Mitä hyötyä lapselle on vakuutuksesta, jos vaikka katkaisee kätensä?

  • Viestiketjun aloittaja vakuutus vai ei
  • Ensimmäinen viesti
Varmaan tuleekin halvemmaksi pelata noiden vakuutusten kanssa, jos lapset sairastelevat paljon. Meillä on aniharvoin tarvetta lääkärille, joten halvemmaksi on tullut maksaa yksityislääkärit tarvittaessa ihan omasta pussista.. terveelliseen elämään satsaamalla voi vähentää infektiotauteja, siihen ei vain saa korvauksia mistään vakuutuksesta.
Mutta elämä on.
Juu, meilläkin sairasteli lapset hyvin harvoin ja yleensä jotain perusflunssaa, joka ei vaatinut lääkärillä käyntiä. Mietin itsekkin, että maksetaan ihan turhaan vakuutuksia. Kunnes iski se ensimmäinen kierre. Kerran viikossa lääkärissä kuukauden ajan ja sen jälkeen leikkaus. Voin kertoa, että olin pirun tyytyväinen, kun ei tarvinnut istua kahden lapsen kanssa päivystyksessä 5 tuntia viikottain.

Eli, mä maksan mieluusti lasteni sairaskuluvakuutuksia, ihan vaan siksi, että se helpottaa elämää ihan älyttömästi. Lisäksi mä tiedän, että jos jotain tulee, niin saan ne yksityiselle ja heti kaikenmaailman kokeisiin.
 
fafafa
Alkuperäinen kirjoittaja Näin ainakin meillä;30752901:
Tämä nyt ei liity ap:n kysymykseen tapaturmasta, mutta meillä allergisen lapsen sairaskuluvakuutus on kyllä maksanut itsensä takaisin aivan kirkkaasti. Voimme sen turvin käydä ilman turhaa jonottamista useita kertoja vuodessa "omalla" allergioihin perehtyneellä lääkärillä (joka siis on vuosien varrella oppinut tuntemaan lapsen ja hänen sairautensa) - julkisella puolella vastassa olisi takuulla joka kerta uusi lääkäri. Lapsi myös menee mielellään aina tutulle lääkärille. Saamme vakuutuksesta korvaukset lapsen allergia- ja astmalääkkeistä sekä perus- ja lääkevoiteista. Perusvoiteidenkin kulutus on meillä todella suurta, sillä lapsella on pahasti atooppinen iho. Eli meidän tapauksessamme vakuutus on kyllä maksanut itsensä takaisin. Varmasti jos kyseessä on perusterve lapsi, pelkkä tapaturmavakuutus olisi ihan riittävä.
Meinaatko, että tuppukylää vähänkään isommassa paikassa lääkäri muistaisi jotain yhtä lasta ja hänen sairauksiaan? Aika paljon potilaita kuitenkin käy, joten ei tosiaan kykene muistamaan jotain yhden henkilön sairaushistoriaa
 
"Heidi"
[QUOTE="...";30752894]Ilman vakuutuksia olisin ollut vararikossa jo ajat sitten. Korvakierteinen tyttö, jolla kolmannet putket ja kitarisat poistettu. Pojalla ensimmäiset putket ja kitarisat samoin poistettu. Ei jonottamista, aika vaan varataan ja usein päästään töitten jälkeen käymään ilta-ajalla. Useimmiten vastaanottava lääkäri on suoraan alan erikoislääkäri (meillä ollut myös kaikki operaatiot tehnyt lääkäri) eli ei sitä "terkkarin yleislääkäri-lukematon määrä ab-kuureja-lähete ehkä joskus erikoislääkärille" -reittiä vaan suoraan asiantuntijalle. Lääkkeet saan myös vakuutuksesta pois. Periaatteessa maksettavaa jää vakuutusmaksut, satasen omavastuu nenälleen/kausi ja leikkauksista omavastuuosuus (n. satanen sekin).[/QUOTE]

Samat lääkärit on usein yksityisellä kuin julkisellakin. Siis kirjaimellisesti samat.
 
