Lux pölynimuri, kokemuksia?

Kävipä pölynimuri- esittelijä ja sai kauheen kasan pölyä imettyä matoista ja sängyistä :x vaikka eilen siivosin ja ttuletin petivaatteet ja matot...
Kallis imuri on, siis TODELLA kallis. Pisti vaan miettimään että olisko sittenkin rahan arvoinen. :/
Onko kellään kokemuksia?
 
Vähän Väsy
Kokemusta löytyy kun anoppi hairahtu ostamaan kyseisen imurin ja markka aikaankin oli ihan törkeen hintainen mutta ei se niin hyvä kyllä ole miltä ne sen saa näyttämään,anopilla kesti imuri 3v ja sitten kone kärähti juuri kun takuu loppui.Että täällä ei ainakaan hyvää sanottavaa ole kyseisestä imurista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:17 Vähän Väsy kirjoitti:
Kokemusta löytyy kun anoppi hairahtu ostamaan kyseisen imurin ja markka aikaankin oli ihan törkeen hintainen mutta ei se niin hyvä kyllä ole miltä ne sen saa näyttämään,anopilla kesti imuri 3v ja sitten kone kärähti juuri kun takuu loppui.Että täällä ei ainakaan hyvää sanottavaa ole kyseisestä imurista.
Tällä imurilla ois 10 vuoden takuu. Ja hinta todellakin törkee 1600-1800 euroa, riippuen varusteista. *kops* *pyörtyy*
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:18 BlackCat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:17 Vähän Väsy kirjoitti:
Kokemusta löytyy kun anoppi hairahtu ostamaan kyseisen imurin ja markka aikaankin oli ihan törkeen hintainen mutta ei se niin hyvä kyllä ole miltä ne sen saa näyttämään,anopilla kesti imuri 3v ja sitten kone kärähti juuri kun takuu loppui.Että täällä ei ainakaan hyvää sanottavaa ole kyseisestä imurista.
Tällä imurilla ois 10 vuoden takuu. Ja hinta todellakin törkee 1600-1800 euroa, riippuen varusteista. *kops* *pyörtyy*
Myö ostettiin tuollainen tuossa kolmisen vuotta sitten. Ei tää kyllä hintansa väärti ole :/
Takuu koskee moottoria, ei letkuja, eikä suulakkeita, jotka meillä jouduttiin uusimaan jo 2 vuoden jälkeen :headwall:
Ja ne vara-osatkin maksaa :snotty:
 
mulla oli 5 vuoden takuu kun sain hieman halvemmalla esittely kappaleen mutta oli silti törkeen kallis ja kun 5 v meni umpeen niin kuukausi siitä ja moottori kärähti...heitin koko p*askan meneen ja ostin elektroluxin imurin 150e..ja ihan hyvä tääkin on,hieman kova äänisempi vaan
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:21 Aurinkokunta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:18 BlackCat kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:17 Vähän Väsy kirjoitti:
Kokemusta löytyy kun anoppi hairahtu ostamaan kyseisen imurin ja markka aikaankin oli ihan törkeen hintainen mutta ei se niin hyvä kyllä ole miltä ne sen saa näyttämään,anopilla kesti imuri 3v ja sitten kone kärähti juuri kun takuu loppui.Että täällä ei ainakaan hyvää sanottavaa ole kyseisestä imurista.
Tällä imurilla ois 10 vuoden takuu. Ja hinta todellakin törkee 1600-1800 euroa, riippuen varusteista. *kops* *pyörtyy*
Myö ostettiin tuollainen tuossa kolmisen vuotta sitten. Ei tää kyllä hintansa väärti ole :/
Takuu koskee moottoria, ei letkuja, eikä suulakkeita, jotka meillä jouduttiin uusimaan jo 2 vuoden jälkeen :headwall:
Ja ne vara-osatkin maksaa :snotty:
Jaahas... Onneks olen oppinut järkevästi selvittämään asioita ennen kun päätän. Yhä huonommalta vaikuttaa...
 
Vähän Väsy
Meinasin penkiltä tippua kun käänsin summan markkahinnaksi,sinuna harkitsisin tosi tarkkaan tolla hinnalla saa jo aika paljon muutakin imurin lisäksi jos ostaa imurin kaupasta.Anoppi kun aikoinaan osti kyseisen imurin ni hinta oli 4000-5000mk.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:25 BlackCat kirjoitti:
Jaahas... Onneks olen oppinut järkevästi selvittämään asioita ennen kun päätän. Yhä huonommalta vaikuttaa...
Juu, en mie tiiä jos meillä imuri on "liian kovalla käsittelyllä" kuten ne mulle sanoivat, kun letkun rikkoontumista valitin. Että voihan se toisilla toimia ja imeä hyvinkin.
Mutta kunhan tuo laukee, niin mie takuulla en enää moista osta.
 
mertsi80
Mä hairauduin ostamaan esittelijältä,just pöly määrien takia,jota veti meiän matoista ym..joulukuussa-03 ja hyvin toimii viekin..kyllä maksoi pitkän pennin(maksoin osissa 2vuotta!Imuria!!)..Oonki naureskellu et on meidän toistex kallein tavara!!nooh,menee kai se raha turheempaakin..Esittelijä kehu et imuroidaan tolla vie isännän 5"kymppisilläkin,täyttää seuraavaks 33v.
 
