Ajokokeen hylkäämis perusteet?

  • Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"Pettynyt"
^ Mielestäsi siis on liikennesääntöjen vastaista pysähtyä suojatien viereen parkkeeradun auton viereen? Sekä kuolleen kulman katsominen on myös väärin. Ajellaan vaan ihmisten kylkeen kun ei viitsitä kääntyä katsomaan onko siinä joku ennen kaistan vaihtamista. Ihan ok myös ajaa pysähtymättä sen auton ohi jonka takia ei näe tuleeko suojatielle joku?
 
Veirass
Mitä siihen tutkintopaperiin on laitettu hylkysyyksi? Ehkä inssi on ärsyyntynyt ja alkanut lopulta puhua älyttömyyksiä. Meilä lapset ovat ajaneet opetusluvalla kortin ja heihin on suhtauduttu hyvin. Ota ensi kerralla opettajasi inssiin mukaan, niin voitte yhdessä arvioida, onko inssin palaute aiheellista. Ainakin meillä ajo-opettaja on saanut olla mukana.
 
fgnsg
[QUOTE="Pettynyt";30790356]Inssi hyötyy, että joudun maksamaan uusinnan ja varaamaan uuden ajan. Kyllä se siitä vaan rahaa saa. En tiedä miksi se keksi syitä, kuten ettei suojatien viereen pysäköidyn kohdalle tarvitse pysähtyä. Olisi edes ollut kunnon syy hylsyyn.[/QUOTE]

Miten se siitä hyötyy?
On kuukausipalkalla, ei saa ajonäytöistä provikkaa.
 
naisautoilija
Mielestäni inssi teki oikein kun antoi hylsyn. Jo tuo että pysähtyy suojatien eteen , vaikkei näy kulkijoita VAIN siksi että siinä tien vieressä on auto pysäköitynä. Mitä siitä ajamisesta tulisi jos jokaisen suojatien eteen pysähdyt jonka vieressä on autoja pysäköitynä ??

Järki hoi - älä jätä !!!
 
vierass
Oli perusteet sitten oikeita tai vääriä niin mun milestä tuo inssin asenne/käyttäytyinen on ollut hieman outoa.
Fiksumminkin/asiallisemmin olisi kai voinut käyttäytyä ja vastailla.
 
Laki sanoo näin
Milloin toinen ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai liikkeellä ollessaan peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä. Suojatien eteen tulee pysähtyä, sillä jalankulkija voi muuten jäädä huomaamatta. Autoilijan tulee pysähtyä myös silloin, jos toinen ajoneuvo on esimerkiksi pysäköity väärin suojatien eteen.

Pysähtyminen ei kuitenkaan ole välttämätöntä, mikäli ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroke tai vapaata ajokaistaa, taikka kun liikennevalot näyttävät vihreätä ohittavan ajoneuvon suunnassa.
 
"Pettynyt"
Liikennesäännöissä aivan selkeästi sanotaan että jos se auto häiritsee näkyvyyttä suojatielle, on pysähdyttävä, vähintäänkin hidastettava. Nimimerkillä naiskuski, kannattaa kerrata säännöt :).
 
kortillinen iät ja ajat
Aikoinaan ( vuonna kuokka ja kirves ; ) ) kun olin menossa inssinajoa suorittamaan niin ennen minua oli vuorossa nuori nainen. Auto oli valmiiksi käynnissä kun inssi istahti autoon ja niinpä inssi pyysi sammuttamaan auton ja käynnistämään sen uudestaan. No nainen teki työtä käskettyä mutta auto "valui" vajaan 5 cm taaksepäin. Siihen tyssäsi inssinajo, ei päässyt nainen edes liikenteeseen kun inssi jo ilmoitti että lisää tunteja on otettava.

Hiukkasen hirvitti lähteä samalle inssille näyttämään omia taitoja, onneksi opettajani tuli auton takapenkille. Eihän hän mitään ohjeita antanut mutta oli mukana koska halusin todistajan siltä varalta että jotain aivan himmeää tapahtuisi.

Toki peruutuksesta sain moitteita, inssin mielestä olisi pitänyt jättää omalle puolelle enemmän tilaa kuin mitä jätin vaikka ihan hyvin sitä tilaa oli kyllä. Oli vähän sellainen pilkun viilaaja tämä inssi.

Ei muuta kuin uudestaan vaan inssinajoon, nyt tiedät mitä ei saa tehdä joten hyvin se sujuu !
 
