No niin kaikki ALOITAN HUOMENNA LAIHDUTTAJAT!

  • Viestiketjun aloittaja "tuhti"
  • Ensimmäinen viesti
"ikiliikkuja"
Mittoja oon ottanut koko projektin ajan ja voisin taas ottaa pian uudet mitat. Niistä tosiaan voi seurata vaa'an lisäki hyvin edistymistä. Suosittelen muillekin ottamaan mittanauhan käteen ja mittaamaan. Mittaan yleensä seuraavaa: Rinnanympärys päältä ja alta, vyötärö, alamahan isoin pömppö, lantio, reidet, pohkeet, nilkka, allit.
 
Voi että itelläki polttelis päästä lenkille, mutta olen kuumeessa ja flunssassa, joten ei auta kuin malttaa parantua rauhassa ensin. Mulla liikunta vaikuttaa syömiseenki tosi vahvasti niin, että kun on urheilu, niin ei tee mielikäön syödä mitään epäterveellistä.
Peukut kuitenki kaikille niille, jotka sinne lenkille asti pääsivät sateesta huolimatta. Oikeaa asennetta!!!
 
tiukkaa tekee
Voi että itelläki polttelis päästä lenkille, mutta olen kuumeessa ja flunssassa, joten ei auta kuin malttaa parantua rauhassa ensin. Mulla liikunta vaikuttaa syömiseenki tosi vahvasti niin, että kun on urheilu, niin ei tee mielikäön syödä mitään epäterveellistä.
Peukut kuitenki kaikille niille, jotka sinne lenkille asti pääsivät sateesta huolimatta. Oikeaa asennetta!!!
Tuohon minäkin pyrin (joskus se onnistuukin). Turhan usein tulee tunne, että ei se haittaa jos otan illalla jätskiä, kun olenhan käynyt lenkillä. Siis täysin väärää toimintaa, mutta kun tuo jätski on niin hyvää. Jätski on minun heikko lenkki.
 
25%
Kolmatta päivää "jutta" dieetillä, tuntuu että saa syödä kuin hevonen (ja kokoajan) ja silti päivän kalorisaanti jää helposti sinne 1500-1700. Edellisellä ruokavaliottomuudella kalorit oli 2500 helposti, ja kaikkea mahdollista roskaa eikä ollenkaan oikeaa ruokaa. Toisessa keskusteluryhmässä mut jo kivitettiin kun otin maitorahkaksi rasvallisen version, mutta koen sen imetyksen aikana parhaimmaksi (kuten pari muutaki rasvalisää). Nestepöhö ilmeisesti lähti jo, vatsa ei ole sellainen turvonnut pallo ja vaaka näyttää -0,5kg
 
"ikiliikkuja"
Huomenta! Nyt aamupalaa ja 1,5tunnin päästä lenkille taas :)

Jäätelövinkkinä, kannattaa ostaa ihan normi valio/ingman/pirkka tms. jäätelöpaketti ja punnita siitä 200-300kcal pala, jos ihan tosi kova himo iskee jäätelöön, saa ihan kunnon palan. Nuo ihan kohtalaisen kevyitä verrattuna johonkin mövempikkiin, ben&jerryyn tms.

Mä otin muutamia mittoja nyt aamulla ja seuraavat tilokset sain.

Paino 98,2kg (172cm)
Lantio 108cm (2cm lähtenyt oon virallisesti kokoa 44 JEE!)
Vyötärön kapein kohta 79cm (1cm lähtenyt)
Alamahan pömppis 90cm (samassa)
Reisi 66cm

Haastan muutkin halukkaat mittaamaan mittojaan! Minusta tämä tsemppaa ainakin hyvin, kun vertaa vanhoja mittoja uusiin :)
 
Mä olen laihduttanut jo helmikuun alusta, mutta pakko lisätä oma jäätelövinkkini.

Maitojäätelöä! Valiolta ainakin löytyy kaksi makua. Sitä 100 grammaa ja sekaan suosikkihedelmää tai marjoja. Ja vielä muutama murskattu suolapähkinä. :p

Kun on pureskeltavaa, kestää herkku pidempään ja suola tuo kivasti lisämakua.
 
"tuhti"
Joo nuo mitat on hyvä idea. Olen laiska mittailemaan, mutta ehkä nyt sitten jaksan, kun on muutkin :)
Tänään siis sentit: rinnan ymp.108, rintojen alta 87, vyötärön ymp. 89, maha paksuimmasta kohdasta 104 ja lantio leveimmeistä kohdasta 109, reisi leveimmästä kohdasta 67
Joudin jo tänään nostamaan kaloreita hiukan, kun nälkä meinas iskeä, eli nyt on n. 1400 täynnä ja ainakin jotain tarvii illaa vielä syödä. Ja aamupaino 81,1.
 
