Kuinka monta vuotta vanhat Emmaljungat kannattaa ostaa?

  • Viestiketjun aloittaja mursuli
  • Ensimmäinen viesti
mursuli
Ajattelin ostaa käytetyt Emmaljungan yhdistelmävaunut, mutta onkohan esim. vuoden 2007 vaunut jo ihan loppuun kuluneet? Tai 2009? Kuinka vanhat vaunut uskaltaa vielä käytettynä hankkia, etteivät ihan heti olisi hajoamassa?

Olen suunnitellut Duo Edgejä (classic ilmakumeilla) tai City crosseja (ns. puhkeamattomat renkaat) City kopalla. Kumpikohan malli kestää kulutusta useampia vuosia?!
 
vierasss
Minulla on vuoden 1999 Emmaljungat, niitä säästetään lastenlapsille. 1999 oli viimeinen vuosi kun Emmaleihin sai kunnollisen työntöaisan, joka mahdollistaa reippaan kävelyn vaunujen kanssa ilman, että työntäjän jalkatila loppuu. Eli jos hyväkuntoiset löydät viime vuosituhannelta niin kannattaa ostaa mielestäni.
 
Riippuu
Riippuu täysin siitä, monellako lapsella vaunut ovat olleet, onko niitä säilytetty ulkona vai sisällä ja miten aktiivisesti, millaisessa maastossa vaunuja on käytetty. Vuosimalli ei kerro mitään!
 
mursuli
No jos oletetaan, että ovat olleet 2-3 lapsella ja myyjä väitää, että aina on säilytetty sisällä. Kerrohan tarkemmin, kuinka hyvässä kunnossa ne siinä tapauksessa mielestäsi ovat? Voiko kunnon testata jotenkin?
 
vierasss
No jos oletetaan, että ovat olleet 2-3 lapsella ja myyjä väitää, että aina on säilytetty sisällä. Kerrohan tarkemmin, kuinka hyvässä kunnossa ne siinä tapauksessa mielestäsi ovat? Voiko kunnon testata jotenkin?
Kyllä sen kunnon näkee silmillä ja haistaa nenällä, ei riskiä ostaa jos käyt katsomassa ja toteamassa tilanteen ennen kuin ostat. Ulkona säilytetyt usein homeessa ja haisevat homeelle, helppo tsekata onko tosiaan sisällä säilytetty.
 
"Veera"
Olen sivusta seurannut parin kaverin tuskastelua noitten kennorenkaiden kanssa ja kyllä mulla on se tuntuma että ne kuluu nopeammin. Meillä on ilmakumit yhdistelmissä ja niissä ei kolmen lapsen jälkeen oli juurikaan käytön jälkeä. Toki se täytyy sanoa että toiset perheet liikkuu 5km päivässä kävellen, meillä liikutaan enimmäkseen autolla/bussila(valitettavasti) niin eihän ne niin kulukkaan sitten..
 
vieras*
Minulla on vuoden 1999 Emmaljungat, niitä säästetään lastenlapsille. 1999 oli viimeinen vuosi kun Emmaleihin sai kunnollisen työntöaisan, joka mahdollistaa reippaan kävelyn vaunujen kanssa ilman, että työntäjän jalkatila loppuu. Eli jos hyväkuntoiset löydät viime vuosituhannelta niin kannattaa ostaa mielestäni.
Höpsis, meillä oli vuoden 2004 duo edget teleskooppi työntöaisalla ja toimi mainiosti, vanhemmat 180 ja 188 cm.
 
No ei myyjäkään saa myytyä
Meillä ceroxit vm 2005. Yhdellä lapsella käytössä. Säilyttelin turhaan toisen varalle mutta syksyllä halusin viimein näistä eroon.
Pehmeä kantokassi ja aurinkovarjo+hoitolaukku kuului settiin. Harvinainen mutta haluttu väri, 2kk myöhemmin ostettu varjo ja laukku eri väriä.
Oman lapsen lisäksi oli satunnaisessa käytössä sisarusten lapsille pihavaunuina heidän kyläillessään.
Ei mennyt tori.fi 15€ vaikka homeettomat, pari kosmeettista vikaa (reikä kankaassa, työntöaisan pehmusteessa lohkeama). Halvalla myin koska halusin vain eroon, lämminsäilytys koko ajan.
No meni sit tuttavalle, 50€ ja yhä on tyytyväinen.
Liian halvalla laitoin myyntiin kelpo kärryt, ehkä se karkoitti ostajat...
 
Pitkä
Ei työntöaisan pituuden sopivuuteen vaikuta vain työntäjän pituus, vaan miten pitkää askelta on tottunut ottamaan. Tai tykkääkö työntää kädet kuinka suorana eteenpäin vai lähellä kehoa. Pitkällä lenkillä ja painavalla lastilla käypi raskaaksi työntää kädet vaakatasossa suorana tai varoa askelia.
 
No voi tosiaan olla et jos hintapyyntö on 15e niin ihmiset luulee, että rattaat on loppuunkulutetut rämät jo...

Mulla 2011 citycrossit ja kyllä niissä tosiaan vähän niukasti on jalkatilaa työntäjälle, mut riittänyt kyllä. Kennorenkaat joilla kahden lapsen kanssa tässä neljä vuotta kuljettu ja lenkitetty koiraa ym. Kilometrejä ihan kohtuullisesti ja renkaissa ei vielä mitään vikaa.
 
###
Meillä on 2009 ostetut Emmaljungat. Kahta lapsukaista kärrätty, edelleen toimivat. Kulutus on meillä kovaa, molemmat ovat nukkuneet päiväunia vain vaunuissa. Ainoastaan renkaat ovat aiheuttaneet harmia, kumit ovat puhjenneet monta kertaa esim. orapihlajan oksaan. Paikattu kotikonstein. Pari rengasta on kokonaan vaihdettu, koska irtosivat. Siitä tulee sitten lisää hintaa, rengas maksaa 40 €. Eli kyllä katsoisin renkaita tarkkaan, vipattaako työnnettäessä.
 
"miimu"
Meillä olis melko siistit vm 2004 emmaljungat myynnissä. Uudet renkaat vanteineen pitäs niihin ostaa. Se vanteen keskusta on menny rikki ja se rengas ei pysy paikallaan. Jos meille olis tulossa lisää lapsia niin hyvin noilla pärjäis ku vaan vaihtas ne renkaat.
 
"viiden äiti"
Meillä on vuonna 2006 ostetut emmaljunga duo edget sport rungolla ja olleet kolmella lapsella.Oon säilyttänyt rattaita sisällä ja ovat edelleen hyvässä kunnossa,kankaat vain auringossa haaliistuneet mut ei muuta.Joten varmaan uskallat ostaa jos vain ovat säilytetty sisällä koska ulkonasäilytyksessä homehtuvat helposti.Ja nää ovat olleet todellakin kovassa käytössä ja ehjät ovat..Eikä tuon ikäiset emmaljungan ole edes mitenkään vanhan näköiset.
 
"viiden äiti"
Hei ootko varma että koko rengas pitää vaihtaa?Minä luulin kans muutama vuosi sitten niin kunnes menin lastentarvikkeeseen ja riitti kun osti renkaisiin sen musta ns.hammasratasosan ja sen mustan ns.tulpan ..Eikä maksanut edes paljon..Tämä myös hyvä jos jotain pientä hajoaa niin emmaljungiin saa varaosia.
 

Yhteistyössä