Normaalia? Eksä kontrolloi pitkään eron jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja maailmanyksinaisin
  • Ensimmäinen viesti
maailmanyksinaisin
Kyseessä seurustelukumppani, ei lasten isä. Hän jätti minut, koska koki minun tarvitsevan terapiaa. Hainkin sitä. Olin hyvin rikki. Puolisen vuotta tapailimme silti, mutta samaan aikaan hän jo haki uutta seuraa. On nyt tahollaan onnellinen, löytänyt elämänsä naisen. Silti hän on muutaman kerran pettänyt kanssani. Olen miehessä kiinni enemmän kuin kenessäkään koskaan ja olen sortunut, vaikka mies minua tapahtuneista syyttäkin. Hän on kysellyt kuulumisiani ja miesasioitani jatkuvasti. Nyt hän sai tietää, että olen tutustunut toiseen mieheen, joka ei kuitenkaan ole merkinnyt mitään. En ole seurustellut hänen kanssaan. Hän tivasi tätä, ja on nyt ylidramaattisen loukkantunut, koska mitään ei pitänyt, eikä saanutkaan olla. Olen saanut vaikka kuinka monta viestiä, joissa hän haukkuu minut. Hän on kuitenkin saanut jatkaa elämäänsä, koska hän on terve. Enkä minä ole edes jatkanut, enkä vedättänytkään ketään. Kyseessä ei ollut suhde, ei laastari, eikä mikään muukaan kuin vain uusi tuttavuus, joka oli aivan yhdentekevä.
 
"jep"
Jos vaikka sanoisit miehelle että haista runkkari paska ja jatkat elämääsi. Miksi edes olet yhteydessä siihen? ? Saat ihan itseäsi syyttää. Ilmoita paska housun uudelle kanssa että olette pannut.
 
maailmanyksinaisin
Hän on alussa niin kertonut olevansa elämäni mies ja mietin vieläkin, mitä kaikkea minun olisikaan pitänyt tehdä toisin, että kaikki olisi ollut hyvin. En pääse hänestä eteenpäin ja yritän orjailla häntä. Kaiken teen kuitenkin väärin, hän puolestaan ei mitään. Hän välittää minusta, paitsi ei tietenkään enää, kun petin luottamuksen pahemmin kuin kukaan koskaan.
 
maailmanyksinaisin
[QUOTE="jep";30783874]Jos vaikka sanoisit miehelle että haista runkkari paska ja jatkat elämääsi. Miksi edes olet yhteydessä siihen? ? Saat ihan itseäsi syyttää. Ilmoita paska housun uudelle kanssa että olette pannut.[/QUOTE]

Hän on uhkaillut minua, jos kerron kenellekään koskaan. Hänen vihaansa en kuulema halua päälleni. Sen olen kyllä nyt jo saanut. Sitäpaitsi pettäminen oli minun syyni joka tapauksessa.
 
vierass
Kertoillut perusnarsistin tarinoita, joilla ohjaillaan heikkoja. Nyt menet juttelemaan vaikka perheneuvolaan tai tk-psykologille. Sinulla on lapsi ja tulee olla tasapainossa.
 
öriöriöri
Nojuu, vähän vastaavanlaisia kokemuksia. Mies on ihan umpikiero paskakasa. Hän petti seurustelun aikana. Tiesin että hän niin tekis, koska exääkin hän petti, mm minun kanssani. Meidän suhteen ei siis todellakaan ollut tarkoitus syväksi mennä, ihan vain seksiä ja sellasta. Jossain vaihessaa hän kuitenkin alkoi kontrolloimaan ja alistamaan.
Minulla kesti lopulta yli 9kk siitä ku päätin että tää loppuu NYT, siihen että se loppui ihan oikeasti :D Oli just tota. Haukkumista, mutta kuitenkin seksin kinuamista ja puhelimessa itkemistä jne. Minun onnekseni tunteita ei silleen ollut pelissä. Kyllähän tuo loputon haukkuminen, alistaminen ja raiskaamiset sun muut sekotti päätä pahemman kerran, mutta en edes halua kuvitella sitä tilannetta että jos itse olisin häntä vieläpä rakastanut kaiken tuon lisäksi.
Nyt erosta on jo 4 vuotta, miehellä on uusi nainen ja lapsikin (lapsraukka!). Ja arvaa vain onko hän päässyt minun yli? No ei tod. Edelleen mesoo tuolla kylillä ja helvetti on irti jos satutaan samaan paikkaan samaan aikaan.

