeaa, että on valittu noin huonosti yhteensopiva kumppani jos ei edes tyydyttävää seksiä ole.

Meillä on ihan avoimesti puhuttu näistä jutuista ja jos toinen haluaa kokeilla jonkun muun kanssa, niin kyllähän se onnistuu, salaa ei tarvitse kun miksi rikkoa ihanaa suhdetta sellaisen takia kun voi vain puhua suoraan, mutta kun ei ole ollut hinkua sellaiseen niin ei ole ja olemme todenneet että eletään tässä utopistisessa ja naiivissa monogamisessa liitossa onnellisena. Mitä siitä "vaihtelusta" saisi irti? Ei vaihtelua ainakaan, vaan luultavimmin sitä perusseksiä jota muutenkin saisi ihan tarpeeksi. Paitsi että sen eteen tarvitsisi nähdä vielä hirveästi vaivaa. Ja johonkin erikoisempaan taas tarvitsisi paljon sitoutuneemman suhteen ja ehdottoman luottamuksen ja miksi sitäkään pitäisi sitten enää hakea jostain muualta kuin kotoa? Eikä tarvitse miettiä mitä toinen miettii milloin mistäkin ihme haluista tai ideoista kun tietää ettei kaukaa haetuimmatkaan fantasiat tule tyrmätyksi. Sekin lienee hirveä yllätys näille lällättelijöille, että kaikkia ei kiinnosta näennäinen vaihtelu ja joillekin pelkästään uudessa kumppanissa ei ole mitään kiinnostavaa. Kimppakivaa on kokeiltu joskus nuorena, mutta sekin oli lähinnä hankalaa ja epämukavaa ja toisimme me siinäkin eniten lopulta keskityimme.
 
"lissuli"
[QUOTE="vaimo";30694091]Onhan se tosiaan aika julmaa paljastaa elämän tosiasioita. Kaikkien psyyke ei sitä tahdo kestää.[/QUOTE]

Niinhän se on, kun kivempi elää satumaailmassa ja sulkea silmät.
 
"vaimo"
Alkuperäinen kirjoittaja elämä yhden kanssa;30694119:
Miksi sitä seksuaalisuutta ei voi toteuttaa yhdessä? Tuohan on lähinnä surkeaa, että on valittu noin huonosti yhteensopiva kumppani jos ei edes tyydyttävää seksiä ole.

Meillä on ihan avoimesti puhuttu näistä jutuista ja jos toinen haluaa kokeilla jonkun muun kanssa, niin kyllähän se onnistuu, salaa ei tarvitse kun miksi rikkoa ihanaa suhdetta sellaisen takia kun voi vain puhua suoraan, mutta kun ei ole ollut hinkua sellaiseen niin ei ole ja olemme todenneet että eletään tässä utopistisessa ja naiivissa monogamisessa liitossa onnellisena. Mitä siitä "vaihtelusta" saisi irti? Ei vaihtelua ainakaan, vaan luultavimmin sitä perusseksiä jota muutenkin saisi ihan tarpeeksi. Paitsi että sen eteen tarvitsisi nähdä vielä hirveästi vaivaa. Ja johonkin erikoisempaan taas tarvitsisi paljon sitoutuneemman suhteen ja ehdottoman luottamuksen ja miksi sitäkään pitäisi sitten enää hakea jostain muualta kuin kotoa? Eikä tarvitse miettiä mitä toinen miettii milloin mistäkin ihme haluista tai ideoista kun tietää ettei kaukaa haetuimmatkaan fantasiat tule tyrmätyksi. Sekin lienee hirveä yllätys näille lällättelijöille, että kaikkia ei kiinnosta näennäinen vaihtelu ja joillekin pelkästään uudessa kumppanissa ei ole mitään kiinnostavaa. Kimppakivaa on kokeiltu joskus nuorena, mutta sekin oli lähinnä hankalaa ja epämukavaa ja toisimme me siinäkin eniten lopulta keskityimme.
Kas kun ihmiset muuttuvat. Ihminen on todennäköisesti aivan erilainen 50 vuotiaana kuin oli 20 vuotiaana. Seksuaalisuus voi kehittyä puolisoilla eri suuntiin. Myös libido saattaa olla eri ja vaihdella eri elämäntilanteissa. Tulee sairauksia jne. Puhumisesta ei näissä tilanteissa aina ole hyötyä.

