Keskustelua tapailuvaiheen "säännöistä" jne.!

Mulla oli jokunen vuosi sitten toooosi monta miestä yhtä aikaa kierrossa, olihan se hauskaa sen hetken aikaa. Muutaman viikon kun miestäni olin tapaillut niin pakit annoin muille, ei vaan enää kiinnostanut yhtään muiden lätinät.
En toista kertaa kyllä tuohon touhuun lähtisi, kyllä parempi tapa on mennä yksi mies kerrallaan eikä maistella vähän joka suunnalta. Ei sitä edes jaksa samoja asioita selitellä montaa kertaa lyhyessä ajassa jokaiselle ja nimetkin menee sekaisin.
Kyllä sitä muutaman treffien jälkeen tietää onko kemiaa vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30800341:
Minä käsitän tämä kaveeraamisen ihan eri tavalla kuin sinä. Minusta se ei ole tuollaista tapailemista, vaan sellaista, että tunnetaan vain jostain syystä entuudestaan (esim yhteisien tuttavien, töiden, harrastusten kautta) ja sitten yhtäkkiä huomataan, että tästähän voi syntyä jotain muutakin. Eli se kaveeraaminen ei vielä ole mitään tapailua sutinamielessä.
Aijaa... Minusta siinä on voitu ensin ystävystyä ja jatkaa vuosiakin siinä "tilassa" ja jossain vaiheessa sitten alettu seurustelee. Monillahan on noin! =) Itse oon aina vähän ihmetellyt sitä tyyliä, koska mä ainakin heti tiedän onko kiinnostusta muuhun kun kaveriksi, mutta toisaalta ehkä kestävimpiä liittoja/suhteita tulee sillä ensin ystäviä tyylillä..?
 
Mulla oli jokunen vuosi sitten toooosi monta miestä yhtä aikaa kierrossa, olihan se hauskaa sen hetken aikaa. Muutaman viikon kun miestäni olin tapaillut niin pakit annoin muille, ei vaan enää kiinnostanut yhtään muiden lätinät.
En toista kertaa kyllä tuohon touhuun lähtisi, kyllä parempi tapa on mennä yksi mies kerrallaan eikä maistella vähän joka suunnalta. Ei sitä edes jaksa samoja asioita selitellä montaa kertaa lyhyessä ajassa jokaiselle ja nimetkin menee sekaisin.
Kyllä sitä muutaman treffien jälkeen tietää onko kemiaa vai ei.
Tarkoittiko tapailu sulla myös seksiä ja muuta fyysistä?

Juu on siinä omat pulmansa, samaa mieltä. Siksi olenkin aika pian tehnyt selväksi että joko seurustellaan tai ei, koska meidän kaupunki on pieni ja vaikka miehen kaverit jos näkisit minut jonkun äijän kanssa, ja tällä miehellä on ollut eri käsitys.. Minusta aina kannattaa tehdä selväksi mikä on jutun nimi, viim. kk päästä.
 
säpäle harmaana
Aijaa... Minusta siinä on voitu ensin ystävystyä ja jatkaa vuosiakin siinä "tilassa" ja jossain vaiheessa sitten alettu seurustelee. Monillahan on noin! =) Itse oon aina vähän ihmetellyt sitä tyyliä, koska mä ainakin heti tiedän onko kiinnostusta muuhun kun kaveriksi, mutta toisaalta ehkä kestävimpiä liittoja/suhteita tulee sillä ensin ystäviä tyylillä..?
Nyt en taas tajunnut mitään. Tuotahan minä juuri olen koko ajan sanonutkin, että se tapailu on jo sitä sutinaa. Ystävystyminen on sitten jotakin ihan muuta. Ystävystymisessä kumpikaan ei odota eteneekö suhde sutinaan. Siihen se voi toki johtaa, mutta se ei ole ystävystymisen tai kaveeraamisen tarkoitus. Toisin kuin tapailemisessa.
 
