Lux pölynimuri, kokemuksia?

Kaupanpurkaja
Minulle kävi juuri samoin kuin edelliselle 'höynähtäneelle'. Tosin yön yli nukuttuani - ja
käyttöohjeen luettuani - vasta ihmettelin itseäni; olin tehnyt kaupan Suomen kalleimmasta pölynimurista tuosta vain, luulin olevani järkevämpi hankinnoissani...


Käyttöohjeen luettuani olin myös huomaavinani, että liikemyynneissä olevissa - paljon
halvemmissa - imureissa löytyvät samat ominaisuudet kuin tässä Luxissakin; valintaa on
runsaasti. Takuuaika vain on lyhyempi, mutta vuosia kuitenkin. Lisäksi imuri on mielestäni isokokoinen ja painava ja pitkät takuut eivät koske kalliita moottorisuulakkeita. Suuttimille ei ole säilytyspaikkaa.

Varmaankin hyvä pölynimuri muuten. Pitää ollakin noilla hintaluokilla.
Kauppa kuitenkin rupesi kaduttamaan.

Päätin sitten purkaa kaupan. Nolotti kuitenkin - itseni kannalta - tämä kauppa.

Myyjä käyttäytyi asiallisesti, palautti maksamani käsirahan ja yritti myydä uutta pintanaarmuuntunutta konetta melkoisesti alennettuun hintaan. Käytöksestään hänelle kiitos. Hyvä myyjä!

Onneksi on kuluttajansuojalaki. Tämmöisiä kaupantekoja vartenhan se mm. on luotu.

Nyt kun kauppa tuli tehtyä ja purettua niin on helpottavakin olo. Pitää mennä itseensä ja
ottaa opikseen. Myyjäthän tekevät vain työtään, joka ei aivan helpoimmasta päästä ole.

 
MNS
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Ystävättäreni tuttu on ollut joskus kyseisen imurimerkin myyjänä. Varmaksi en uskalla mennä sanomaan, mutta olen antanut itselleni kerrottaman, että ne esittelijöiden malli-imurit olisivat tehokkaampia kuin ne varsinaiset myyntikappaleet. :whistle:

Tiedä sitten..
Itse olen kyseisen imurin esittelijä ja esittely imurit otetaan aivan samoista paketeista kuin myytävätkin. Lisäksi imuria esittelijä käyttää kotonansa SEKÄ jokapäivä asiakkaiden luona esittelyissä. Eikä niissä mitään vippaskonsteja ole vaikka hommia alotellesani niin luulinkin. että silleen
 
köyhä ja kipee


Meillä on luxin imuri kaikilla herkuilla on suutin ja harjaa vaikka minkän laista mutta en pidä sitä hyvänä imurina hinta oli vissiin 1800-2500 ? en muista ihan tarkkaa.nyt sitten ostettiin uusi imuri kirby ja tietysti kaikilla herkuilla makso 3000? en vaan jaksa ymmärtää niitä jotka valittaa kun imurit maksavat. EI niitä ole pakko ostaa menkää ostamaan anttilasta 56? imuri ja siivotkaa sillä ja lopettakaa pas*** jauhanta.

 
köyhä ja kipee
Alkuperäinen kirjoittaja Sakkeus:
Joo, kävi meilläki eilen perjantai-iltana kuuden maissa. Näkivät mun olevan "hapoilla" ja kahteen mieheen tulivat esitteleen maailman parasta imuria. Sanoin, että jos meidän matosta 1/2 m2:n alueelta niin paljon nukkaa lähtee ja käytän kerran viikossa Lux-imuria vuoden ajan niin saan mennä mattokauppaan, koska matosta on enää ruoto jäljellä. Sinänsä asiallisia poikia, mutta täytyy olla huikeesti ilmaa kun kahteen pekkaan "yliajalla" tunnin esittelyn mullekin pitivät. Tosin joku imelä "mahorkan" haju jäi leijaileen ja haiskahtaa vieläki. Lähtisköhän se sillä LUX-imurilla?
osta parempi matto ei sitä (TAMPPARIA) tarkoitettukkaan räsymatoille