Niin ja se on ihan hyvä juttu et pölypussit tulee suoraan omaan postilaatikkoon..niin joo ja mun äiti osti myös n.20v sitten samaisen lux-imurin ja toimii edelleen..tosin käyttö viime vuosina vähäistä,isä imuroi ehkä pari krtaa vuodessa(imuri jäi siis erossa isälle).
 
Ystävättäreni tuttu on ollut joskus kyseisen imurimerkin myyjänä. Varmaksi en uskalla mennä sanomaan, mutta olen antanut itselleni kerrottaman, että ne esittelijöiden malli-imurit olisivat tehokkaampia kuin ne varsinaiset myyntikappaleet. :whistle:

Tiedä sitten..
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:40 mertzi80 kirjoitti:
Niin ja se on ihan hyvä juttu et pölypussit tulee suoraan omaan postilaatikkoon..niin joo ja mun äiti osti myös n.20v sitten samaisen lux-imurin ja toimii edelleen..tosin käyttö viime vuosina vähäistä,isä imuroi ehkä pari krtaa vuodessa(imuri jäi siis erossa isälle).
Ei muuten tule! Äitini osti sen imurin ja kerran on 15 vuoteen tullut niitä pusseja ja sen jälkeen ei mitään. ainoa mistä pusseja ja suodattimia on sen jälkeen saaanut on eräs torikauppias, joka myy jotain kopioita, jotka sopii niihin.
 
No mulla ainakin on tullut,eka tuli 9kk välein..sit muutin sitä ja nyt tulee 1,5v välein..joka toisessa lähetyksessä on se hepa(tai mikä lie)suodatin..täytyykin äitiltä kysyä tuliko sille silloin aikoinaan pussit suoraan kotio..
 
Onhan paljon kokemuksia tullut, kiitos kaikille. :flower:
Isännän kanssa tässä sota ollut asian takia, se luulee että mie oon ostamassa sitä imuria vaikka sanoin että HARKITSEN todella tarkkaan Jos meinaan sen ostaa.
Tosiaan se pölymäärä minkä meidän matoista ja sängystä sai oli valtava :eek:
Meinas itku päästä kun isäntä katto siihen malliin että etpä oo tainnu koskaan siivota :(
Niin ja huutiksessa oli muutaman vuoden vanha samanlainen imuri myynnissä, 850eur. ois ehkä mahdollista saada.
 
Jellonainen
Ei hyvä luoja, kuka sellaiseen haksahtaa! Aivan varmasti on Mielen tai vastaavan laatumerkin paras malli vähintään yhtä hyvä kuin Lux, ja niitä saa samaan hintaan 3 tai 4. Meillä imuriesittelijä näytti kuinka Lux imee upeasti paksun petarin läpi, käski minun kokeilla kädelläni kuinka imu tuntuu toisella puolen. Kokeilin omalla imurillani jälkeenpäin, ja ihan samanlailla tuntui.

Lux oli järkyttävän painava ja kömpelö eikä siinä edes ollut mitään paikkaa lisäsuuttimille. "Kyllähän ne voi jossain korissa säilyttää siivouskaapissa", sanoi esittelijä. Minä ilmoitin että en lähde niitä etsiskelemään kun pääsen imuroidessani sohvan viereen ja haluan sen imuroida, ja jos lasken suuttimen johonkin sohvapöydälle käytettyäni sitä, se katoaa kahdessa minuutissa lasten leikkeihin.

Meillä on verannalla käytävämatto, jossa on aina hiekkaa, ja esittelijä demonstroi ensin kuinka hyvin oma imurimme siitä selviää. Sitten otti Luxin ja tamppaajalla sitä mattoa käsitteli, ja näytti kuinka paljon vielä irtosi hiekkaa vaikka juuri oli sen meidän imurillamme sen imuroinut. Ihan kiva, mutta meidän imurissamme olivat tehot puolessa välissä ja muutaman kerran vetäisi sitä mattoa, kun Luxilla hinkkasi sitä ties kuinka kauan.

En voi muuta sanoa kuin että pidän hyväuskoisina ääliöinä niitä, jotka rahansa laittavat moiseen roskaan. Kyllä oli naurussa pidättelemistä kun naapurilla näin Lux-imurin. Kuinka aikuinen ihminen voi mennä sellaiseen huijaukseen?
 
