Keskustelua tapailuvaiheen "säännöistä" jne.!

No niin, elikkä eilen kun istuttiin meillä iltaa niin ystäväni kanssa sitten ajauduttiin tähän aiheeseen jostain kumman syystä ;D Hän viettää ihanaa villiä sinkkuelämää, ja sen enempää yksityiskohtiin menemättä on tapailemassa erästä miestä. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että jos et seurustele niin voit tehdä mitä haluat - kenen kanssa haluat ilman että se on pettämistä. Ystäväni oli ihan eri mieltä, ettei hänellä tulisi kuuloonkaan sillä tavalla toisen selän takana pelehtiä ja tietenkin olen samaa mieltä, ettei silloin kannatakaan. :) Mutta noin yleisesti ottaen oletteko samaa mieltä, että tapailuvaiheessa ei olla sitouduttu eikä sovittu mistään uskollisuudesta, koska ei seurustella?
 
Mun mielestä on reilua kertoa, mikäli tapailee muitakin. Siis ettei toinen kuvittele liikoja. Tosin näin toimiessa sit voi käydä niin, ettei toinen halua enää tapailla lainkaan. Pare sekin silti, eipähän satuta sit kun toinen on jo korviaan myöten rakastunut.

Kun se oikea tulee vastaan, ei käy mielessäkään hässiä muiden kanssa. :D
 
000
Mun mielestä kun ei vielä seurustella, eikä olla tehty mitään "ei sit tapailla muita"-sopimusta, niin saa mennä ihan vapaasti oman mielensä mukaan. En kyllä kuitenkaan anna kenenkään esim. olettaa olevansa mun ainoa, vaan ihan avoimesti kerron tapailevani muitakin.

Joka tapauksessa; eihän tohon nyt mitään sääntöjä tai oikeeta/väärää vastausta ole. Sanon siis, että ihan sama, kunhan ollaan avoimia ja molemmat on ok asian suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Jos mä tapailisin jotain miestä josta pidän niin en tapailisi silloin muita. Ja jos saisin tietää että tää mies tapailis muita niin se ois sit siinä meidän osalta. Tai vois sitä silloin jotain panosuhdetta ehkä pitää jos herra sattuis olemaan hyvä sillä saralla. Mutta mihinkään vakavaan en lähtisi, mun mielestä toisesta ei pidä tarpeeksi jos haluaa muitakin.

Vois kait sanoa että mun mielestä parisuhteen pitää alkaa vahvoista tunteista.
 
Niin paitsi siinä tapailuvaiheessa et vielä tiedä onko se toinen "seurustelumateriaalia" ja minusta siinä vaiheessa on vain fiksua pitää kaikki ovet avoinna eikä menettää muita mahdollisuuksia.
Eeei. Sit kun se oikea on vastassa, kolahtaa se niin ettei huvita tapailla ketään muuta edes varuiksi. Mitä hyötyä siitä ois että viettäisi aikaa kakkos tai kolmoskandidaatin kanssa kun jo tietää että parempaakin löytyy?
 
IhQ
Ihan sama kuhan on rehellinen. Jos tuntuu siltä/on sen tyylinen ihminen että haluaa kokeilla kepillä jäätä vähän siellä ja tuolla, niin sanoo sen niille ihmisille. Siis että tapailee muitakin. Kaikille se ei ole ok, joillekin on.
Jollain tavalla ajattelisin (ehkä vähän vanhanaikaistako?) että sitten kun suhde muuttuu vakavammaksi niin sovitaan ettei muita tapailla, jos siis on ollut aiemmin tehty niin.
 
säpäle harmaana
Minä olen kyllä niin jäärä ja vanhanaikainen, etten kyllä edes haluaisi tapailla kuin yhtä kerrallaan. Miksi pitäisi tapailla monia, jos se yksi oikeasti kiinnostaa? Ja mitäs sitten, kun kaksi tai useampi kiinnostaisikin enemmän? Siitähän vasta ongelma tulisikin.

Mutta en minä mistään säännöistä tiedä, mutta kuulostaa jotenkin vaikealta tuollainen säätäminen.
 