"123"
Voi olla että sinä ja inssi ette vain sopineet yhteen. Uskoisin että inssi ei normaalisti ole tottunut siihen että koko ajan vängätään vastaan, ja ehkä hän vain sai sinusta hyvin negatiivisen kuvan. Ja kun vielä olit selvästi epävarma ratissa (alinopeus, pään pyörittely ja kytkimellä kikkaiulu jne), niin hän ajatteli että ehkä kuitenkin kannattaa vielä harjoitella?

Ihan hyvähän se on ettei epävarmoja kuskeja päästetä noin vain yksin liikenteeseen. Sitähän ihmiset kauhistelee kun suomen surkein kuski -ohjelmaa katselee, että onko ajokortti kenties tullu muropaketista vai mitä ihmettä.
 
"ccc"
Mitä saamassasi arviointipaperissa lukee hylsyn syynä?

Kuten monet täällä ovat jo sanoneet, niin inssi tosiaan tekee tuota työkseen ja tuntee luonnollisesti liikennesäännöt sinua paremmin. Kuulostaa siltä, että ajosi on ollut epävarmaa, ja hylsy napsahtanut siksi.

Eikä se inssi siitä sun uusintainssistäsi tule mitään hyötymään, höpönlöpön. Ajokokeista ei saa mitään provikkapalkkaa (miksi saisi?), etkä välttämättä edes saa samaa arvioijaa uuteen kokeeseen.
 
kaauuuaan sitten
Omassa inssiajossani sain hylyn kun odotin liikennevalottomassa risteyksessä kääntyvien kaistalla liian kauan, ennen kuin käännyin tien (ja kahden kaistan) yli vasemmalle. Takanani ei ollut edes yhtään autoja ja vastaantuleva (kaupunkia kohti) liikenne oli suht vilkasta ja vauhdikasta.

Mieheni puolestaan kääntyi T-risteyksessä oikealle kääntyvien kaistalta vasemmalle ja kortti tuli silti.

Eri inssit, sama kaupunki. Johtopäätös: kiinni inssistä?
 
"Pettynyt"
Nimimerkillä 123;

Inssi kirjasi hylätyn paperiin ennenkuin kertoi miksi. Sitä ennen olimme jutelleet koulutuksista ja mitä kesätöitä teen. Joten tuskin oli siitä että olisin ollut tympeä. Asiallisesti käyttäydyin alusta loppuun.
 
Hmph
Luulen myös että asenteesi ja käyttäytymisesi on ollut kortin esteenä. Itse nytkin kerrot kuinka sinussa ei ollut mitään vikaa vain inssin valvojassa. Ihminen joka on täysin sokea omille virheilleen ei ikinä opi. Hyvällä asenteella pääsee huomattavasti pidemmälle.
 
Vierass
[QUOTE="Pettynyt";30790965]Nimimerkillä 123;

Inssi kirjasi hylätyn paperiin ennenkuin kertoi miksi. Sitä ennen olimme jutelleet koulutuksista ja mitä kesätöitä teen. Joten tuskin oli siitä että olisin ollut tympeä. Asiallisesti käyttäydyin alusta loppuun.[/QUOTE]

Mikä on hylkäyksen syy paperissa?
 
mitä mitä mitä
[QUOTE="Pettynyt";30790965]Nimimerkillä 123;

Inssi kirjasi hylätyn paperiin ennenkuin kertoi miksi. Sitä ennen olimme jutelleet koulutuksista ja mitä kesätöitä teen. Joten tuskin oli siitä että olisin ollut tympeä. Asiallisesti käyttäydyin alusta loppuun.[/QUOTE]

No tottakai se ne paperit täyttää. Ei kait se sun mielipiteitäs kuulu odottaa. Miksi muuten luulet suhtautuneen sinuun nuivasti jos kerran juttelitte hyvässä hengessä niitä näitä?
 
mescaline
Luulen myös että asenteesi ja käyttäytymisesi on ollut kortin esteenä. Itse nytkin kerrot kuinka sinussa ei ollut mitään vikaa vain inssin valvojassa. Ihminen joka on täysin sokea omille virheilleen ei ikinä opi. Hyvällä asenteella pääsee huomattavasti pidemmälle.
Näin

Oletko ap lukenut omia kommenttejasi? Tulit tänne kysymään mielipiteitä, mutta torppaat kaikki sinun mielipiteestäsi poikkeavat vastaukset täysin ja näytät olevan vahvasti sitä mieltä, ettei ajossasi ollut moitteita.