"emppu"
No, meillä ei ole vakuutuksia (paitsi tapaturma), silti ollaan käyty yksityisellä, kun on ollut tarvis päästä lääkäriin muunkin kuin tapaturman takia (kaksi tapaturmaa, kolme sairautta). Rahaa siihen on mennyt n. 300 e viimeisen 10 vuoden aikana. Paljonko teillä on mennyt rahaa vakuutuksiin?
Vakuutuksen hyöty riippuu tietenkin siitä kuinka paljon lapsi sairastaa, ja sitähän et voi etukäteen tietää. Meillä on ollut pari enemmän tutkimuksia vaatinutta sairautta nyt vakuutukset otettuamme (magneettikuvia, verenkuvia useampaan kertaan, reumakokeita jne.) ja on kyllä maksanut itsensä takaisin. Julkisella puolella ensin yritettiin, mutta esim. magneettikuvauksiin lupailtiin aikaa joskus parin kuukauden päästä kun ei ollut niin akuutti tilanne. Nyt saatiin lääkitys päälle nopeasti ja sairaus hoidettua.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
sh
[QUOTE="Heidi";30752883]No johan oli oivallus :D. Niin, en ole, vinks vinks vaan :D.
Näin sairaanhoitajana tiedän että lapset saavat julkisillakin ihan yhtä hyvää ja nopeaa hoitoa.[/QUOTE]

Et ole kuitenkaan sairaanhoitajana seurannut julkisen terveydenhuollon alasajoa ja yksityistämiseen pyrkimistä? Ei ole mitenkään sanottu että julkisen sektorin palveluja saa nykyisellä tasollaan enää sitten kun lapsemme ovat aikuisia. Meillä ainakin on lapsille vakuutukset jotka on voimassa aikuisenakin. Täällä ainakin viikonloppuisin on julkiselle puolelle päivystykseen tuntikausien jonotus, yksityiseen päivystykseen pääsee varaamalla netistä itselle parhaiten sopivan ajan.
 
"Heidi"
Et ole kuitenkaan sairaanhoitajana seurannut julkisen terveydenhuollon alasajoa ja yksityistämiseen pyrkimistä? Ei ole mitenkään sanottu että julkisen sektorin palveluja saa nykyisellä tasollaan enää sitten kun lapsemme ovat aikuisia. Meillä ainakin on lapsille vakuutukset jotka on voimassa aikuisenakin. Täällä ainakin viikonloppuisin on julkiselle puolelle päivystykseen tuntikausien jonotus, yksityiseen päivystykseen pääsee varaamalla netistä itselle parhaiten sopivan ajan.
Aikuisten kohdalla hoitoon pääsy onkin vähän huonompaa. Paitsi jos olet +89v tai alkoholistiluuseri niin saat heti kaikki MRI:t ja TT:t.
 
sh
[QUOTE="Heidi";30752955]Aikuisten kohdalla hoitoon pääsy onkin vähän huonompaa. Paitsi jos olet +89v tai alkoholistiluuseri niin saat heti kaikki MRI:t ja TT:t.[/QUOTE]

Niinpä. Aikuisia niistä meidänkin mussukoista kasvaa. ????
 
Järjenkäyttö sallittu
Meinaatko, että tuppukylää vähänkään isommassa paikassa lääkäri muistaisi jotain yhtä lasta ja hänen sairauksiaan? Aika paljon potilaita kuitenkin käy, joten ei tosiaan kykene muistamaan jotain yhden henkilön sairaushistoriaa
No en nyt tietenkään tarkoita, että lääkäri ulkoa osaisi lapsemme sairaushistorian, mutta hän tuntee lapsen ja muistaa ainakin pääpiirteet allergioista ja astmasta ja aikaisemmista hoidoista. Eli kaikkea ei tarvitse selittää juurta jaksaen joka kerta eikä vastaanottoajasta puolet mene siihen, että lääkäri lukisi tietokoneeltaan lapsen aiempaa sairaushistoriaa.
 
sdfsad
[QUOTE="emppu";30752922]Ja ei, meillä ei ole tavoitteena säästää rahaa vakuutuksilla, vaan saada hyvää ja nopeaa hoitoa kun sitä tarvitsemme. Määrätynlaista elämänlaatua siis :)[/QUOTE]

