Mitä hyötyä lapselle on vakuutuksesta, jos vaikka katkaisee kätensä?

  • Viestiketjun aloittaja vakuutus vai ei
  • Ensimmäinen viesti
....
Vakuutus maksaa sairaala- ja lääkekuluja, tuossa kai se konkreettisin ja varmin hyöty. Kunnasta riippuen myös hoitoon pääsy voi helpottua ja lääkärinkin saa valita.

Toinen juttu mikä tulee mieleen, jos vakuutus otetaan lapsuusiässä ja kys. kädessä ilmenee vielä täysi-ikäisenä jotain häikkää, tod.näk. yksityisellä saa nopeampaa ja parempaa hoitoa. Nykyiset vakuutukset kun monet jatkuu ihan vanhuuteen saakka. Ja ne vakuutukset tulisi ottaa silloin vielä kun on mahd. terve, ettei niihin tule rajoituksia. Lapset vielä saa tässä maassa ihan hyvin hoitoa, mutta aikuiset valitettavasti ei. Esimerkkitapaus: pitää kipeän käden kanssa odottaa ensin 3 kuukautta lääkäriaikaa, sitten 9 kuukautta magneettikuvausta jonka jälkeen vielä 6-12 kk:tta leikkausaikaa, JOS ylipäätään lääkäri lähtee sitä leikkaamaan. Ja sen ajan sitten tappelet töissä kipeän käden kanssa, saikuttelet jne. Yksityiselle taas pääsee lääkäriin samana päivänä, magneettikuvaus samalla viikolla ja leikkaus 2 viikon sisään. Toipuminen pari kuukautta ja takaisin hommiin terveen käden kanssa...
 
????
Kauhea pitkiä jonotusaikoja teillä on päivystyksissä..? Meillä on vakuutus mutta ei löytynyt aikaa samalle päivällä joten menin päivystykseen kunnallisella puolella ja tunnissa oli kaikki hoidettu ja lääkkeet haettu apteekista. Sitä paitsi olen yksityisellä puolellakin joutunut toista tuntia odottelemaan sairaan lapsen kanssa koska lääkäri vaan oli myöhässä...
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja mklöjl;30753544:
No ainakin turhat verikokeet joka lääkärissäkäynnin yhteydessä. Ensin lääkäri tiedustelee että onko vakuutusta. Eli tarkoittaa sitä että jos on niin otattaa verikokeet jotta voi niistä laskuttaa.
No ei meillä ainakaan ole otettu. Eikä lääkäri yleensä edes kysy mitään vakuutuksesta, paitsi ehkä siinä kohtaa kun aletaan miettimään onko kys. asiakkaalla varaa niitä maksaa vai laitetaanko lähete kunnalliseen hoitoon.

" Jos vakuutuksella ei tavoitella rahan säästöä, niin miten se parantaa elämänlaatua?
Ts. mitä vakuutuksella saa sellaista, mitä ei saa ilman? "

Me ei tavoitella sillä rahansäästöä. Se on vain lisäturva. Kun on vakuutus kunnossa, pääsee hoitoon nopeasti, ei tarvitse jonotella. Saa sen hoidon mitä tarvitsee, ei sitä mihin on varaa. Saa valita itse lääkärin. ILMAN että se on kiinni sun rahapussin -sen hetkisestä- paksuudesta.
 
"..."
Kauhea pitkiä jonotusaikoja teillä on päivystyksissä..? Meillä on vakuutus mutta ei löytynyt aikaa samalle päivällä joten menin päivystykseen kunnallisella puolella ja tunnissa oli kaikki hoidettu ja lääkkeet haettu apteekista. Sitä paitsi olen yksityisellä puolellakin joutunut toista tuntia odottelemaan sairaan lapsen kanssa koska lääkäri vaan oli myöhässä...
Riippuu paljon kunnastakin missä asuu. Me asutaan isossa kaupungissa (turku). Lapselle yleensä olen varannut yksityisen lääkärin keskellä yötä ja ajan saanut aina kello kahdeksaksi seuraavaksi aamuksi. Kerran ollaan myös asioitu yksityisellä klo. 20.00 lauantai-iltana. Yöpäivystys täältä vielä puuttuu, mutta esim. hesassa sellainen on jo.