Harvoin sattuu sellainen pari osumaan yhteen, jossa elämän kaikki osa-alueet natsaisivat täydellisesti yhteen. Jos jossakin mättää, niin ei sen takia kannata koko suhdetta romuttaa, vaan kannattaa avoimin mielin hakea muitakin ratkaisuja.
 
söpöä
Alkuperäinen kirjoittaja elämä yhden kanssa;30694119:
Miksi sitä seksuaalisuutta ei voi toteuttaa yhdessä? Tuohan on lähinnä surkeaa, että on valittu noin huonosti yhteensopiva kumppani jos ei edes tyydyttävää seksiä ole.

Meillä on ihan avoimesti puhuttu näistä jutuista ja jos toinen haluaa kokeilla jonkun muun kanssa, niin kyllähän se onnistuu, salaa ei tarvitse kun miksi rikkoa ihanaa suhdetta sellaisen takia kun voi vain puhua suoraan, mutta kun ei ole ollut hinkua sellaiseen niin ei ole ja olemme todenneet että eletään tässä utopistisessa ja naiivissa monogamisessa liitossa onnellisena. Mitä siitä "vaihtelusta" saisi irti? Ei vaihtelua ainakaan, vaan luultavimmin sitä perusseksiä jota muutenkin saisi ihan tarpeeksi. Paitsi että sen eteen tarvitsisi nähdä vielä hirveästi vaivaa. Ja johonkin erikoisempaan taas tarvitsisi paljon sitoutuneemman suhteen ja ehdottoman luottamuksen ja miksi sitäkään pitäisi sitten enää hakea jostain muualta kuin kotoa? Eikä tarvitse miettiä mitä toinen miettii milloin mistäkin ihme haluista tai ideoista kun tietää ettei kaukaa haetuimmatkaan fantasiat tule tyrmätyksi. Sekin lienee hirveä yllätys näille lällättelijöille, että kaikkia ei kiinnosta näennäinen vaihtelu ja joillekin pelkästään uudessa kumppanissa ei ole mitään kiinnostavaa. Kimppakivaa on kokeiltu joskus nuorena, mutta sekin oli lähinnä hankalaa ja epämukavaa ja toisimme me siinäkin eniten lopulta keskityimme.
Sulle tuntuu olevan kauhean vaikea hahmottaa ettet voi ajatella miehesi puolesta ja toisekseen nuo teidän seksihalunne eivät välttämättä pysy samoina tuomiopäivään asti.
Ei niistä tarvitse puhua ja puida.

Oma mieheni käy ainakin maksullisilla, muista jutuista en tiedä, voi olla "ilmaisiakin" panoheiloja. Ei ole multa pois, koska en halua seksiä sen kanssa. Kunhan ei kaikki rahat mene siihen niin ok.
 
"lissuli"
[QUOTE="vaimo";30694136]Kas kun ihmiset muuttuvat. Ihminen on todennäköisesti aivan erilainen 50 vuotiaana kuin oli 20 vuotiaana. Seksuaalisuus voi kehittyä puolisoilla eri suuntiin. Myös libido saattaa olla eri ja vaihdella eri elämäntilanteissa. Tulee sairauksia jne. Puhumisesta ei näissä tilanteissa aina ole hyötyä.

Harvoin sattuu sellainen pari osumaan yhteen, jossa elämän kaikki osa-alueet natsaisivat täydellisesti yhteen. Jos jossakin mättää, niin ei sen takia kannata koko suhdetta romuttaa, vaan kannattaa avoimin mielin hakea muitakin ratkaisuja.[/QUOTE]


Juuri näin.
Pahin rikos ihmiskunnassa ei suinkaan ole seksin harrastaminen, sen vuoksi ei lusikoita vielä kannata lähteä jakamaan, jos muuten on perhe-elämä sujuvaa.
Melkein voisi kuvitella että jotkut ovat naimisissa sukupuolielinten kanssa.
 