"northern soul"
Puuhipan kanssa samaa mielta. Kun tapaa jonkun ihanan, niin siina ei paljoa kiinnosta pitaa muita ovia avoimina. Mina en ainakaan jaksaisi katsella "ihan kivan" tyypin kanssa pidemmalle. Kylla pitaa heti alusta alkaen kolahtaa ja kovaa.

Muutenkin mun on vaikea kasittaa, etta aikuiset ihmiset sopii, etta nyt naa niinku tapailis ja nyt seurustelis jne.
 
"northern soul"
[QUOTE="northern soul";30798757]Puuhipan kanssa samaa mielta. Kun tapaa jonkun ihanan, niin siina ei paljoa kiinnosta pitaa muita ovia avoimina. Mina en ainakaan jaksaisi katsella "ihan kivan" tyypin kanssa pidemmalle. Kylla pitaa heti alusta alkaen kolahtaa ja kovaa.

Muutenkin mun on vaikea kasittaa, etta aikuiset ihmiset sopii, etta nyt naa niinku tapailis ja nyt seurustelis jne.[/QUOTE]

Eiku TiiBiin kanssa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: TiiBii
Hmm...
Niin paitsi siinä tapailuvaiheessa et vielä tiedä onko se toinen "seurustelumateriaalia" ja minusta siinä vaiheessa on vain fiksua pitää kaikki ovet avoinna eikä menettää muita mahdollisuuksia.
Heeetkinen. Eikös se sun pointti joskus taannoin ollut, että hässimällä menettää mahdollisuutensa kunnon mieheen, koska liian antelias nainen ei ole sitä paljon puhuttua seurustelumateriaalia.
 
Hmm...
[QUOTE="Juulianna";30798781]Aika nopeasti Häppäri on kuitenkin nykyiselleen antanut kun on jo kuukauden parin seurustelun jälkeen raskaana.[/QUOTE]

Muistaakseni se periaate meni jotenkin niin, että niille, joiden kanssa ei aio seurustella, voi "antaa" vaikka heti, mutta potentiaalisien seurustelukumppanien kanssa pitää pihdata, jotteivät ne kuvittele naisen olevan jotenkin huolimaton tavaransa kanssa :D
 
"Hanna"
Niin paitsi siinä tapailuvaiheessa et vielä tiedä onko se toinen "seurustelumateriaalia" ja minusta siinä vaiheessa on vain fiksua pitää kaikki ovet avoinna eikä menettää muita mahdollisuuksia.
Mä en lähde edes tapailemaan ellen ole varma siitä, että aineksia on kunnon suhteeseen.
Ei siinä vaiheessa pidetä enää ovia avoinna. Jos seurustelu ei sitten jostain syystä onnistukaan, niin sitten katsellaan taas muita.

Eli ei tulisi edes mieleen tapailuvaiheessa vehdata muiden kanssa.
 
No niin, elikkä eilen kun istuttiin meillä iltaa niin ystäväni kanssa sitten ajauduttiin tähän aiheeseen jostain kumman syystä ;D Hän viettää ihanaa villiä sinkkuelämää, ja sen enempää yksityiskohtiin menemättä on tapailemassa erästä miestä. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että jos et seurustele niin voit tehdä mitä haluat - kenen kanssa haluat ilman että se on pettämistä. Ystäväni oli ihan eri mieltä, ettei hänellä tulisi kuuloonkaan sillä tavalla toisen selän takana pelehtiä ja tietenkin olen samaa mieltä, ettei silloin kannatakaan. :) Mutta noin yleisesti ottaen oletteko samaa mieltä, että tapailuvaiheessa ei olla sitouduttu eikä sovittu mistään uskollisuudesta, koska ei seurustella?
Itselläni menisi fiilikset sellaiseen suhteeseen, jossa pitäisi tehdä jotain sopimuksia uskollisuudesta tai miettiä, missä kulkee pettämisen raja tms. Kuulostaa niin joltain amerikkalaiselta teini-sarjalta tai joltain... no, ei ainakaan aikuiselta ihmissuhteelta. Itse haluan, että suhde etenee luontevasti. Ja tuskin jaksaisin tapailla jotain, josta en olisi tosissani kiinnostunut, joten tuskin kokisin tarvetta tapailla jotain muita samalla. Se, että on tosissaan kiinnostunut, ei tarvitse tarkoittaa sitä, että "tietää" jo suhteen olevan kestävä, vaan se tarkoittaa sitä, että juuri tuo yksi ihminen kiinnostaa ja juuri siitä haluaa tietää, onnistuuko suhde ja sovitaanko yhteen. Ja tuskinpa minulla olisi aikaakaan tapailla muita, jos sinkku olisin.
 