Kunnan päivystyksessä en ole lapsen kanssa edes vieraillut. Itse kylläkin, jonotusaika keskimäärin 2-4 tuntia. Arkipäivänä tk:hon hoitoon jos haluaa, niin akuutit tapaukset = ensin n. 1-2 h jonotusaika puhelimessa ennenkuin edes pääset asiasi kertomaan. Sitten ehkä saat samalle päivälle ajan tai joskus on käsketty soittamaan seuraavana päivänä uusiksi. (esim. klo. 12 jälkeen aika turha kuvitella saavansa samalle päivälle enää aikaa..) Kiireettömät lääkäriajat omalle lääkärille vaihtelee täälläkin, toisissa terveyskeskuksissa jonotusaika on keskimäärin 7 työpäivää.. toisessa taas se voi olla keskimäärin 40 työpäivää.

Onko se sitten ihme että tälläisissä paikoissa ihmiset hommaa vakuutuksia ja käyttää yksityisiä palveluja.
 
Mulla itsellä oli tapaturmavakuutuksesta hyötyä, kun lapsena tapahtui tapaturma josta oli kosmeettista haittaa. Sain käydä yksityisellä plastikkakirurgilla korjauttamassa haitan 16-vuotiaana. Tähän ei olisi ollut muuten varaa.

Ja jos se lapsi katkasee vaikka jalkansa niin vakuutus korvaa teille hoitajan, eihän kukaan voi olla 6 viikkoa pois töistä.
 
[QUOTE="Heidi";30752809]Mutta hyvin osaavat vakuutusyhtiöt hommansa kun saavat idiottit maksamaan heille turhaan.[/QUOTE]

Lapsen tapaturmavakuutus on ehkä 30e vuodessa, ei tarvita kuin yksi tapaturma/vuosi niin vakuutusyhtiö tekee persnettoa sillä vakuutuksella
 
Jaaaa-a
Mulla itsellä oli tapaturmavakuutuksesta hyötyä, kun lapsena tapahtui tapaturma josta oli kosmeettista haittaa. Sain käydä yksityisellä plastikkakirurgilla korjauttamassa haitan 16-vuotiaana. Tähän ei olisi ollut muuten varaa.

Ja jos se lapsi katkasee vaikka jalkansa niin vakuutus korvaa teille hoitajan, eihän kukaan voi olla 6 viikkoa pois töistä.
Näinköhän tuo viimeinen virke pitää paikkansa??
 
[QUOTE="Vaakku";30753700]Vaan eipä tee vakuutusyhtiöt persnettoa. Ehdit maksamaan jo monta kolmekymppistä ennen ja jälkeen, lisäksi teillä on todennäköisesti muita vakuutuksia samaan yhtiöön.[/QUOTE]

Mähän kirjoitinkin että tapaturma/vuosi. Eikähän tässä kysytty kaikkien vakuutusten hintoja
 
....
[QUOTE="Vaakku";30753711]Niin, siinä juuri ovatkin ovelia. Pilkkovat vakuutukset pieniin osiin. vuosittaisesta summasta tulee melkoinen.[/QUOTE]

Mitä "ovelaa" tuossa on? :D Tottakai jokainen vakuutus maksaa erikseen ja niistä itse valitaan omat turvat. Onko sulla jotain ongelmia yhteenlaskuissa vai mikä on ongelma?
 
[QUOTE="Vaakku";30753711]Niin, siinä juuri ovatkin ovelia. Pilkkovat vakuutukset pieniin osiin. vuosittaisesta summasta tulee melkoinen.[/QUOTE]


Jep. Ja jos maksan tapaturmavakuutuksesta vaikka 30e/ vuosi, ipana joutuu polvileikkaukseen joka kuvauksineen ja kuntoutuksineen tulee maksamaan 12000e niin kyllä niitä koti- ja autovakuutuksia saa jokusen vuoden maksaa.