"zepra"
Jos mä haluan säpinää, niin varaan meille ulkomaanmatkan tai lähden lasten kanssa lintsille.

Vai pi**uko se on ainoa jolla sitä säpinää saa? Kyllä elämässä on niin paljon muutakin kuin seksi, että kyllä tuo kertoo aika mielikuvituksettomasta ihmisestä.

Kunhan kasvat aikuiseksi, ja saat lapsia, koet läheisten menetyksiä ja vaikeita aikoja kumppanisi kanssa... Sitten huomaat että seksi on vaan pieni osa elämää.
:D :D :D

Tuota, mä olen noin 50v äiti ja kohta mummo. Elämä ollut ajoittain hyvin rankkaakin, varsinkin ensimmäiset vuosikymmenet, että kyllä tätä "elämän kovaa koulua" on takana, vaikkei se Facebook-statuksessa luekaan.
En toki tarkoittanut että mulle seksi olisi elämän tärkein juttu, tai hakisin siitä säpinää, ei ei, pohdin sellaisten kannalta joille se on "säpinää" ja tuo ne kiksit. Minulle kiksejä tuo muut asiat. Mutta jos mulla olis mies jolle seksi antaisi toivottua "säpinää" ja vaihtelua, ja itseäni ei vois vähempää kiinnostaa se, niin ei se haittaisi jos hän sitten hoitaisi ne asiat muualla.
Itseasiassa tämä pohdinta alkoi juuri viikonloppuna kun olin "bilettämässä" yhden tuttavan kanssa, jolla tuollainen pitkä liitto. Ei siitä sen enempää. :D
 
"Tess"
Mäkään en usko yksiavioisuuteen, eli en ehdotonta sellaista vaadikaan.
Mua ei oikeasti edes haittaa, jos ja kun mies käy välillä panemassa muita. Eihän se multa pois ole.
Meillä jokaisella on tietty omat arvomme ja näin mut tuo kuulostaa hieman häiriintyneeltä. Tietty jos ei olla vakavassa parisuhteessa niin.. me ollaan oltu yhdessä 8 vuotta ja todellakin mua HAITTAIS jos mies kävis toisella pimpsalla välillä :O Miks sillä olis edes tarvetta panna muita jos on yhden kanssa suhteessa? Sitä ihmettelen.
Ne jotka ei usko yksiavioisuuteen niin miksi ette ja mitkä on perustelut että "moniavioisena" voi elää normaalissa terveessä parisuhteessa? Miten voi olla mahdollista ettei oikeasti haittaa jos kummatkin käy panemassa muita ja miksi kokevat siihen tarvetta? Ymmärrän tämän panosuhteessa mutta jos on yhteistä elämää niin sitten en..
 
söpöä
[QUOTE="Tess";30694292]Meillä jokaisella on tietty omat arvomme ja näin mut tuo kuulostaa hieman häiriintyneeltä. Tietty jos ei olla vakavassa parisuhteessa niin.. me ollaan oltu yhdessä 8 vuotta ja todellakin mua HAITTAIS jos mies kävis toisella pimpsalla välillä :O Miks sillä olis edes tarvetta panna muita jos on yhden kanssa suhteessa? Sitä ihmettelen.
Ne jotka ei usko yksiavioisuuteen niin miksi ette ja mitkä on perustelut että "moniavioisena" voi elää normaalissa terveessä parisuhteessa? Miten voi olla mahdollista ettei oikeasti haittaa jos kummatkin käy panemassa muita ja miksi kokevat siihen tarvetta? Ymmärrän tämän panosuhteessa mutta jos on yhteistä elämää niin sitten en..[/QUOTE]

Miten se vaikuttaa yksiavioisuuteen jos kiksauttaa jotainm kodin ulkopuolista.
Emmä ainakaan ole naimisissa kuin yhden miehen kanssa, ja ei silläkään muita vaimoja ole. Panee kyllä muita.
 

Yhteistyössä