 
teme
kivan olonen imuri oli, mutta se että se kuulemma imee 10 senttiä patjasta,,, niin jos vaikka pitääkin paikkansa, niin varmasti imee kyllä sen hintainen teollisuusimurikin, ja vielä enemmän.. fysiikasta sen verran täytyy sanoa että 0 pascalia on pienin alipaine ja letkun paksuus lähinnä määrää kuinka paljon ilmaa siitä virtaa läpi. ja meteli ei kyllä haittaa imuroidessa, siinä pitääkin saada kunnon taisteluvire päälle =D=D
 
Mhz_3
Ei hitto mitä humpuukkia.. meillä kävi tänää esitteliä imuroimassa mattoja... Se kysy että osaanko arvata paljonko tälläinen laite maksaa... sanoin siihe sitte että 400-600e ni meni ukko vähä hiljaseks ja raapusti lappuun 2000 e!!!!!! HUHHUH :D
 
Omistaja
Itse olen 31 vuotias ja minun synnyttyä ostettiin Luxin imurit sekä meille, että mummulleni. Niistä toinen, se enemmän käytetty kesti 25 vuotta ja toinen toimii edelleen, eli on nyt 31 vuotias, mutta palvelee nykyään vaan autoimurina.

Iso on, eikä nyt niin hieno kun moni halpamalli. Mutta niin se vaan on, että hyvää ei saa halvalla. Itse olen ostanut halpaimureita enemmän ja vähemmän, viimeisin 200?:n Hoover kesti niin kauan kuin takuukin, eli 2 vuotta. Jospa tämä kestäisi sen 10 vuotta edes niin olisi suunnilleen tasoissa Hooverin kanssa, mutta toivon mukaan kestää pidempäänkin.

On erittäin hyvä ja tehokas imuri ja meillä kun on noita allergioita ja toisena vaivana laiskuus, niin sinänsä hyvä yhdistelmä.

Jokainen saa kyllä imuroida ihan millä tahtoo ja mihin on varaa, mutta ei kai se kenenkään ahteria kutittele, jos minä imuroin Luxilla.
 
"merja"
Minulla imuri on toiminut moiteettomasti ja olen todella tyytyväinen tähän. Sillo ku ostin tämän niin ei nii kauheasti ollut käyttöä enkä jälkee päi tajua miks pistin nii hitosti rahaa siihen :D ¨
mutta jälkeenpäin talouteeni on tullut eläimiä ja on semmosia mattoja joihin karvat tarttuu tosi helposti, mutta tällä imurilla ne lähtevät todella helposti ja olen tyytyväinen! ja imurin ääni on hiljanen. Onha se iso kokonen, mut silti siitä on ollut paljon hyötyä. Minulla on ollut imuri 2v, ja hyvin on toiminut vielä ainaki :) en väitä etteikö iha perus imuri olisi kestävä ja hyvä, mutta tämä ei ala haisemaan niinku perus imurit yleensä alkaa.. eikä niissä kaikis sitä imukykyäkään oo riittävästi.
 
Peruspäivärahalla Luxusta
Meillä on 3 Luxia täysillä varusteilla. Pikavipeillä olisi tarkoitus maksaa. Hyvin on toimineet. Imevät ulostetahratkin lakanoista (tuoreet). Suosittelen.
 
Imurini piiputtaa...
Anteeksi, mielestäni se on täyttä huijausta koko vehje. Hirveä hinta! Kaunis sohva olisi todellinen huonekalu, ei pölynimuri. Miten kehtaavatkin meitä suomalaisia naruttaa mokomalla vehkeellä.

