Mikä auto ostaa jos rahaa on 1000 Euroa?

  • Viestiketjun aloittaja Vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti
Työtön työnhakija
Tonnin paskaläjästä tulee palstamamman logiikalla hyvä auto, jos bussi ei kulje. Mielenkiintoista. Minä haluaisin nähdä sinut suoriutumassa sen tonnin aarteen kanssa arjessa enkä huutelemassa, miten tiedät joidenkin jopa käyvän töissä niillä.
Oletko tosiaan noin tyhmä? Miten sä kuvittelet, että ihmiset käy töissä jos julkisilla ei pääse. Joo totta kai sä nyt ehdotat kävelyä tai pyöräilyä, mutta ei ne ole vaihtoehtoja jos matkaa 30km ja suurin osa matkasta pitää kulkea kantatien sivussa ja vaarassa jäädä autojen ja rekkojen alle.

Sun mielestä on siis parempi jäädä kotiin työttömäksi kuin ostaa halpa autoa ja kulkea töissä. Sissus, mistä teitä idiootteja oikein riittää.
 
Työtön työnhakija
Ja kyllä, olen käynyt koulussa 400 euroa maksaneella autolla eli löytyy sitä omaakin kokemusta. Mistä näitä idiootteja riittää jotka luulevat kaikkien halpojen autojen olevan pommeja jotka hajoavat heti.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
.vieras.
Alkuperäinen kirjoittaja Työtön työnhakija;30695093:
Oletko tosiaan noin tyhmä? Miten sä kuvittelet, että ihmiset käy töissä jos julkisilla ei pääse. Joo totta kai sä nyt ehdotat kävelyä tai pyöräilyä, mutta ei ne ole vaihtoehtoja jos matkaa 30km ja suurin osa matkasta pitää kulkea kantatien sivussa ja vaarassa jäädä autojen ja rekkojen alle.

Sun mielestä on siis parempi jäädä kotiin työttömäksi kuin ostaa halpa autoa ja kulkea töissä. Sissus, mistä teitä idiootteja oikein riittää.
Harvoin edes tällä palstalla olen vastaavaan törmännyt. Minä en ole kuvitellut mitään saati ehdottelemassa muita kulkuvälineitä. Ihan vähäiselläkin älyllä joku toinen kykenisi tajuamaan pointin. Hommaa sinä ihmeessä se tonnin aarre ja tule vuoden päästä kehumaan sitä.
 
"sammakko"
Me ostettiin kakkosautoksi tutulta noin 700 e:llä -99 Nissan Almera muutama vuosi sitten. Etuna oli toki se, että tiesin tämän tuttavan olleen autojensa kanssa pedantti ja huollattaneen ne säännöllisesti. Nyt muutaman vuoden käytön aikana mitään korjattavaa ei ole ollut, työmatka-ajoa päivittäin noin 70km. Eli kyllä ne halvat ja vanhatkin voi olla ihan luotettavia ja toimivia, jos löydät hyvin pidetyn yksilön.

Olisiko sulla jotain tuttua tai kaveria jotka tietäisivät autoista enemmänkin? Voisi autoa etsiessä auttaa, kun saisit kaverin mukaan koeajamaan ja katsoon vähän auton kuntoa?
 
"Anne"
[QUOTE="lolo";30695168]Mites se diili, että saa auton n. 200 e kuussa ja ei tule muita kuluja kuin bensat? Santader ja s-kaupan kautta ainakin saa.[/QUOTE]

Jonkun 10000€ auton saa 3:n vuoden osarilla tohon hintaan. Jää vielä pari kymppiä alle, että on varaa säästellä vakuutuksiin, veroihin ja katsastukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30695549:
Noissa on sitten törkeät kulut?
Totta. esim. Audissa on taatusti moninkertaiset varaosakustannukset, mitä vaikkapa jossakin Opelissa. Nykyään autojen tekniikat taitavat muutenkin kulkea melkolailla samalla viivalla, se on se auton keulassa oleva merkki, mikä määrittää hinnan, ja laatu ei todellakaan välttämättä kulje käsi kädessä.