"tuhti"
[QUOTE="ikiliikkuja";30824850]Huomenta! Nyt aamupalaa ja 1,5tunnin päästä lenkille taas :)

Jäätelövinkkinä, kannattaa ostaa ihan normi valio/ingman/pirkka tms. jäätelöpaketti ja punnita siitä 200-300kcal pala, jos ihan tosi kova himo iskee jäätelöön, saa ihan kunnon palan. Nuo ihan kohtalaisen kevyitä verrattuna johonkin mövempikkiin, ben&jerryyn tms.

Mä otin muutamia mittoja nyt aamulla ja seuraavat tilokset sain.

Paino 98,2kg (172cm)
Lantio 108cm (2cm lähtenyt oon virallisesti kokoa 44 JEE!)
Vyötärön kapein kohta 79cm (1cm lähtenyt)
Alamahan pömppis 90cm (samassa)
Reisi 66cm

Haastan muutkin halukkaat mittaamaan mittojaan! Minusta tämä tsemppaa ainakin hyvin, kun vertaa vanhoja mittoja uusiin :)[/QUOTE]

Huomaan, että meillä aika samat mitat ympäryksissä, mitä nyt mulla taitaa olla menkkaturvotus vatsassa/vyötäröllä, eli ne on huomattavasti isommat.
Vaikka oot 4 cm pitempi ja 7kg painavampi. Mulle on kyllä tuo koko 44 on liian iso. Yleensä käytän kokoa 42 joissakin menee jopa 40 Housuissakin muuten, mut reidet jää kinnaamaan, jos kagas ei jousta, eli mahtuu, mutta jää pari settiä liian alas. Oletko koittanyt 42 kokoa kaiken järjen mukaan sen pitäisi mennä myös sinulle
 
"ikiliikkuja"
[QUOTE="tuhti";30825726]Huomaan, että meillä aika samat mitat ympäryksissä, mitä nyt mulla taitaa olla menkkaturvotus vatsassa/vyötäröllä, eli ne on huomattavasti isommat.
Vaikka oot 4 cm pitempi ja 7kg painavampi. Mulle on kyllä tuo koko 44 on liian iso. Yleensä käytän kokoa 42 joissakin menee jopa 40 Housuissakin muuten, mut reidet jää kinnaamaan, jos kagas ei jousta, eli mahtuu, mutta jää pari settiä liian alas. Oletko koittanyt 42 kokoa kaiken järjen mukaan sen pitäisi mennä myös sinulle[/QUOTE]

Kyllähän mulla vyötäröstä voisi mennäkin 42, mutta sitten lantiosta olisi vielä liian tiukka ja tod.näk reisistäkin liian tiukka. Mä käytän myös enemmän semmoisia nykymyodin mukaisia väljia housuja, joten en siksikään yritä vielä 42:sta. 42 ois mun makuun liian ihonmyötäinen ainakin näin isona. Oon ollut muutenkin aina sen mallinen painossa, kuin painossa, että lantio on kapea, mutta reidet on tyyliin yhden koon paksummat. Mulla tota painoa lisää muuten myös lihas, jota mulla on melko paljon. Mitattu kehonkoostumusmittauksessa mulla olevan keskivertoa suurempi lihasmäärä. Eli mä oottelen et se 42 on seuraavski löysän väljä ja laitan sitten sen koon päälle =)
 
No niin, eilisestä paino tippunu 500g ja aamulla mittaililn mieki itteni. Paino oli nyt 71,5 (155cm) rinnanymp. 100 ja alta 83. Vyötärö 87 ja mahamakkara 103. Reidet 61 ja käsivarret 38cm.
Flunssa alkaa hiljalleen helpottaa, joten tämä päivä voisi kulua hyötyliikunnan merkeissä siivoamalla ????
 
"tuhti"
Nyt sitten taas repesein siihen vanhaan, eli eilen, kun vapaata, niin minähän hemmottelin iteäni herkuilla :( Ei, vaan käsitä miksi. Ainakin 2000kcl tuli mätettyä suklaata, keksejä ja makkaraa. Tän päälle tietenkin vielä normi syömiset argh! Lenkin jätin sujuvasti välistä.
Puskekaa, mut nt äkkiä ruotuun ennen, kuin luovutan taas.Mul on taas tän päivän jälkeen viikonloppuna vapaata. Mitä teen, että maanataina on vaakalukemat alas, eikä ylöspäin?
 
"pötkylä"
[QUOTE="tuhti";30827920]Nyt sitten taas repesein siihen vanhaan, eli eilen, kun vapaata, niin minähän hemmottelin iteäni herkuilla :( Ei, vaan käsitä miksi. Ainakin 2000kcl tuli mätettyä suklaata, keksejä ja makkaraa. Tän päälle tietenkin vielä normi syömiset argh! Lenkin jätin sujuvasti välistä.
Puskekaa, mut nt äkkiä ruotuun ennen, kuin luovutan taas.Mul on taas tän päivän jälkeen viikonloppuna vapaata. Mitä teen, että maanataina on vaakalukemat alas, eikä ylöspäin?[/QUOTE]

Mä kanssa repsahdin ke ja to. Olin kotona ja ruokarytmi meni vähän miten sattui ja tuli syötyä hyvää tylsyyteen. Nyt pitää taas päästä ylös. Työpäivinä kohtuusyöminen on huomattavasti helpompaa! (viikonloppua kauhulla odottaen)

Ehkä sun kannattaisi vain jatkaa normaalia laihdutusta. Jos yrität vetää ekstra alas kalorit repsahduksen takia, voi se mahdollistaa uuden repsahduksen nälän takia...