Tiedäthän, että liikennevakuutus on auton omistajalle pakollinen, kaskot, kotivakuutukset, henkivakuutukset, matkavakuutukset jne on vapaaehtoisia?
 
"Vaakku"
Mitä "ovelaa" tuossa on? :D Tottakai jokainen vakuutus maksaa erikseen ja niistä itse valitaan omat turvat. Onko sulla jotain ongelmia yhteenlaskuissa vai mikä on ongelma?
Se että saadaan ihmiset ottamaan monta halpaa vakuutusta, josta sitten yhteissummaksi tuleekin melkoinen. Kaikenlaista uutta sitä keksitään uusiksi jotka on ehkä sisältyneet aiemmin johonkin toiseen.

Ja näillä useilla "pikku" vakuutuksilla taataan vielä se, että asiakkaiden on hankala kilpailuttaa, ja lähes mahdotonta vaihtaa vakuutusyhtiötä kun on jo ehtinyt laittaa kaikki saman vakuutusyhtiön alle, koirat, kissat, irtaimisto, talo, lasten tapaturma..jne
 
Jaaaa-a
Jep. Ja jos maksan tapaturmavakuutuksesta vaikka 30e/ vuosi, ipana joutuu polvileikkaukseen joka kuvauksineen ja kuntoutuksineen tulee maksamaan 12000e niin kyllä niitä koti- ja autovakuutuksia saa jokusen vuoden maksaa.

Tiedäthän, että liikennevakuutus on auton omistajalle pakollinen, kaskot, kotivakuutukset, henkivakuutukset, matkavakuutukset jne on vapaaehtoisia?
Kuka vie "ipanansa" polvileikkaukseen yksityiselle? Jos lapseni rikkoo polvensa tapaturmaisesti, se kuvataan ja hoidetaan kyllä julkisellakin puolella, ei tulisi edes mieleen mennä yksityiselle...
 
"Vaakku"
Jep. Ja jos maksan tapaturmavakuutuksesta vaikka 30e/ vuosi, ipana joutuu polvileikkaukseen joka kuvauksineen ja kuntoutuksineen tulee maksamaan 12000e niin kyllä niitä koti- ja autovakuutuksia saa jokusen vuoden maksaa.

Tiedäthän, että liikennevakuutus on auton omistajalle pakollinen, kaskot, kotivakuutukset, henkivakuutukset, matkavakuutukset jne on vapaaehtoisia?
Vakuutusyhtiöt nostavat hintojaan sen mukaan mitä tulee kuluja. (Tai keksivät uusia vakuutuksia joihin ihmiset haksahtaa, esim. että pitää ottaa ennen vauvan syntymää niin blaa blaa blaa). Eli maksat kyllä näitä teidän itse aiheutettuja kuluja. Ne jaetaan kaikkien vakuutuksen ottajien kesken, ja sitten lisäksi vakuutusyhtiön haluama tuotto päälle.
 
Kuka vie "ipanansa" polvileikkaukseen yksityiselle? Jos lapseni rikkoo polvensa tapaturmaisesti, se kuvataan ja hoidetaan kyllä julkisellakin puolella, ei tulisi edes mieleen mennä yksityiselle...
Mulle ei olisi tullut mieleenkään mennä julkiselle, ne oisi luultavasti leikanneet vasemman kun oikea oli rikki eikä ainakaan lääkäri oisi puhunut suomea. Tämä aikaisempien kokemusten perusteella.
 
.....
[QUOTE="Vaakku";30753743]Se että saadaan ihmiset ottamaan monta halpaa vakuutusta, josta sitten yhteissummaksi tuleekin melkoinen. Kaikenlaista uutta sitä keksitään uusiksi jotka on ehkä sisältyneet aiemmin johonkin toiseen.