Nuisku
No tietenkään ei ole olemassa mitään "oikeita" sääntöjä joihin voisi puoleen tai toiseen vedota vaan kyllä ne on aina ihmis- ja parikohtaisia juttuja. Itse olen joskus sellaistakin harrastanut että samaan aikaan muutamien tyyppien kanssa on ollut semmoista tunnustelua, on siis käyty kahvilla tai leffassa tms mutta en kyllä ole ikinä useampaa tyyppiä samaan aikaan treffaillut koska en mene treffeille ihmisen kanssa joka ei kiinnosta ja jos ihminen kiinnostaa niin en minä silloin treffaile muita, yksi riittää. Seksikumppaneita ei ole ikinä ollut useampaa samanaikaisesti. Vastavuoroisesti se toimii sitten niin että kyllä minulla menee fiilikset mieheen jos saan tietää että meidän treffien välissä hän on käynyt muilla treffeillä. Yleensä nämä asiat on menneet aika luontevasti eikä ole tarvinnut pitää mitään keskustelua jossa käydään säännöt läpi.
 
[QUOTE="Hanna";30798801]Mä en lähde edes tapailemaan ellen ole varma siitä, että aineksia on kunnon suhteeseen.
Ei siinä vaiheessa pidetä enää ovia avoinna. Jos seurustelu ei sitten jostain syystä onnistukaan, niin sitten katsellaan taas muita.

Eli ei tulisi edes mieleen tapailuvaiheessa vehdata muiden kanssa.[/QUOTE]

No just. :D Sä siis heti pystyt näkemään toisesta, että ton kanssa haluan parisuhteeseen ja meillä on tarpeeksi yhteistä/kemiaa jne. Ei sitä lapsi kulta kannata sillä tavalla toimia sinkkumarkkinoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30799001:
Itselläni menisi fiilikset sellaiseen suhteeseen, jossa pitäisi tehdä jotain sopimuksia uskollisuudesta tai miettiä, missä kulkee pettämisen raja tms. Kuulostaa niin joltain amerikkalaiselta teini-sarjalta tai joltain... no, ei ainakaan aikuiselta ihmissuhteelta. Itse haluan, että suhde etenee luontevasti. Ja tuskin jaksaisin tapailla jotain, josta en olisi tosissani kiinnostunut, joten tuskin kokisin tarvetta tapailla jotain muita samalla. Se, että on tosissaan kiinnostunut, ei tarvitse tarkoittaa sitä, että "tietää" jo suhteen olevan kestävä, vaan se tarkoittaa sitä, että juuri tuo yksi ihminen kiinnostaa ja juuri siitä haluaa tietää, onnistuuko suhde ja sovitaanko yhteen. Ja tuskinpa minulla olisi aikaakaan tapailla muita, jos sinkku olisin.
No itse olen aika menevää sorttia ja käyn paljon sinkkuna ollessa ja muutenkin yöelämässä, joten ehdottomasti käyn aina läpi puolison kanssa ns. pelinsäännöt. Se ei ole lapsellista, vaan avointa ja reilua molempia kohtaan. Kyllä suhteessa pitää pystyä puhumaan kaikesta ja seurustellessa vasta mielestäni ollaan sitouduttu siihen yhteen, eikä toisten kanssa saa säätää. Mutta tapailusuhteessa molemmat on vapaita tekemään mitä vain!
 
"Kukkuu"
No just. :D Sä siis heti pystyt näkemään toisesta, että ton kanssa haluan parisuhteeseen ja meillä on tarpeeksi yhteistä/kemiaa jne. Ei sitä lapsi kulta kannata sillä tavalla toimia sinkkumarkkinoilla.
Sun ei kannata ihmetellä miks ihmiset ärtyy suhun kun sä puhut noin, "lapsi kulta" ottaen huomioon, ettet ole itse läheskään aikuinen, etkä kertomasi mukaan oikein ole oman elämäsi ratissa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä