Miehen alkoholin käyttö huolettaa

  • Viestiketjun aloittaja .........
  • Ensimmäinen viesti
.........
Mitäs mieltä olette. Pisin aika, jonka mies on ollut 10v suhteemme aikana juomatta on 3kk. Ja juo aina kunnon kännit, ei harrasta pikku tissuttelua.
Eikö tuo ala oleen terveydelle haitallista?:(
 
Miten usein juo? Joka vkl vai viikollakin? Minunkin poikaystävä käyttää reippaasti alkoholia silloin kun ottaa, mutta kun se ei ole joka viikokkoista niin en usko, että on suurin riskitekijä. Esim. liikkumattomuus on tutkimuksen mukaan isompi riski kuin mikään muu. Itsekin olen kohtuukäyttäjä ja sellaisena tulen pysymään.
 
.........
2-4 krt kuukaudessa.
Myös talous kärsii tuosta, kun rahaa baareissa menee aina paljon..
Harmittaa myös lasten puolesta kun isompi harmittelee, kun isi ei halua olla meidän kanssa :(
 
2-4 krt kuukaudessa.
Myös talous kärsii tuosta, kun rahaa baareissa menee aina paljon..
Harmittaa myös lasten puolesta kun isompi harmittelee, kun isi ei halua olla meidän kanssa :(
:( Ihan liikaa kyllä minustakin perheelliseltä ihmiseltä, ei auta kun sanoa asiasta? Muutenkin miksi ihmeessä annat miehen vaikkei olisikaan lapsia käydä noin usein baarissa ilmeisesti vielä ilman sinua? Taidat nyt suoraan sanottuna olla aika tossu suhteessanne.
 
"sun"
:( Ihan liikaa kyllä minustakin perheelliseltä ihmiseltä, ei auta kun sanoa asiasta? Muutenkin miksi ihmeessä annat miehen vaikkei olisikaan lapsia käydä noin usein baarissa ilmeisesti vielä ilman sinua? Taidat nyt suoraan sanottuna olla aika tossu suhteessanne.
Useinkaan ei ole puolison tahdolla mitään merkitystä. Jos se toinen on päättänyt mennä, niin se menee. Oma mieheni on kiltti ja kysyi aina minulta alkuun, että saanko mennä, saanko ottaa muutaman? Vastasin useinmiten, että ei, jolloin hän ei ottanutkaan. Kyseessä oli kuitenkin hänen kohdallaan alkoholismi ja viina vei miestä, vaikka minä mitä annoin/jätin antamatta. Lopussa ei enää kysellyt lupaani vaan joi joka päivä.

Se, miksi noin pitkään menoa katselin, onkin toinen tarina, josta voisi vaikka kirjan kirjoittaa.

Alkoholismi on sellainen sairaus, että sitä ei ymmärrä, ennenkuin on sen läheltä nähnyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="sun";30750377]Useinkaan ei ole puolison tahdolla mitään merkitystä. Jos se toinen on päättänyt mennä, niin se menee. Oma mieheni on kiltti ja kysyi aina minulta alkuun, että saanko mennä, saanko ottaa muutaman? Vastasin useinmiten, että ei, jolloin hän ei ottanutkaan. Kyseessä oli kuitenkin hänen kohdallaan alkoholismi ja viina vei miestä, vaikka minä mitä annoin/jätin antamatta. Lopussa ei enää kysellyt lupaani vaan joi joka päivä.

Se, miksi noin pitkään menoa katselin, onkin toinen tarina, josta voisi vaikka kirjan kirjoittaa.

Alkoholismi on sellainen sairaus, että sitä ei ymmärrä, ennenkuin on sen läheltä nähnyt.[/QUOTE]

Aivan varmasti juuri näin. Ja mikään "sukuvika" tai tahdon asia se ei ole vaan sairaus, siinä missä muutkin sairaudet.

Minun poikaystävä ei kysele saanko lähteä, mutta tietää etten pidä siitä jos hän siellä usein ja ilman minua käy. Kun joku kuitenkin tulee ihmettelemään kun en "päästä" aikuista miestä. :D Parisuhteessa ei noin vain tehdä jotain mistä toinen ei tykkää, joten siinä mielessä voi sanoa ettei ns. päästä.
 
"neljänäiti"
Aivan varmasti juuri näin. Ja mikään "sukuvika" tai tahdon asia se ei ole vaan sairaus, siinä missä muutkin sairaudet.

Minun poikaystävä ei kysele saanko lähteä, mutta tietää etten pidä siitä jos hän siellä usein ja ilman minua käy. Kun joku kuitenkin tulee ihmettelemään kun en "päästä" aikuista miestä. :D Parisuhteessa ei noin vain tehdä jotain mistä toinen ei tykkää, joten siinä mielessä voi sanoa ettei ns. päästä.
Älä sekaannu aikuisten juttuihin,sinä olet pelkkä kakara vielä.
 
"Antti"
Alkoholismi on nimenomaan tahdonasia. Huijaatte itseänne avatessanne korkin ja väittäessänne olevanne sairaita.

Tätä on suomalainen sisu, korkki on pysynyt vuasia kiinni eikä uudelleen aukea. Mä en ole sairas, enkä alkoholisti kun en jua.
Jokainen päättää itte, että juako vai ei.

Sisukkaaksi en väitä sellaista, joka ei kykene olemaan ilman huumeita.
Vaikka viina ei Huumeluettelosta löydykään, on se silti haitallisempi kuin monet kovat huumeet.
Tää on fakteliini.
 
"neljänäiti"
[QUOTE="Antti";30750540]Alkoholismi on nimenomaan tahdonasia. Huijaatte itseänne avatessanne korkin ja väittäessänne olevanne sairaita.

Tätä on suomalainen sisu, korkki on pysynyt vuasia kiinni eikä uudelleen aukea. Mä en ole sairas, enkä alkoholisti kun en jua.
Jokainen päättää itte, että juako vai ei.

Sisukkaaksi en väitä sellaista, joka ei kykene olemaan ilman huumeita.
Vaikka viina ei Huumeluettelosta löydykään, on se silti haitallisempi kuin monet kovat huumeet.
Tää on fakteliini.[/QUOTE]
Fakteliini on että sä oot vitun urpo.
Nämä entiset alkkikset on kaikkein pahimpia otuksia,heti paasaamassa toisten juomisesta vaikka osaavatkin sen sivistyneesti.
 

Yhteistyössä