Keskustelua tapailuvaiheen "säännöistä" jne.!

"Hanna"
No just. :D Sä siis heti pystyt näkemään toisesta, että ton kanssa haluan parisuhteeseen ja meillä on tarpeeksi yhteistä/kemiaa jne. Ei sitä lapsi kulta kannata sillä tavalla toimia sinkkumarkkinoilla.
Kröhöm.. Jos toi -91 meinaa sun syntymävuotta, niin mä oon sua 9 vuotta vanhempi. Että älä siinä "lapsi kullittele".

Ja kyllä. Mulla kaksi parisuhdetta, ensimmäinen kesti 7 vuotta, tää toinen kestänyt nyt liki 10 vuotta. Ja kyllä, molemmista tullut heti ensinäkemällä fiilis, että toi on mun mies.
Että sinkkuna en ole kovin pitkään ehtinyt olla, paitsi ne elämäni ensimmäiset 15 vuotta. Ja ne muutamat kuukaudet ennen tätä toista parisuhdetta.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
säpäle harmaana
No just. :D Sä siis heti pystyt näkemään toisesta, että ton kanssa haluan parisuhteeseen ja meillä on tarpeeksi yhteistä/kemiaa jne. Ei sitä lapsi kulta kannata sillä tavalla toimia sinkkumarkkinoilla.
Siis miksi ei "kannata". Onko sinkkumarkkinat, joku kilpailu, jossa pitää suunnitella strategia, joka kannattaa?

Eikä se kemia ja parisuhdekelpoisuus tarkoita vielä sitä, että loppuelämä oltaisiin yhdessä, vaan sitä, että on valmis lähtemään sen tyypin matkaan ja katsomaan, kuinka siinä käy. Ilman mitään varatyyppejä. Kyllä näissä asioissa mielestäni pitää uskaltaa heittäytyä yhden kortin varaan. Jos ei natsaa, niin sitten ei natsaa. Ei siinä sen kummempaa "kannattavuutta" kannata miettiä.
 
[QUOTE="Hanna";30800058]Kröhöm.. Jos toi -91 meinaa sun syntymävuotta, niin mä oon sua 9 vuotta vanhempi. Että älä siinä "lapsi kullittele".

Ja kyllä. Mulla kaksi parisuhdetta, ensimmäinen kesti 7 vuotta, tää toinen kestänyt nyt liki 10 vuotta. Ja kyllä, molemmista tullut heti ensinäkemällä fiilis, että toi on mun mies.
Että sinkkuna en ole kovin pitkään ehtinyt olla, paitsi ne elämäni ensimmäiset 15 vuotta. Ja ne muutamat kuukaudet ennen tätä toista parisuhdetta.[/QUOTE]

No melkoisen idiootilta "neuvolta" tuo kuulosti, mutta ehkä se selittääkin että jos et ole ollut sinkkuna pitkään, pitkään aikaan. Jotta siitä ajasta saa kaiken irti eikä se ole sellaista miehen metsästystä niin kannattaa ehdottomasti olla oikeasti vapaa ja tutustua erilaisiin mieheen, eikä sitouttaa itseään ihmiseen jos ei ole vielä parisuhteessa.
 
vierass
Niin paitsi siinä tapailuvaiheessa et vielä tiedä onko se toinen "seurustelumateriaalia" ja minusta siinä vaiheessa on vain fiksua pitää kaikki ovet avoinna eikä menettää muita mahdollisuuksia.
Herranjumala mikä asenne! Ihan kuin päätehtävä olisi löytää joku kumppani ja kunnes se taru päättyy kiihdyttää taas radalle seuraavaa pokaamaan. OMG. Mä olen kyllä sitä mieltä, että kun "se oikea" tulee kohdalle niin ei ole mitään intressejä muita miehiä treffailla. Itse olen muutenkin ollut tosi huono treffailija, jos ei kipinää ensitapaamisella lainkaan ole, kieltäydyn jatkosta. Mulla ei ole koskaan ollut tarvetta tapailla tapailun vuoksi. Nykyisen mieheni tavatessa seurustelu alkoi kyllä niin tiiviisti heti, ettei mulla ois ollut edes aikaa toisen miehen kanssa treffeillä juosta (saati halua). Ei se määrä vaan laatu..

Ps. Äläkä HG ala mua kullittelemaan, ikää on aika paljon enemmän kuin sinulla..
 
  • Tykkää
Reactions: TiiBii
BB
Jos tapailen jotakuta niin silloin ei kiinnosta muut. Ei ole tapana pyöritellä useampaa miestä. Muut tekevät mitä haluavat. Nussikoon vaikka kaikkia vastaan tulevia miehiä.
 
