No niin kaikki ALOITAN HUOMENNA LAIHDUTTAJAT!

  • Viestiketjun aloittaja "tuhti"
  • Ensimmäinen viesti
Ei mullakaan ole vaakaa enkä pääse uimahallin puntariinkaan toistaiseksi. Mutta homma jatkuu ja paino tsekataan kun voidaan.
Vaatteista kyllä huomaa, taas löytyi kaapista kudetta jotka ei oo menneet kiinnikään viimeksi kokeillessa, nyt menevät. Ja käyttöhousut alkaa pudota :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
"tuhti"
Mulla lähti nesteet vuorokaudessa -2,5kg. Pysyin sallituissa ruoka-aineissa ja join vettä runsain mitoin. Kummasti tulee jano, kun syö terveellisesti. Mulla on aina ollut se ongelma, että en juo tarpeeksi, mutta nyt janottaa kokoajan.
Nyt saa sitten olla tarkempi tänään, että syö tarpeeksi, että ei illalla tule ahmittua ja palkittua ruualla, kun on mennyt niiiin hyvin.
Liikuntaa en ole ehtinyt harrastaa, mutta tänään lenkille ja pieni lihaskuntotreeni :)
 
"ikiliikkuja"
Mä oon tuosta linkistä tuo ap eli ikiliikkuja, mutta kirjoitin tässä ketjussa aikaisemmin nimimerkillä Lihis. Voisin jatkaa nyt tässä ketjussa kanssa tuolla ikiliikkuja nikillä :p Tosta voi kans lukee mun laihdutuksesta, jos kiinnostaa.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2445240-rajahdanko-kohta-kun-kalorivaje-1900kcal-paivassa/

Tänään aamuapino oli tasan 98kg, jippii :) Alaspäin olen siis menossa.

Tuhti: Joo alussa ne nesteet tosiaan lähtee rytinällä, mut se motivoi kivasti kun vaaka näyttää paljon pienempää jo.

Mä meen kans lenkille tänään, vaikka sataa, mut ei se haittaa, koska on sadeviitta :p
 
Vierasko
Vinkkinä kaikille laihduttajille, että hankkikaa vaaka ja käykää sillä päivittäin. Itse sain vuosi sitten tiputettua 8 kg, jotka olivat jääneet raskaudesta ja nyt paino on pysynyt vuoden lukemissa 59-63 kg (tavoite pysyä 62 kg:ssa) kun olen käynyt säännöllisesti joka aamu vaa'alla. Olen 170 cm pitkä. Jos vaa'an lukema on nousussa, se kannustaa syömään muutaman päivän kevyemmin, jolloin vaaka näyttää taas parempia lukemia. Tsemppiä kaikille!
 
"Hillevi Hiiri"
Aamu: banaani
Lounas: papuja, sekasalaattia raejuustolla, pari nakkia
Välipala: kahvia ja keksi
Päivällinen: tonnikalasalaatti raejuustolla
Iltapala: kananmuna, siivu ruisleipää margariinilla, pala paprikaa ja siivu meetvurstia
TV:n ääressä naposteltavaksi porkkanoita (paha tapa syödä telkkaa katsoessa)

Liikunta: 2x 40min kävelylenkkiä koiran kanssa. Sataa niin paljon, ettei viitsi juosta tänään.
 
Boobabe
Vinkkinä kaikille laihduttajille, että hankkikaa vaaka ja käykää sillä päivittäin. Itse sain vuosi sitten tiputettua 8 kg, jotka olivat jääneet raskaudesta ja nyt paino on pysynyt vuoden lukemissa 59-63 kg (tavoite pysyä 62 kg:ssa) kun olen käynyt säännöllisesti joka aamu vaa'alla. Olen 170 cm pitkä. Jos vaa'an lukema on nousussa, se kannustaa syömään muutaman päivän kevyemmin, jolloin vaaka näyttää taas parempia lukemia. Tsemppiä kaikille!
Mä punnitsen töissä. Mun ei ole vaikeaa pudottaa painoa. 4kg tippunut "itsestään". Kun aloitan liikunnan harrastamisen niin putoaa loputkin läskit.
 