säpäle harmaana
Ja tuossa taas puhut ristiin kun sanot että itsekin tiedät heti, onko kiinnostusta muuhunkin kuin kaveriksi ja pari sivua sitten naureskelit miten kukaan voi heti sen nähdä jos ei ensin kunnolla tutustu
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30800421:
Nyt en taas tajunnut mitään. Tuotahan minä juuri olen koko ajan sanonutkin, että se tapailu on jo sitä sutinaa. Ystävystyminen on sitten jotakin ihan muuta. Ystävystymisessä kumpikaan ei odota eteneekö suhde sutinaan. Siihen se voi toki johtaa, mutta se ei ole ystävystymisen tai kaveeraamisen tarkoitus. Toisin kuin tapailemisessa.
Mutta tapailussa ei ole mtn sovittu, luvattu eikä edes sutina ole varmaa. Vaan se, että toisen kanssa on kiva olla ja kiva tutustua. Älä nyt taas pidä kaikkia ihmisiä samanlaisina! On paljon suhteita jotka ei ala "jalat alta" fiiliksin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30800435:
Ja tuossa taas puhut ristiin kun sanot että itsekin tiedät heti, onko kiinnostusta muuhunkin kuin kaveriksi ja pari sivua sitten naureskelit miten kukaan voi heti sen nähdä jos ei ensin kunnolla tutustu
NIin minä tunnen yleensä heti olenko kiinnostunut myös siinä mielessä, mutta enhän mä voi olla varma mitä se toinen tuntee! Ja siinä ei ole mtn vikaa/väärää, että monet tahtovat katsoa ensin minkälainen se toinen oikeasti on. Ihailen naisia ja miehiä ketkä ovat itsenäisiä, fiksuja eivätkä valitse ketä tahansa.
 
viera.s
En ole koskaan sopinut seurustelusta, vaan homma on edennyt luontaisesti. Kun molemmat on vahvasti toisistaan kiinnostuneita, sen kyllä näkee ja huomaa. Muut ei silloin kiinnosta. Tietysti, jos jostain erityisestä syystä asia tuntuisi epäselvältä, voi olla tarpeen asiaa selventää keskustelulla.

Tapailuvaiheeksi minun suhteissani olisi ollut luettavissa korkeintaan pari viikkoa. Joskus vielä siinä vaiheessa olen tapaillut muitakin, mutta silloin onkin ollut kyse siitä, ettei mies ole kovin kolahtanut eikä suhde ole sitten sen pidemmälle edennytkään. Jos minulle paljastuisi, että mies jonka kanssa olen käynyt jo useammilla treffeillä treffailisi myös muita naisia, kiinnostuksen vähäisyydeksi sen tulkitsisin tai vaihtoehtoisesti krooniseksi kukasta kukkaan juoksemiseksi. Eiköhän se jäisi sitten siihen.

Eikä seurustelu ole vielä sitoumus mistään sen suuremmasta, mielestäni pitää odottaa vähintään pari vuotta jotta voi todeta, onko kumppani sopiva perheenperustamiseen. Tietenkään sitä kahta vuotta ei kuitenkaan sovi käyttää juoksemalla muiden perässä, vaan silloin tutustutaan toiseen aidosti ja sen jälkeen jo aika hyvin tietää, onko aineksia loppuelämän parisuhteeseen.
 
säpäle harmaana
Mutta tapailussa ei ole mtn sovittu, luvattu eikä edes sutina ole varmaa. Vaan se, että toisen kanssa on kiva olla ja kiva tutustua. Älä nyt taas pidä kaikkia ihmisiä samanlaisina! On paljon suhteita jotka ei ala "jalat alta" fiiliksin.
Ihan oikeasti mieti nyt, tapailetko sinä naisiakin sillä periaatteella, että "onpas hauska tutustua uusiin ihmisiin"? Jos et, sinä et voi väittää, ettei siinä tapailemisessa haettaisi nimenomaan sitä sutinaa. Ja jos sitä sutinaa haetaan, voi minun mielestäni keskittyä yhteen ihmiseen kerrallaan.

Niin eihän se sutina ole varmaa, mutta se siinä on kuitenkin toiveena ja ideana. Toisin kuin ihan tavallisessa kaveruudessa.
 
[QUOTE="Hanna";30800058]Kröhöm.. Jos toi -91 meinaa sun syntymävuotta, niin mä oon sua 9 vuotta vanhempi. Että älä siinä "lapsi kullittele".

Ja kyllä. Mulla kaksi parisuhdetta, ensimmäinen kesti 7 vuotta, tää toinen kestänyt nyt liki 10 vuotta. Ja kyllä, molemmista tullut heti ensinäkemällä fiilis, että toi on mun mies.
Että sinkkuna en ole kovin pitkään ehtinyt olla, paitsi ne elämäni ensimmäiset 15 vuotta. Ja ne muutamat kuukaudet ennen tätä toista parisuhdetta.[/QUOTE]

Omalla kohdallani asiat on menneet samalla tavalla. kahden pitkän suhteen jälkeen ja nykyisessä avioliitossani tiesin puolentunnin sisällä, että mä otan tän :) Välissä kerkesi olla ties minkälaista viipottajaa ja jotenkin yritin uskotella itselleni, että Tää on kyllä tosi kiva ja tän kanssa vois olla ihan mukava elämä, mutta se jokin puuttui ja minä pakitin pois paikalta.
Eli kun se "oikea" tulee vastaan, niin ei siinä kauaa tarvi miettiä.
 