"Hanna"
No melkoisen idiootilta "neuvolta" tuo kuulosti, mutta ehkä se selittääkin että jos et ole ollut sinkkuna pitkään, pitkään aikaan. Jotta siitä ajasta saa kaiken irti eikä se ole sellaista miehen metsästystä niin kannattaa ehdottomasti olla oikeasti vapaa ja tutustua erilaisiin mieheen, eikä sitouttaa itseään ihmiseen jos ei ole vielä parisuhteessa.
Ei oo tarvinnut ottaa sinkkuajasta kaikkea irti taikka metsästää. Nykyinen mieheni mut bongas ja se oli heti menoo. Kolmen viikon päästä ensitapaamisesta asuttiin jo yhdessä.

Ja vaikka olisinkin joskus tulevaisuudessa siinä tapailuvaiheessa jonkun kanssa, en aikoisi muita siinä samalla vilkuilla. Kun ei ole tarvetta moiseen. Yhdet kortit katsotaan loppuun asti ja sen jälkeen sekoitetaan pakkaa jos tarve tulee.
 
No melkoisen idiootilta "neuvolta" tuo kuulosti, mutta ehkä se selittääkin että jos et ole ollut sinkkuna pitkään, pitkään aikaan. Jotta siitä ajasta saa kaiken irti eikä se ole sellaista miehen metsästystä niin kannattaa ehdottomasti olla oikeasti vapaa ja tutustua erilaisiin mieheen, eikä sitouttaa itseään ihmiseen jos ei ole vielä parisuhteessa.
No mut eikö tuo just tee siitä ajasta miehen etsintää..? Siis että ainoa pointti on tavata miehiä. Eikö sinkkuaika kannata käyttää asioihin, jotka usein jää vähemmälle seurustellessa, kuten vaikka harrastamiseen ja ystävien tapaamiseen =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30800071:
Siis miksi ei "kannata". Onko sinkkumarkkinat, joku kilpailu, jossa pitää suunnitella strategia, joka kannattaa?

Eikä se kemia ja parisuhdekelpoisuus tarkoita vielä sitä, että loppuelämä oltaisiin yhdessä, vaan sitä, että on valmis lähtemään sen tyypin matkaan ja katsomaan, kuinka siinä käy. Ilman mitään varatyyppejä. Kyllä näissä asioissa mielestäni pitää uskaltaa heittäytyä yhden kortin varaan. Jos ei natsaa, niin sitten ei natsaa. Ei siinä sen kummempaa "kannattavuutta" kannata miettiä.
No tässä on erilaisia koulukuntia nähtävästi. :) Tapailu on pelkkää hengailua, seurustelussa sitten on jo selkeää että ollaan "me" ja muita ei saa treffailla jne. Mun mielipide on, että sinkkuna ollessa on järkevintä ihan rennosti tutustua siihen toiseen ja jos tulee molemminpuolisesti tunne parisuhteesta niin sitten niin, mutta ei pelkkä tapailu tarkoita mtn.
 
Herranjumala mikä asenne! Ihan kuin päätehtävä olisi löytää joku kumppani ja kunnes se taru päättyy kiihdyttää taas radalle seuraavaa pokaamaan. OMG. Mä olen kyllä sitä mieltä, että kun "se oikea" tulee kohdalle niin ei ole mitään intressejä muita miehiä treffailla. Itse olen muutenkin ollut tosi huono treffailija, jos ei kipinää ensitapaamisella lainkaan ole, kieltäydyn jatkosta. Mulla ei ole koskaan ollut tarvetta tapailla tapailun vuoksi. Nykyisen mieheni tavatessa seurustelu alkoi kyllä niin tiiviisti heti, ettei mulla ois ollut edes aikaa toisen miehen kanssa treffeillä juosta (saati halua). Ei se määrä vaan laatu..

Ps. Äläkä HG ala mua kullittelemaan, ikää on aika paljon enemmän kuin sinulla..
Niitä oikeita on useita, ensinnäkin. Eikä seurusteluun riitä pelkkä toimeen tuleminen ja yhdessä on hauskaa vaan kyllä ainakin itse katson joka kantilta, tai sitten jäädään friend zonelle.
 