Onko kenelläkään kokemusta, miten siitä letkusta saa isomman roskan pois. Minulla menee aina umpeen ja imuteho loppuu, kun lastenlasten paperitollot tietysti torveen imeytyvät. Olen kokeillut monia juttuja, vaan kun pahin paikka on juuri lattiaa vasten oleva harjasto, sieltä en osaa roskia pois kaivaa. Kait pitää naisen ostaa rautalankaa, vääntää siitä mahdollinen koukku ja sillä yrittää tonkia roskat pois. Yleensä se hätä keinotkin keksii, vaan näin vaikeaa imuria en ole milloinkaan ennen tavannut.

Onneksi niitä pusseja ei ole pakko ostaa, vaikka kuinka kätevästi postiluukusta tippuvatkin. Minullakin on pino mokomia, kun imuri on aina tukossa ja uutta ei tarvitse usein vaihtaa. Hyvä pussi - ehkäpä ainoa hyvä koko kaupassa.

Myyn heti tuon "huonekaluni", 200 eurolla, jos joku on innokas tämän hienouden ostamaan.

Vaan - jospa saisin hyviä neuvoja imurin kunnossapitoon, voin sen itsekin pitää!

Hedegren on maahantuojana aikamoinen nenästä vetäjä, hävetköön koko Espoo!
 
"Maiju"
Ostin aikoinaan kyseisen imurin ja maksoi maltaita,imuri ollut meillä 4-5vuotta ja olen todella tyytyväinen siihen.Meillä pölyallergia ja suodatin on todella hintansa väärti imurissa!!! Tosin lopetin postissa tulevat alkuperäiset pussit yms koska ne saan muualta halvemmalla. :)
 
"Heluna"
Hairahduin 2010 Luxin imuriin syystä että meillä lapsuudessa oli sellainen ja se kesti lähes 30 vuotta. Uskoin siis sen kestävyyteen. Ensimmäinen kaksi vuotta meni ihan jees, sitten lähti molemmat letkun pidikkeet sekä sivusta että pohjasta. Sen jälkeen hajosi kytkin letkun kahvasta. Seuraavaksi lähti rulla pohjasta, mukavastihan sillä naarmutteli lattioita. Sen jälkeen halkesi suutin; Cittarista sitten semmonen halpasuulake tilalle. Lopuksi se luukku (jonne pölypussi laitetaan) ei enää mennyt kiinni kuin potkasemalla. Viimeiseksi pölypussi levisi ihan täysin pölyt hepaan levittäen, joka meni siis täysin tukkoon. Moottori kyllä surrasi, onhan siinä 10 vuoden takuu, mutta eihän se mitään imenyt. Letkun otin irti, jos joku sellaista sattuisi joskus tarviimaan, on kuitenkin ehjä.. Itse imuri lensi kaaressa roskiin ja tilalle hain Electroluxin 159€:n imurin ja on paljon tehokkaampi, kuin Lux loppuvaiheessa.
Ikinä, milloinkaan en enää sellaiseen hairahda.. 4 vuotta kesti ja 1200€ maksoin mokomasta, huh huh!
Meillä kuitenkin vain 80m2:n koti ja imuroidaan tyyliin 1-2krt viikko.
 
"Atte"
Itse olen kyseisen imurin esittelijä ja esittely imurit otetaan aivan samoista paketeista kuin myytävätkin. Lisäksi imuria esittelijä käyttää kotonansa SEKÄ jokapäivä asiakkaiden luona esittelyissä. Eikä niissä mitään vippaskonsteja ole vaikka hommia alotellesani niin luulinkin. että silleen
--------------------------------------------------------------------
Ostin Lux imurin joskus 12 vuotta sitten ja syynä oli lähinnä se, että halusin moottori
suulakkeet lähinnä mattojen imurointiin. Vanhaan imuriin niitä ei voinut sovittaa.
Kun myyjät sitten tulivat esittelemään imuriaan, tunnistin heti, että he käyttävät van
haa ja erittäin törkeää vippaskonstia apunaan. Se tehdään niin, että esittelijä imuroi
ensin vanhalla imurilla mattoa. Sitten katsotaan, että uuden imurin pölypussi on tyhjä
ja imuroidaan sillä taas mattoa. Kun ostaja ei huomaa, niin otetaan esim. taskusta
kourallinen sinne varattua törkyä ja heitetään se salaa matolle, sekä imuroidaan nope
asti yli. Sen jälkeen on helppo kaataa pölypussista - voitonvarmasti - siihen matolle
se törky, että näin paljon tuli.
On luonnollisesti paljon asiallisia myyjiä, mutta myös paljon asiattomia huijareita.
Olen myös tunnistanut suurista kodinkoneliikkeistä näitä huijareita..
Esim. eräs Expert ja eräs Gigantti ----.
 