Sinun pitää vain lopettaa yhteydenpito täysin. Estät puhelut ja viestit, et päästä kämppään sisään ym. Ja jos on kanttia (ja jos mies ei oo väkivaltainen), niin ehdottaisin toki et ehkä sille uudelle heilalle kannattaa tuosta ahdistelusta kertoa. Minua ainakin ihan hirveästi harmittaa kun ei millään voi kertoa tälle exän nykyiselle mikä paskakasa hänellä oikeasti on saman katon alla. Mies siis pettää tuota nykyistäkin, lapsi ei montaa kuukautta ollut kun itse sain yhdestä seikkailusta kuulla, eikä se varmastikaan ensimmäinen ollut... Mutta koska tuo mies on tietyssä mielentilassa myös väkivaltainen, niin en varmaan oikein voi muuta ku pysyä tilanteen ulkopuolella ja toivoa että ehkä hän joskus siitä rauhoittuisi. Tai jäisi vaikka auton alle.
 
maailmanyksinaisin
Tiedän, että paljon vahvempaa kontrolliakin esiintyy, eikä tämä ole samankaltaista kuin yllä kuvattu. Kuitenkin tämä on hyvin alentavaa ja masentavaa. Minä olen se, joka romahti erosta ja olin huonossa kunnossa jo valmiiksi. Sen jälkeen mies pelaili miten halusi ja katseli montaa yhtä aikaa. Vielä nytkään minä en saisi edes jutella kenenkään kanssa ja hän on ollut huolissaan esim. pukeutumisestani, joka on äärimmäisen konservatiivista.
Miksi hän tekee näin? Miksi hän haluaa syyllistää minua, vaikka toisaalta on sanonut välittävänsä?
 
Nyt sun täytyy lopettaa sen miettiminen, mitä mies ajattelee ja miksi hän toimii kuten toimii. Se on turhaa eikä vie mihinkään, kun sitä ei voi kukaan toinen tietää. Suuntaa voimasi siihen, että ryhdyt irtautumaan hänestä. Hän ei tee sinulle hyvää. Hän vain rikkoo sinua lisää. Sinun ei ole pakko vastata puheluihin tai viesteihin. Sinun ei tarvitse päästää häntä kotiisi. Sinun ei tarvitse olla häneen missään yhteydessä. Paranemisesi alkaa siitä hetkestä, kun jätät viestiin vastaamatta etkä päästä sisälle. Saat olla surullinen siitä, että mies ei ollutkaan oikea, mutta itseäsi sinun on suojattava.
 
Tiedän, että paljon vahvempaa kontrolliakin esiintyy, eikä tämä ole samankaltaista kuin yllä kuvattu. Kuitenkin tämä on hyvin alentavaa ja masentavaa. Minä olen se, joka romahti erosta ja olin huonossa kunnossa jo valmiiksi. Sen jälkeen mies pelaili miten halusi ja katseli montaa yhtä aikaa. Vielä nytkään minä en saisi edes jutella kenenkään kanssa ja hän on ollut huolissaan esim. pukeutumisestani, joka on äärimmäisen konservatiivista.
Miksi hän tekee näin? Miksi hän haluaa syyllistää minua, vaikka toisaalta on sanonut välittävänsä?
Jotkut ihmiset vain nauttivat vallanvoimastaan, siitä että heillä on uskomattoman vahva ote johonkin ihmiseen, jota he pääsevät sitten manipuloimaan mielensä mukaan. Ja saavat siten myös jonkin sortin tyydytystä toisen ihmisen nöyristelystä ja ryömimisestä sekä siitä, että huomaa hallitsevansa edes jotakin. Koska mitä ilmeisimmin ei hänenkään (miehen) asiat nyt terveellä tolalla ole, ei ollenkaan.

Kuules nyt, nainen. Ryhdistäydy oikeesti! Olet paljon arvokkaampi ihmisenä, kun teet lopullisen eron tästä miehestä, jota et todellakaan kaipaa etkä tarvitse elämääsi. Mikä se sellainen ihminen kenenkään elämässä on, joka alistaa ja manipuloi ja estää toista elämästä?

Olet paljon paremman ihmisen arvoinen :hug: :). Exäsi vain nujertaa sinut ja talloo mennen tullen jalkoihinsa, arvostelee elämääsi kaikin puolin. Et sinä sellaista kaipaa. Joten - nosta pääsi ylös ja tee loppu. Älä vastaa hänen puheluihinsa, lopeta yhteydenotto kokonaan, poista koko numero. Mitä sinä oikeasti häneltä, exältäsi, saat? Saatko sinä häneltä tukea ja mukana elämisen iloa, mitä oikea ystävä/kaveri antaa? Et saa. Tiedät sen itsekin.

Keskity omaan itseesi. Siihen että joka päivä voit hiukan paremmin ja vahvemmin. Opettele sanomaan ei, silloin kun siltä vähäsenkään tuntuu. Ja vastaavasti kyllä, kun sydän niin sanoo. Mutta ennen kaikkea - kuuntele nyt itseäsikin. Ei exäsi olotilaasi helpota, vaan niin kauan kuin pidät hänet elämässäsi tavalla tai toisella mukanasi, huononnat omaa elämänlaatuasi. Arvosta itseäsi enemmän, rakasta itseäsi enemmän.

Vielä tulee päivä, jolloin elämääsi kävelee juuri sinut sellaisenaan hyväksyvä ihminen, mies, joka haluaa jakaa elämänsä kanssasi ja on aidosti kiinnostunut sinusta ihmisenä ja joka haluaa pyyteettömästi olla elämässäsi mukana :).