Jos vakuutuksella ei tavoitella rahan säästöä, niin miten se parantaa elämänlaatua?
Ts. mitä vakuutuksella saa sellaista, mitä ei saa ilman?
 
vierass
Suosittelen ottamaan tapaturmavakuutuksen kaiken varalta, ei se paljon mitää maksa, saa ihan muutamalla kympillä vuodessa. Vakuutus korvaa määrätyt lääkkeet yms kulut. Siskon lapselta kai korvasi "keinoihot" ja muut sidetarvikkeet, kun kipsauksen lisäksi oli paljon asfaltti ihottumaa pitkin vartaloa polkupyöräonnettomuuden jäljiltä. Samaten maksoi sairaalassa olon, kun oli yön valvottavana, kun iski päänsä (onneksi oli kypärä).

Korvatulehduskierteiset pääasiassa hyötyvät sairaskuluvakuutuksesta.
 
Meillä on täysin (toistaiseksi) terveellä lapsella vakuutus. Kertaakaan ei olla päästy sitä "hyödyntämään", ja alkaa mietityttää että onko mitään järkeä maksaa siitä reilu 500€/vuosi, kun tuolla summalla pääsee siellä yksityiselläkin aika monta kertaa tarvittaessa käymään. Lääkeissäkin taitaa olla joku Kelan n. 600€ maksukatto vuodessa jos joskus jotain sairautta ilmenee niin ei taida paljon hävitä rahallisesti..
 
Meillä vain reilu 300 vuodessa
Meillä on täysin (toistaiseksi) terveellä lapsella vakuutus. Kertaakaan ei olla päästy sitä "hyödyntämään", ja alkaa mietityttää että onko mitään järkeä maksaa siitä reilu 500€/vuosi, kun tuolla summalla pääsee siellä yksityiselläkin aika monta kertaa tarvittaessa käymään. Lääkeissäkin taitaa olla joku Kelan n. 600€ maksukatto vuodessa jos joskus jotain sairautta ilmenee niin ei taida paljon hävitä rahallisesti..
Teillä on aika kallis vakuutus. Kannattaisi ehkä kilpailuttaa vakuutusyhtiöitä.
 
Jos vakuutuksella ei tavoitella rahan säästöä, niin miten se parantaa elämänlaatua?
Ts. mitä vakuutuksella saa sellaista, mitä ei saa ilman?
???? Täh???

Vakuutuksia otetaan siksi, että MITÄ JOS?

Mitä jos mun talo palaa? - todennäköisesti se ei pala, mutta kotivakuutus on kuitenkin ihan kiva olla, jos se palaa.

Kasko? -Sitä ei ole pakko ottaa, mutta ihan kiva, jos jotain sattuukin.

Tapaturmavakuutus? - Ihan kiva olla olemassa, jos jotain kuitenkin sattuu.

Henkivakuutus? - On todennäköistä, että minä tai mieheni emme kuole nuorena, mutta jos niin käy, on ihan kiva, että ei tarvitse ensimmäisenä alkaa huolehtia taloudellisesta pärjäämisestä.

Vakuutuksilla ei koskaan varsinaisesti säästetä rahaa. Niillä ostetaan mielenrauhaa.
 
Hehheh
???? Täh???

Vakuutuksia otetaan siksi, että MITÄ JOS?

Mitä jos mun talo palaa? - todennäköisesti se ei pala, mutta kotivakuutus on kuitenkin ihan kiva olla, jos se palaa.

Kasko? -Sitä ei ole pakko ottaa, mutta ihan kiva, jos jotain sattuukin.

Tapaturmavakuutus? - Ihan kiva olla olemassa, jos jotain kuitenkin sattuu.

Henkivakuutus? - On todennäköistä, että minä tai mieheni emme kuole nuorena, mutta jos niin käy, on ihan kiva, että ei tarvitse ensimmäisenä alkaa huolehtia taloudellisesta pärjäämisestä.

Vakuutuksilla ei koskaan varsinaisesti säästetä rahaa. Niillä ostetaan mielenrauhaa.
Niin, vakuutusyhtiöt myy mielikuvia ja niiden tuomaa turvaa :D.
 