Itse olen sitä mieltä, että tapailun säännöistä kannattaa erikseen sopia, jos edes jommastakummasta siltä tuntuu. Mielestäni siitä ei ole haittaakaan, ja siten välttyyy ongelmilta, joita voi syntyä, kun ihmisille eri asiat on "itsestäänselviä".
Mitään ainoaa oikeaa tapaa toimia tässä ei minusta ole sen suhteen, missä vaiheessa (jos missään) lakataan tapailemasta muita.
Joo, siis voihan sitä sopia. Toisaaltaan mulle tapailu on vaan ajankulutusta ja viihdettä, kun tiedän, ettei homma tule kestämään pitkään. Silloin tuntuu aika tyhmälle alkaa sopia säännöistä, kun ei edes tiedä tuleeko tapaamiselle seuraavaa kertaa.
 
"Juulianna"
NIin minä tunnen yleensä heti olenko kiinnostunut myös siinä mielessä, mutta enhän mä voi olla varma mitä se toinen tuntee! Ja siinä ei ole mtn vikaa/väärää, että monet tahtovat katsoa ensin minkälainen se toinen oikeasti on. Ihailen naisia ja miehiä ketkä ovat itsenäisiä, fiksuja eivätkä valitse ketä tahansa.
No eihän se, että on heti tiennyt toisen olevan sopiva kumppani tarkoita sitä, että valitsee kenet tahansa.

Sä olet vaihtanut miehiä kuin sukkia ja nyt olet raskaana miehelle jonka kanssa olet seurustellut vasta pari kuukautta. Et kyllä noiden ja kirjoitustesi perusteella ole mitenkään pätevä neuvomaan toisia. Sä myös halusit keskustelua, mutta jatkuvasti yrität torpata kaikki jotka ovat eri mieltä sun kanssa tästä asiasta.
 
"Juulianna"
Mutta tapailussa ei ole mtn sovittu, luvattu eikä edes sutina ole varmaa. Vaan se, että toisen kanssa on kiva olla ja kiva tutustua. Älä nyt taas pidä kaikkia ihmisiä samanlaisina! On paljon suhteita jotka ei ala "jalat alta" fiiliksin.
Sä et nyt kyllä itse taida käsittää mitä sana tapailu tarkoittaa. Se on nimenomaan sitä, että tapaillaan ihmistä tarkoituksena ottaa selvää onko tämä sopiva kumppani tai sitten tapaillaan ja pidetään hauskaa mutta homma on kuitenkin enemmän kuin kaveruutta koska siinä on ehkä seksi mukana.

Kaveruus/ystävyys on eri asia enkä mä puhu tapailusta jos mä tapaan mun kavereita/ystäviä.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="Juulianna";30800573]Sä et nyt kyllä itse taida käsittää mitä sana tapailu tarkoittaa. Se on nimenomaan sitä, että tapaillaan ihmistä tarkoituksena ottaa selvää onko tämä sopiva kumppani tai sitten tapaillaan ja pidetään hauskaa mutta homma on kuitenkin enemmän kuin kaveruutta koska siinä on ehkä seksi mukana.

Kaveruus/ystävyys on eri asia enkä mä puhu tapailusta jos mä tapaan mun kavereita/ystäviä.[/QUOTE]

Nimenomaan näin. Tuskin hg:kaan tapailee samalla tavalla naispuolisia ihmisiä tai naapuruston eläkeläisiä.
 
[QUOTE="Juulianna";30800573]Sä et nyt kyllä itse taida käsittää mitä sana tapailu tarkoittaa. Se on nimenomaan sitä, että tapaillaan ihmistä tarkoituksena ottaa selvää onko tämä sopiva kumppani tai sitten tapaillaan ja pidetään hauskaa mutta homma on kuitenkin enemmän kuin kaveruutta koska siinä on ehkä seksi mukana.