Ja näillä useilla "pikku" vakuutuksilla taataan vielä se, että asiakkaiden on hankala kilpailuttaa, ja lähes mahdotonta vaihtaa vakuutusyhtiötä kun on jo ehtinyt laittaa kaikki saman vakuutusyhtiön alle, koirat, kissat, irtaimisto, talo, lasten tapaturma..jne[/QUOTE]

Jaa, kyllä meille tulee kotiin ihan selvät vakuutusasiakirjat joissa on eritelty jokainen vakuutus erikseen ja lopuksi niiden yhteissumma. Jos joku ei tajua sitä yhteissummaa katsoa, niin kyllä se on minun mielestäni omaa tyhmyyttä. Tottakai jokaisesta tuotteesta maksetaan erikseen, ihan niinkuin ruokakaupassakin tehdään. Vai valitatko sä sielläkin kauppakassin hinnasta, kun sua hämää se että maitopurkki yksin maksaa vaan 70 senttiä ja sitten koko kassillinen ruokaa maksaakin 50 euroa?

Suurin osa vakuutuksista on ihan täysin vapaaehtoisia. Jos kilpailutus tuntuu hankalalta, niin ehkä kannattaa sitten vaan olla ilman niitä vakuutuksia. Tottakai sitä vähän joutuu työtä tekemään asian eteen - niinkuin monessa muussakin asiassa elämässä.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
"Vaakku"
Jaa, kyllä meille tulee kotiin ihan selvät vakuutusasiakirjat joissa on eritelty jokainen vakuutus erikseen ja lopuksi niiden yhteissumma. Jos joku ei tajua sitä yhteissummaa katsoa, niin kyllä se on minun mielestäni omaa tyhmyyttä. Tottakai jokaisesta tuotteesta maksetaan erikseen, ihan niinkuin ruokakaupassakin tehdään. Vai valitatko sä sielläkin kauppakassin hinnasta, kun sua hämää se että maitopurkki yksin maksaa vaan 70 senttiä ja sitten koko kassillinen ruokaa maksaakin 50 euroa?

Suurin osa vakuutuksista on ihan täysin vapaaehtoisia. Jos kilpailutus tuntuu hankalalta, niin ehkä kannattaa sitten vaan olla ilman niitä vakuutuksia. Tottakai sitä vähän joutuu työtä tekemään asian eteen - niinkuin monessa muussakin asiassa elämässä.
En osaa sinulle tuon paremmin selittää. Ei voi mitään kun et ymmärrä.
 
eipaljoo
Lasten kiireellinen hoito totetutuu ainakin meidän paikkakunnalla erinomaisesti ja mitään tarvetta ei olisi käsipoikki lasta viedä yksityiselle. Mutta tämä lienee hyvin paikkakuntakohtaista ja riippuu esim siitä että miten lasten päivystys on järjestetty. Olen omia lapsiani (3) hoidattanut aivan tyytyväisenä julkisella, jokaisella on tullut myös julkisen puolen erikoislääkärikäyntejä. On varmaan paikkoja missä vakuutus on ihan järkeväkin ottaa, mutta monesti se on myös ihan turhaa rahanhukkaa. Kuten sanottu, yksityisellä voi aivan hyvin tarvittaessa käydä myös omalla rahalla. Oikeasti vakavat sairaudet hoituvat kuitenkin joka tapauksessa yliopistosairaaloissa ja kelan lääkemaksukatto rajoittaa lääkekuluja.
 
HippuTAR
Mikä on "kiireetön" asia? Kyllä mä olen ajan saanut aina samaksi päiväksi jos lääkäriin on ollut tarvetta mennä. Aamulla kun soittaa niin varmaan saa ajan kunnalliselta.

En keksi mitään mikä olisi kiireetöntä ja ei saisi jo samaksi päiväksi sitä aikaa. Ikinä ei ole sanottu, että tuu ensviikolla tms
No esim. teinille varasin ajan tulehtuneitten varpaitten takia. Aika on toukokuus, se oli ensimmäinen vapaa kiireetön aika.

Tai viime vuonna varasin pojallle ajan yöyskän takia, sillonkin ajan sai kuukauden päähän.
 

Yhteistyössä