Vieläkö mahtuu yksi pullukka mukaan?? Olen jo vuoden verran aloittanut laihdutusta, jaksanut muutaman päivän ja into lopahtanut. Paino ei ole noussut, harrastan liikuntaa (ryhmäliikunta/juoksu) pari kertaa viikossa, sillä paino pysyy kurissa muttei laske.
Jospa ryhmäpaine (ja kova kilpailuviettini) auttaisivat nyt laihtumaan. Tarkoitus olisi lisätä vielä pari liikunta kertaa viikkoon, pienentää annoskokoa ja vähentää herkkuja. Hiilareita varmaan vähennän reilusti, mutten jätä kokonaan pois. Ja pituutta minulla siis 154cm ja painoa 72kg. Tavoite olisi 60kiloa tai allekin.
 
"pötkylä"
Vieläkö mahtuu yksi pullukka mukaan?? Olen jo vuoden verran aloittanut laihdutusta, jaksanut muutaman päivän ja into lopahtanut. Paino ei ole noussut, harrastan liikuntaa (ryhmäliikunta/juoksu) pari kertaa viikossa, sillä paino pysyy kurissa muttei laske.
Jospa ryhmäpaine (ja kova kilpailuviettini) auttaisivat nyt laihtumaan. Tarkoitus olisi lisätä vielä pari liikunta kertaa viikkoon, pienentää annoskokoa ja vähentää herkkuja. Hiilareita varmaan vähennän reilusti, mutten jätä kokonaan pois. Ja pituutta minulla siis 154cm ja painoa 72kg. Tavoite olisi 60kiloa tai allekin.
Tervetuloa mukaan:)
 
"ikiliikkuja"
Mä kävelin 8,43 km ja kulutin 583kcal, teki hyvää kyllä vaikka satoi ja tuuli kovaa, vauvakin nukkui koko matkan tällä kertaa, kun yleensä herää loppumatkasta.

Mä oon muuten kans kilpailuhenkinen, kun joku täällä mainitsi. Oon kans kokenut siitä olevan etua tämmöisissäkin laihdutusprojekteissa :p
 
En laihduta koskaan
[QUOTE="tuhti";30822241]Miten olet pysynyt irti herkuista (suolaisista ja makeista)? Oletko keksiny jotain salliittuja tilalle vai miten? Sulla alkaa toisaan tuo paino olla ihan mukavalla tolalla :)[/QUOTE]

En siis laihduta.

Syön aamupalaa, mutta vain kahvia ja leivän esim. Ei mitään maha täyteen mättöä.

Syön lounaan, mutta vain kevyen, joka on enemmänkin välipala jos syön päivällisen. Jos syön perus lounaan, en syö lämmintä päivällistä, vaan silloin taas välipalan.

Syön karkkia ja makeaa, mutta vain keksin, pari päivässä, tai kovia salmiakkeja joita menee sitten vain muutama/päivä.

Syön iltapalan joskus, joskus en. Iltapala on pala leipää ja viili esim.

Nälkäinen en ole. Syön monivitamiinitabletteja, ja joka ruoalla paljon salaattia sun muuta vihreää.

Enkä milloinkaan vedä isoja rasvaisia aterioita. Makkarat, lihapiirakat, sipsit, suolapähkinät yms. eivät kuulu ruokavaliooni. Poikkeuksellisesti voin syödä näitäkin mutta niitä ei tee edes mieli, joten syön n. kerran vuodessa kutakin. Sen verran että muistuu mieleen miksi niistä en pidä.

Karkkia syön niin, että syön ensin jotain terveellisempää vatsantäytettä niin ei mahdu niin paljoa karkkia. Koskaan en vedä mitään suklaalevyä kerralla, vaan muutama pala riittää. Sitäkin pyrin syömään kohtuu harvoin koska suklaa todella lihottaa. Pullaa syön joskus jos kahvilla käyn, vaikka itse leivon, niin syön niistäkin n. yhden. En leivo joka päivä.

Pizzaa ja hampurilaista syön muutaman kerran vuodessa. En juo limuja kuin harvoin. Juon paljon vettä. Liikun joka päivä edes kävellen lasten kanssa.


Tällä mennään, päivästä toiseen. Vuodesta toiseen. Syön kun on nälkä, mutta en mässytä koko ajan jotain. Kaikkea siis syön, mutta 95% syömiseni koostuu terveellisisä enkä syö itseäni ähkyyn.
 
En laihduta koskaan
Ja teen päivällisiäkin salaateista. Salaattia ja lohta, texmex jauhelihaa ja salaattia (kaikea herkullista värikästä tietenkin mukaan).

Ja janojuomani on vesi.
 