Kaveruus/ystävyys on eri asia enkä mä puhu tapailusta jos mä tapaan mun kavereita/ystäviä.[/QUOTE]

Mutta pointti on, että tämä tapailukaveri ei ole kaveria enempää siinä vaiheessa. Ja yleensä kun seksi tulee kuvioihin on sitten jompikumpi/molemmat jo sitä mieltä, että pitää tehdä selväksi mitä toisesta haluaa ja se tulee puheeksi.
 
säpäle harmaana
Mutta pointti on, että tämä tapailukaveri ei ole kaveria enempää siinä vaiheessa. Ja yleensä kun seksi tulee kuvioihin on sitten jompikumpi/molemmat jo sitä mieltä, että pitää tehdä selväksi mitä toisesta haluaa ja se tulee puheeksi.
Niin ei siinä vaiheessa, mutta tarkoitus on selvittää, olisiko mahdollisuutta muuhunkin kuin kaveruuteen. Vai tapailisitko sinä oikeasti samalla tavalla naisia tai esim miestä, jonka kanssa et missään tapauksessa haluaisi harrastaa seksiä? Etkö nyt ymmärrä mikä ero on puhtaalla kaveripohjalla ja seurustelun mahdollisuudella?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30801625:
Niin ei siinä vaiheessa, mutta tarkoitus on selvittää, olisiko mahdollisuutta muuhunkin kuin kaveruuteen. Vai tapailisitko sinä oikeasti samalla tavalla naisia tai esim miestä, jonka kanssa et missään tapauksessa haluaisi harrastaa seksiä? Etkö nyt ymmärrä mikä ero on puhtaalla kaveripohjalla ja seurustelun mahdollisuudella?
Ymmärrätkö että on paljon suhteita jotka alkaa ihan muistakin kun romanttisesta/seksuaalisesta kiinnostuksesta ja jos silloin tapailuvaiheessa kysyt kiinnostaako siinä mielessä se treffikumppani niin vastaus ois että ei todellakaan. Jos arvot, mielenkiinnonkohteet, tulevaisuuden suunnitelmat natsaavat niin siitä voi lähteä tutustumaan ilman, että olisi jokin "oletus" syvemmästä kiinnostuksesta. Mä ottaisin ihan loukkauksena jos tapailemani miehet ajattelisi, että olisin kiinnostunut seksistä jne heidän kanssaan, koska niissä tilanteissa vasta koitan selvittää millainen persoona se toinen on ja se on ihan rentoa yhdessäoloa, jota olen harrastanut samanaikaisesti muidenkin kanssa, koska siinä ei ole mitään vakavampaa kyseessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30801633:
Ja jos tosiaan väität, että tapailussa ei ole kyse mistään muusta kuin kaveruudesta, voisitko seurustellessasikin jatkaa tällaisia tapailuja?
Jos olisi selvää ja varmaa, ettei mies yritä tai haaveile muusta ja kumppanille olisi ok niin kyllä.
 
säpäle harmaana
Ymmärrätkö että on paljon suhteita jotka alkaa ihan muistakin kun romanttisesta/seksuaalisesta kiinnostuksesta ja jos silloin tapailuvaiheessa kysyt kiinnostaako siinä mielessä se treffikumppani niin vastaus ois että ei todellakaan. Jos arvot, mielenkiinnonkohteet, tulevaisuuden suunnitelmat natsaavat niin siitä voi lähteä tutustumaan ilman, että olisi jokin "oletus" syvemmästä kiinnostuksesta. Mä ottaisin ihan loukkauksena jos tapailemani miehet ajattelisi, että olisin kiinnostunut seksistä jne heidän kanssaan, koska niissä tilanteissa vasta koitan selvittää millainen persoona se toinen on ja se on ihan rentoa yhdessäoloa, jota olen harrastanut samanaikaisesti muidenkin kanssa, koska siinä ei ole mitään vakavampaa kyseessä.
Ymmärrän, että on paljon tällaisia suhteita. Mutta sellaiset tuttavuudet harvemmin alkavat tapailulla, vaan jossain muussa yhteydessä, kuten aiemminkin sanoin.

Miksi siis miehiä tapaillaan, jos he eivät kiinnosta ollenkaan siinä mielessä? Ja tapailetko naisia samalla tavalla? Olen kysynyt tätä ainakin neljä kertaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30801655:
Ymmärrän, että on paljon tällaisia suhteita. Mutta sellaiset tuttavuudet harvemmin alkavat tapailulla, vaan jossain muussa yhteydessä, kuten aiemminkin sanoin.

Miksi siis miehiä tapaillaan, jos he eivät kiinnosta ollenkaan siinä mielessä? Ja tapailetko naisia samalla tavalla? Olen kysynyt tätä ainakin neljä kertaa.
Ihan esimerkkeinä siksi, että a) haluaa antaa mahdollisuuden toiselle b) joku siinä ihmisessä kiinnostaa c) haluaa uusia ystäviä, eli nuo kaikki niitä tilanteita joissa ei heti tule "kipinä" ja tunteet.

Naisia tapailen eri lailla, tietenkin koska silloin ei ole tätä kuvioo, jossa tarvitsee miettiä mitä toinen haluaa/mitä itse haluaa.
 

Yhteistyössä