Mä aattelin tänään käydä lenkillä illalla ja syödä tarpeeksi ruokaa säännöllisesti ettei tule nälkä. Ja keksiä illaksi jotain kivaa tekemistä, mikä vie ajatukset herkuista :) onneksi on viikonlopuksi ohjelmaakin, että jos niitten avulla selviäisi vaarankuopista...
 
"ikiliikkuja"
Pidä tuhti se yks mässypäivä- kaks ja ajattele sen olevan hiilaritankkausta. Hiilaritankkaushan nopeuttaa aineenvaihduntaa ainakin kehonrakentajien mukaan. Meet nyt vaan ruotuun takas! :)

Mä olin tällä viikolla 5krt 1.5h lenkillä ja paino oli tänä aamuna 97,5kg, eli laskenut on, jej! bmi on nyt 32,95.
 
25%
Melkein viikon nyt kirjattu syömisiä ja juomisia, aloituksessa päiväkalorit oli 1700 pintaan ja sain ne sieltä pudotettua helposti 1200-1500 tasolle paremmilla valinnoilla. Siis juttadieetin ohjeilla mutta alussa oli vanhoja tottumuksia jotka nosti kaloreita mutta kuitenkin dieetin sisällä.

Paino laskenut 64 -> 63,1, enemmän kuin oli tarkoitus mutta pakko uskoa että osa on sitä nestettä eikä varmasti toistu enää ensiviikolla. Imetys sujuu silti hyvin ilman mitään ongelmia (tosin tätäkin jätetään pois, enää 2xpäivä).

Ruokailuja helpottaa selvästi kun kirjaan jo aamulla mitä aion päivän aikana syödä ja lapsen päiväunien aikaan puntaroin kasvikset/salaatit/lihat valmiiksi seuraavalle aterialle niin on vaikeampi luistaa suunnitelmista. Hiilihydraattimäärät pyörii siellä 40-60g/päivä pinnassa, alkuun pudotus jokapäiväisestä karkki/leipä/pasta linjasta oli niin kova että migreeniä pukkasi mutta sitten helpotti eikä ole tehnyt yhtään makeaa mieli! Oon ihan hirveen ylpeä jo viikon karkittomuudesta.
 
[QUOTE="tuhti";30827920]Nyt sitten taas repesein siihen vanhaan, eli eilen, kun vapaata, niin minähän hemmottelin iteäni herkuilla :( Ei, vaan käsitä miksi. Ainakin 2000kcl tuli mätettyä suklaata, keksejä ja makkaraa. Tän päälle tietenkin vielä normi syömiset argh! Lenkin jätin sujuvasti välistä.
Puskekaa, mut nt äkkiä ruotuun ennen, kuin luovutan taas.Mul on taas tän päivän jälkeen viikonloppuna vapaata. Mitä teen, että maanataina on vaakalukemat alas, eikä ylöspäin?[/QUOTE]

Ajattelet että yksi päivä ei kaada hommaa. Lähe liikkeelle ja puske eteenpäin vain. Mulla on tänään sauvalenkin vuoro, lähe sieki vaikka lenkille =)
 
Kyllä mäkin eilen illalla söin sipsiä, mutten vanhaan tyyliini pussillista,sekä karkkia. Tänään tarkemmin. Vanhoista tavoista voi olla vaikea päästä eroon ja muuttaa niitä. Kannattaa aktiivisesti etsiä uusia mielihyväjuttuja ja jos haluaa jotain vanhaa jatkaa niin vähentää tietoisesti määriä.
 
tiukkaa tekee
Vaa'alle en ole päässyt, mutta eilen kävin lenkillä (17 km). Hyvä minä! Ensi viikonloppuna on puolikas sitten edessä. Kauhistuttaa, pelottaa, jännittää ja vaikka mitä, mutta päättäväisesti aion mennä kokeileen. Minulla alkaa nyt tankkausviikko, joten ruokamäärä on kohtuu suuri, mutta yritän pysyä kohtuudessa.
 
25%
Migreeni kiusaa joten ei muistanut puntaroida. No joutaa sitä huomennakin, ole niin päivän päälle. Koko viikko mennyt hyvin ilman lipsumisia ja vain hyviä valintoja. Ruokavalio onneksi antaa myöten jopa sen verran että pystyi syömään kotitekoisen hampurilaisen (tuorekurkkua, salaattia, pihvi, juustosiivu ja sämpylä) Päivän hiilihydraatit oli kyllä kerralla siinä mutta eihän se mitään kun osaa sen laskea. Eikä mitään majoneesisörssöjä. Toivottavasti ensiviikko on yhtä hyvä!
 

Yhteistyössä