25%
Mieki oon mukana, aloituspaino 64 ja tavoitepaino -10kg. Jutan muokatulla dieetillä ois tarkoitus jollain aikataululla saada aikaiseksi, mukana toistaiseksi vain kärrylenkit ja pyöräily, imetän vielä ja oon kotiäitinä. Aluksi nyt ruokailut kuntoon ja sitte jossain vaiheessa lisätä kotiin liikuntatuokioita. Oon käyny ennen raskautta salilla aktiivisesti ja ois tarkotus sinne myös palata kunhan vaikeasta raskaudesta ja sen jälkeisestä masennuksesta vaan toipuu.
 
kohta timmimimmi
[QUOTE="tuhti";30822274]Mä siis ajatteli, että 1400kcl päivässä syön nyt alkuun, että saan jonkin moisen startin. Pitää sitten katsoa, että vetääkö liian heikolle vai pystynkö vielä jatkamaan samalla. Tuosta tulee laskelmieni mukaan -1200kcl vaje päivässä.
Ateriat tyyliin näin: Ammupala 200kcl (esim. 2 kanamunaa ja kahvi). Lounas 600kcl (esim. lihaa ja kasviksia/keitto + 2 näkkäriä ja lasi maitoa) Päivällinen Kuten lounas, mutta ilam maitoa ja leipää/ proteinipitoinen salaatti) 350 kcl, iltapala:esim.Rahkaa+marjoja/1 leipä, jos ihan heikko hetki, niin ehkä tämän voi korvata jätskillä ja hedelmällä. Ehkä:([/QUOTE]

Ei, ei, ei! Kaikki startit kannattaa unohtaa, jos haluaa oikeasti onnistua. Tiukoilla puristuksilla vain kiusaa hetken aikaa itseään, jolloin ei ajattele mitään muuta kuin syömistä ja lopulta sortuu herkuttelemaan hillittömästi.

Ainoa keino laihtua on tehdä sitä, mitä voi jatkaa koko loppuelämän ajan. Aloita lisäämällä kasviksia, marjoja ja hedelmiä ruokavalioosi reilusti ja pienennät annoskokoja. Turhat sokerit pois. Nälkää ei saa eikä tarvitse kärsiä ja energiaa riittää liikkumiseenkin. Kilot tippuvat näin huomaamatta ihan itsekseen ja sen ajan voit keskittyä kaikeen muuhun hyödylliseen, eikä vain oman navan tuijottamiseen.
 
[QUOTE="ikiliikkuja";30823241]Mä oon tuosta linkistä tuo ap eli ikiliikkuja, mutta kirjoitin tässä ketjussa aikaisemmin nimimerkillä Lihis. Voisin jatkaa nyt tässä ketjussa kanssa tuolla ikiliikkuja nikillä :p Tosta voi kans lukee mun laihdutuksesta, jos kiinnostaa.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2445240-rajahdanko-kohta-kun-kalorivaje-1900kcal-paivassa/

Tänään aamuapino oli tasan 98kg, jippii :) Alaspäin olen siis menossa.

Tuhti: Joo alussa ne nesteet tosiaan lähtee rytinällä, mut se motivoi kivasti kun vaaka näyttää paljon pienempää jo.

Mä meen kans lenkille tänään, vaikka sataa, mut ei se haittaa, koska on sadeviitta :p[/QUOTE]

Määkin meen lenkille tänään. Sataa tääläkin.
 
Vinkkinä kaikille laihduttajille, että hankkikaa vaaka ja käykää sillä päivittäin. Itse sain vuosi sitten tiputettua 8 kg, jotka olivat jääneet raskaudesta ja nyt paino on pysynyt vuoden lukemissa 59-63 kg (tavoite pysyä 62 kg:ssa) kun olen käynyt säännöllisesti joka aamu vaa'alla. Olen 170 cm pitkä. Jos vaa'an lukema on nousussa, se kannustaa syömään muutaman päivän kevyemmin, jolloin vaaka näyttää taas parempia lukemia. Tsemppiä kaikille!
Mulla ei toimi tuo päivittäinen puntari. Jokatapauksessa vaihtelee kierrostakin riippuen. Käyn 1-2vkonvälein ja samanapäivänä. Tarpeeksi näkee tulosta aikavälillä ilman että päivittäin kattoo että hitsi,nyt on 300g enemmän kun eilen.
 

Yhteistyössä