Niin, vakuutusyhtiöt myy mielikuvia ja niiden tuomaa turvaa :D.
En tarkalleen tiedä, mitä tarkoitat, mutta kyllä mä olen ihan asiallisesti saanut aina korvaukset niistä, mihin olen ollut oikeutettu. Olen täysin vapaaehtoisesti maksanut vakuutukseni.
Autoni lunastettiin, kun se meni ruttuun. Sain siitä huomattavasti enemmän rahaa, kuin jos olisin myynyt sen.
Kotivakuutukseni on korvannut sen, mitä on pitänytkin.
Lapseni on huomattavasti mukavempi viedä yksityiselle vartin varoajalla, kuin istua päivystyksessä 4 tuntia odottamassa.

Minä siis ostan mukavuutta, ja mitäjosjotainsattuu turvaa. Kenenkään ei ole sitä pakko tehdä, jos kokee sen turhaksi.
 
On ja ei
Neljä lasta meillä ja kaikilla on ollut vakuutus alun alkaen, nyttemmin kun on vakuutisyhtiö vaihtunut, kellään ei ole. ( kun jokainen on ainakin sen yhden korvatulehduksen sairastanut ja silloinhan vakuutukseen tulee ehto, että ylähengitystieinfektiot ei kuulu vakuutuksen piiriin)
Vanhimmalla on korvat putkitettu ja risat poistettu vakuutuksella, muut olleet terveitä.
Asumme paikkakunnalla, jossa julkinen terveydenhuolto pelaa, lähin yksityinen lääkäri on yli 30km päässä.
Kaikki on tullut erinomaisesti hoidettua julkisella puolella, käsimirtumasta hahmotushäiriöihin :)
 
Hehheh
En tarkalleen tiedä, mitä tarkoitat, mutta kyllä mä olen ihan asiallisesti saanut aina korvaukset niistä, mihin olen ollut oikeutettu. Olen täysin vapaaehtoisesti maksanut vakuutukseni.
Autoni lunastettiin, kun se meni ruttuun. Sain siitä huomattavasti enemmän rahaa, kuin jos olisin myynyt sen.
Kotivakuutukseni on korvannut sen, mitä on pitänytkin.
Lapseni on huomattavasti mukavempi viedä yksityiselle vartin varoajalla, kuin istua päivystyksessä 4 tuntia odottamassa.

Minä siis ostan mukavuutta, ja mitäjosjotainsattuu turvaa. Kenenkään ei ole sitä pakko tehdä, jos kokee sen turhaksi.
Me taas istuttiin lastenklinikalla päivystyksessä n. 10min ennen kuin päästiin sisälle.
 
sdsad
???? Täh???

Vakuutuksia otetaan siksi, että MITÄ JOS?

Mitä jos mun talo palaa? - todennäköisesti se ei pala, mutta kotivakuutus on kuitenkin ihan kiva olla, jos se palaa.

Kasko? -Sitä ei ole pakko ottaa, mutta ihan kiva, jos jotain sattuukin.

Tapaturmavakuutus? - Ihan kiva olla olemassa, jos jotain kuitenkin sattuu.

Henkivakuutus? - On todennäköistä, että minä tai mieheni emme kuole nuorena, mutta jos niin käy, on ihan kiva, että ei tarvitse ensimmäisenä alkaa huolehtia taloudellisesta pärjäämisestä.

Vakuutuksilla ei koskaan varsinaisesti säästetä rahaa. Niillä ostetaan mielenrauhaa.
Siis samat, ihan täysin samat palvelut saa yksityiseltä sektorilta ilman vakuutustakin, maksamalla koko palvelun omasta pussistaan. Jos lapsi sairastaa paljon, voi vakuutuksen kanssa tulla säästöjä, mutta vähän tai kohtuullisesti sairastaville ei tule.
Ja jos ei edes tavoittele säästöjä, niin miksi ihmeessä maksaa satoja euroja vuodessa vakuutuksesta? Samalla rahalla ostaa jo monta käyntiä siellä yksityisellä..
En siis puhunut mistään palovakuutuksista (joka taitaa olla jopa pakollinen?) vaan lasten sairauskuluvakuutuksista.
 
ddfsadf
En tarkalleen tiedä, mitä tarkoitat, mutta kyllä mä olen ihan asiallisesti saanut aina korvaukset niistä, mihin olen ollut oikeutettu. Olen täysin vapaaehtoisesti maksanut vakuutukseni.
Autoni lunastettiin, kun se meni ruttuun. Sain siitä huomattavasti enemmän rahaa, kuin jos olisin myynyt sen.
Kotivakuutukseni on korvannut sen, mitä on pitänytkin.
Lapseni on huomattavasti mukavempi viedä yksityiselle vartin varoajalla, kuin istua päivystyksessä 4 tuntia odottamassa.

