Oletko tyytyväinen VR:n palveluihin?

Oletko tyytyväinen VR:n palveluihin?

  • Kyllä

    Ääniä: 3 33,3%
  • En

    Ääniä: 4 44,4%
  • Ei vittuakaan kiinnosta

    Ääniä: 4 44,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    9
antipatiat
Se harva kerta kun joutuu (siis todellakin joutuu) junalla liikkumaan niin on juna vähintäänkin myöhässä tai hyvin usein kaukojunien vessat lainehtii keltaista nestettä (mitähän lie sitrusraikastetta lattiaa tahmaamassa. :kieh: ) ja vessapaperitkin pitää muistaa ottaa omasta takaa mukaan, vr:n junien vessoissa kun ei moisesta ylellisyydestä kannata edes haavaillakaan. Ilmeisesti junahenkilökuntakaan ei ole vessapaperista koskaan kullutkaan kun sitä ei pyynnöistä huolimatta vessoihin ilmesty matkan aikana.

Ja kuinka monesti Vr onkaan korvannut junan bussilla...
 
"..."
Itse juniin ja vuoroihin joo (paitsi kusiset vessa), mutta hintoihin en. Satunnaiset myöhästymiset eivät haittaa, useimmiten ne ovat ihan ymmärrettävistä syistä johtuneet.
 
kuljen
No itse kuljen Turku-Salo väliä joka arkipäivä junalla. Tätä tehnyt jo reilu kaksi vuotta. Onhan ne joskus hiukan myöhässä (maks 5 min). Mutta harvemmin mitään kunnon myöhästymisiä, kertaakaan en ole joutunut menemään bussilla. Ja aina on vessapaperia ollut vessassa.
 
Outlet harmaana
Kuljen joka päivä junalla työmatkat ja hyvin harvoin on mitään valittamista. Tänä aamuna kesti pitkään päästä töihin, mutta hyvin harvoin näin käy.

Ennemmin junalla kuin bussilla. Ehdottomasti.
 
antipatiat
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30694101:
Vitun kallista touhua. 400 ekee 2 aikuista ja lapsi täältä korvesta helsinkiin. Ravintolavaunu, jossavoi muka syödä on tupaten täynnä kaljankittaajia.

Omat eväät vaan mukaan. Sen verran on törkeät hinnat Vr:n ravintolavaunussa että olen jättänyt sen vaihtoehdon suosiolla pois. Lippuja saa halvallakin jos pystyy ostamaan ne hyvissä ajoin.
 
matkustan usein
Muuten ihan ok aika harvoin tällä välillä on kaukojunat myöhässä. MUTTA liput on ihan helkkarin kalliit. Vanhalla bensa syöppö autollaki taitaa nykyään olla halvempi kulkea.
 
No sen verran mitä mä matkustan junalla (n. 10 kertaa vuodessa) oon ollu ihan suht tyytyväinen. Vessat on ruokottomassa kunnossa, mutta paperia on tähän saakka löytyny aina. Hinnat on kyllä kohtuuttomia, jollei pysty hyödyntämään ennakkotarjouksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;30694123:
No sen verran mitä mä matkustan junalla (n. 10 kertaa vuodessa) oon ollu ihan suht tyytyväinen. Vessat on ruokottomassa kunnossa, mutta paperia on tähän saakka löytyny aina. Hinnat on kyllä kohtuuttomia, jollei pysty hyödyntämään ennakkotarjouksia.
lentäen pääsee paljon halvemmalla
 
tku-hesa
Kuljen jonkin verran junalla turku-helsinki väliä, joka kerta oon ollut tyytyväinen, vessat olleet ok ja paperia on aina ollut ja vielä ystävälliset tarjoiluvaunu henkilökunta ja ei konduktöörissäkään oo viel ollu moitittavaa, tykkään ja paljon mukavampa tapa matkustaa kun bussissa, yh en siedä busseja.. Vaikka maksaakin enemmän, niin ei se ero nii iso kumminka oo.. ( Kuljen mieluiten laadukkailla linjoilla ei mitään onni busseja tms..) Välillä on myöhästelyä, mutta ei sille voi mitään, säät ja olosuhteet..
 
En ole tyytyväinen. Siksi käytänkin VR:n palveluita mahdollisimman harvoin.
No sanottakoon, että olen vaan muutaman kerran matkustanut muulla kun pikajunalla (Helsinki-Kolari). Harmitti hirmuisesti, kun mulla oli paljon matkatavaroita ja koirakin mukana, ja minun paikkani lemmikkivaunussa oli myyty myös toiselle matkustajalle.
Ne pikajunan vaunutkin ovat olleet aivan karmean vanhoja ja rupusia. Eri oli matkustaa väliä Tampere-Helsinki Intercity-junalla.
 