vierass
No tässä on erilaisia koulukuntia nähtävästi. :) Tapailu on pelkkää hengailua, seurustelussa sitten on jo selkeää että ollaan "me" ja muita ei saa treffailla jne. Mun mielipide on, että sinkkuna ollessa on järkevintä ihan rennosti tutustua siihen toiseen ja jos tulee molemminpuolisesti tunne parisuhteesta niin sitten niin, mutta ei pelkkä tapailu tarkoita mtn.
Voi jee sun kanssa.. ei kai tämä nyt mikään koulukunta-asia ole! Mä olen kyllä sitä mieltä, ettei parisuhdetta etsimällä löydy (hyvää ainakaan) enkä koskaan sinkkunaollessani ole ollut sen kummemmin sinkku vaan ihan sama minä kuin nyt parisuhteessakin. Mä en koe että parisuhdestatus määrittelisi mua sinänsä lainkaan. Toki äitiys on muuttanut ajankäyttöäni paljon mutta en mä ennen nykyisen mieheni tapaamista kokenut olevani missään "sinkkutilassa" jossa ois pitänyt "pitää silmät auki ja ovet avoinna joka suuntaan". Ethän sä vaan määrittele itseäsi kumppanisi mukaan vaan tulet itsesi kanssa toimeen ilman ulkopuolisen pönkitystä? Pieniä epäilyksiä kyllä herää kun näitä juttuja lukee..
 
vierass
Niitä oikeita on useita, ensinnäkin. Eikä seurusteluun riitä pelkkä toimeen tuleminen ja yhdessä on hauskaa vaan kyllä ainakin itse katson joka kantilta, tai sitten jäädään friend zonelle.
Sanoinko mä että nykyinen mieheni on ensimmäinen jonka kanssa tulen toimeen? Näinkö mä sanoin? :D
Mä sanoin, että kun "se oikea" (joita voi olla monta mutta ensimmäiseen voi pysähtyä, ei ole tarvetta jatkaa pakonomaista "löytyiskö vielä parempaa" -etsintää).
Mun mies vei multa jalat alta ja kukaan muu mies ei ole siihen aikaisemmin pystynyt. Rakastan hänen älyään, sitä yhteistä huumoria mikä meillä on. Hän on mun mielestä järjettömän komea ja miehekäs.
Ei mun tarvinnut samaan aikaan tapailla muita ja vertailla heitä toisiinsa. Tokien treffien jälkeen olin jo aika myyty.
 
Sanoinko mä että nykyinen mieheni on ensimmäinen jonka kanssa tulen toimeen? Näinkö mä sanoin? :D
Mä sanoin, että kun "se oikea" (joita voi olla monta mutta ensimmäiseen voi pysähtyä, ei ole tarvetta jatkaa pakonomaista "löytyiskö vielä parempaa" -etsintää).
Mun mies vei multa jalat alta ja kukaan muu mies ei ole siihen aikaisemmin pystynyt. Rakastan hänen älyään, sitä yhteistä huumoria mikä meillä on. Hän on mun mielestä järjettömän komea ja miehekäs.
Ei mun tarvinnut samaan aikaan tapailla muita ja vertailla heitä toisiinsa. Tokien treffien jälkeen olin jo aika myyty.
Awww, siis tarkoitan ettei siksikään kannata tapailuvaiheessa -vaikka onkin ihanaa ja kivaa sen toisen kanssa- lakata tapaamasta muita, koska ainakin itse tulen loistavasti toimeen monien ihmisten kanssa ja jos skippaisin sinkkuna ollessa toiset miehet sen yhden treffailun takia, niin se olisi ihan typerää. Sen takia sanoin ystävälleni, ettei kiirehdi vaan nauttii nyt ja tutustuu rauhassa, eikä ajattele olevansa sidottu siihen yhteen.
 
säpäle harmaana
No tässä on erilaisia koulukuntia nähtävästi. :) Tapailu on pelkkää hengailua, seurustelussa sitten on jo selkeää että ollaan "me" ja muita ei saa treffailla jne. Mun mielipide on, että sinkkuna ollessa on järkevintä ihan rennosti tutustua siihen toiseen ja jos tulee molemminpuolisesti tunne parisuhteesta niin sitten niin, mutta ei pelkkä tapailu tarkoita mtn.
No mitä se "tapailu" sitten on, jos se ei tarkoita mitään? Minä olen luullut, että tapailuvaihekin on jo eräänlaista sutinaa. Jos se ei tarkoita mitään, niin sittenhän vain hengaillaan kaveripohjalta eikä edes ajatella mitään sutinoita.
 