Minä siis ostan mukavuutta, ja mitäjosjotainsattuu turvaa. Kenenkään ei ole sitä pakko tehdä, jos kokee sen turhaksi.
Oletko jotenkin yksinkertainen tai jotain? Mikä estäisi viemästä sitä lasta sinne yksityiselle ilman vakuutustakin? Luuletko, että sinne täytyy olla vakuutus saadakseen ajan tai jotain???
 
Siis samat, ihan täysin samat palvelut saa yksityiseltä sektorilta ilman vakuutustakin, maksamalla koko palvelun omasta pussistaan. Jos lapsi sairastaa paljon, voi vakuutuksen kanssa tulla säästöjä, mutta vähän tai kohtuullisesti sairastaville ei tule.
Ja jos ei edes tavoittele säästöjä, niin miksi ihmeessä maksaa satoja euroja vuodessa vakuutuksesta? Samalla rahalla ostaa jo monta käyntiä siellä yksityisellä..
En siis puhunut mistään palovakuutuksista (joka taitaa olla jopa pakollinen?) vaan lasten sairauskuluvakuutuksista.
Totta. Meidän vakuutukset maksaa 200 euroa vuodessa/lapsi. Se kattaa noin kaksi lääkärikäyntiä.
 
Oletko jotenkin yksinkertainen tai jotain? Mikä estäisi viemästä sitä lasta sinne yksityiselle ilman vakuutustakin? Luuletko, että sinne täytyy olla vakuutus saadakseen ajan tai jotain???
Sä siis epäilet mun olevan yksinkertainen?

Kuten aiemmin sanoin, vakuutukset on täysin vapaaehtoisia. Niitä voi ostaa tai olla ostamatta. Minä maksan mieluusti mielenrauhasta. Tiedän, että jos lapsilleni tulee jokin pitkäaikais- sairaus, maksan vakuutuksesta yhden omavastuun ja sen jälkeen jokainen lääkärikäynti ja lääkkeet ovat ilmaisia. Mun ei tarvi jonottaa yliopistollisessa sairaalassa tunteja, yrittää saada epätoivoisesti lääkäriä langanpäähän tai odotella tutkimuksia muutamaa kuukautta.

Oletkohan sä jotenkin yksinkertainen?
 
dfgdsfd
Sä siis epäilet mun olevan yksinkertainen?

Kuten aiemmin sanoin, vakuutukset on täysin vapaaehtoisia. Niitä voi ostaa tai olla ostamatta. Minä maksan mieluusti mielenrauhasta. Tiedän, että jos lapsilleni tulee jokin pitkäaikais- sairaus, maksan vakuutuksesta yhden omavastuun ja sen jälkeen jokainen lääkärikäynti ja lääkkeet ovat ilmaisia. Mun ei tarvi jonottaa yliopistollisessa sairaalassa tunteja, yrittää saada epätoivoisesti lääkäriä langanpäähän tai odotella tutkimuksia muutamaa kuukautta.

Oletkohan sä jotenkin yksinkertainen?
Voi tsiisus. Ei minunkaan tarvitse jonottaa missään, missä en halua, vaikka minulla ei olekaan lapsille sairauskuluvakuutusta. Voin viedä tarvittaessa lapseni yksityiselle muutenkin. Se VOI maksaa enemmän (tai sitten ei), mutta kysehän ei ollutkaan rahasta tai sen säästämisestä. Minä saan mielenrauhan siitä, että minulla on varaa viedä lapsi sinne lääkäriin, jos on tarvis. Ja ajatella, se mielenrauha ei edes maksa mitään.
 

Yhteistyössä