Niin, ja auto kun auto pitää huoltaa ja niistä menee osia rikki. Joissakin autoissa on ikävä kyllä tähtitieteelliset summat.
omasta kokemuksesta toisen merkkiseen autoon maksoi iskari 350.- ja toiseen autoon sai sillä hinnalla 4kpl. iskareita. Melkoinen ero.
Yhteen autoon maksoi remmiremontti 150€ osineen ja toiseen se maksoi 880€
 
Viimeksi muokattu:
"nisu"
Nissan micra! Mä maksoin omastani vuosi sitten 1200. Ei oo ollut mitään vikaa! Bensaa syö todella vähän. Oon ymmärtänyt että myös korjaaminen / varaosat ois edukkaita. Ruma se kyllä on mutta toimii!
 
Nissan %
[QUOTE="nisu";30697756]Nissan micra! Mä maksoin omastani vuosi sitten 1200. Ei oo ollut mitään vikaa! Bensaa syö todella vähän. Oon ymmärtänyt että myös korjaaminen / varaosat ois edukkaita. Ruma se kyllä on mutta toimii![/QUOTE]

Nissan Micra on tosiaankin järkiostos tonnin hintaluokkaan. Ylläpitokulut halpoja ja 1990 luvun Micrat on vielä sillä yksinkertaisella varmalla tekniikalla.
 
Autoilija
Volvo Markkanen kirjoitti hyvin. Katsastusten vikatilastoja seuraamalla ja alan julkaisuja seuraamalla olen päätynyt seuraaviin merkkerihin edullisimmassa hintaluokassa:
1) Nissan (esim Primera, Almera, Micra) Primerassa 1990-luvun mallit, uudempi malli selvästi heikompi. Nissan on tutkitusti ollut kolmantena, kun on tutkittu, miten paljon milläkin automerkillä on ajettu (1. Mersu, 2. Volvo, 3. Nissan).
2) Volvo V40, ehdottomasti 2000-luvun puolelta. Tuon ikäiset vähävikaisia, mutta 90-lukulaisissa ranskalaista, vikaantuvaa tekniikkaa.
3) Toyota Corolla, ym. Toyota tunnetusti kestävä, mutta vanhojen autojen kestävä maine nostanut jonkun verran hintoja.
Edellisissä myös varaosat melko edullisia.
4) Opel on parantanut laatuaan 2000-luvulla, mutta 1000 euron hintaluokassa taitavat keikkua vielä pahasti vialliset yksilöt. Malleista pitäisin Astraa parhaimpana.
5) Ranskalaisista kelpuuttaisin ainoastaa Peugeotin. Pikkumalleista saattaisi löytyä kohtuullinne yksilö.
6) VW-konsernin autoista suosisin Skodaa (esim. Fabia). Laatu ja tekniikka yhteneväinen pitkälti emoyhtiön malleihin verrattuna, mutta hinnoissa ei imagolisää, oikeastaan päinvastoin. 2000-luvun alussa ei vielä ollut turbo ja vaihteisto-ongelmia.
7) Ford Focus 2000-luvulta. Pitkä mallisarja, hyvin varaosia. Ongelmana on ollut korin ruosteet, mutta haitanneeko tuo käytössä, jos ei ihan siälle saakka tuule. Jos joku Ka tulee vastaan, kierrä kaukaa. Vaarallinen jo uutena ja käytettynä täysi pommi.
8) Fiat on ostohinnalta edullinen ja siksi myös samoin vanhana. On myös aliarvostettu, joten ei Toyotan kaltaisia lisiä. Toki kiikkerä ja suorastaan joskus pelottava ajettava. Paljon kiinni yksilöstä.

Jokeri) Itsellä 380 t ajettu Volvo 850 bensafarkku. Käy ja kukkuu. Syö bensaa ja öljyä, mutta pirun mukava ajaa matkaa. Lämmityslaite lämmittää ja kesällä jäähdyttää. Sopii omaan käyttöön, ei kaikille.

Paljon ajetuissa ratkaisee edellisen omistajan käyttö, kilometrit ja ikä. Automallin sisältä löytyy eri moottoreita, jotka ovat joko

Liikennevakuutuksissa on eroja mm. Nissanin ja Toyotan välillä Nissanin eduksi lähes 100 e (0-bonuksilla). Rengassarja maksaa 250-400 e. Ajoneuvoverossa on eroja. Bensa ja Diesel -kamppailu selviää jokaisen oman käytön kautta, ym. ym.
 

Yhteistyössä