Itse olen sitä mieltä, että tapailun säännöistä kannattaa erikseen sopia, jos edes jommastakummasta siltä tuntuu. Mielestäni siitä ei ole haittaakaan, ja siten välttyyy ongelmilta, joita voi syntyä, kun ihmisille eri asiat on "itsestäänselviä".
Mitään ainoaa oikeaa tapaa toimia tässä ei minusta ole sen suhteen, missä vaiheessa (jos missään) lakataan tapailemasta muita.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
vierass
Awww, siis tarkoitan ettei siksikään kannata tapailuvaiheessa -vaikka onkin ihanaa ja kivaa sen toisen kanssa- lakata tapaamasta muita, koska ainakin itse tulen loistavasti toimeen monien ihmisten kanssa ja jos skippaisin sinkkuna ollessa toiset miehet sen yhden treffailun takia, niin se olisi ihan typerää. Sen takia sanoin ystävälleni, ettei kiirehdi vaan nauttii nyt ja tutustuu rauhassa, eikä ajattele olevansa sidottu siihen yhteen.
Mä tulen myös loistavasti toimeen monien ihmisten kanssa mutta en näe heitä kuitenkaan potentiaalisina kumppaneina. Siinä on IIIIIISO ero, tulet sen huomaamaan sitten kun kolahtaa.
Sillon ei kyllä tunnu lainkaan siltä että ois sidottu, päinvastoin. Ei vois vähempää muut miehet kiinnostaa.
 
säpäle harmaana
No melkoisen idiootilta "neuvolta" tuo kuulosti, mutta ehkä se selittääkin että jos et ole ollut sinkkuna pitkään, pitkään aikaan. Jotta siitä ajasta saa kaiken irti eikä se ole sellaista miehen metsästystä niin kannattaa ehdottomasti olla oikeasti vapaa ja tutustua erilaisiin mieheen, eikä sitouttaa itseään ihmiseen jos ei ole vielä parisuhteessa.
Siis miten "saa kaiken irti"? Mitä sinkkuudessa pitää saada irti, jos ei ole metsästämässä miehiä? Vähän nyt ristiriidassa, kun sanot, että pitää tapailla mahdollisimman paljon miehiä, että saa kaiken irti, mutta kyse ei ole ollenkaan miesten metsästämisestä.

Miksi pitää tutustua erilaisiin miehiin, jos ei etsi miestä?
 
Sulla ei kyllä, Happygirl, ole aavistustakaan siitä, miltä tuntuu kun joku tuntuu ensisekunnista alkaen siltä ettei muut enää kelpaa.

Tai vaihtoehtoisesti et uskalla antaa itsesi tuntea sitä.
Ihmiset päätyy parisuhteisiin erilaisia reittejä, toisilla se on tuo "ensisekunti" ja toiset voi vaikka ystävyyden kautta tulla pariskunnaksi. Ei se silti tarkoita sitä, että toiset olis jotenkin arempia tai huonompia, vain että ihmiset on erilaisia.
 
"Hanna"
Awww, siis tarkoitan ettei siksikään kannata tapailuvaiheessa -vaikka onkin ihanaa ja kivaa sen toisen kanssa- lakata tapaamasta muita, koska ainakin itse tulen loistavasti toimeen monien ihmisten kanssa ja jos skippaisin sinkkuna ollessa toiset miehet sen yhden treffailun takia, niin se olisi ihan typerää. Sen takia sanoin ystävälleni, ettei kiirehdi vaan nauttii nyt ja tutustuu rauhassa, eikä ajattele olevansa sidottu siihen yhteen.
Jos on ihanaa ja kivaa, niin miksi tapailla muitakin? Eikö se riitä, että sen yhden seurassa jo viihtyy?
Kai moni muukin tulee hyvin toimeen monien ihmisten kanssa, mutta ei se sitä tarkoita että pidetään monta rautaa yhtä aikaa tulilla.

Ja vaikeaa muuten tutustua rauhassa jos siinä on pari muutakin joihin pitäisi samalla tutustua..
 
Mä tulen myös loistavasti toimeen monien ihmisten kanssa mutta en näe heitä kuitenkaan potentiaalisina kumppaneina. Siinä on IIIIIISO ero, tulet sen huomaamaan sitten kun kolahtaa.
Sillon ei kyllä tunnu lainkaan siltä että ois sidottu, päinvastoin. Ei vois vähempää muut miehet kiinnostaa.
No tässä ystäväni tapauksessa tapailua on kestänyt jo monta kk, ilman, että mies tai hän on kysynyt että noh, mikäs juttu tämä on? Eli kyllä mä sanoisin, että siinä tilanteessa kannattaa sanoa miehelle, että meinasitko kauankin jatkaa kaverilinjalla, koska on tuolla jonossa muitakin "ottajia" :D Ei mun ystävän kannata liikaa aikaa tuhlata ihmiseen joka ei jostain syystä halua/pysty parisuhteeseen.
 
