Voiko masennus ilmetä näin?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Mieheni on aina ollut sellainen että on usein huonolla tuulella. Nyt on ollut elämänmuutoksia ja hän sanoo olevansa masentunut. Hän on lukenut netistä masennuksesta ja sen jälkeen on joka päivä itkenyt mulle ja valittanut ettei saa mitään aikaiseksi, ei saa nukuttua ja väsyttää. Valittaa ahdistusta.

Olen itse ollut vakavasti masentunut eikä olisi tullut mieleenkään puhua saati itkeä siitä muille. Siksi en tiedä mitä ajatella. Onko tämä nyt huomionhakua vai oikeaa masennusta?
 
"a p"
Lähinnä epäilyttää juuri se että tuo itkeminen alkoi sen jälkeen kun luki netistä masennuksesta. Selittää koko ajan minulle oireitaan, ihan kuin vakuuttelisi että on oikeasti masentunut.
 
Azuca_nyu
Kannattaa ottaa tosissaan. Kehoita käymään lääkärissä hakemassa diagnoosi, ja muistuta että kukaan ei vapaaehtoisesti halua oikeaa masennusta itselleen. Toiset sairastaa eri tavalla.
Tunnetko miestäsi? Osaatko sanoa että voisiko hän huijata?
 
"a p"
Hän kävikin jo terapeutilla ja siellä sanottiin että masennus. Mutta terapeuttihan tekee diagnoosin puheiden perusteella ja mieheni puhuu mitä mieleen sattuu milloinkin tulemaan. Siis hän ei osaa puhua mitä mieltä on oikeasti, vaan ainoastaan miltä tällä hetkellä tuntuu. Mielipiteetkin vaihtuvat vähän väliä. Itse hän ei huomaa sitä. Esimerkkinä: jos hän on nyt hyvällä tuulella, hän voi puhua että kaikki on elämässä hyvin ja hyvää kuuluu jne, mutta jos hän on hetken päästä huonolla tuulella, hän voi valittaa että kaikki on mennyt pitkän aikaa huonosti jne.

Ei hän siis varmasti huijaa, mutta ei vaan osaa ajatella tarpeeksi pitkällä aikavälillä...
 

Yhteistyössä