Tittariina
Minä matkustan lapsen kanssa n. kaksi kertaa kuussa Turusta Tampereelle ja takaisin (lähtö pe-iltana ja paluu su, ma tai ti aamupäivällä). Leikkivaunun vessa ei ole koskaan ollut tukossa ja vessapaperia on ollut joka kerta. N. joka kolmannella kerralla juna on ollut 5-10 min. myöhässä, mistä tulee aina tiedotukset ja pahoittelut, vaikka meille tuolla ei ole mitään merkitystä. Olen liittynyt Veturiin ja ostan meille aina monen reissun liput etukäteen, kun on tarjouksia. Useimmiten meidän matkat maksavat 10 € suuntaansa, joten on todellakin varsin kohtuullinen hinta minusta... Lipun normaalihinta on n. 32 € yhteen suuntaan, mutta ilman tarjouksiakin lipun saa monesti 21-24 € hintaan, kun sen ostaa riittävän aikaisin. Ei minusta tuokaan ole paha hinta.
 
laaman nöyhtä
Jyväskylä-Helsinki/Tampere väliä matkustellut ja välillä hyvinkin halvalla päässyt (5€). Kaikki toiminut hyvin. Myöhästymisiä ehkä kerran tai kaksi ja silloinkin vaihtojuna odotti. Ja kerran kuset tulvi vessasta käytävälle mutta ei riittänyt mielenkiinto mennä sitä katsomaan ja kuvailemaan. Joillakkin mielensäpahoittajilla oli muistikortit kusikuvia täynnä....
 
"rrr"
Joo, olen.

Matkustan kaukojunilla noin 1-3 kertaa kuukaudessa ja lähijunilla pari kertaa viikossa. Näin on ollut vuosien ajan jo, joskus hiukan tiiviimminkin tosin.
Valtaosan ajasta kaikki toimii ongelmitta. Kerran oli pahempi myöhästyminen rikkimenneen junan takia, silloinkin 50% korvaus tuli parissa päivässä hakemisesta. Kerran vessassa haisi pissa kun joku ei ollut vetänyt vessaa, mutta se taitaa olla "kauhein" vessamuistoni. Hinnoista en voi henk.koht. valittaa kun saan alennuksen. Nykyisin tosin tulee aika usein käytettyä niitä vielä halvempia Veturi-alennuksia.
 
vieras_
Pääasiassa kyllä. Matkustan työmatkaa n. 1000 km viikossa, ja suurimmaksi osaksi junat kulkevat ajallaan, ovat siistejä ja palvelu hyvää. Kiintiöpaikkojen jatkuva muuttaminen, ja toisinaan tapahtuva kiintiöpaikkojen myynti ottaa välillä päähän. Samoin torkkuosaston sijoittaminen leikkivaunuun, jolloin istumapaikkoja on tosi vähän. Osa konduktööreistä turhia nillittäjiä, mutta niihinkin on tottunut ja tietää jo jokaisen tyylin. Uusien ic-vaunujen keinonahkaiset niskatyynyt on surkeita, eivät pysy oikealla korkeudella. Vanhat pikajunan vaunut leveine ja pehmeitä penkkeineen ihan parhautta.
 
"Jenis"
Hintaa lukuunottamatta olen tyytyväinen. Matkustan junalla n. kerran kuussa pidempää matkaa. Ja nyt jos/kun Norwegian poistuu Suomen ilmatilasta ja Finnair hoitaa maan sisäiset lennot itsekseen, alkaa varmaan VR:n hinnoittelukin olla kohdillaan suhteessa siihen toiseen vaihtoehtoon.
 
Tietenkään en ole lähtökohtaisesti tyytyväinen. Pessimisti ei pety. Silloin kun harvoin käytän pääkaupunkiseudun lähijunia, ne on täynnä muita ihmisiä ja jos ei ole kuulokkeet korvissa, täytyy kuunnella muita ihmisiä mikä ei ole tervettä kenellekään.

Lähes joka kerta seistään Pasilan ja Helsingin välillä odottamassa vapautuvaa raidetta. Eikö ne perkeleet osaa lukea aikatauluja ja suunnitella ratojen käyttöä vaikka niiden mukaan?

Paheksun. Syvästi.
 

Yhteistyössä