Hmm...
Awww, siis tarkoitan ettei siksikään kannata tapailuvaiheessa -vaikka onkin ihanaa ja kivaa sen toisen kanssa- lakata tapaamasta muita, koska ainakin itse tulen loistavasti toimeen monien ihmisten kanssa ja jos skippaisin sinkkuna ollessa toiset miehet sen yhden treffailun takia, niin se olisi ihan typerää. Sen takia sanoin ystävälleni, ettei kiirehdi vaan nauttii nyt ja tutustuu rauhassa, eikä ajattele olevansa sidottu siihen yhteen.
Eipä se seurustelukaan kovin suuri hidaste ole, jos kysymyksessä on tosi loistavasti monien kanssa toimeen tuleva ihminen.
 
säpäle harmaana
Awww, siis tarkoitan ettei siksikään kannata tapailuvaiheessa -vaikka onkin ihanaa ja kivaa sen toisen kanssa- lakata tapaamasta muita, koska ainakin itse tulen loistavasti toimeen monien ihmisten kanssa ja jos skippaisin sinkkuna ollessa toiset miehet sen yhden treffailun takia, niin se olisi ihan typerää. Sen takia sanoin ystävälleni, ettei kiirehdi vaan nauttii nyt ja tutustuu rauhassa, eikä ajattele olevansa sidottu siihen yhteen.
Mitkä toiset miehet? Mihin niitä toisia miehiä tarvitaan? Kuulostaa kauhean ahdistavalta, että sinkkuna pitäisi vain tavata hirveä määrä miehiä. Koko ajan uusia.
 
"Juulianna"
Awww, siis tarkoitan ettei siksikään kannata tapailuvaiheessa -vaikka onkin ihanaa ja kivaa sen toisen kanssa- lakata tapaamasta muita, koska ainakin itse tulen loistavasti toimeen monien ihmisten kanssa ja jos skippaisin sinkkuna ollessa toiset miehet sen yhden treffailun takia, niin se olisi ihan typerää. Sen takia sanoin ystävälleni, ettei kiirehdi vaan nauttii nyt ja tutustuu rauhassa, eikä ajattele olevansa sidottu siihen yhteen.
No mä en ole ainakaan ikinä kokenut tarvetta tapailla montaa miestä yhtä aikaa. Kun en ole varsinaisesti edes tapaillut ketään vaan homma on mennyt hyvin nopeasti seurusteluksi. Nykyisen miehen kohdalla varsinkaan ei olisi tullut mieleenkään tapailla muita, kaiken mahdollisen vapaan ajan halusin olla tämän miehen kanssa enkä kenenkään muun miehen.

Koko tapailutouhu kuulostaa mun mielestä jotenkin kummalliselta. Mä haluan olla kunnolla yhdessä enkä säätää suuntaan ja toiseen. Se mikä sopii sulle ei sovi taas toiselle. Ei sun tapa ole ainoa oikea ja muiden tavat typeriä.
 
säpäle harmaana
No tässä ystäväni tapauksessa tapailua on kestänyt jo monta kk, ilman, että mies tai hän on kysynyt että noh, mikäs juttu tämä on? Eli kyllä mä sanoisin, että siinä tilanteessa kannattaa sanoa miehelle, että meinasitko kauankin jatkaa kaverilinjalla, koska on tuolla jonossa muitakin "ottajia" :D Ei mun ystävän kannata liikaa aikaa tuhlata ihmiseen joka ei jostain syystä halua/pysty parisuhteeseen.
No tietysti, jos tyyppi on sanonut, ettei edes halua parisuhteeseen, niin kai silloin voi muita tapailla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30800148:
No mitä se "tapailu" sitten on, jos se ei tarkoita mitään? Minä olen luullut, että tapailuvaihekin on jo eräänlaista sutinaa. Jos se ei tarkoita mitään, niin sittenhän vain hengaillaan kaveripohjalta eikä edes ajatella mitään sutinoita.
Ilman muuta on sutinaa ja säpinää ja vipinää, mutta silti ei olla sovittu seurustelusta. Siinä vaiheessa molemmat saa tehdä mitä vaan eikä se ole silloin pettämistä. Tapailuvaiheessa tutustutaan ja ainakin itselläni hyvin varhaisessa vaiheessa on tullut sitten fiilis, että tän miehen haluan "omaksi" ja mies on yleensä kysynyt että haluatko olla mun tyttöystävä. Jos ei kysyisi, niin minä kysyisin, koska kai nyt parissa kuukaudessa jo tietää mitä haluaa :D
 

Yhteistyössä