Otatteko ikinä jotain evästä mukaan risteilylle?

  • Viestiketjun aloittaja astu laivaan!
  • Ensimmäinen viesti
astu laivaan!
Pakkasin meille mukaan banskua ja riisipiirakoita. Mietin et ottaako kukaan muu ruokaa mukaan? :D Emme halua mennä buffettiin, sillä mulle on tehty vatsalaukun ohitusleikkaus, joten mun syömä ruokamäärä on todella minimaalinen, lapsi tuurisyöjä eikä mieskään taida niin paljon syödä että kannattaisi. Käymme toki muuten ravintolassa tms, yleensä otan puolikkaan annoksen tai syömme lapsen kanssa puokkiin. :D
 
Kitsas olen...
Me ollaan yleensä tehty sämpylät ja patonkeja runsailla täyteillä. Ja jos mennään maihin(tallinna/tukholma) niin sieltä sitten ollaan osteltu eväitä mukaan.
 
Juu juu juu
Olen kaikkeenvarautuja, tottakai mulla on myös jotain pientä evästä mukana :) Reissussa on aina riski että pienet lapset väsähtää tai herää odotettua aiemmin, ja silloin saattaa pähkinät, banaanit tai pussismoothie pelastaa :D Kun olin Lontoossa 1-vuotiaan kanssa niin mulla oli hotellihuoneessa mm. muroja ja rypäleitä mukana, ja hyvä niin, lapsi heräsi paikallista aikaa klo 5 ja aamiaistarjoilu alkoi klo 7.
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja Kyssäri;30850225:
Mikä on tuurisyöjä?

Lapselle pitäisi tarjota 5 ruokaa päivässä (2 lämmintä, aamu- ja iltapalat sekä välipala).
Sellainen jolle yhtenä päivän viidestä ruuasta tarjotaan buffetpöydän antimia lounaaksi, mutta sillä ei just SILLON satukkaan maistumaan mikään vaan vasta seuraavaksi välipalalla tai päivällisellä? Hei hei buffet rahat....
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Kyssäri;30850225:
Mikä on tuurisyöjä?
Sellainen, joka syö yhdellä ruokakerralla vain puoli teelusikallista ruokaa, toisella kertaa voi vetää sitten lautaskaupalla. Ihan riippumatta siitä, montako kertaa sitä ruokaa tarjoaa päivässä.
 
v.ieras
Yleensä olen ottanut lapsia ajatellen pari banaania ja niitä pussissa olevia hedelmäsoseita, lähinnä iltapalaksi.
Käydään toki aamupalalla ja seisovassa pöydässä lasten kanssa syömässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30850624:
En tosiaankaan. Jos ei oo vara ostaa valmista, niin sitten pysytään kotona
Ei siinä tarvitse olla kyse siitä, onko varaa. Viimeksi söimme buffetissa, mutta lapset halusivat silti iltapalaa. Laivan kahvilassa oli vähän köyhät antimet kasvissyöjälle - ellei halua ostaa leipiä - ja lapset söivätkin iltapalaksi jotain mukaan ottamiani pieniä iltapalaeväitä, kuten hedelmiä ja pähkinöitä. Iltapalaksi on kiva syödä jotain kevyttä ja raikasta varsinkin, jos on aiemmin syönyt jossain niistä ravintoloissa , mutta ei laivalla oikein myydä sellaisia ruokia. (Ja en puhu nyt mistään suolapähkinöiden tapaisista krapulapähkinöistä, joita tax freestä toki saisi.)
 
"silla"
Otan kyllä. Viking Gracelle mennessä satamassa tehdään kuitenkin ruumiinrtarkastus. Sen takia olen kerännyt pääsisimunayllätysten koteloita. Niihin saa piilotettua pieniä suupaloja, ja niissä saa salakuljetettua eväät laivaan kehon sisäisesti.
 
viieras
Tämä on tää palstan ikuisuuskysymys- eväitä ei saa ottaa, koska laivalle mennään viettämään jotain spesiaalia erikoisaikaa ja rahaa kuuluu polttaa kuiviin sämpylöihin, koska muuten on köyhä.

Aion kesällä käydä kahdestaan lapsen kanssa risteilyllä katsomassa Titi Nallen- konsertin, Muumeja ja tietysti leikkimään pallomereen jne. Laiva lähtee illalla niin myöhään etten näe mitään järkeä lähteä rynnimään laivalla heti syömään, joten otan eväät. Aamulla aamupalabuffaan ja Tallinnassa käydään Hesessä ja haetaan kauasta eväät taas loppumatkalle. Kyse ei ole siitä ettei olisi varaa, mutta kun ei ole halua ja keksin rahoilleni parempaakin käyttöä.
 
pöhhöh
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30850624:
En tosiaankaan. Jos ei oo vara ostaa valmista, niin sitten pysytään kotona
Jopas on urpo möläys. Yksi näppärä tapa yrittää välttää tilanne, jossa ei ole varaa siihen mihin haluaisi, on miettiä ennen sitä tilannetta mistä todella haluaa maksaa, mikä on itselle hintansa väärti ja minkä voi tehdä edullisemmin (ja joskus mukavammin/helpommin) itsekin.
 

Yhteistyössä