Mikäli todella olet sitä mieltä, valita päätöksestä. Mikäli et, lopeta nyt tyttökulta jo se mussuttaminen ja mene kiltisti uuteen inssiin. Eiköhän pari lisäajotuntia tee tehtävänsä.
 
hhhhvvbklopoj voi ikkl
Tämän takia niissä hhylsypapereissa on se "valitus"osio. Me emme täällä sitä korttia voida antaa, joten täällä on turha ihmisten kanssa väitellä. Kyllä nuoret on uusavuttomia...
 
loooll
[QUOTE="Pettynyt";30790356]Inssi hyötyy, että joudun maksamaan uusinnan ja varaamaan uuden ajan. Kyllä se siitä vaan rahaa saa. En tiedä miksi se keksi syitä, kuten ettei suojatien viereen pysäköidyn kohdalle tarvitse pysähtyä. Olisi edes ollut kunnon syy hylsyyn.[/QUOTE]

Kuule, ei ne mitään bonusrahoja saa hyvätyistä. Niillä on ihan kuukausipalkka. Taidat olla sen verran tyhmä, että parempi kaikille kun pysyt poissa liikenteestä.
 
xcv
Minulla oli opetuslupa 24 v. veljelleni. Kun inssi näki nuoren opettajan, hän alkoi raivota, että tähän on lähdetty liikkeelle leikkimielellä ja kuvitellaan että ajokortti tulee kuin automaatista. Kiva oli kokelaan lähteä liikkelle. Mutta hän ajoi niiiin hiljaa ja rauhallisesti, että kuvittelin hylsyn tulevan sen takia. Mutta inssi kehräsi tyytyväisyyttä ja sanoi, että olipas hyvä ja rauhallinen kuski. Ja sanoi opettajankin olleen hyvä.

Mutta hänellä oli heti liikkelle lähtiessä vankka näkemys siitä, että minä en ollut kyennyt opettamaan. Onneksi ajon aikana muutti mielipiteensä. Mutta jos olisimme lähteneet urputtamaan vastaan tai oppilas olisi antanut pienenkin hylyn aiheen ajon aikana, niin ei olisi korttia sillä kertaa tullut.
Suosittelen nöyrää asennetta ajokokeessa. Pääsee itsekin helpommalla.
 
"Pettynyt"
En jotenkaan ymmärrä että mistä niin moni olettaa että olin tympeä/näsäviisas tms? Kun inssin kanssa istuttiin autoon, naureskeltiin ja heitettiin vitsiä. Oltiin kumpikin mukavia ajon aikana. Huono asenne inssillä ilmeni kun yritin kysyä hylkäysperusteita.. Että aluksi mukavalta vaikuttava ihminen hän oli ja ihan hauskakin. Enpä usko että hylkäs minun käytöksen takia, ellei syynä olleet minun surkeat vitsini :D.
-ap
 
"bbb"
Siksi koska jokaikisestä sun kirjoituksesta paistaa läpi näsäviivaus, minäminäminä, uhmakkuus, lapsellisuus.

Varmaa 90% vastaajista ei antais sulle korttia ihan vaan sun asenteen takia.
 
"xxx"
Minulla oli opetuslupa 24 v. veljelleni. Kun inssi näki nuoren opettajan, hän alkoi raivota, että tähän on lähdetty liikkeelle leikkimielellä ja kuvitellaan että ajokortti tulee kuin automaatista. Kiva oli kokelaan lähteä liikkelle. Mutta hän ajoi niiiin hiljaa ja rauhallisesti, että kuvittelin hylsyn tulevan sen takia. Mutta inssi kehräsi tyytyväisyyttä ja sanoi, että olipas hyvä ja rauhallinen kuski. Ja sanoi opettajankin olleen hyvä.

Mutta hänellä oli heti liikkelle lähtiessä vankka näkemys siitä, että minä en ollut kyennyt opettamaan. Onneksi ajon aikana muutti mielipiteensä. Mutta jos olisimme lähteneet urputtamaan vastaan tai oppilas olisi antanut pienenkin hylyn aiheen ajon aikana, niin ei olisi korttia sillä kertaa tullut.
Suosittelen nöyrää asennetta ajokokeessa. Pääsee itsekin helpommalla.
Ajo-opetusluvan saadakseen opettajan tulee kyllä olla lain mukaan vähintään 25-vuotias..
 

Yhteistyössä