Meillä on ollut 7 vuotta, eikä ainakaan toistaiseksi mitään valittamista. Jos se toiset 7 vuotta vielä kestää, niin kai se on ollut hintansa arvoinen. Mun äidillä on tässä samassa ajassa ollut varmaan 10 imuria =)
Mies kyllä välillä vieläkin kuittailee, kun menin niin kalliin imurin ostamaan. :whistle:
 
meillä kanssa oli kanssa kyseinen imuri tai juu on se viäkin ja oikeastaan oon ollut tyytyväinen isohan se on mutta imenyt hyvin eikä äänikään yhtään paha..pussit tulee kotiin väliajoin jos vaan muistaa sen mainita ( meille toisin ei oo tullut kun peruin sen)
meidän imurissa nyt vaan on hajonnut kelausjohto eikä sitä siis taida saada edes korjata.. muuten kyllä olis edelleen hyvä imuri..
imurikauppias toisin tais mainita että se kestää 40 vuotta ja toi kesti 5 vuotta toisin imuroin usein..ja lapsetkin välillä ei niin varovaisesti käsitelleet
 
ja pöh
Sain äidiltäni luxin vanhemman varsion,sillä meni hermo raijata isoa möhköä perässään ja pölypussit maksaa vuodessa jo parin halvemman imurin verran. Siivoan itse usein lasten että koiran jäljiltä ja edellisillä tavis imureilla oon pärjännyt ihan hyvin. Toi on painava ja haisee siinä missä muutkin täydet pölypussit..ja kun ottaa luxin pölypussin mukaansa kauppaan löytää vastaavan josta pyöristää saksilla kulmat niin pussi käy missä kymmenen krt kalliimpi omansakin. ..ei toi imuteho taida sen ihmeellisempi olla..bukleemattoja muutenkin kämppä täys, ne kun on helppoja puhdistaa..
 
Mun porukoilla oli lux ainakin 15 vuotta eikä hajonnut.

Ja mulla on oma kolme-neljä vuotta vanha. Olen tyytyväinen, erittäin. Käytössä joka toinen päivä eikä minkäänlaista vikaa tai puutetta ole ilmennyt.
 
Älyhoi älä jätä
Heräkkää ny elämään pahvit!!!!!!!!!!Tohon hintaan pitäisi jo imurin tajuta ittestään jos pitää imuroida ja rupeis hommiin.......... Jos haette esim. nyt uuden imurin vajaalla 200:lla eurolla ja joka kerta kun takuu loppuu haette uuden, niin kuinka kauan teillä on imuri jossa on takuu voimassa... 20 VUOTTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AINAKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Menkää jo lataukseen!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
rv34
Isäni on myynytkin noita joskus eikä ne kyllä mitään huijausta ole. Mummullani on ollut kyseinen imuri käytössä jo 15 vuotta ja edelleen toimii eikä ole ongelmia ollut.

Ja joo saahan sillä rahalla monen monta mitä tahansa imuria, mutta tosiasiahan on, että ei noi huippumerkitkään kuitenkaan ime niinkuin tuo.

Itse en silti ostaisi, ei olisi ikinä varaa. Mutta huijauksena en tosiaan pidä.
 
Mikis
Täälläkin kävi esittelijä. Luin samalla kun se tuolla touhusi mm. tämän viestiketjun. Imuri maksoi 1500 e. Meillä on 4 kissaa, useampi sohva, takkahuoneessa oikea karvan kerääjä. Lähes kaikki matot on hapsu- tai karvamattoja. Edellinen imuri on 8 vuotta vanha, se ei kelaa johtoa ja vinkuu letkun juuresta (juu, ei pitäs vetää siitä). Täytyy sanoa että kyllä ne harjat veti melkoisen määrän roinaa matoista ulos!!! Huh sitä kissan karvan määrää, muuta hiekkaa ja murusta. Sohva, mikä suorastaan kerää karvaa itseensä, puhdistu tyynyineen kaikkineen todella näppärästi imurissa olevien harjasten takia. Kyllä se hyvin toimi, harjaksia ei tarvitse käyttää varmaan kuin kerran 3-6 kk noihin mattoihin... sohvat saattaa kaivata useammin. Kyllä toi rahansa väärti vaikuttaisi olevan... koska en ole ainakaan markettien imuri-osastoilla nähnyt kuin "normaaleja" imureita, ja noihin mattoihin ei auta mikään imuteho, pitää olla harjat.

Eli, hyvältä vaikuttas, mutta hinta on aika kova... kai se sitten johtuu siitä että kilpailevia tuotteita ei ole. Imurissa ei myöskään lue Made in China - jos lukis niin en ostas.
 
Meil on ollu yks 15 vuotta ainakin ja ostettu juuri kauppiaalta, ja kaikki vehkeet kuuluu mukaan, olihan se arvokas siihen aikaa mut kestävä ja kätevä ku saa suodattimet ja pussit suoraan kotiintilattuna ja edullisemmin kuin kaupasta..
 
Mä olen kyllä ihan tyytyväinen tuohon meidään 300 euron electroluxin imuriin, irtoaa pölyt ja karvat. Saisihan ne s-bagit tilattua postin kauttakin kuten mitkä tahansa muutkin pölypussit netistä mutta kun joka viikko tulee prismassa käytyä niin samallapa ne pussit sieltä ottaa matkaan kun on tarvis...

Mä olen aika varma että pölynimurikauppiaiden imurit on yksi suuri huijaus, niitä ei voi mennä kovin hillittömästi kaupaksi joten katteen on oltava aivan törkeä. Ja jos olisivat niin suuresti ihmeellisiä ja mahtavia, luulisi että olisi kaupan muuallakin kuin ovien takana.
 

Yhteistyössä