vierailija
Entisaikojen kotimyynti-imuri electrolux320 on kestänyt ilman korjauksia jo yli 50 vuotta. Letku vaihdettiin takuuseen kun katkeili molemmista päistä kun pelkkää muovia.
Tömä Lux intelligence tuntuu olevan niin hauraista muoviosista että saa varoa ettei hajoa ihan normaalikäytössäkin. Siksi kai siihen myydäänkin lähes kaikkia muoviosia varaosina. Imuletku turhan jäykkä ja sitä saa pyöriteellä imuroinnin aikana suoraksi.
Ei mielestäni normaalikäytössä pitäs esim etukannen missä letku, lohjeta, eikä lähes toisen saranan irrota lohkeamalla varovaisessa käytössä kun osuu vaikkapa ulkonevaan lattialistan kulmaan ilman isompia kiskomisia.
Raskas imuri käyttää. Hyvää on miellyttävähkö ääni.
 
vierailija
Anteeksi, mielestäni se on täyttä huijausta koko vehje. Hirveä hinta! Kaunis sohva olisi todellinen huonekalu, ei pölynimuri. Miten kehtaavatkin meitä suomalaisia naruttaa mokomalla vehkeellä.

Onko kenelläkään kokemusta, miten siitä letkusta saa isomman roskan pois. Minulla menee aina umpeen ja imuteho loppuu, kun lastenlasten paperitollot tietysti torveen imeytyvät. Olen kokeillut monia juttuja, vaan kun pahin paikka on juuri lattiaa vasten oleva harjasto, sieltä en osaa roskia pois kaivaa. Kait pitää naisen ostaa rautalankaa, vääntää siitä mahdollinen koukku ja sillä yrittää tonkia roskat pois. Yleensä se hätä keinotkin keksii, vaan näin vaikeaa imuria en ole milloinkaan ennen tavannut.

Onneksi niitä pusseja ei ole pakko ostaa, vaikka kuinka kätevästi postiluukusta tippuvatkin. Minullakin on pino mokomia, kun imuri on aina tukossa ja uutta ei tarvitse usein vaihtaa. Hyvä pussi - ehkäpä ainoa hyvä koko kaupassa.

Myyn heti tuon "huonekaluni", 200 eurolla, jos joku on innokas tämän hienouden ostamaan.

Vaan - jospa saisin hyviä neuvoja imurin kunnossapitoon, voin sen itsekin pitää!

Hedegren on maahantuojana aikamoinen nenästä vetäjä, hävetköön koko Espoo!
Se on tuo letku siten tehty että sähköjohto kulkee våhän toisesta reunastaan liimattuna imurin letkun sisäpinnalla.

Siitä kun se kahvan puoleisesta päästä vähänkään alkaa irtoamaan liimauksestaan, niin tulee letkuun varsinainen tukoksenkeruupaikka johon rakoon ilmavirta kerää vähänkään isomman roskan ja silpun. Tuota kun ei tajua ja saa purettua pois, niinnseuraavaksi imuteho häipyy olemattomaksi täydelläkinnteholla ja moottori kuumenee...ehkä sitten hajoaakin tuo seurauksena.
Uusinletku maksaa noin 280 euroa.
 

Yhteistyössä