Kaikkea hyvää sinulle :)
 
"minna"
Ja mies ei todellakaan välitä sinusta. Silloin ei käyttäydytä noin. Hän kontrolloi ja rikkoo sinua, niin kauan kun sallit sen. Toiset ihmiset vaan on tuollaisia, eikä tosiaan kannata tuhlata sitä energiaa siitä miettimiseen. Kun lopetat yhteydenpidon, saat energiaa itsesi hoitamiseen. Lä annan miehen tuhota sinua enempää. Olet tälle helppo uhri, kun annat vedättää ja miehen nöyryyttää sinua.
 
maailmanyksinaisin
Nyt sun täytyy lopettaa sen miettiminen, mitä mies ajattelee ja miksi hän toimii kuten toimii. Se on turhaa eikä vie mihinkään, kun sitä ei voi kukaan toinen tietää. Suuntaa voimasi siihen, että ryhdyt irtautumaan hänestä. Hän ei tee sinulle hyvää. Hän vain rikkoo sinua lisää. Sinun ei ole pakko vastata puheluihin tai viesteihin. Sinun ei tarvitse päästää häntä kotiisi. Sinun ei tarvitse olla häneen missään yhteydessä. Paranemisesi alkaa siitä hetkestä, kun jätät viestiin vastaamatta etkä päästä sisälle. Saat olla surullinen siitä, että mies ei ollutkaan oikea, mutta itseäsi sinun on suojattava.
Kiitos. Viisaita sanoja. Tämä vain on niin vaikeaa, erityisesti kun hän kertoo olevansa ja olleensa minulle niin hyvä, vaikken sitä olisi edes ansainnut.
 
maailmanyksinaisin
Jotkut ihmiset vain nauttivat vallanvoimastaan, siitä että heillä on uskomattoman vahva ote johonkin ihmiseen, jota he pääsevät sitten manipuloimaan mielensä mukaan. Ja saavat siten myös jonkin sortin tyydytystä toisen ihmisen nöyristelystä ja ryömimisestä sekä siitä, että huomaa hallitsevansa edes jotakin. Koska mitä ilmeisimmin ei hänenkään (miehen) asiat nyt terveellä tolalla ole, ei ollenkaan.

Kuules nyt, nainen. Ryhdistäydy oikeesti! Olet paljon arvokkaampi ihmisenä, kun teet lopullisen eron tästä miehestä, jota et todellakaan kaipaa etkä tarvitse elämääsi. Mikä se sellainen ihminen kenenkään elämässä on, joka alistaa ja manipuloi ja estää toista elämästä?

Olet paljon paremman ihmisen arvoinen :hug: :). Exäsi vain nujertaa sinut ja talloo mennen tullen jalkoihinsa, arvostelee elämääsi kaikin puolin. Et sinä sellaista kaipaa. Joten - nosta pääsi ylös ja tee loppu. Älä vastaa hänen puheluihinsa, lopeta yhteydenotto kokonaan, poista koko numero. Mitä sinä oikeasti häneltä, exältäsi, saat? Saatko sinä häneltä tukea ja mukana elämisen iloa, mitä oikea ystävä/kaveri antaa? Et saa. Tiedät sen itsekin.

Keskity omaan itseesi. Siihen että joka päivä voit hiukan paremmin ja vahvemmin. Opettele sanomaan ei, silloin kun siltä vähäsenkään tuntuu. Ja vastaavasti kyllä, kun sydän niin sanoo. Mutta ennen kaikkea - kuuntele nyt itseäsikin. Ei exäsi olotilaasi helpota, vaan niin kauan kuin pidät hänet elämässäsi tavalla tai toisella mukanasi, huononnat omaa elämänlaatuasi. Arvosta itseäsi enemmän, rakasta itseäsi enemmän.

Vielä tulee päivä, jolloin elämääsi kävelee juuri sinut sellaisenaan hyväksyvä ihminen, mies, joka haluaa jakaa elämänsä kanssasi ja on aidosti kiinnostunut sinusta ihmisenä ja joka haluaa pyyteettömästi olla elämässäsi mukana :).

Kaikkea hyvää sinulle :)
Hieno teksti. Kiitos.
 
"jansku"
Hän ei ole kuitenkaan tainnut olla sulle hyvä. Etkä todellakaan ole ansainnu tuollaista kohtelua. Ystävyys-ja parisuhteet ei perustu siihen, että sinä olet noin huono, etkä ansaitse minua ja silti olen sulle hyvä. Tämä mies ei arvosta sinua pätkääkään. Et pysty keskittymään itseesi ja parantumiseesi, jos annat miehen jatkuvasti alistaa sua ja hänhän selvästi ajattelee että olet huono ihminen. Tee päätös, ettet ole miehen kanssa tekemisissä ja alat keskittymään itseesi! Tsemppiä!
 

Yhteistyössä